Heeft Hotmail nog een toekomst?

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Eerst even mijn ervaringen met Hotmail op een rijtje... vandaag kwam de druppel.
  • Verrast was ik toen bleek dat Hotmail mij spam stuurde namens hun medewerkers, waar ik mij niet voor kon afmelden. :?
  • Irritant vond ik het toen Hotmail pop3 afschafte en outlook (ondanks dat een hotmail account instellen nog steeds mogelijk was) constant foutmeldingen begon te geven. :X
  • Apart vond ik het toen alleen de US gebruikers recht kregen op meer webspace.
  • Boos was ik toen bleek dat Hotmail mijn eerste gmail-invite niet door liet, alsof het nooit verstuurd was. :(
  • Vreselijk gefrustreerd en kwaad was ik vandaag toen ik erachter kwam dat Hotmail AL mijn berichten heeft gewist omdat ik te lang niet ingelogd heb. En mailen om mn woede te uiten bleek onmogelijk. (Zou ook geen zin hebben gehad natuurlijk.) Alle mails van mijn vriendin en adressen van mensen die verhuisd zijn etc.. allemaal verdwenen. :'(
Inmiddels gebruik ik Gmail waar ik enorm tevreden over ben. Steeds meer mensen om mij heen (de hele familie en vriendenkring) zijn geswitcht. Ik vroeg mij af, hoeveel toekomst heeft Hotmail nog? En hoeveel mensen zijn er eigenlijk al "vertrokken"? En is van Gmail te verwachten dat pop3 ondersteund blijft, en mijn mails mogen blijven? Of is iedereen aangewezen op een eigen domein + mailadres?

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Vreselijk gefrustreerd en kwaad was ik vandaag toen ik erachter kwam dat Hotmail AL mijn berichten heeft gewist omdat ik te lang niet ingelogd heb. En mailen om mn woede te uiten bleek onmogelijk. (Zou ook geen zin hebben gehad natuurlijk.) Alle mails van mijn vriendin en adressen van mensen die verhuisd zijn etc.. allemaal verdwenen. :'(
Dit had je gewoon kunnen weten, het is al sinds het begin zo dat je minstens 1x per maand/60 dagen oid moet inloggen omdat anders je adres vervalt.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Hotmail gebruik ik zelf al, sinds ik een gmail account heb, niet meer. Gmail vind ik gewoon fijner werken. Dit voornamelijk omdat Gmail 1 GB aan opslagruimte heeft, en dus grotere bestanden dan de 1024 kb bij hotmail kunt verzenden.

• cornelixnootje1
  • Laatst online: 17-01-2022
MadMarky schreef op zondag 13 maart 2005 @ 18:50:
[...]

Dit had je gewoon kunnen weten, het is al sinds het begin zo dat je minstens 1x per maand/60 dagen oid moet inloggen omdat anders je adres vervalt.
Dat klopt. Maar daar gaat het me nu niet om. Ik heb Hotmail al lang opgegeven, ik wilde alleen graag de mailtjes bewaren. Ik vind het overigens een belachelijk iets. Eens in de 30 dagen haal je niet eens als je een flinke vakantie hebt.

Maar ik wil graag een objectieve en vruchtbare discussie openen over de toekomst van Hotmail. Mijn ervaringen zijn punten waar meer mensen mee zitten.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:39
Zolang de koppeling hotmail msn messenger zo groot blijft wel natuurlijk

|>

Verwijderd

cornelixnootje1 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 18:53:
[...]

Dat klopt. Maar daar gaat het me nu niet om. Ik heb Hotmail al lang opgegeven, ik wilde alleen graag de mailtjes bewaren. Ik vind het overigens een belachelijk iets. Eens in de 30 dagen haal je niet eens als je een flinke vakantie hebt.

Maar ik wil graag een objectieve en vruchtbare discussie openen over de toekomst van Hotmail. Mijn ervaringen zijn punten waar meer mensen mee zitten.
Je wordt min of meer gedwongen om een hotmailaccount aan te maken als je msn gebruikt. Mensen die voor het eerst msn gebruiken, moeten zich inschrijven voor een hotmail account. Zolang er msn gebruikers bij komen, zullen er ook hotmail acocunts bijkomen.

spuit 11 :P

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

Zo lang er spam is zal er Hotmail zijn ;)

System | Suomalaiset Lehmät.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Simon schreef op zondag 13 maart 2005 @ 18:54:
En zolang de meeste mensen niet weten dat je ook met een ander e-mailadres ook kan msn-en / een ms-passport aan kan vragen :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Simon schreef op zondag 13 maart 2005 @ 18:54:
\o/

Ik gebruik geen Hotmail, zie de toegevoegde waarde niet. Heb webmail via m'n eigen mailserver/ISP/school/stage en die zijn zonder hinderlijke reclamemeuk. Voor mij geen Hotmail dus.

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:27
En zolang je een passport nodig hebt voor je gmail account in msn messenger. Al die noobs weten toch niet hoe dat werkt en daarom nemen ze er maar een hotmail account bij...

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:27
Marzman schreef op zondag 13 maart 2005 @ 18:55:
[...]

En zolang de meeste mensen niet weten dat je ook met een ander e-mailadres ook kan msn-en / een ms-passport aan kan vragen :)
Yep, www.passport.net als ik me goed herinder

• simon
  • Laatst online: 10:39
King_Louie schreef op zondag 13 maart 2005 @ 18:56:
[...]

