Toon posts:

Beginnende radio dj, het technische gedeelte

Pagina: 1
Acties:
  • 553 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik ben dus druk bezig met het opstarten van een radioprogramma op een radiozender , qua jingles, achtergrondsmuziek, en alles eromheen zit het wel goed, dj's zelf ook, aleen nu het technische, ik heb geen dure microfoons of wat dan ook, hoe kan ik nu 2 microfoons en 1 skype lijn op een programma aansluiten, ik ben er ook nog niet uit welk programma het best te gebruiken is voor als radio dj, maar ik denk dat ik bpm studio het best vind, hoe dan ook, ik moet dus op een of andere manier 2/3 mics en een skype lijn (wat vanaf de laptop dan dus op een of andere manier via mic of line in ofzo naar mijn eigen "uitzend" pc loopt dus. maar hoe is dit het best te realiseren?
help!

alvast bedankt. :)

Verwijderd

Topicstarter
schop!, help! help!

Verwijderd

Misschien meerdere geluidskaarten? Of een geluidskaart met line-in en mic-in?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 10:56

r0b

Hoe zend je het programma uit?
Als je een shoutcast server hebt dan is er een shoutcast plugin voor Winamp, maar ik denk niet dat dit is wat jij zoekt? :)

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:03
beetje last van ongeduld ?, om je eigen topic al te kicken binnen 2 uur

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 23:11:
Misschien meerdere geluidskaarten? Of een geluidskaart met line-in en mic-in?
Nope, je moet namelijk 1 geluidskaart kiezen om daarvan het input geluid op te halen via de windows mixer.
ik heb zelfs al geprobeerd om een aparte pc te gebruiken om via sonar meerdere geluidskaarten te gebruiken en die weer door te linken naar de microfoonlijn/line in lijn van mijn eigen pc. maar dat werkt ook niet, veel achterstand vanwege buffertijd , schokking, e.t.c.
r0b schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 23:12:
Hoe zend je het programma uit?
Als je een shoutcast server hebt dan is er een shoutcast plugin voor Winamp, maar ik denk niet dat dit is wat jij zoekt? :)
Simplecast, van specialaudio. en nee, ik zoek dus meer iets in de trand van bpm studio denk ik...

Verwijderd

Topicstarter
gideon82 schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 23:16:
[...]

beetje last van ongeduld ?, om je eigen topic al te kicken binnen 2 uur
het werkt, niet? nu krijg je reacties, en ja, ik zoek al tijden lang, en nu heb ik extra tijd om te zoeken/bezig te zijn, dus vandaar dat ik inderdaad een beetje haast heb ja.
sorry.

• 68657469736d69
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
Als ik jou was zou ik er gewoon een goedkoop mengpaneeltje tussen hangen. Dit vind ik persoonlijk een stuk makkelijker werken dan een windows mengpaneel, omdat je makkelijker verschillende kanalen tegelijk kan besturen. ook het directe contact met de knoppen vind ik fijner, maar dat is meer een gevoelskwestie

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

Precies. gewoon een mengpaneel er op aansluiten en 3 mic's er op aan hangen. En je line-out van je mengpaneel aansluiten op je Line-in op je pc.
Mengpanelen zijn gewoon veel handiger. Met een mengpaneel op je pc loop je te klojen met knoppen en je muis, en een mengpaneel zie je meteen wat wel en niet aanstaat.
Koop anders een 6 of 8 kanaals mengpaneel, op kanaal 1, 2 en 3 je mic's op kanaal 4 en 5 2 pc's met mp3 en je bent er al een heel eind lijkt mij.
Op je line-out dan een pc aangesloten via Line-in en knal het je het internet op.

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Bovenstaande ou ik aanvullen met DSS DJ, dat lijkt enigszins op BPM Studio. Je kunt darin instellen dat je het programma zelf als mixer gebruikt (en daarbij 2 geluidskaarten gebruikt (master/cue), of het linker kanaal voor master en het rechter kanaal voor cue op 1 geluidskaart) of dat je een extrerne mixer gebruikt wanneer je 2 geluidskaarten hebt en dus met die externe mixer zelf bepaalt welke je in cue wilt beluisteren en welke in master.
Dus neem een PC met 2 geluidskaarten, een DJ programma (ik zeg DSS DJ), een mengpaneeltje, een 2e PC die de uitzendig naar de uitzendserver verzorgd en je overige spullen als microfoons.

