Toon posts:

Welke netwerk storage oplossing voor thuis moet ik nemen

Pagina: 1
Acties:
  • 6.906 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Omdat ik graag een centrale plek wil hebben voor data en digitale foto's ben ik op zoek gegaan naar NAS oplossing. De volgende producten heb ik onder andere gevonden. Nou ben ik nieuwschierig of er al mensen zijn die ervaring met deze producten hebben en iets bij kunnen dragen in mijn keuze. Vooral mbt de freecom drive zou ik graag willen weten hoe deze werkt, hoe connect je deze, wat voor mogelijkheden zitten er in de software van de drive. Van de linksys heb een manual kunnen vinden, de freecom is blijkbaar nog te nieuw.

Voor alle duidelijkheid, ik wil dus geen pc als fileserver.

Freecom Classic SL Network drive
http://www.freecom.com/

Simpletech Simpleshare NAS Server 160GB (1x 10/100Mbps, 2x USB 2.0)
http://www.simpletech.com/simpleshare/index.php

Linksys Network Storage Link for USB 2.0 Disk Drives
http://www.linksys.com/pr...?grid=35&scid=43&prid=640

Ovislink Samba Multimedia File Server
http://www.ovislink.com.tw/MU-5000FS.htm

Wat ik graag wil is het volgende:

- het koppelen van de drive moet het lieftst simpel, dus aansluiten en zien en liever niet via \\server\share.
- ik wil twee schijven hebben op 1 schijf moet een geschedulede kopie/backup van de data schijf komen. Deze backup moet via de hardware lopen en niet via de pc.
- het zou mooi zijn als ik de schijf uit het netwerk kan halen en via usb aan een andere pc kan koppelen. Dit kan niet altijd omdat sommige fileservers een eigen format hebben.

Mijn voorkeur gaat uit naar de volgende opties (ondanks dat de linksys niet "simpel" is biedt deze wel veel mogelijkheden waardoor ik 'm interessant vind):

Freecom Classic, deze is het meest eenvoudig, aansluiten en verschijnt als lokale disk.
+ simpel.
+ als usb drive te gebruiken.
- drive en fileserver zit in 1 behuizing.

Linksys network storage,
+ backup via linksys mogelijk.
+ zowel public als private data toegang mogelijk, voor public hoef ik dan geen users op te zetten.
+ email notification.
+ meerdere shares, -> meerdere schijven mogelijk voor overzichtelijkheid.
+ uitgebeide drive backup, waaronder disk backup.
+ Upnp, storage device moet automatisch via een broadcast als icon verschijnen.
+ easy disk uitbreiding
- disk format niet compatible met windows, dwz niet als usb disk bruikbaar.
- disk "moet" gemapped worden \\linksys\share.

Globale Systeem specs:
Windows XP Pro SP2
AMD XP2000+, word binnenkort P4 3Ghz HT (HP T880)
10/100Mb router (verbind 3 pc's)
54Mb wireless accespoint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunster
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06-2024
Hello.

Ik heb de Ovislink MU-5000FS.
Als Netwerkserver is deze fantastisch, totaal geen problemen.
Maar als FTP-server werkt deze wel, maar ik kan geen aparte usergroepen en/of autorisaties aanmaken.
Dus elke user die aanlogt mag altijd alles, of je deze nu op read-only hebt gezet of read/write.
De handleiding suggereert dat aparte autorisaties wel kan, maar is op dit punt ook minimaal.

Ik constateerde dit probleem en heb hiermee Ovislink ge-emailed en het hele probleem uitgelegd met al mijn settings.
Vandaag kreeg ik een bericht terug van Ovislink dat de MU-5000FS primair als Netwerk server is bedoeld en niet als FTP server. Ze zeggen zelf dat ze niets aan mijn probleem kunnen doen.

Conclusie:
Als Netwerkserver doet de Ovislink wat ik wil.
Als FTPserver werkt de OVislink minimaal.

8)

[ Voor 3% gewijzigd door dunster op 24-03-2005 12:13 ]

cougar - dunster crew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ikzelf heb ook met dit dillema gezeten.