\o/

Ik gebruik geen Hotmail, zie de toegevoegde waarde niet. Heb webmail via m'n eigen mailserver/ISP/school/stage en die zijn zonder hinderlijke reclamemeuk. Voor mij geen Hotmail dus.
dat weet ik ook wel, maar dat weet grootste deel van msnend nederland niet..

|>

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:35
Ik heb sinds '97 Hotmail, maar ben een tijdje terug begonnen om iedereen mij naar mijn Tweakers.net of Gmail adres te mailen.
Vooral Gmail wordt veel voor school gebruikt ivm grote bijlages en de hoeveelheid mail.

Ik zou wel nog graag de e-mail van Gmail op mij pc willen archiveren, maar dat de daadwerkelijk e-mail gescheiden van de bijlages willen opslaan.

Als Hotmail zonder trucjes hier in Nederland 250MB opslag gaat uitdelen ligt de situatie natuurlijk weer iets anders, maar als is verbrande turf. Het duurt mij een beetje (te) lang.

Powered by KPN

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, ik vrees dat het einde van alle gratis e-mail accounts een beetje in zicht is... Ik verwacht niet dat Gmail gratis blijft als het eenmaal helemaal uitgeevolueerd is... Tot zover vind ik Gmail niet echt geweldig, er komt veel mail niet aan (zelfs vanaf gmail accounts), dus wat dat betreft vind ik hotmail toch nog wat prettiger... Maar meest stabiel is nogsteeds een provider mail adres...

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Hotmail.com is fijn om te gebruiken voor het ontvangen van wachtwoord bij het registreren op verschillende fora's en andere gratis dingetjes :)

[ Voor 24% gewijzigd door Falcon op 14-03-2005 15:43 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-02 11:02

evaarties

Powerball @ 12.582

offtopic:
als is verbrande turf.

moet zijn: as is verbrande turf.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:51
Ik gebruik al jaren yahoo (en heb nu ook gmail) en dat werkt naar behoren. Mijn yahoo account had gelijk al 6MB opslagruimte (wat ik wel te weinig vond) en nu heeft het 250MB. Gebruik mijn yahoo ook voor aanmelden van fora e.d.

Ik probeer ook al jaren (tevergeefs) vriendenkring over te laten stappen naar yahoo/gmail.

Verwijderd

Het heeft zoiezo geen toekomst meer, er worden veel te veel accounts gehackt, ik kan het weten :(
Je krijgt een berg met spam en andere zooi en je moet voor je gratis accountje om de zoveel dagen inloggen.
Ik gebruikte het alleen nog maar voor MSN Messenger, maar ik denk dat ik alles maar laat verlopen om zo er vanaf te zijn.
Zoiezo doe ik nog weinig met MSN Messenger, meeste personen zijn toch offiline bij mij.

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Dat je om de zoveel dagen in moet loggen dat heeft gmail dus ook...
Verder is het nog maar de vraag of je google/hotmail/wie-dan-ook zo graag je hele leven wilt laten registreren. Ik stuur gewoon brieven, handgeschreven, dat is veeeel leuker dan een email O-)
(en brieven terug krijgen al helemaal)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:44

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Mijn Hotmail-account is nog steeds actief, maar dat is meer uit gewoonte (ik heb een programmaatje dat het elk kwartier controleert) dan dat ik er nog veel mee doe. Zeker nu ik een Yahoo- en een GMail-account heb (naast nog een aantal) en blijkt dat die upgrade in opslagruimte alleen voor de VS is, zie ik het nut van Hotmail eigenlijk niet meer in. MSN-messenger gebruik ik toch nooit, dus dat is ook al geen probleem.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Komt op mij over als een "ik wil mijn frustraties uiten" topic. Als je zo krenterig bent dat je voor niks een voorziening wilt hebben dat aan al je wensen voldoet, heb je naar mijn mening geen recht tot klagen. Voor minder dan 20 euro per jaar heb je een 2 GB mailbox met een uitstekende spamfilter. Heb zelf nooit last van spam. En ik hoef niet iedere 30 dagen in te loggen om mijn account in leven te houden. En geen reclame banners. Nee ik ben dik tevreden met mijn hotmail account.

Gebruiker: Ja maar mn gmail account is gratis! Voor niks gaat de zon op. Google is niet gek ergens moeten de kosten op verrekend worden. 1 Gb accounts financieer je niet met een bannertje. Dus het is afwachten tot Gmail ook zijn klanten probeerd over te krijgen naar betalende klanten. En dan begint het gezeik weer van voor af aan.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik gebruik hotmail. Ik ga absoluut niet over op de "spyware" g-mail. Ik denk dat de verhouding hotmail gebruikers vs g-mail gebruiker echt 98-2 is ofzo. Ik ken echt totaal niemand met een g-mail account (en krijg daar dus ook nooit post van). Bovendien hebben vrijwel alle msn gebruikers een hotmail account. Maar goed, de "voorwaarde" waar ts zich aan irriteerde gelden voor het grootste deel ook voor Gmail.
Ja maar mn gmail account is gratis! Voor niks gaat de zon op.
Dat klopt, lees de gmail voorwaarden maar eens...

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 14-03-2005 16:09 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-01 16:00
Ben benieuwd wanneer Gmail met een messenger komt. Misschien zou dat geeneens zo'n slecht idee zijn. De Gmail notifier vangt voor mij de mail-notification van msn messenger op, ben daar heel tevreden over.