Ik hoop dat je wat met min advies kunt. O-)

Verwijderd

Topicstarter
ja , dat was ook mijn bedoeling, binnenkort krijg ik een Behringer mengpaneel met 3 kanalen, maar goed, die microfoons zijn dus met kleine plug, en niet met zoon grote, dus kan ik ze niet "zomaar" erop aansluiten en bovendien heb ik dus maar 1 kanaal over om een mic op aan te sluiten, en niet 2/3 mics o.i.d.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 00:30:
ja , dat was ook mijn bedoeling, binnenkort krijg ik een Behringer mengpaneel met 3 kanalen, maar goed, die microfoons zijn dus met kleine plug, en niet met zoon grote, dus kan ik ze niet "zomaar" erop aansluiten en bovendien heb ik dus maar 1 kanaal over om een mic op aan te sluiten, en niet 2/3 mics o.i.d.
Dan moet je er toch wat meer geld tegenaan gooien.

Je kunt niet voor een kwartje op de eerste rij zitten, wil je goed beginnen, dan moet je er wat geld insteken.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
-Rob- schreef op zondag 13 maart 2005 @ 00:33:
[...]

Dan moet je er toch wat meer geld tegenaan gooien.

Je kunt niet voor een kwartje op de eerste rij zitten, wil je goed beginnen, dan moet je er wat geld insteken.
sorry, maar die behringer mixer kost niet niks hoor, bpm counter, 3 kanalen, etcetera, daar kan ik nu eenmaal goedkoper aankomen, maar zoveel geld heb ik nu ook weer niet te besteden , dus zit ik na het mengpaneel wel door mijn geld heen, dus heb ik niet veel geld voor statieven en plopkappen en vooral microfoons, vandaar, standaard pc mics zijn veel goedkoper (ik vraag me aleen af of dat kwaliteitsgezien qua geluid goed genoeg is, ik heb er nog een soort van plopkapje voor voor zoon dunne mic, dus dat kan wel,. dus dat is nog mijn probleem...

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Er zijn converters om van een kleine naar een grote plug te gaan...

We are shaping the future

Verwijderd

Topicstarter
Alex schreef op zondag 13 maart 2005 @ 00:47:
Er zijn converters om van een kleine naar een grote plug te gaan...
klopt, daar heb ik dr ook 1 van, maarja, als ik daar mijn pc microfoon aan doe, dan hoor je geen geluid, zo vreemd is dat denk ik ook niet , want zulke plugconverters zijn gemaakt voor koptelefoons, niet voor mics.

• Wormaap
  • Laatst online: 23:49
Even absoluut niet lullig bedoeld ofzo, maar als je met een Behringer mixer en PC-microfoons (die via zo'n verloopplugje wel degelijk zouden moeten werken) on air wil gaan, zou je er dan niet beter nog even mee afwachten?
Zorg in ieder geval dat je mics hebt die via XLR gebalanceerd aangesloten kunnen worden op je mengtafel, dan ben je al een heel eind gevorderd. (Dezelfde Behringer heeft er 3 in'n kistje voor 35 euro o.i.d. Klik) Dan neem je daarbij niet zo'n DJ-mixer, maar een normale Behringer livemixer van'n slordige 150 euro (Zoiets bijvoorbeeld) en dan ben je al een heel stuk beter op weg (al is het nog steeds niet bijster professioneel te noemen, maar 't moet even el goedopie he :))

Ervanuitgaande dat je het over deze mixer had, ben je even duur uit als je die andere neemt + die mics :Y)

[ Voor 18% gewijzigd door Wormaap op 13-03-2005 01:14 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 00:50:
[...]

klopt, daar heb ik dr ook 1 van, maarja, als ik daar mijn pc microfoon aan doe, dan hoor je geen geluid, zo vreemd is dat denk ik ook niet , want zulke plugconverters zijn gemaakt voor koptelefoons, niet voor mics.
Die omzetplugjes zijn niets meer en minder dan stukjes geleidend metaal.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

www.nederlandmuziek.nl lijkt me wel een aardige winkel voor je om je eens te vertoeven. Heb zeer goede ervaringen met ze, ze nemen de tijd voor je en adviseren je goed, je kan alles testen en vaak ook een leuke korting bedingen.

