Toon posts:

Nero voor Linux

Pagina: 1
Acties:
  • 305 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag op OSNews staan: NeroLinux - Nero CD Burning App comes to Linux

Zie hier informatie van Nero:
http://www.nero.com/en/NeroLINUX.html

Wat denken jullie hiervan? Zou het iets toe kunnen voegen aan wat we al hebben? (XCDroast, K3B etc.)

Ik zelf dat het drempel verlaagd voor mensen om over te stappen naar Linux (een klein stukje) want ik weet van familieleden dat ze helemaal weg zijn van Nero en niets van K3B willen weten.

Ook is het goed nieuws dat weer een "belangrijke" softwaremaker zich tot Linux richt. Dit brengt algemene acceptatie van dit OS (
edit:
op de desktop
) dichterbij. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2005 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

K3B is zeker een goeie applicatie maar als iemand eenmaal gewend is aan een stukje software wil die er bij blijven voor de rest van z'n leven :P Dat Nero nu zijn brand platform ook naar Linux geport maakt het inderdaad voor de "gewone" gebruikers weer een stukje makkelijker om over te stappen.
Het enige waar ik nu nog eigenlijk op zit te wachten is dat Microsoft Office geport wordt. OpenOffice vind ik nog steeds niets en dat komt vooral door de hokypoky GUI van OOo.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:20

Cyphax

Moderator LNX
Ik vind dit een goede ontwikkeling, Nero op Windows vond ik kwalitatief altijd super. Althans, oudere versies. Ik heb een hekel aan Nero Express-achtige zaken die te traag voor woorden zijn en de boel maar zo gebruiksvriendelijk willen maken.

Maar hoe kom ik dus hieraan?
NeroLINUX is FREE of charge if you register:
* A Full Version of Nero Software Version 6 or higher
* Retail Version or Downloaded Version
Dus ik moet een Windows-versie kopen en dan krijg ik deze gratis? En er wordt geen support op geleverd.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool, maar jammer dat het eigenlijk gewoon GNOME Toaster is met een paar Nero icoontjes en bannertjes (vandaar ook die minder mooie Gtk+ 1.x UI), zie de volgende screenshots en vergelijk:

Nero / Windows
Nero / Linux
GNOME Toaster

Dus ik zou er niet te veel van verwachten (maar wie weet, misschien maken ze ooit nog eens een 'echte' Nero voor Linux wanneer dit veel gedownload wordt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat 1 zo'n applicatie weinig zal bijbrengen dat meer mensen linux zullen gebruiken.

Om over te stappen naar linux heb je een aantal dingen nodig, waaronder tijd en acceptatie van verandering.

Beide zijn schaars. Voor de "simpele" computerGEBRUIKER is computeren geen primaire bezigheid. Die gebruikern het op userlevel, en typen af en toe wat in word, internetten, en doen wat aan multimedia. Die willen niet veel tijd investeren om bepaalde zaken opnieuw te leren.

Daarnaast heb je nog de acceptatie van verandering. Hierbij hebben zelfs de tweakers soms nog een probleem. Als je jaren met windows hebt gewerkt, en ineens andere applicaties en OS gaat gebruiken, valt dat de meeste nogal tegen. Ze hebben niet echt de kennis en de "feeling" voor het nieuwe OS. En proberen het vaak een korte tijd, maar doen toch hun ding weer in windows.

Het is voor de meeste mensen moeilijk veranderingen te accepteren. Overstappen naar een nieuwe browser valt meestal al niet mee, laat staan naar een nieuw OS. Bovendien willen de meeste tweakers primair windows gebruiken omdat ze anders bang zijn kennis te verliezen, of achterop te raken, ivm hun job, of toekomstige job.