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 16:26

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

gmail is leuk, maar wat ik zo crap vind, is dat een nick minimaal 6 karakters moet hebben. Laat mijn nick nou net 5 karakters zijn. Hotmail heb ik jaaaaren en werkt prima, vooral als spam opvangbak :P
Mensen die "leuke" dingen sturen, moeten het naar mijn hotmail sturen, normale e-mails krijg ik op mijn eigen domein. Zo lang hotmail gratis is, zal ik ut blijven gebruiken, al is het tegenwoordig alleen nog maar om me in te schrijven bij sites waar ik spam van verwacht.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Chubbchubb
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Ik zit met mijn gmail adres gewoon op messenger hoor, volgens mij vergissen veel mensen zich hierin dat dat niet zou kunnen. Ik heb ook nog een hotmail adres om daar alle 'registreer dingetjes' mee te regelen, zolang mijn hotmail adres volgespamd wordt vind ik het niet erg :)

Powered by: blond bier

Verwijderd

Wat nog niemand heeft aangehaald is de POP3 functie.

Ik weet niet precies hoe het zit maar mijn Outlook Express haalt nog steeds heel goed alle berichten binnen :) Geen gezeur daarmee dus.

Sinds ik 250MB heb, heb ik eigenlijk geen interesse meer in GMail. Ik heb uitgerekend dat ik nog minimaal 10 jaar kan doen met die 250MB bij m'n huidige verbruik, en ik kan tegenwoordig ook gewoon grote attachments (10MB) ontvangen en versturen.
Ik blijf het gebruiken omdat iedereen die ik ken dit e-mail adres heeft, omdat het handig is voor MSN (ja, ik ben op de hoogte van passport.net) en omdat 250MB gewoonweg meer dan genoeg is :) Gmail invites heb ik trouwens allemaal zonder problemen kunnen ontvangen.
nhimf schreef op maandag 14 maart 2005 @ 16:18:
gmail is leuk, maar wat ik zo crap vind, is dat een nick minimaal 6 karakters moet hebben.
Jup, geldt ook voor mijn initialen + achternaam. Kan dus mooi niet.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2005 16:25 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hotmail doet bij mij af door de spam mails van 150kb waardoor mijn 2mb toch aardig vol zit. Ach, ik krijg er toch niet echt belangrijke mail op binnen

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Zowiezo zijn alle betaalde EN gratis mail providers/aanbieders irritant wegens de 10 MB attachment beperking :/

Hotmail heb ik helaas ooit aangemaakt wegens MSN en ik helemaal geen alternatieven eerst heb gezocht => pas na een maandje of 6 kwam ik erachter dat een Netscape adres prima een .NET passport kan zijn :D

* nero355 wil over een tijdje alle vrienden/kennisen op een eigen mail servertje zetten .... lekker 100% onbeperkt :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 16:26

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Gunner schreef op maandag 14 maart 2005 @ 16:25:
Hotmail doet bij mij af door de spam mails van 150kb waardoor mijn 2mb toch aardig vol zit. Ach, ik krijg er toch niet echt belangrijke mail op binnen
Je kan bij hotmail aangeven dan je in de US woont en dan heb je 250mb :P
Hoe je het precies moet doen weet ik niet uit het hoofd, maar het staat wel op GoT ergens.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

The Real Falcon schreef op maandag 14 maart 2005 @ 15:41:
Hotmail.com is fijn om te gebruiken voor het ontvangen van wachtwoord bij het registreren op verschillende fora's en andere gratis dingetjes :)
www.mailinator.com

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:27
Voor de mensen die Gmail gebruiken. zoek eens op "gmail drive" bij google. erg makkelijk programma om via de verkenner je mail account als gewone opslag te gebruiken.

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06-2025
Het is heel erg :+ maar ik heb een Hotmail plus account voor mijn vriendin geactiveerd..
dus 2 GB voor 20 euro per jaar..
Ze is er heel blij mee, ze vindt het handiger dan mail via onze eigen domeinnaam (omdat ze squirrelmail niet zo fijn vindt als hotmail :D )

- Maar je maakt wel wat mee! -

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:27
ben dat hotmail ook een beetje beu, tis dat ik te lui ben om iedereen op msn mee te nemen naar een nieuw acount, maar voor de rest gebruik ik het alleen daar voor, moet dan niet vergeten af en toe in te loggen omdat ik anders mijn acount kwijt ben, en idd die grote spammails zorgen ervoor dat m'n inbox binnen een week vol zit, dus die moet af en toe leeg, want voor signups enzo gebruik ik het nog wel eens. Heb nu Gmail, werkt stukken beter, geen gezeur over ruimte, echt een fantastische interface, leuk dat mensen sceptisch zijn over gmail, maar al dat paranoia gedrag vind ik een beetje overdreven.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

nhimf schreef op maandag 14 maart 2005 @ 16:35:
[...]

Je kan bij hotmail aangeven dan je in de US woont en dan heb je 250mb :P
Hoe je het precies moet doen weet ik niet uit het hoofd, maar het staat wel op GoT ergens.
werkt al lang niet meer...

I'm not as think as you stoned I am

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:31
WooK schreef op maandag 14 maart 2005 @ 17:09:
[...]

werkt al lang niet meer...
Hoe verklaar je dan dat ik het gisteren nog heb gedaan?
Niet dat het veel nut heeft, alles wordt automagisch doorgezonden naar mijn andere mailadres, maar toch.