Persoonlijk zou ik kiezen voor een mengtafel met SLR connectors, zo ook de microfoons, omdat jacks er nogal gauw uitgerost kunnen worden en de kwaliteit ervan is wat beter, je kan geen plopjes permiteren door kabels die er in en uit vliegen :)

Maar goed, het blijft wel zo, alle waar naar zijn geld, maar je kan al redelijke kwaliteit krijgen voor weinig. Je geeft geen budget aan en ook niet of je voor de wereld omroep uitzend of voor een lokale radio boer in een streek, of het hobbymatig is of professioneel voor je brood. Dat zijn denk ik toch wel wezenlijke verschillen.

Afijn, blader hier maar eens door de sectie's heen, er staan genoeg leuke dingen tussen voor weinig, en pc microfoons daar wil je niet mee werken denk ik, dat valt niet onder kwaliteit :)

http://www.nederlandmuziek.com/html/studio.html

Ploppers voor je microfoon kan je ook redelijk goed zelf maken, je bent een tweaker of niet. Wat ijzerdraad, een panty, een beugeltje aan je mic, en klaar is Kees ;)

Wat mensen vaak onderschatten is dat iedere microfoon zijn eigen dynamiek heeft. Dus wat een goede dj/zanger/presentator doet is zoeken naar een microfoon die het beste past bij zijn/haar dynamische stem, after all, iedere stem is anders en vereist ook daarom een andere mic.

Maar deze lijkt me wel geschikt voor je, heb ze zelf gehoord en zijn goed voor allround gebruik :

Beyerdynamic HomeStudio & Live on Stage Ltd. Edition
http://www.nederlandmuzie...ofoons_beyerdynamic1.html

Succes met je uitzendingen :)

Verwijderd

Topicstarter
Wormaap schreef op zondag 13 maart 2005 @ 01:12:
Even absoluut niet lullig bedoeld ofzo, maar als je met een Behringer mixer en PC-microfoons (die via zo'n verloopplugje wel degelijk zouden moeten werken) on air wil gaan, zou je er dan niet beter nog even mee afwachten?
Zorg in ieder geval dat je mics hebt die via XLR gebalanceerd aangesloten kunnen worden op je mengtafel, dan ben je al een heel eind gevorderd. (Dezelfde Behringer heeft er 3 in'n kistje voor 35 euro o.i.d. Klik) Dan neem je daarbij niet zo'n DJ-mixer, maar een normale Behringer livemixer van'n slordige 150 euro (Zoiets bijvoorbeeld) en dan ben je al een heel stuk beter op weg (al is het nog steeds niet bijster professioneel te noemen, maar 't moet even el goedopie he :))

Ervanuitgaande dat je het over deze mixer had, ben je even duur uit als je die andere neemt + die mics :Y)
wow, bedankt voor die link van die mics, die had ik nog niet, maar goed, over dat mengpaneel, daar kan ik goedkoper aankomen van iemand die ik ken, (veel goedkoper :) ) maar 3 van die mics zijn een koopje!, en ik zie dat een audiozaak in de buurt bij mij die verkooopt :9~ dat word maandag ff langsheen gaan.!
hier kan ik iig veel mee, oh, nu ik dr over nadenk, moet je voor diezelfde mics ook niet nog plopkapjes en statieven hebben? ;(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 01:26:
www.nederlandmuziek.nl lijkt me wel een aardige winkel voor je om je eens te vertoeven. Heb zeer goede ervaringen met ze, ze nemen de tijd voor je en adviseren je goed, je kan alles testen en vaak ook een leuke korting bedingen.