Ik heb er een jaar over gedaan om uiteindelijk over te stappen naar linux. En dit ging met periodes van switchen (over en weer). Ik weet dat ik vrij gemakkelijk verandering accepteer. ik gebruikte daarvoor meestal al alternatieve progs onder windows. Eens volledig overgeswitched kan ik niet meer terug naar windows. De performance, flexibiliteit en plezier in computeren vind ik gewoon niet meer bij windows.

Ik denk dat het enige publiek voor linux de nieuwe computergebruiker kan zijn. Dus, diegene die nog geen windows gebruikt heeft. (met uitzondering van die paar tweakers die de overstap wel kunnen maken) Deze zullen toch al moeten leren met pc's om te gaan, en hebben geen probleem met verandering omdat ze nog nooit een ander systeem hebben geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik zou er niet te veel van verwachten (maar wie weet, misschien maken ze ooit nog eens een 'echte' Nero voor Linux wanneer dit veel gedownload wordt?)
"NeroLINUX uses NeroAPI for low-level operations (burn process)"? Zouden ze gewoon cdrecord gebruiken? :+
Die willen niet veel tijd investeren om bepaalde zaken opnieuw te leren.
Juist daarom denk ik dat dit programma daaraan bijdraagt.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2005 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 12:38:
Ik heb er een jaar over gedaan om uiteindelijk over te stappen naar linux. En dit ging met periodes van switchen (over en weer). Ik weet dat ik vrij gemakkelijk verandering accepteer. ik gebruikte daarvoor meestal al alternatieve progs onder windows. Eens volledig overgeswitched kan ik niet meer terug naar windows. De performance, flexibiliteit en plezier in computeren vind ik gewoon niet meer bij windows.
Je vergeet dat 'Linux' tegenwoordig heel anders (makkelijker, vooral sinds nieuw spul als Project Utopia er is) is dan een paar jaar geleden :)
Maar eh.. dit topic gaat over NeroLinux... ;)
*poging doet om te voorkomen dat dit topic uitloopt op een Linux-is-wellus-nietus-klaar-voor-de-desktop discussie

Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 12:39:
Maar wat moet ik dan geloven van "NeroLINUX uses NeroAPI for low-level operations (burn process)"? Zouden ze gewoon cdrecord gebruiken? :+
Ik geloof dat ik ergens gelezen had dat ze idd de Nero API gebruiken, maar daar bovenop de GNOME Toaster UI hebben gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik vind dit een goeie zaak als voorbeeld voor andere softwarefabrikanten, om software ook voor Linux uit te brengen. Dit kunnen we alleen maar toejuichen. Persoonlijk zie ik wel niet in wie dit zou gaan gebruiken in praktijk. Het is een lelijke, ouderwetse GTK+1 interface, en k3b lijkt mij tegenwoordig te volstaan voor zowat alle brandbehoeften van de meeste mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

k3b is in mijn ogen een prima alternatief voor Nero. Het enige wat ik nog mis is on the fly een dvd video fikken zonder eerst een iso te maken. Anders dan dat heb ik niets te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Freggy schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 12:55:
Ik vind dit een goeie zaak als voorbeeld voor andere softwarefabrikanten, om software ook voor Linux uit te brengen. Dit kunnen we alleen maar toejuichen. Persoonlijk zie ik wel niet in wie dit zou gaan gebruiken in praktijk. Het is een lelijke, ouderwetse GTK+1 interface, en k3b lijkt mij tegenwoordig te volstaan voor zowat alle brandbehoeften van de meeste mensen.
Idd!
Ik blijf toch bij k3b! Dat programma is gewoon te geweldig...
Maar als grote partijen zoals Nero nu linux gaan supporten zal dat alleen maar meer aanmoedigen..
Het breekt heus wel een keer door. Het komt allemaal steeds dichterbij zo.
Novell, OOo 2.0, Nero... ik noem maar wat op. Stel dat ATI nou eens goede drivers ging maken .. :9

Ach.. ik zit weer te dromen ;)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:20

Cyphax

Moderator LNX
DeMoN schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 13:55:
Stel dat ATI nou eens goede drivers ging maken .. :9
Ach.. ik zit weer te dromen ;)
Sorry maar ik wil hier toch tegenin... de drivers van ATI zijn uiterst bruikbaar :)
Ik heb er hier veel plezier van in ieder geval. ;)
De features kunnen beter maar als ik zie hoe kort ATI pas bezig is met Linux drivers (foei) vind ik dat ze aardig op weg zijn hoor. ;)
Ik merk trouwens ook dat Linux steeds beter ondersteund wordt maar er moet nog hard aan getimmerd worden.