Ik heb toen uiteindelijk gekozen voor een eenvoudige AMD Athlon pc met RAID 1 opstelling (300 euro). Bijkomende voordelen waren:

Printserver (meteen alle printers gedeeld voor netwerkusers)
Download (computer kan je gewoon lekker laten downloaden, terwijl voor de rest alles uitstaat)
UT-Server (:))
Veilig (RAID 1)

Nadelen:

Stroomverbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:25
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 18:04:
- het koppelen van de drive moet het lieftst simpel, dus aansluiten en zien en liever niet via \\server\share.
Hoe wil de die drive dan "zien"? En wat is er makkelijker dan een schijfletter aan een netwerkpad koppelen. (Netwerkverbinding maken bij Extra in Explorer).
- ik wil twee schijven hebben op 1 schijf moet een geschedulede kopie/backup van de data schijf komen. Deze backup moet via de hardware lopen en niet via de pc.
Een (hardwarematige) raid-1 oplossing is niet voldoende voor je?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik De Buurman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 08:53
Ik heb zelf de Ovislink MU-5000FS en ik vind hem prima werken. Ik ben zelf nu opzoek om hem te laten werken als webserver. Misschien de boel flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat is eigenlijk de effectieve snelheid van de ovislink? En (als iemand die heeft) van de netwerkschijven van Maxtor of Freecom?
Zelf heb ik een Iomega NAS schijf en die komt in een 100 Mb/s netwerk tot maximaal 3,5 MB/s, en dat schijnt gebruikelijk te zijn. De fabrikanten geven altijd de algemene specs op (100/10 Mb/s) en nooit de effectieve snelheid via het netwerk.
Andere vraag: als er naast ethernet ook een USB aansluiting is, is die ofwel geschikt om extra drives of printers aan te sluiten, of om de schijf direct te koppelen aan een pc, maar nooit voor beide, Of bestaat zo'n product toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De sitecom LN-350 lijkt mij iig ook wel wat

www.sitecom.nl

lijkt als plaatje wel veel op die ovislink btw

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2005 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist een Freecom uitgepakt (aanbieding bij Officecentre 250G voor € 249,- ex btw).

Je moet een stukje software installeren en de drive registreren met een code welke onderop de drive staat. Daarna instellen als een shared drive waarna deze via verkenner/netwerkomgeving te mappen is. Althans volgens de theorie.

Via USB werkt het apparaat prima. Via de netwerkaansluiting totaal niet. Bij het aansluiten op mijn switch gaat geen lampie branden. De drive is totaal onvindbaar. Mogelijk een defect exemplaar ?

Overigens heb ik wel goede ervaring met Iomega. Uitpakken, instellen en draaien maar. Niet snel, maar in een bedrijfsomgeving draait deze nu al 4 maanden continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 14:25
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 19:57:
Ik heb zojuist een Freecom uitgepakt (aanbieding bij Officecentre 250G voor € 249,- ex btw).

Je moet een stukje software installeren en de drive registreren met een code welke onderop de drive staat. Daarna instellen als een shared drive waarna deze via verkenner/netwerkomgeving te mappen is. Althans volgens de theorie.

Via USB werkt het apparaat prima. Via de netwerkaansluiting totaal niet. Bij het aansluiten op mijn switch gaat geen lampie branden. De drive is totaal onvindbaar. Mogelijk een defect exemplaar ?

Overigens heb ik wel goede ervaring met Iomega. Uitpakken, instellen en draaien maar. Niet snel, maar in een bedrijfsomgeving draait deze nu al 4 maanden continue.
Mischien slechte netwerkkabel (crossed?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kabel is ok (straight naar switch en cross direct naar PC) Bij directe verbinding naar de PC meldt windows "Kabel niet verbonden". FAQ op de site van Freecom functioneert niet (Als je deze drive selecteert krijg je vragen en antwoorden over het formatteren van CD's....)
Er is ook een support Forum: Je kunt een vraag stellen, en mogelijk dat binnen 2 maanden een andere Freecom gebruiker antwoord, Servicemedewerkers vindt je er niet.

Dit alles overigens in het kader "Welke oplossing moet ik kiezen"

Mijn advies ben ik in elk geval kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even wat info :

Na 2 (mogelijk defecte) freecom drives heb ik gekozen voor Iomega.
Loopt binnen 2 minuten als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de zoekers nog een andere optie.. neem een wifi router met USB aansluiting, zoals bv. de Asus WL500G. Daar kun je om het even welke USB schijf aanhangen, en delen via samba (=windows shares).