Persoonlijk zou ik kiezen voor een mengtafel met SLR connectors, zo ook de microfoons, omdat jacks er nogal gauw uitgerost kunnen worden en de kwaliteit ervan is wat beter, je kan geen plopjes permiteren door kabels die er in en uit vliegen :)

Maar goed, het blijft wel zo, alle waar naar zijn geld, maar je kan al redelijke kwaliteit krijgen voor weinig. Je geeft geen budget aan en ook niet of je voor de wereld omroep uitzend of voor een lokale radio boer in een streek, of het hobbymatig is of professioneel voor je brood. Dat zijn denk ik toch wel wezenlijke verschillen.

Afijn, blader hier maar eens door de sectie's heen, er staan genoeg leuke dingen tussen voor weinig, en pc microfoons daar wil je niet mee werken denk ik, dat valt niet onder kwaliteit :)

http://www.nederlandmuziek.com/html/studio.html

Ploppers voor je microfoon kan je ook redelijk goed zelf maken, je bent een tweaker of niet. Wat ijzerdraad, een panty, een beugeltje aan je mic, en klaar is Kees ;)

Wat mensen vaak onderschatten is dat iedere microfoon zijn eigen dynamiek heeft. Dus wat een goede dj/zanger/presentator doet is zoeken naar een microfoon die het beste past bij zijn/haar dynamische stem, after all, iedere stem is anders en vereist ook daarom een andere mic.

Maar deze lijkt me wel geschikt voor je, heb ze zelf gehoord en zijn goed voor allround gebruik :

Beyerdynamic HomeStudio & Live on Stage Ltd. Edition
http://www.nederlandmuzie...ofoons_beyerdynamic1.html

Succes met je uitzendingen :)
heel leuk, maar heb je wel eens gezien wat die mics daar kosten, voor 1 mic betaal je daar al 100 euro minimaal. :/
dan ga ik denk ik toch liever die behringer set.
toch bedankt, overigens , over die zelfgemaakte plopkapjes werkt dat ook redelijk dan? en heb je daar wat meer info over?

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 01:35:
[...]

heel leuk, maar heb je wel eens gezien wat die mics daar kosten, voor 1 mic betaal je daar al 100 euro minimaal. :/
dan ga ik denk ik toch liever die behringer set.
toch bedankt, overigens , over die zelfgemaakte plopkapjes werkt dat ook redelijk dan? en heb je daar wat meer info over?
Pff als ik dit topic zo eens doorlees, wil je echt voor een dubbeltje op de 1e rand zitten.. je vind 100 euro duur voor een microfoon? Koop dan gewoon voor een 2 tientjes een microfoon, maar kom dan hier ook niet aanzetten met een radio dj e.d.

Verder kick je je topic binnen 2 uur, heb je volgens mij nog nooit van punten gehoord (overduidelijk wel van komma's) etc....

Bovendien heb je een edit knop zodat je niet 2 keer achter elkaar hoeft te posten en ik mis een stuk voor onderzoek, vertel eens... wat heb je allemaal zelf al nagezocht?? Niks :O ? En wat is je budget? Oh en aan het begin van je topic wil je weten wat voor programma je het beste kan gebruiken en later lees ik van alles over microfoons? Wil je nou informatie over de technische kant dus de programma's en de mogelijkheden of wil je informatie over microfoons of beide?

Zoek voor de grap eens op behringer in de search of iedere willekeurige site.. die dingen kraken binnen een week. Koop dan een gemini, min of meer zelfde prijsklasse, toch stuk beter. En een beatcounter, wie gebruikt die nou dan? Bijna iedereen dekt die binnen een week af!