Ik brand nu alles met cdrecord en/of xcdroast. Als Ahead deze versie nou gewoon weggeeft ipv het aan te bieden aan mensen die al een Windows versie hebben gekocht. Of biedt het ter verkoop aan, maar geef dan ook ondersteuning.
Eigenlijk is het nu "net niet" allemaal. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:29

MadEgg

Tux is lievvv

Ik vind het inderdaad ook jammer dat je een volledige Windows-licentie moet hebben.

Ten eerste zou ik een demo-versie wel op prijs stellen, en bovendien, als er dan toch voor betaald moet worden, betaal ik liever rechstreeks voor de Linux versie, en dan verwacht ik ook support.
Maar leuk dat ze in ieder geval zich op de Linux-markt richten.

En Aarbei, ik snap je punt niet. Ik vind op de screenshots die jij gepost hebt Gnome Toaster en NeroLinux absoluut niet op elkaar lijken. Ok, ze hebben ongeveer dezelfde indeling, maar is dat niet meer omdat het de meest logische is? Zo'n soort indeling heeft K3B ook. Alleen idd wel jammer dat het geen GTK2 is...

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:51

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Wat ik trouwens jammer vind, is dat NeroLinux gebruik maakt van GTK1. Nero, kom 'ns onder die steen vandaan. Anno 2005 mag je toch wel verwachten dat je al overgestapt bent op GTK2. Nee, blijkbaar wil Nero dat iedereen hun applicatie lelijk vind. Het idee dat linux grafisch achterloopt werk je wel aardig in de hand op deze manier. Zelfs als ik weet dat linux helemaal niet achterloopt op het grafische vlak.

Over de werking kan ik niks zeggen, omdat ik het nog niet gebruikt. Wel weet ik dat k3b perfect z'n werk doet voor mij en dat ik dus geen commercieel product nodig heb om mijn CD's en DVD's te branden. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadEgg schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 17:14:
Ik vind het inderdaad ook jammer dat je een volledige Windows-licentie moet hebben.

Ten eerste zou ik een demo-versie wel op prijs stellen, en bovendien, als er dan toch voor betaald moet worden, betaal ik liever rechstreeks voor de Linux versie, en dan verwacht ik ook support.
Maar leuk dat ze in ieder geval zich op de Linux-markt richten.

En Aarbei, ik snap je punt niet. Ik vind op de screenshots die jij gepost hebt Gnome Toaster en NeroLinux absoluut niet op elkaar lijken. Ok, ze hebben ongeveer dezelfde indeling, maar is dat niet meer omdat het de meest logische is? Zo'n soort indeling heeft K3B ook. Alleen idd wel jammer dat het geen GTK2 is...
Aan allen: bij de meeste branders krijg je een versie van nero erbij, die zit in de prijs van de brander en dan kan je toch gewoon NeroLinux legaal gebruiken.

Een demo zou inderdaad leuk zijn. Als je betaalt voor de windowsversie krijg je de linuxversie er gratis bij, omgekeerd zou natuurlijk ook kunnen maar in de winkels denk ik dat er toch meer windows verkopen zijn dan linuxverkopen. Ik vind het een mooie oplossing. Je betaald voor nero te mogen gebruiken niet specifiek een windows- of linuxversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 14:39:
[...]

Aan allen: bij de meeste branders krijg je een bulk versie van nero erbij, die zit in de prijs van de brander en dan kan je toch gewoon NeroLinux legaal gebruiken.

