Sinds de laatste upgrade zou ik van 4 mbit naar 8 mbit moeten gaan, nu heb ik gemerkt dat ik met het halen van een iso vanaf de xs4all ftp server niet sneller als 250Kbyte/s kan downloaden.
Ik heb even zitten kijken in nubz alcatool en krijg ik de volgende stats:
Operational data report
-----------------------
Downstream
Attainable line rate : 8340 kbit/sec
Attainable Atm rate : 7904 kbit/sec
Used line rate : 8328 kbit/sec
Fast used Atm rate : 7904 kbit/sec
Interleaved used Atm rate : 0 kbits/sec
Rel. capacity occupation : 100
Noise Margin : 2 dB
Line attenuation : 22 dB
Output Power : 13 dBm
Nu zeurt kpn (nadat ik deze gegevens had gezegd) dat de noise margin wel erg laag is, maar ik heb een stabiele verbinding met een lage ping maar ik kom gewoon niet boven de 250 kbyte/s uit. Bovendien had ik voorheen een 4 mbit verbinding een stabiele verbinding met 500 kbyte/s, kortom mijn verbinding was voorheen schijnbaar normaal en is naar een lagere snelheid gegaan. Iemand enig idee wat ik nog kan doen om meer nuttige informatie te verkrijgen, want kpn zegt tegen mij koop maar een nieuwe modem en XS4ALL zegt ja wij kunnen er niks aan doen.
Alvast bedankt voor enige nuttige tip die mij verder diagnostische informatie kan verschaffen.
Ik heb even zitten kijken in nubz alcatool en krijg ik de volgende stats:
Operational data report
-----------------------
Downstream
Attainable line rate : 8340 kbit/sec
Attainable Atm rate : 7904 kbit/sec
Used line rate : 8328 kbit/sec
Fast used Atm rate : 7904 kbit/sec
Interleaved used Atm rate : 0 kbits/sec
Rel. capacity occupation : 100
Noise Margin : 2 dB
Line attenuation : 22 dB
Output Power : 13 dBm
Nu zeurt kpn (nadat ik deze gegevens had gezegd) dat de noise margin wel erg laag is, maar ik heb een stabiele verbinding met een lage ping maar ik kom gewoon niet boven de 250 kbyte/s uit. Bovendien had ik voorheen een 4 mbit verbinding een stabiele verbinding met 500 kbyte/s, kortom mijn verbinding was voorheen schijnbaar normaal en is naar een lagere snelheid gegaan. Iemand enig idee wat ik nog kan doen om meer nuttige informatie te verkrijgen, want kpn zegt tegen mij koop maar een nieuwe modem en XS4ALL zegt ja wij kunnen er niks aan doen.
Alvast bedankt voor enige nuttige tip die mij verder diagnostische informatie kan verschaffen.