[edit]
Ik keek ff snel in je post history; Softwarematige mixer?
en Laptop zonder tv-out op tv aansluiten?

tsja... :/

[ Voor 20% gewijzigd door Waypoint op 13-03-2005 01:48 ]

• Wormaap
Hij heeft het duidelijk over een el goedkopie radio-DJ setje. Uiteraard is het leuker om een dikke Neumann voor je neus te zetten, en dan een compleet effectenrack erachter te hebben, maar laten we even reëel blijven. Ik heb al gezegd dat dit nooit optimaal gaat zijn, maar als een tijdje sparen geen optie is, en er echt gepresenteerd moet worden, dan kunnen we toch ook gewoon helpen met het uitzoeken van een setje? :)
Overigens: Plopcaps zijn niet 100% noodzakelijk. Het is op te lossen door IDD een panty voor je mic te spannen, of over je mic heen te praten. Een plopcapje heb je echter al voor 5 euro ofzo, dus om daar nu op te gaan besparen... Voor micstands: K&M. De stand die ik voor m'n SM57 (gitaarmic) heb gekocht heeft me welgeteld 15 euro gekost, en die voldoet prima :)

Edit: De Behringer DJ-mixers heb ik geen ervaring mee, maar de UB-livemixertjes zijn zeker leuk spul, en al helemaal voor die prijs. Ik heb regelmatig het 'voorrecht' gehad om er mee te werken, en de mic preamps zijn voor de prijs prima in orde, en krakende faders of pots heb ik nog niet meegemaakt.

[ Voor 17% gewijzigd door Wormaap op 13-03-2005 01:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Waypoint schreef op zondag 13 maart 2005 @ 01:44:
[...]

Pff als ik dit topic zo eens doorlees, wil je echt voor een dubbeltje op de 1e rand zitten.. je vind 100 euro duur voor een microfoon? Koop dan gewoon voor een 2 tientjes een microfoon, maar kom dan hier ook niet aanzetten met een radio dj e.d.

Verder kick je je topic binnen 2 uur, heb je volgens mij nog nooit van punten gehoord (overduidelijk wel van komma's) etc....

Bovendien heb je een edit knop zodat je niet 2 keer achter elkaar hoeft te posten en ik mis een stuk voor onderzoek, vertel eens... wat heb je allemaal zelf al nagezocht?? Niks :O ? En wat is je budget? Oh en aan het begin van je topic wil je weten wat voor programma je het beste kan gebruiken en later lees ik van alles over microfoons? Wil je nou informatie over de technische kant dus de programma's en de mogelijkheden of wil je informatie over microfoons of beide?

Zoek voor de grap eens op behringer in de search of iedere willekeurige site.. die dingen kraken binnen een week. Koop dan een gemini, min of meer zelfde prijsklasse, toch stuk beter. En een beatcounter, wie gebruikt die nou dan? Bijna iedereen dekt die binnen een week af!

[edit]
Ik keek ff snel in je post history; Softwarematige mixer?
en Laptop zonder tv-out op tv aansluiten?

tsja... :/
avondje met je vriendin niet leuk afgelopen?
wat boeit het nu of ik punten, kommas, of waat ik wat gebruik ja of nee.
een potje mierenneuken kan iedereen hier wel, maar daar schiet ik niks mee op.
over het programma ben ik er nu al redelijk uit, maar een groot "probleem" is dus mijn mic.
en ik heb het nooit echt gehad over een beatcounter, ik weet ook wel dat die slecht telt, en dat je er als radio dj weinig aan hebt, so what.
over mijn budget, ik weet niet echt tot hoever mijn budget reikt, maar ik wil niet ontzettend veel geld lopen uitgeven , en ja ik noem 100 euro voor een simpele microfoon inderdaad reteduur ja, en hallo, welkom op tweakers.net, kijk ook zelf eens rond, wat zie je? juist, mensen die bijv hun eigen scart converter maken ipv ze te kopen voor zoon 40 euro , de meeste mensen hier hebben niet zoon dikke portomonee, ik ook niet, had ik dat wel, dan zat ik niet hier maar bij de audiozaak de boel te vergelijken. :/

Verwijderd

Topicstarter
Wormaap schreef op zondag 13 maart 2005 @ 01:50:
Hij heeft het duidelijk over een el goedkopie radio-DJ setje. Uiteraard is het leuker om een dikke Neumann voor je neus te zetten, en dan een compleet effectenrack erachter te hebben, maar laten we even reëel blijven. Ik heb al gezegd dat dit nooit optimaal gaat zijn, maar als een tijdje sparen geen optie is, en er echt gepresenteerd moet worden, dan kunnen we toch ook gewoon helpen met het uitzoeken van een setje? :)
Overigens: Plopcaps zijn niet 100% noodzakelijk. Het is op te lossen door IDD een panty voor je mic te spannen, of over je mic heen te praten. Een plopcapje heb je echter al voor 5 euro ofzo, dus om daar nu op te gaan besparen... Voor micstands: K&M. De stand die ik voor m'n SM57 (gitaarmic) heb gekocht heeft me welgeteld 15 euro gekost, en die voldoet prima :)