[ Voor 21% gewijzigd door naftebakje op 14-03-2005 17:16 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:32

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 16:23:
Wat nog niemand heeft aangehaald is de POP3 functie.

Ik weet niet precies hoe het zit maar mijn Outlook Express haalt nog steeds heel goed alle berichten binnen :) Geen gezeur daarmee dus.

(...)

[...]
Maar dit werkt níet meer voor nieuwe(re) Hotmail-adressen, de ondersteuning voor Hotmail via Outlook is gediscontinueerd voor de gratis abonnees. En ook de oude (gratis) Hotmail-adressen moeten er in de loop van dit jaar aan geloven, dus dat argument gaat niet meer op.

Zie ook deze link
MSN Hotmail ondersteunt geen Distributed Authoring and Versioning (DAV) meer voor gratis gebruikersaccounts. Outlook Express gebruikt de DAV-interface om verbinding met Hotmail te maken. Alleen betalende Hotmail-accounts werken correct met Outlook Express. Als u in Outlook Express of Outlook hebt opgegeven dat uw Hotmail-account moet worden geopend voordat de DAV-ondersteuning werd beëindigd, is het nog wel mogelijk Outlook Express te gebruiken om een gratis Hotmail-account te openen. Uiteindelijk wordt DAV-ondersteuning echter voor alle gratis Hotmail-accounts ingetrokken.

Rail Away!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ben sinds 4weken overgestapt met Mail & Messenger-adres van Hotmail naar Gmail...
Wat ik wel relaxt vind aan hotmail+MSN is dat als je mail heb je gelijk een notification krijgt wat je met de Gmail Notifier niet hebt???

Ook valt het me op dat een email sturen van Gmail => Hotmail héél traag gaat óf zelfs helemaal NIET aankomt? hebben hier meer mensen last van? :/

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Plopeye
  • Laatst online: 12-12-2025
Sinds er zo giga veel spam zogenaamd afkomstig is van hotmail, msn, yahoo & lycos zijn al deze domeinen gewoon geblockt op mijn mailserver...

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• Bor

Bor

maar al dat paranoia gedrag vind ik een beetje overdreven.
Verklaar paranoia in dit geval. Ik vind het in ieder geval niet leuk dat gmail de inhoud van jouw e-mail leest / gaat analyseren en gegevens over jou probeert te verzamelen. Het is geen paranoia maar meer ignorance / naief zijn als je het gebruik van jouw persoonlijke gegevens / communicatie geen probleem vind imho.

• Maverick
Bor_de_Wollef schreef op maandag 14 maart 2005 @ 17:24:
[...]

Verklaar paranoia in dit geval. Ik vind het in ieder geval niet leuk dat gmail de inhoud van jouw e-mail leest / gaat analyseren en gegevens over jou probeert te verzamelen. Het is geen paranoia maar meer ignorance / naief zijn als je het gebruik van jouw persoonlijke gegevens / communicatie geen probleem vind imho.
Mijn persoonlijke gegevens? het enige dat je in moet vullen is je voor en achternaam, die je overigens zoals overal online gewoonm kunt verzinnen. Hotmail wil nog weten waar ik woon ook, om maar iets te noemen, en het enige dat er gebeurd bij Gmail (alsook bij google zelf) is dat de mail automatisch geanaliseerd wordt op keywords waar dan ads bij gezocht worden. Je doet nu net alsof ze persoonlijk je mail doorlezen, en al het persoonlijke dat ze vinden appart opslaan in je eigen dossier.

• Bor

Bor

Maverick schreef op maandag 14 maart 2005 @ 21:26:
[...]

Mijn persoonlijke gegevens? het enige dat je in moet vullen is je voor en achternaam, die je overigens zoals overal online gewoonm kunt verzinnen. Hotmail wil nog weten waar ik woon ook, om maar iets te noemen, en het enige dat er gebeurd bij Gmail (alsook bij google zelf) is dat de mail automatisch geanaliseerd wordt op keywords waar dan ads bij gezocht worden. Je doet nu net alsof ze persoonlijk je mail doorlezen, en al het persoonlijke dat ze vinden appart opslaan in je eigen dossier.
Klopt, en al die gegevens worden gelogd en in cookies opgeslagen (expiration date ergens in 2038 oid). Spyware dus. Met die gegevens kun je echt gigantisch veel afleiden over jou en jouw levensstijl etc. Dat word allemaal opgeslagen bij gmail. Er is dus heel veel over jou (en jou e-mails) bekend.

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 17:51
Bor_de_Wollef schreef op maandag 14 maart 2005 @ 23:17:
[...]

Klopt, en al die gegevens worden gelogd en in cookies opgeslagen (expiration date ergens in 2038 oid). Spyware dus. Met die gegevens kun je echt gigantisch veel afleiden over jou en jouw levensstijl etc. Dat word allemaal opgeslagen bij gmail. Er is dus heel veel over jou (en jou e-mails) bekend.
Je vergeet één basisprincipe: Nobody gives a fuck. Echt niet alsof ze je gaan volgen hoor, dat maakt niemand ook maar _iets_ uit.