Een demo zou inderdaad leuk zijn. Als je betaalt voor de windowsversie krijg je de linuxversie er gratis bij, omgekeerd zou natuurlijk ook kunnen maar in de winkels denk ik dat er toch meer windows verkopen zijn dan linuxverkopen. Ik vind het een mooie oplossing. Je betaald voor nero te mogen gebruiken niet specifiek een windows- of linuxversie.
1. NIET GRATIS bij de bulk versie (die je bij je dvd brander krijgt), je moet dus eerst een non-oem versie kopen.
2. Dan heb je betaald, maar omdat je geen windows gebruikt maar linux krijg je geen support.

En het is me dus nog steeds niet duidelijk wat de voordelen zijn t.o.v. de open source software...

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadEgg schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 17:14:
Bekijk en vergelijk de rest van de screenshots van beide programma's maar eens: NeroLinux en GNOME Toaster. Daarbij komt ook het feit dat ze Gtk+ 1.x gebruiken.. een serieuze ontwikkelaar gebruikt in deze tijd geen Gtk+ 1.x meer.

Begrijp me niet verkeerd.. ik vind het geweldig dat Ahead / Nero AG blijkbaar interesse heeft in Linux als platform voor Nero, maar dit programma is niet echt te vergelijken met de Windows versie van Nero. Ze zullen ook vast niet erg veel tijd en geld hebben gestoken in een programma dat helemaal en speciaal voor Linux geschreven is, terwijl er nog (bijna) geen markt is voor commerciele Linux programma's. Dat was dus eigenlijk m'n punt.

/me houdt het voorlopig maar bij Gnomebaker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggy
  • Niet online
Het zou me verbazen dat Nero zomaar de code van GnomeToaster heeft gebruikt, want dan schenden ze de GPL (ik vermoed niet dat de broncode van NeroLinux beschikbaar is onder de GPL voor mensen die het product aangekocht hebben?).

Tenzij natuurlijk dat de auteur van GnomeToaster voor Nero zou werken, of de code onder een andere licentie heeft verkocht aan Nero...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-09 21:02
De features kunnen beter maar als ik zie hoe kort ATI pas bezig is met Linux drivers (foei) vind ik dat ze aardig op weg zijn hoor.
Ze zijn anders al weer een paar jaar bezig, en ze zitten nog steeds niet op t niveua van de eerste beta drivers die nvidia jaren geleden voor linux uitbracht, schijnbaar maakt t ati niet veel uit dat de performance op linux daardoor minder is (komt misschien ook wel omdat hun opengl support minder goed is, ook op windows hebben ze daar problemen mee)

ontopic: ik zie geen toegevoegde waarde voor nero op linux, er zijn programma's (zoals k3b) die er beter uitzien en prima werken, het feit dat ze nu nog gtk1 gebruiken geeft wel aan dat het misschien eerder een soort hobby project van iemand bij nero is dan een echte stap richting linux support.
Iig is het een begin en ik hoop dat nero voor linux in de nabije toekomst iig een serieus product zal worden (niet dat ik denk dat er markt voor is met zoveel goede opensource alternatieven maar je weet maar nooit)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parasietje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-06-2024

Parasietje

linux-geek

Na de zaak CherryOS vs. PearPC te hebben gelezen, kijk ik nogal argwanend.
NeroLINUX lijkt wel erg veel op gtoaster. Ik hoop dat ze geen GPL inbreuk hebben gepleegd, het zou weer het volgende bedrijfje op de lijst zijn die de OSS community uitdaagt.

WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggy
  • Niet online
Parasietje schreef op zondag 13 maart 2005 @ 20:15:
NeroLINUX lijkt wel erg veel op gtoaster. Ik hoop dat ze geen GPL inbreuk hebben gepleegd, het zou weer het volgende bedrijfje op de lijst zijn die de OSS community uitdaagt.
Het zou me verwonderen, Ahead gaat zijn reputatie niet op het spel zetten door inbreuk op de GPL. Ahead is toch zo geen vaag bedrijfje als dat van CherryOS, van dat soort spookbedrijfjes kan je inderdaad alles verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:59

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 12:38:
<knip>
Als je jaren met windows hebt gewerkt, en ineens andere applicaties en OS gaat gebruiken, valt dat de meeste nogal tegen. Ze hebben niet echt de kennis en de "feeling" voor het nieuwe OS. En proberen het vaak een korte tijd, maar doen toch hun ding weer in windows.
<knip>
Dit probleem wordt nog verergerd doordat de meeste mensen maar één computer hebben staan en soms moeten bepaalde dingen even vlug en heb je geen tijd om uit te vogelen hoe dat onder het nieuwe OS moet, dus grijp je terug op wat je kent. En als je klaar bent, schakel je niet direct terug over.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Kan iemand mij uitleggen wat er _lelijk_ is aan de gtk 1.2 gui? Dat het mooier kan, ok, maar om het nou als lelijk te bestempelen vind ik overdreven. Er zullen best redenen zijn voor het gebruik van gtk 1.2 ipv 2. Wees blij dat er weer een bedrijf is die moeite stopt in linux. Dat het beter kan ben ik het eens, maar het is een goed begin van nero onder linux.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Ooit eens gedacht dat gtoaster een linux "port" is van Nero? Dus dat de bedenker van gtoaster Nero wilde namaken voor linux? Waarom is het altijd dat windows afkijkt van linux? Volgens mij is het eerder andersom, omdat 90% van de bevolking windows gebruikt en alleen naar linux getrokken kan worden als ze dezelfde look&feel hebben als onder winodws. (even historische feiten van X, Mac, Xerox en windows daargelaten :P)

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 08:46
In het opstartscherm van NeroLINUX staat dat ze een licentie op de UI van gtoaster hebben, dus volgens mij plegen ze helemaal geen GPL inbreuk.

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sluit me aan bij degenen die van mening zijn dat K3B weinig te wensen over laat.
Toch is het wel een interessant feit, omdat het aangeeft dat men Linux op de thuiscomputer serieus neemt - zie ook de aankondiging van Plextor voor hun usb video apparaat (divx realtime encoding ed).
"Zou Linux dan toch bruikbaar zijn?" :P
Worado schreef op maandag 14 maart 2005 @ 12:55:
[...]

In het opstartscherm van NeroLINUX staat dat ze een licentie op de UI van gtoaster hebben, dus volgens mij plegen ze helemaal geen GPL inbreuk.
Hee, da's juist super, dat betekent dat de developers van gtoaster (FOSS developers) geld ingekopt hebben. Kan niet fout zijn! Go Ahead!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:29
nhimf schreef op maandag 14 maart 2005 @ 11:11:
Kan iemand mij uitleggen wat er _lelijk_ is aan de gtk 1.2 gui? Dat het mooier kan, ok, maar om het nou als lelijk te bestempelen vind ik overdreven. Er zullen best redenen zijn voor het gebruik van gtk 1.2 ipv 2. Wees blij dat er weer een bedrijf is die moeite stopt in linux. Dat het beter kan ben ik het eens, maar het is een goed begin van nero onder linux.
De toolkit is al jaren achterhaald, GTK 2.0 bestaat al tijden (iig al iets van 2 tot 3 jaar). Verder zijn fonts niet anti-aliased, zijn op de meeste distro's de vensters niet gethemed en ziet alles er hoekig en blokkerig uit. Lelijk genoeg? Tis erger dan windows 3.1 :X
Tegenwoordig nog programma's met gtk 1.2 uitbrengen zijn IMHO gewoon not-done, dat doe je alleen als je je bestaande UI ript van een ander pakket, wat hier dus blijkbaar gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Laatst online: 16:51

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Eens met JGC.