Kosten.. asus ca. EUR 70, externe schijf vanaf ca EUR 80 oid. Bijkomend voordeel is dan dat je ook een router en accespoint hebt, dus in totaal minder apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 19:34:
Voor de zoekers nog een andere optie.. neem een wifi router met USB aansluiting, zoals bv. de Asus WL500G. Daar kun je om het even welke USB schijf aanhangen, en delen via samba (=windows shares).
Let er dan wel op dat je op de router (ofzo) usb 2 aansluitngen hebt. (de meest verkochte asus 500g heeft dat NIET). Anders wordt het wel heel traag.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik zou zelf eens kijken of je niet ergens gratis of voor weinig een oude P2/3 kan krijgen. Ik heb hier een P3 450 met 512 SD geheugen gekregen en heb die geinstalleerd met linux Debian en Samba (windows netwerken in linux) Daar heb ik nu zelf 2 x 200 gig in gehangen en daarop staat nu mijn muziek, foto's documenten etc. Heeft me alleen 2 x HDD gekost , maar natuurlijk wel wat meer moeite dan een out-of-the-box oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dlink dns-120

Dit lijkt mij een heel goed product, echt gigantisch veel functies :D
Alleen... NIET in nederland te koop :r

http://www.dlink.com/products/?pid=352

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

absoluut linksys: je kunt hier zelf de firmware aanpassen, en hem als webserver, ftp-server, enz. gebruiken:

zie: http://www.nslu2-linux.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:40

Videopac

Rommelt wat aan.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel leuk dat je dit adviseer maar vind het wel een beetje duur hoor voor een thuis oplossing :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
fredkroket schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 10:05:
Ikzelf heb ook met dit dillema gezeten.

Ik heb toen uiteindelijk gekozen voor een eenvoudige AMD Athlon pc met RAID 1 opstelling (300 euro). Bijkomende voordelen waren:
I second that maar ik het met een oude bak gedaan met linux. Ik draai helaas geen raid :(
Maar wanneer je de schijven removable wilt hebben dan kan je dat doen mbv w2k servertje welke je via VNC beheert voor het (un)mounten van de schijven.

Maar die Linksys ga ik ook overwegen al denk ik dat ik beter bij mijn servertje kan blijven en een RAID 5 setup kan bouwen met linux

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Chevy454 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 15:13:
[...]

Maar die Linksys ga ik ook overwegen al denk ik dat ik beter bij mijn servertje kan blijven en een RAID 5 setup kan bouwen met linux
die linksys kan ook raid als je de unslug firmware gebruikt.

http://www.nslu2-linux.org/wiki/HowTo/EnableRAIDSupport

[ Voor 12% gewijzigd door j-w op 15-04-2005 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Ben ik nou de enige met een effectieve netwerksnelheid (namelijk ca 3 MB/s voor de Iomega netwerkschijf, met een maximum van ca 3,5 MB/s)? Ik zou graag weten hoe snel de andere oplossingen in de praktijk werken.. dus niet de door fabrikanten opgegeven theoretische snelheid van netwerk of USB/firewire, want die worden in de praktijk nooit gehaald. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
drfruit schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 16:02:
Ben ik nou de enige met een effectieve netwerksnelheid (namelijk ca 3 MB/s voor de Iomega netwerkschijf, met een maximum van ca 3,5 MB/s)? Ik zou graag weten hoe snel de andere oplossingen in de praktijk werken.. dus niet de door fabrikanten opgegeven theoretische snelheid van netwerk of USB/firewire, want die worden in de praktijk nooit gehaald. Iemand?
Ik merk zo dat dit een algemeen probleem is bij die netwerkopslag mogelijkheden.

Geen idee of het voor alle devices zo is, maar het komt vaak terug in de talloze topic's die ik hierover al zien voorbij passeren heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 18:18
drfruit schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 16:02:
Nee, jouw snelheid is nog hoog zelf ;-)

Ik heb de Ovislink met een Maxtor 7200 8MB disk eraan en USB2, maar kom maar met snelheden van tussen de 0,75 en 1,5 MB per seconde.... erg jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 01:35
Ik heb ook een Ovislink. Ik heb er een 250GBHD aan hangen (in revoltech allu behuizing) en geformateerd met de tool die op de Ovislink site staat.

Ik heb tevens de nieuwste firrmware geinstalleerd. Als ik de schijf eraanhang wordt deze netjes gezien. Lampje brand groen. Als ik er een MP3 va 5MB opzet gaat dit goed. Als ik er echter een Divxje van 700 MB opzet slaat dat vast en brand het lampje rood. Hebben meer mensen hier last van?

Wat doe ik fout?

[ Voor 4% gewijzigd door ilovetechno op 21-06-2005 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 01:35
Kickje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de Sitecom (LN-350) heb ik slechte ervaringen. Alleen FAT32 wordt geaccepteerd. Via Samba mappen delen, maar ondanks read/write authorisaties mappen niet altijd toegankelijk voor schrijven. SNelheid is zeer laag en de verbinding zeer onbetrouwbaar. De aangesloten USB2 schijf wil nog wel eens onbereikbaar zijn. Ik gebruik de aangesloten schijf ook voor mijn outlook pst file, deze is echter met grote regelmaat corrupt, waarna reparatie met "ScanPST" nodig is.

