Toon posts:

[ATI] raar beeld, kapotte videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een gedeelte van een screencapture van mijn beeld.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/rlangbroek/Image1.jpg

Duidelijk niet goed, maar ik heb er geen oplossing voor. Heb nieuwe drivers geinstalleerd, instellingen aangepast etc., maar het komt telkens terug (nadat ik gereboot heb).
Wie herkent dit en weet wat het probleem is. Ik vrees zelf dat m'n ATI Radeon 9600 kapot is.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het ziet eruit als brak geheugen. Denk dat je deze het beste kan RMAen.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Probeer eens andere drivers, kan zijn dat hij iets te snel ingesteld is(timings voor het geheugen) Het lijken overclock artifacts(of brak geheugen ineens). Heb je niet toevallig je normale geheugen overclockt of de latencies verlaagt naar bijvoorbeeld cas2-2-5-1, die laatste 1 staat meestal op 2 en gaf bij een vriend van mij dit soort beelden in windows dus.

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

ik had precies hetzelfde met mijn geforce mx440, maar dat was toen ik em ongekoeld rigoreus ver had overgeklokt. Heb je gekeken of de gpu en het geheugen niet te warm worden?
Btw, ik had een vergevorderd stadium met een 6800 ultra, dat was idd gebraden geheugen, en heb ik moeten rma-en :S.
succes dermee.

/edit:
ik kan je btw wel vertellen, dat dit een hardwarematig probleem is, dus bespaar jezelf de moeite door het met drivers aan te pakken.

[ Voor 20% gewijzigd door Egg op 13-03-2005 22:10 ]

MSI GX660R for the win!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Als je het kunt screencapturen is je kaart naar de eeuwige jachtvelden :)

Hier stond een dode link.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Heb ooitzoiets meegemaakt : Nieuw profiel en het was over dus heb ik maar effe voor alle zekerheid format C: gedaan :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
ToFast schreef op zondag 13 maart 2005 @ 22:07:
Probeer eens andere drivers, kan zijn dat hij iets te snel ingesteld is(timings voor het geheugen) Het lijken overclock artifacts(of brak geheugen ineens). Heb je niet toevallig je normale geheugen overclockt of de latencies verlaagt naar bijvoorbeeld cas2-2-5-1, die laatste 1 staat meestal op 2 en gaf bij een vriend van mij dit soort beelden in windows dus.
Heb andere drivers geprobeerd, helpt niets. Verder heb ik niets aangepast of overgeclockt, dus daar kan het niet aan liggen.
Het ziet eruit als brak geheugen. Denk dat je deze het beste kan RMAen.
Dan wordt het denk ik nieuwe kopen, heb deze kaart iets langer dan een jaar. Of is het dan nog steeds mogelijk?

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 15:22
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 22:14:
Dan wordt het denk ik nieuwe kopen, heb deze kaart iets langer dan een jaar. Of is het dan nog steeds mogelijk?
Het merendeel van de videokaarten heeft 2 jaar garantie

Verwijderd

Topicstarter
oeLangOetan schreef op zondag 13 maart 2005 @ 22:35:
[...]

Het merendeel van de videokaarten heeft 2 jaar garantie
Dat is dan fabrieksgarantie. Kan ik er dan wel mee terug naar de winkel zelf (want die hebben op de meeste producten slechts 1 jaar garantie)?
Pagina: 1