Maar ik ben al een jaar of 5 gebruiker van msn, omdat k het ooit voor hotmail heb aangemaakt. Zodra ik mijn domeinnaam uit z'n gijzeling heb bevrijd gaat die als mailaccount dienen. Dit onder andere omdat Hotmail mij ook een mailtje stuurde dat ik er op moet rekenen dat ik m'n hotmail niet meer offline kan regelen. Via hotpop haal ik het altijd op naar Thunderbird, maar als dat over is, is hotmail voor mij ook over :(

No way dat ik vrijwillig een webinterface voor mail ga gebruiken zeg :/

Webmail is handig voor als je on the road bent, maar verder prefereer ik gewoon een échte mailclient :). Gmail heb ik ook een paar accountjes bij, maar daar doe ik dus echt niks mee :+

• Maverick
Bor_de_Wollef schreef op maandag 14 maart 2005 @ 23:17:
[...]

Ja, en nu? Wat is er bekend? er is bekend dat er iemand die als naam Piet snot heeft ingevuld veel porno ontvangt, en graag onzinnige mailconversaties voert. Maw, ze weten helemaal niets.

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09-2025

Ruudjah

2022

Ik heb niemand in dit topic nog gehoord over de traagheid van hotmail. Sinds ik gmail heb, is het mailplezier echt toegenomen. 'even inloggen' is er bij hotmail niet bij, je moet wachten tot je browser 4 keer redirect, en in 10 seconden het beeld opbouwd. In gmail ben jer er na één redirect en 1 seconde.

TweakBlog

• Bor

Bor

cryforhelp schreef op maandag 14 maart 2005 @ 23:43:
[...]

Je vergeet één basisprincipe: Nobody gives a fuck. Echt niet alsof ze je gaan volgen hoor, dat maakt niemand ook maar _iets_ uit.
Gezien het commentaar wat van een vrij grote groep mensen kwam (en nog steeds komt) over het privacy beleid van Gmail zijn er echt wel mensen (including me) die het wel wat kunnen schelen. Je hebt gelijk dat het over grote deel het niets kan schelen denk ik, die zijn te naief of te "dom" om in te zien wat er met hun gegevens gebeurt. Om dezelfde soort redenen komt er ook niet genoeg protest tegen dingen als rfid etc.
Ja, en nu? Wat is er bekend? er is bekend dat er iemand die als naam Piet snot heeft ingevuld veel porno ontvangt, en graag onzinnige mailconversaties voert. Maw, ze weten helemaal niets.
Ik denk niet dat jij alleen maar porno ontvangt. Er is echt veel over jou uit de e-mail conversaties te herleiden hoor. Vaak zelfs zaken als adressen etc. Wat denk je daarnaast van attachments etc? Dat het jou niets kan schelen betekend niet dat ze geen gegevens verzamelen waar ze wat mee kunnen (nu of in de toekomst (dat kan een aardige inkomstenbron worden)).
k heb niemand in dit topic nog gehoord over de traagheid van hotmail. Sinds ik gmail heb, is het mailplezier echt toegenomen. 'even inloggen' is er bij hotmail niet bij, je moet wachten tot je browser 4 keer redirect, en in 10 seconden het beeld opbouwd. In gmail ben jer er na één redirect en 1 seconde.
Hier staat hotmail er altijd in 1 flits hoor. Nooit geen problemen met de snelheid (of traagheid gehad). Overigens gebruik ik hotmail ook alleen als "registratie" en "verkoop" account. Voor het normale e-mail heb ik wel een adres bij een provider / eigen domein.

Maar we hebben het allemaal wel over gmail maar hoe zit het met andere zaken? Heeft hotmail nog toekomst zoals in de startpost word gevraagd? Ik denk het absoluut wel. Ik zou wel eens een verdeling willen zien van gebruikers van gratis e-mail diensten.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 15-03-2005 09:18 ]

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:37

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik denk zeker dat hotmail nog toekomst heet, voor een heel groot deel door de koppeling met MSN, zoals hierboven al aangehaald is. Weet je bijvoorbeeld hoe mijn vriendin haar mail checkt? Door MSN op te starten. Als er een vriendin van haar hier haar mail checkt, precies zo.

Ik heb voor haar een Gmail account ingesteld in Outlook Express, maar ze vindt hotmail gewoon fijner (want dat kent ze al jaren). Zij zal niet de enige zijn die er zo over denkt.

Ik kan via mijn twee domeinen onbeperkt emailadressen aanmaken, evenals via mijn provider, maar dat hoeft ze allemaal niet (en ok, het ene domein is een ziekte, het andere mijn voornaam), maar toch.

Zelf gebruik ik mijn hotmail adres alleen nog voor msn. En dat gebruik ik nog maar heel zelden. Voor online kopen etcetera heb ik gewoon een Gmailaccountje, voor de rest mijn provider/domein mail. Moet ik er trouwens wel bij zeggen dat ik op Hotmail zeer weinig spam ontvang, slecht wat nieuwsbrieven (en da's mijn eigen schuld).

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
OMG, naar aanleiding van dit topic dacht ik ook ineens aan me hotmail adres dat ik nog eens moest controleren.
99% van alle contacten die ik heb weten van me neiuwe adres, dusja.

Maar krijg er nog wel belangrijke mail op. Ik net inloggen, @$@$@$&#$ :(, ook alles weg :/
Daaaaaaag hotmail, d:)b gmail!
Idd wel een naaistreek ja... ach, dan maar zonder die personen...