Heb problemen meerdere malen voorgelegd aan Sitecom, echter nooit reactie gehad. Kortom dit apparaat is geen aanrader en ik overweeg mijn verlies te nemen en naar een andere oplossing te zoeken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• div-er
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-01 08:22
Ik heb ook de Sitecom LN-350. Aanvankelijk erg tevreden, maar nu er een Freecom 160gb aanhangt lijkt de snelheid inderdaad in te zakken (Nee, de Freecom is rete snel als ik die standalone aansluit). Voordeel van de Sitecom is wel dat deze dus FAT32 schijven accepteerd: ik zie dat als een voordeel omdat je zo de schijf ook meteen mee kunt nemen en elders kunt insteken. Meestal wordt FAT32 wel geaccepteerd. Er zijn ook soortgelijke oplossingen die de schijf in EXT formaat formateren (of iets anders Linux/exotisch). Kom daar maar eens mee aan op een Windows station.

Maar goed, die snelheid baart me wel zorgen, net als iets anders: de LN-350 laat de aangesloten schijf constant actief zijn. Dus die schijf staat vol continue te draaien. Daar ben ik zeker niet blij mee. Hoewel ik ook wel snap dat hij altijd paraat moet staan (hij hangt immers in een netwerk ten gunste van god-weet-welke-pc die op enig moment behoefte heeft aan opslag of zo). Maar dat moet toch anders kunnen. Ik ben er niet zeker van dat ik deze setting zo laat staan.

Er is dus een kans dat ook ik mijn verlies accepteer en een andere oplossing ga zoeken.

O ja, de Linksys kan wel twee schijven laten mirroren, mits je 2 Linksys' en koopt. Anders gaat dat feestje niet op. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
Ik heb ook ondertussen reviews gevonden (tomshardware.com) over de Buffalo TerraStation en de Gigabit Linkstation.

Als je het zowat bekijkt wat die dingen op gigabit presteren, kom je aan nog geen 15 MB/s qua datatransfer in de praktijk.

Iedere beetje goede pc haalt op gigabit makkelijk 20 MB/s of meer.

En inderdaad, op 100 Mbit blijken snelheden als 3,5 MB/s inderdaad normaal gangbaar te zijn met NAS oplossingen.

Conclussie --> leuk voor thuis, maar verwacht er niet veel supers van (iedere Linux pc/server kan beter). Het is leuk, werkt out-of-the-box, verbruikt een minimum aan stroom maar mist soms een hele resem features.
Ik denk dat de lage netwerksnelheden vooral te wijten zijn aan trage on board cpu's, weinig ram,...
Zeker bij raid 5 (TerraStation) is dit het geval.

Zoek je iets wat zowel via USB op een pc alsook via het netwerk werkt, zit je zowat altijd vast bij het gebruik van FAT32 wat je toch zoveel mogelijk moet proberen te vermijden.

Linux met Samba oplossingen gebruiken meestal Ext2/3 filesystem, dus zonder bijkomende software niet leesbaar op windows pc als USB drive, maar wel performanter en minder last van fragmentatie (zeker tov FAT32).
Let wel op, de meeste van die devices runnen Linux (dus met samba en gewoon browsen via \\servername\share). Slechts enkele uitzonderingen hebben drivers nodig om de netwerkdrive te benaderen.

[ Voor 7% gewijzigd door Tom_G op 08-05-2007 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al redelijk wat gelezen over NAS-apparatuur hier op GOT, maar nog geen bevredigend antwoord gekregen op wat nou een goed product is als:

1. De netwerkhardeschijf niet te duur moet zijn ( < 300 euro)
2. Ik wil graag een capaciteit van +160GB
3. Er hoeft geen speciale software geinstalleerd te worden op computers om de HD te benaderen.
4. De HD moet ook benaderbaar via het Internet (als ik mij dus op een andere lokatie bevindt dan in mijn huis)
5. Energiezuinig (dus geen server in de vorm van een computer zonder monitor eraan)
6. Extra USB-poorten aanwezig, zodat er een USB-printer op kan worden aangesloten.
7. Er moeten rechten kunnen worden ingesteld, zodat niet iedereen de HD kan benaderen vanaf het thuisnetwerk of het Internet.

Ik heb nu een Linksys WRT54G, waar hij op aangesloten moet worden.

Bij voorbaat dank voor enige tips.