Je moet proberen een uniforme look te maken van de desktop. Aangezien we al 2 verschillende veelgebruikte toolkits hebben (Qt en Gtk) is het gewoon regelrecht stom als je dan een programma uitbrengt dat gebruik maakt van 4 tot 5 jaar oude technologie, terwijl er veel beter bestaat. Want buiten de look 'n feel van GTK1, is de model-view controlling van GTK 1.2 gewoon stukken minder goed dan die van GTK 2. Ik zou me als developer niet meer aan GTK 1.2 willen wagen, als ik weet dat er zoiets als GTK 2 bestaat. Nu steekt Nero-linux af tegen de rest van de desktop en bovendien voedt dit soort dingen jammergenoeg de gedachte van nog-niet-linux-gebruikers dat "linux lelijk is".

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parasietje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-06-2024

Parasietje

linux-geek

Worado schreef op maandag 14 maart 2005 @ 12:55:
[...]

In dat geval: geweldig. Ik ben gerustgesteld. Heads up voor ahead!

(hoewel ik nog steeds k3b ga blijven gebruiken).
nhimf:

Ooit eens gedacht dat gtoaster een linux "port" is van Nero? Dus dat de bedenker van gtoaster Nero wilde namaken voor linux? Waarom is het altijd dat windows afkijkt van linux? Volgens mij is het eerder andersom, omdat 90% van de bevolking windows gebruikt en alleen naar linux getrokken kan worden als ze dezelfde look&feel hebben als onder winodws. (even historische feiten van X, Mac, Xerox en windows daargelaten
Als je de UI van gtoaster bekijkt dan zie je dat die toch wel erg verschilt van die van Nero. Gtoaster heeft dus een originele UI. NeroLINUX heeft zijn UI afgekeken van gtoaster, dat zeggen ze er zelfs expliciet bij. Dus volgens mij is het in dit geval Nero erom te doen gebruikers te lokken met hun naam, NIET met hun UI (omdat die niet dezelfde is als in Windows)

WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik zie wel 1 minpunt : Hij ziet er niet uit zoals de Windows versie wat betreft vensters ..... zo is het meer WinOnCD achtig helaas !!!
Niet dat het slecht is maar wel slechter dan de Nero lay-out :)

* nero355 heeft laatste tijd over een Nero Linux versie zitten "dromen/nadenken" en is dus erg happy :*D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:47

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Ok, een enorme kick na ruim 2 jaar, maar om nou weer een topic met de titel "Nero voor Linux, deel 2" te openen..

Ik wilde even snel een CD-tje fikken (jaja, cd-tje) van een file van 702 MB. Hup, ding in laptop, Gnome CD/DVD creator start op en normaal is het: gooi file erin en gaan.
Size of files exceeds the size of writeable media
Jaja, doe niet zo moeilijk. Hup! Fikken! Nee hoor. Verdorie, Nero fikt toch wel meestal alles?
Windows doos opstarten (kabeltjes wisselen, harddisk setting omdraaien, etc. etc.) Externe HD naar andere compu slepen, nou ja, gedoe en dingen. Nero aan: en branden. Uiteraard. Nero, misschien een vaak uitgefoeterd programma, maar toch, het doet toch weer wat het moet doen.

Ineens besefte ik me dat er ook Nero for Linux is, nu toch versie 3 al weer. RPM gedownload (suse 10.1 laptop), klikken, niet nadenken, installeren en... werken. Klaar. Even testen of ie nu wel 702 MB wil branden. Ja.

Ik heb toaster nog nooit geprobeerd moet ik toegeven, maar de hele look and feel van nero onder linux is identiek aan die op windows.

Dit is de trial versie, de Linux versie kost €19,99 tegen de €59,99 voor de windows versie. Nou ja, misschien het overwegen waard als Toaster niet wil overburnen.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Toch echt geen kick van twee jaar nodig hoor

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.