OK, nu allemaal even inademen en tot 10 tellen

Interpunctie is zeker fijn, omdat je verhaal dan een stuk leesbaarder wordt, maar dat neemt (IMHO) niet weg dat er daarbij ook nog een aardige bijdrage geleverd mag worden, waarom zou je anders posten?
Dan is er nog een probleem met pro-audio: Het kost geld, véél geld. Daar kun je niet omheen, er is gewoon niet aan te ontkomen dat je moet gaan investeren, maar dat maakt uiteindelijk toch niet uit als het om een hobby gaat?

Een setje van 3 Behringer mics + stands + bekabeling + Behringer mixertje zal je pak'm beet een 200 euro kosten (ervanuitgaande dat je inderdaad een leuke korting op die mixer kan krijgen)
Dit is echter op geen enkele manier een setje waarmee ik mij op professioneel niveau zou durven vertonen. Ik neem aan dat je weet dat de kwaliteitsverschillen tussen microfoons echt gigantisch zijn? Als je wat beters wil dan die Behringer mics (en als je serieus hiermee bezig bent, wil je dat na een tijdje) kun je gaan kijken naar de dynamische mics van bijvoorbeeld Shure, Sennheiser en AKG (om maar even de 3 grootste namen te noemen) Gebruikelijker in de (radio)studio-wereld zijn echter condensatormicrofoons, hierbij is bijvoorbeeld Audio Technica een fijn merk dat je een goed produkt verkoopt voor een zeer behoorlijke prijs, maar met een 'behoorlijke' prijs bedoel ik dan dus een slordige 200 euro voor een microfoon. Het verschil in kwaliteit ga je echter DIK merken. Uiteraard kan het allemaal nog veel duurder (tot vele duizenden euro's voor een enkele microfoon) maar dat zal ik je even besparen

Waar het echter wel op neerkomt, is dat geluid nou eenmaal geld kost, en als je niet bereid bent te investeren, kun je het misschien beter laten, omdat je nooit het gewenste resultaat zal halen.
Edit: Ik ga je niet helemáál aan het handje nemen he

Ik vertel je bewust watvoor merken ik zelf gebruik/prefereer, en dan is het aan jou om (bijvoorbeeld

) de site van de fabrikant in kwestie eens op te zoeken, en te kijken wat ze hebben wat iets voor jou is. K&M maakt volgens mij namelijk ook wel kleinere standaardjes die je vanaf een bureau kan gebruiken, maar dat mag je lekker zelf opzoeken
[
Voor 11% gewijzigd door
Wormaap op 13-03-2005 02:06
]