Edit: De Behringer DJ-mixers heb ik geen ervaring mee, maar de UB-livemixertjes zijn zeker leuk spul, en al helemaal voor die prijs. Ik heb regelmatig het 'voorrecht' gehad om er mee te werken, en de mic preamps zijn voor de prijs prima in orde, en krakende faders of pots heb ik nog niet meegemaakt.
juist, ik kan altijd nog uitbreiden na verloop van tijd o.i.d.
5 euro? plopkapje? hmm, dan moet ik maar eens rondkijken, dat is idd niet duur nee.
over je micstandaard, ik neem aan dat dat een standaard is voor vanaf de vloer, maar ik moet er een hebben die op een of andere manier op een tafel te bevestigen is o.i.d.

• Wormaap
OK, nu allemaal even inademen en tot 10 tellen ;)
Interpunctie is zeker fijn, omdat je verhaal dan een stuk leesbaarder wordt, maar dat neemt (IMHO) niet weg dat er daarbij ook nog een aardige bijdrage geleverd mag worden, waarom zou je anders posten?
Dan is er nog een probleem met pro-audio: Het kost geld, véél geld. Daar kun je niet omheen, er is gewoon niet aan te ontkomen dat je moet gaan investeren, maar dat maakt uiteindelijk toch niet uit als het om een hobby gaat? :)
Een setje van 3 Behringer mics + stands + bekabeling + Behringer mixertje zal je pak'm beet een 200 euro kosten (ervanuitgaande dat je inderdaad een leuke korting op die mixer kan krijgen)
Dit is echter op geen enkele manier een setje waarmee ik mij op professioneel niveau zou durven vertonen. Ik neem aan dat je weet dat de kwaliteitsverschillen tussen microfoons echt gigantisch zijn? Als je wat beters wil dan die Behringer mics (en als je serieus hiermee bezig bent, wil je dat na een tijdje) kun je gaan kijken naar de dynamische mics van bijvoorbeeld Shure, Sennheiser en AKG (om maar even de 3 grootste namen te noemen) Gebruikelijker in de (radio)studio-wereld zijn echter condensatormicrofoons, hierbij is bijvoorbeeld Audio Technica een fijn merk dat je een goed produkt verkoopt voor een zeer behoorlijke prijs, maar met een 'behoorlijke' prijs bedoel ik dan dus een slordige 200 euro voor een microfoon. Het verschil in kwaliteit ga je echter DIK merken. Uiteraard kan het allemaal nog veel duurder (tot vele duizenden euro's voor een enkele microfoon) maar dat zal ik je even besparen :P
Waar het echter wel op neerkomt, is dat geluid nou eenmaal geld kost, en als je niet bereid bent te investeren, kun je het misschien beter laten, omdat je nooit het gewenste resultaat zal halen.

Edit: Ik ga je niet helemáál aan het handje nemen he ;) Ik vertel je bewust watvoor merken ik zelf gebruik/prefereer, en dan is het aan jou om (bijvoorbeeld :P) de site van de fabrikant in kwestie eens op te zoeken, en te kijken wat ze hebben wat iets voor jou is. K&M maakt volgens mij namelijk ook wel kleinere standaardjes die je vanaf een bureau kan gebruiken, maar dat mag je lekker zelf opzoeken :P

[ Voor 11% gewijzigd door Wormaap op 13-03-2005 02:06 ]

• Afterburner79
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Kleine tip: Shure SM-58. Voor als je net ff wat meer geld hebt > kun je overal voor gebruiken!
En ze blijven hun geld waard als je er vanaf wil. plus: Je kunt ze echt als hamer gebruiken bijna . . .
Krijgt ze BIJNA niet kapot, als je er nog een beetje normaal mee omgaat.