Twitch: Phyloni1

• Bor

Bor

Waarom is dat een naaistreek? Dat weet je toch van te voren? Dat jij niet binnen de periode inlogd is alleen aan jezelf te wijten vind ik. Overigens las ik in een nieuwsgroep dat de concurrentie (als gmail) ook bezig zijn met het onderzoeken van de voordelen van dit soort policies. Bovendien is het helemaal onduidelijk wat er met gmail gaat gebeuren, wat betreft features en voorwaarden. Zoals ze zelf ook zeggen: "Gmail is an experiment in a new kind of webmail".

[ Voor 25% gewijzigd door Bor op 15-03-2005 10:15 ]

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Ik geloof niet dat gmail veel zal veranderen, bijv maar 500 mb inbox, de zoekfunctie via mail, of de snelheid van alles.
Dan gaan ze ook weer "klanten" verliezen...

Dit zijn juist de hoofdredenen dat ik bij gmail ben gegaan.

Twitch: Phyloni1

• Maverick
Bor_de_Wollef schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 09:17:
[...]Gezien het commentaar wat van een vrij grote groep mensen kwam (en nog steeds komt) over het privacy beleid van Gmail zijn er echt wel mensen (including me) die het wel wat kunnen schelen. Je hebt gelijk dat het over grote deel het niets kan schelen denk ik, die zijn te naief of te "dom" om in te zien wat er met hun gegevens gebeurt. Om dezelfde soort redenen komt er ook niet genoeg protest tegen dingen als rfid etc.
Tja das fijn dat mensen commentaar hebben, er zijn maar zat mensen die denken da chemtrails er zijn om de mensen te onderdrukken, en de VS nooit de maan bereikt hebben, vallen allemaal in dezelfde categorie, te veel films gekeken, en gewoon paranoia.
Ik denk niet dat jij alleen maar porno ontvangt. Er is echt veel over jou uit de e-mail conversaties te herleiden hoor. Vaak zelfs zaken als adressen etc. Wat denk je daarnaast van attachments etc? Dat het jou niets kan schelen betekend niet dat ze geen gegevens verzamelen waar ze wat mee kunnen (nu of in de toekomst (dat kan een aardige inkomstenbron worden)).
wat denk je nu, dat ze handmatig gaan kijken of er bruikbare dingen in die mails zitten? Ze kunnen echt niet filteren op informatie die nuttig is, en dan, dan hebben ze namen, zeker 100 misschien, wat willen ze daarmee? Ze weten niet wie het is, of het een nick of een naam is, en dan, dan hebben ze een adres, ze weten niet van wie, wat er mee is, ze zullen ieder mailtje helemaal uit willen pluizen willen ze bruikbare dingen vinden. Geloof mij, gewoon een telefoonboek openslaan is sneller want verrassing, daar staat je adres ook in :z

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:44

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ruudjah schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 02:25:
Ik heb niemand in dit topic nog gehoord over de traagheid van hotmail. Sinds ik gmail heb, is het mailplezier echt toegenomen. 'even inloggen' is er bij hotmail niet bij, je moet wachten tot je browser 4 keer redirect, en in 10 seconden het beeld opbouwd. In gmail ben jer er na één redirect en 1 seconde.
Dan moet je de aanmeld-pagina van Hotmail gewoon bookmarken als HM. Daarna voortaan gewoon HM in de adresbalk van je browser in typen en je hebt echt geen last meer van redirects (en je browser hoeft ook maar één keer te beginnen het beeld op te bouwen, dus dat gaat ook sneller).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Bor

Bor

Maverick schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 11:21:
[...]

Tja das fijn dat mensen commentaar hebben, er zijn maar zat mensen die denken da chemtrails er zijn om de mensen te onderdrukken, en de VS nooit de maan bereikt hebben, vallen allemaal in dezelfde categorie, te veel films gekeken, en gewoon paranoia.

[...]
Hoewel dit erg offtopic gaat (dit topic gaat niet over gmail) wil ik toch even reageren. Dit heeft echt niets met paranoia te maken. Dat jij totaal geen waarde hecht aan jouw eigen gegevens en daarmee jouw eigen identiteit wil niet zeggen dat anderen dat niet doen. Of je begrijpt de probleemstelling totaal niet en slik je alles uit de media als zoete koek.
wat denk je nu, dat ze handmatig gaan kijken of er bruikbare dingen in die mails zitten? Ze kunnen echt niet filteren op informatie die nuttig is, en dan, dan hebben ze namen, zeker 100 misschien, wat willen ze daarmee? Ze weten niet wie het is, of het een nick of een naam is, en dan, dan hebben ze een adres, ze weten niet van wie, wat er mee is, ze zullen ieder mailtje helemaal uit willen pluizen willen ze bruikbare dingen vinden.
Dat hoef je helemaal niet handmatig te doen, bovendien slaan ze de informatie op (ook op jouw eigen PC). Door diverse dingen te linken kom je echt een heel eind. Nog nooit dat soort systemen gezien? Pak bv alleen maar eens iedereen die zijn account gebruikt voor online aankopen.
Geloof mij, gewoon een telefoonboek openslaan is sneller want verrassing, daar staat je adres ook in
En ook dat is niet waar.

Maar laten we terug ontopic gaan.

Ik zou wel eens statistieken van hotmail willen zien. Ik vraag mij namelijk af of het aantal gebruikers nu stabiel is of nog groeit / daalt.

[ Voor 43% gewijzigd door Bor op 15-03-2005 14:58 ]

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:45
Bor_de_Wollef schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 14:52:
Dat hoef je helemaal niet handmatig te doen, bovendien slaan ze de informatie op (ook op jouw eigen PC). Door diverse dingen te linken kom je echt een heel eind. Nog nooit dat soort systemen gezien? Pak bv alleen maar eens iedereen die zijn account gebruikt voor online aankopen.
.
Ze kunnen door te linken een boel te weten komen, maar of ze dat doen, is een tweede.

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik heb ook ooit gelezen dat er (binnenkort?) geen hotmail support meer zou zijn in outlook (express). Hiervan merk ik nu nog niks, blijf hotmail gewoon lekker gemakkelijk binnen halen met express.

Zodra hier geen support meer aan gegeven wordt stap ik over op een andere mailprovider die wel die support geeft (pop3).

Is er al meer bekend over de data wanneer het niet meer wordt ondersteund??

• Bor

Bor

---rrr--- schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 15:06:
Ik heb ook ooit gelezen dat er (binnenkort?) geen hotmail support meer zou zijn in outlook (express). Hiervan merk ik nu nog niks, blijf hotmail gewoon lekker gemakkelijk binnen halen met express.

Zodra hier geen support meer aan gegeven wordt stap ik over op een andere mailprovider die wel die support geeft (pop3).

Is er al meer bekend over de data wanneer het niet meer wordt ondersteund??
Dat klopt alleen voor de adressen die je nu aanmaakt. De oude adressen blijven gewoon oulook ondersteuning houden.

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-02 12:49
• Verrast was ik toen bleek dat Hotmail mij spam stuurde namens hun medewerkers, waar ik mij niet voor kon afmelden. :?
Ik heb niks gezien.
• Irritant vond ik het toen Hotmail pop3 afschafte en outlook (ondanks dat een hotmail account instellen nog steeds mogelijk was) constant foutmeldingen begon te geven. :X
Ik kreeg een paar weken een mailtje dat ik het als trouwe klant wel kan gebruiken.
• Apart vond ik het toen alleen de US gebruikers recht kregen op meer webspace.
Ik kom niet uit de US maar ik heb wel 250Mb.

Ik denk dat te maken heb dat ik er al jaren zit en dat ik heb in gevuld heb dat ik US woon. Verder krijg ik gewoon nederlands teksten te zien.

• js303
  • Laatst online: 25-01 14:14
hotmail heb ik altijd als een ellendige webmail ervaren: langzaam, kleine opslag, veel rotzooi in je beeld, je kan het niet gebruiken voor sites als ebay en paypal door de
slechte ervaringen ermee.

gmail gebruik ik sinds een half jaar en ik vind het echt geweldig: snel, grote bijlages, goede spamfilter, geweldige interface (conversations ipv losse mails, via xml object pagina's 'verversen', contacts, google-search op je mail, meerdere files in 1 klap downloaden als zip, thumbnails van jpeg bijlages). en ze voegen telkens weer nieuwe features toe die ook echt handig zijn.

ik vind het ook beter dan die squirrelmail / imp webmail oplossingen... zelfs logge outlook kan hier nog een puntje aan zuigen - die laatste ik gebruik dan ook niet meer sindsdien.

hopen dat gmail snel en gratis blijft.
ik hoop dat gmail ook ooit voor bedrijfsnetwerken komt.
hotmail moet gewoon opzouten.

[ Voor 30% gewijzigd door js303 op 15-03-2005 15:25 ]

• Bor

Bor

je kan het niet gebruiken voor sites als ebay
Want? Dat doe ik ook gewoon hoor.

Verwijderd

Maverick schreef op maandag 14 maart 2005 @ 23:43:
[...]

Niet iedereen gebruikt zijn mail account voor porno en e-mailtjes aan fictieve cyber vriendinnetjes. Er zijn bijvoorbeeld ook mensen die online aankopen doen. Waarin gedeeltes van creditcardnummers, adres gegevens, telefoonnummers, aankoop geschiedenissen en dergelijken in vermeld worden. Geen gegevens die ik toe vertrouw aan een bedrijf dat in zijn overeenkomst heeft staan dat alle mogelijke gegevens uit je mailbox gebruikt mogen worden voor onderzoek. Nu weet ik ook wel dat voor veel mensen de wereld niet verder reikt als ik, mezelf en mijn eigen, maar toch neem het eens in beschouwing.

• js303
  • Laatst online: 25-01 14:14
Bor_de_Wollef schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 15:24:
[...]

Want? Dat doe ik ook gewoon hoor.
nou toen ik (jaartje of 2 geleden) dat wilde kon het dus niet - je mocht geen hotmail account opgeven. misschien dat hotmail's reputatie inmiddels gezuiverd is.

[ Voor 21% gewijzigd door js303 op 15-03-2005 15:28 ]

• Uchy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-02 07:37
Mijn eerste post hier, ik kon mij niet inhouden toen ik al die dingen las over hotmailaccounts voor msn. Zeker niet toen ik las dat mensen die actief houden, want anders is je mailadres weg...

Ikzelf en ook mijn zus loggen al tijden in op msn zonder dat onze daarvoor opgegeven mailadressen (hotmail en dds.nl, ken je het nog? :-)) nog bestaan.
Je kunt volgens mij gewoon met een fictief mailadres inloggen op msn... Hoewel ik niet weer hoe je een passport aanmaakt en of je dan mail moet kunnen ontvangen voor activatie oid...