Als ik af en toe zie hoe artiesten er mee omgaan . . . (werk bij poppodium)

En zo'n Behringer mixertje is een prima keus met 3 XLR inputs.

Groeten :Y)

PS: Wil op "speciaal verzoek" wel ff voor je rondneuzen voor een redelijk setje "el cheapo".

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

Verwijderd

Topicstarter
Afterburner79 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 04:16:

PS: Wil op "speciaal verzoek" wel ff voor je rondneuzen voor een redelijk setje "el cheapo".
graag :), aleen mn behringer mixer is al gekozen he? (vmx-300 )
:)

• Wormaap
Die VMX-300 heb je dus geen zak aan als je met meer dan 1 microfoon wil werken. De input is nog net wel gebalanceerd, maar het is en blijft er maar 1 ;)
Verder zijn de Behringer DJmixers berucht om hun erg lage kwaliteit (zoals al eerder gezegd) dus als ik jou was zou ik eerder kijken richting de UB livemixertjes, die wat meer XLR-inputs hebben (en verder dus ook 2 stereo-inputs, en de andere kanalen zijn ook allemaal als line-kanaal te gebruiken) want de overige dingen op die VMX zul je als radio-DJ toch nooit gebruiken.

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:53
offtopic:
Hehe even het topic doorgelezen want verveelde me... ik snap niet dat dit topic nog open is... zucht :r
oja wat argumenten misschien: slechte topicstart...topictitel...topic gaat over wat anders...gedrag van de topicstarter etc...
& ja ik heb ook n kuthumeur >:)

[ Voor 39% gewijzigd door savale op 13-03-2005 15:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wormaap schreef op zondag 13 maart 2005 @ 13:13:
Die VMX-300 heb je dus geen zak aan als je met meer dan 1 microfoon wil werken. De input is nog net wel gebalanceerd, maar het is en blijft er maar 1 ;)
Verder zijn de Behringer DJmixers berucht om hun erg lage kwaliteit (zoals al eerder gezegd) dus als ik jou was zou ik eerder kijken richting de UB livemixertjes, die wat meer XLR-inputs hebben (en verder dus ook 2 stereo-inputs, en de andere kanalen zijn ook allemaal als line-kanaal te gebruiken) want de overige dingen op die VMX zul je als radio-DJ toch nooit gebruiken.
ik heb er al mee gewerkt en hem gehoord, geluid is goed, maarja, ik heb dus een aparte microfoonmixer die ik aan de behringer kan zetten, dan kan ik er 3 mics op aansluiten (wat voldoende is)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:18
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 23:34:
het werkt, niet? nu krijg je reacties, en ja, ik zoek al tijden lang, en nu heb ik extra tijd om te zoeken/bezig te zijn, dus vandaar dat ik inderdaad een beetje haast heb ja.
sorry.
Hewt is vervelend voor anderen (stel dat anderen het ook gaan doen dan schiet het nog niks op), vandaar dat het niet wordt toegestaan om binnen 24 uur je eigen topic weer onder de aandacht te brengen. Zie ook de faq/richtlijnen. Ook kreten als help help!!!1 worden niet gewaardeerd, vandaar dat ik het uit de topictitel heb gesloopt.

Het topic laat ik verder open gezien het verder wel loopt. Maar let een beetje op de taal, punten en komma's enzo, dat is voor iedereen wat prettiger :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
ShittyOldMan schreef op zondag 13 maart 2005 @ 18:08:
[...]

Hewt is vervelend voor anderen (stel dat anderen het ook gaan doen dan schiet het nog niks op), vandaar dat het niet wordt toegestaan om binnen 24 uur je eigen topic weer onder de aandacht te brengen. Zie ook de faq/richtlijnen. Ook kreten als help help!!!1 worden niet gewaardeerd, vandaar dat ik het uit de topictitel heb gesloopt.

Het topic laat ik verder open gezien het verder wel loopt. Maar let een beetje op de taal, punten en komma's enzo, dat is voor iedereen wat prettiger :)
roger that oldman :)
Pagina: 1