Na güt, mijn 2 centen

One small Uch for a man, one giant Uch for mankind | specs

• Bor

Bor

Dat klopt Uchy, maar volgens mij staat dat hier ook al ergens (dat je geen hotmail adres nodig hebt voor een passport). Het grappige is trouwens wel dat ik veel mensen ken die een ander adres gebruiken met msn en daardoor erg veel spam ontvangen. Overigens vind ik het spam gehalte op hotmail erg meevallen. Ik ontvang bijna nooit iets.

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-02 03:52
homernt schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 15:09:

[...]

Ik kreeg een paar weken een mailtje dat ik het als trouwe klant wel kan gebruiken.
ik ook :)

(sinds begin 2000 een account)

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
sinds 1998 trouwe klant van hotmail en beginnend klant van gmail beide perfect vind ik...alleen op me hotmail komt e rnog teveel spam binnen zo'n 70 spam-mailtjes per 5 dagen, en gmail nul komma niks :)

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:44
Sorry, maar Hotmail gebruik je eigenlijk toch om op het internet zo nu en dan eens een emailadres ergens achter te laten? Zodra je dan te veel spam binnenkrijgt, maak je een nieuw adres aan. Zo heeft iedereen wel een ISP die een mailservice biedt. Maar dat adres gebruik ik alleen voor officiële mail.

Emos

Verwijderd

Nu jullie hier toch over Hotmail en Gmail aan het discusseren zijn. Blijven deze gratis?
Ik persoonlijk maak 99.9% gebruik van gratis webmail. Eerst jaren Hotmail, en nu Gmail.
Ik ga niet graag betalen voor webmail, ten eerste omdat ik al betaal voor een e-mail adres van Planet waar ik overigens nooit om gevraagd heb, dat Planet adres dan. En ten tweede vind ik reclame helemaal geen probleem, vooral bij Gmail valt het nauwelijks op. Ondanks dat klik ik er wel geregeld op, uit dank voor de service.

Wat denken jullie bestaat er nog toekomst voor gratis webmail?

Zelf denk ik van wel. Gratis adressen worden door de grote portals gebruikt als klantenbinding. Als je een e-mail adres bij X hebt, dan gebruik je automatisch ook sneller de andere diensten van X.

Dat is ook waarom MSN Messenger hier zo populair is. Veel mensen hadden voor die tijd al een Hotmail adres.

Hoe zien jullie dit?

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
cornelixnootje1 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 18:48:
Pfff, je maakt gebruikt van een GRATIS dienst. Je kan je niet afmelden voor die medewerkersberichten inderdaad, omdat die berichten volgens Hotmail ' nuttig' zijn voor de gebruikers. Klagen over iets dat gratis is vind ik toch wel zo bekrompen!

• Uchy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-02 07:37
Ikzelf raad mensen web.de aan. Gratis, zat voor normale email (ik meen 12MB) en als enige beperking dat je via pop eens in 15 minuten kunt checken.
Verder lekker veel instellingen op webmail en de server, en een snel systeem, geen problemen mee gehad.

Heb nl een testadresje.
Werk zelf met gmx.net (1GB, elke 2 minuten pop-checken, gratis), maar dat is niet meer beschikbaar voor mensen buiten oostenrijk, duitsland en zwitserland.

Op beide adressen geen spam. Prima lijkt me.

Enige tijd terug heb ik een uitgebreid onderzoekje gedaan naar gratis pop-mailproviders. Htmlmail van hotmail is een behoorlijke tegenvaller... Traagheid, is mijn ervaring althans, allerlei risico dat dingen niet aankomen, en om meer redenen dan een volle inbox.

One small Uch for a man, one giant Uch for mankind | specs

• Hitmixer
  • Laatst online: 17-02 06:47
Check www.checkjemail.nl eens, misschien vinden jullie dat wat.
Kun je ook je pop leegzuigen, agenda en contactpersonen all -in.. voor nope.

[ Voor 39% gewijzigd door Hitmixer op 18-03-2005 23:17 ]

Verwijderd

Wat is er mis met Gmail and Privacy? Ze bewaren je mail mischien oneindig? So what ik heb niks te verbergen. En als justitie oid contact opneemt met Microsoft dan kunnen ze ook vast wel dingen terugvinden.

Helaas heeft hotmail wel een toekomst omdat je met msn je mail kunt checken. Ik weet het; een reden waar een tweaker vast niet wakker van ligt maar de gemiddelde breezah meid wel. Helaas. Ik heb 50 gmail invites over maar alleen de mensen die ik ken en die met computers overweg kunnen willen een gmail account.

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik denk sowieso dat gratis diensten met beperkingen minder interessant aan het worden zijn, omdat tegenwoordig veel meer mensen een eigen domein hebben, met het daarbij behoren genot van eigen mail adressen..
Ik ben langzaam mijn hotmail accounts aan het afbouwen, heb een gmail accountje voor grote meeltjes en gebruik nu mijn oudste hotmail adres eigenlijk allen nog regelmatig...voor MSN :P
Als ik over een tijdje overstap op een nieuw MSN adres, sync ik in trillian gewoon ff de 2 adressen, zodat dat ook geen probleem is..
Heb er alleen nog even geen zin in om dat te doen..want mensen die ik wel op mijn lijst heb gehad , maar er door ruimtegebrek nu niet meer opstaan, vallen dan buiten de boot..

Maar ik verwacht dat ik over een jaar geen hotmail accounts meer heb...
Pagina: 1