(Zelf heb ik de Maxtor Onetouch Storage Drive van 200GB in gedachten, maar ik weet niet zeker of die voldoet aan al mijn eisen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCootMeister
  • Laatst online: 01-10 15:01
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 17:01:
Ik heb al redelijk wat gelezen over NAS-apparatuur hier op GOT, maar nog geen bevredigend antwoord gekregen op wat nou een goed product is als:

1. De netwerkhardeschijf niet te duur moet zijn ( < 300 euro)
2. Ik wil graag een capaciteit van +160GB
3. Er hoeft geen speciale software geinstalleerd te worden op computers om de HD te benaderen.
4. De HD moet ook benaderbaar via het Internet (als ik mij dus op een andere lokatie bevindt dan in mijn huis)
5. Energiezuinig (dus geen server in de vorm van een computer zonder monitor eraan)
6. Extra USB-poorten aanwezig, zodat er een USB-printer op kan worden aangesloten.
7. Er moeten rechten kunnen worden ingesteld, zodat niet iedereen de HD kan benaderen vanaf het thuisnetwerk of het Internet.

Ik heb nu een Linksys WRT54G, waar hij op aangesloten moet worden.

Bij voorbaat dank voor enige tips.

(Zelf heb ik de Maxtor Onetouch Storage Drive van 200GB in gedachten, maar ik weet niet zeker of die voldoet aan al mijn eisen).
Kijk eens hier naar -> http://gathering.tweakers...ssages/1084282///synology. Dit was mijn oplossing voor dezelfde vragen die jij nu hebt.

Check da Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freecom Classic SL Network drive
http://www.freecom.com/
Op deze site staat er in de review van dat apparaat het volgende: "as only those clients that have the drivers and software installed can access the drive over the network." Als ik het goed begrijp is het dus niet mogelijk om die Freecom schijf als een gewone gedeelde map te zien te krijgen via een KISS divx-speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
Volledig staat er:
A key feature of this solution is that, unlike NAS, it doesn’t use TCP/IP to allow workstations or laptops to access the drive over the network. Instead, Freecom uses a proprietary protocol called LPX (Lean Packet eXchange). This requires an extra network protocol driver installed but as you’ll see this method does offer some interesting security options.
Is een beetje te vergelijken met de systemen van Ximeta dus.

Je zal die dan inderdaad niet met een KISS speler kunnen gebruiken (ik weet niet hoe je daarmee je files benaderd, maar ik veronderstel via smb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmz, het is precies niet zo simpel als ik dacht. Uit de manual van de DP-1500 speler maak ik op dat je op een PC een PC-link programmatje van KISS moet installeren dan daarin moet aangeven wat je wil delen met de speler waarna je daarin het IP-adres van deze PC moet ingeven.
Dat betekent dus dat ik die Freecom schijf moet benaderen vanop een PC waar die PC-link software opstaat en dat ik via die software dan die Freecom nog eens moet gaan delen. Wat er dus op neerkomt dat er steeds een PC aan moet staan om de inhoud van die Freecom schijf op de KISS speler af te spelen. Dat wordt wel heel onhandig. Zou er een gemakkelijkere oplossing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
Ik dacht dat er voor de Linksys NSLU2 een soort extra progje bestaat waarmee je files op een KISS player kunt spelen zonder tussenkomst pc.

Dit terug dankzij de grote community hierrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Een heel andere oplossing, maar die mij wel erg handig lijkt, is de nieuwe mediaspeler van D-link, DSM-520 (nog niet buiten de VS op de markt). Daar kun je direct een USB harddisk op aansluiten en de media erop via een HDMI-aansluiting op een TV afspelen. Kun je een paar honderd gig op zo'n schijf zetten en zonder al dat gedoe met netwerken en servers afspelen in topkwaliteit.
Als je al een KISS hebt, is dit natuurlijk geen oplossing, maar als je zoals ik al wel een of meer externe schijven hebt (al dan niet via het netwerk bereikbaar) maar nog geen mediaspeler, wellicht wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom_G schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 21:08:
Ik dacht dat er voor de Linksys NSLU2 een soort extra progje bestaat waarmee je files op een KISS player kunt spelen zonder tussenkomst pc.

Dit terug dankzij de grote community hierrond.
Prachtig, ik ben eens wat aan het rond kijken en die community is inderdaad groots. Ik heb dan maar ineens zo'n Linksys besteld, ik zal er wel uitgeraken. De KISS speler zelf heb ik trouwens toch nog niet maar een externe harde schijf al wel.

@drfruit: Spijtig dat dat toestel in Europa nog niet makkelijk te verkrijgen is. De prijs daarentegen valt wel mee maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scopynl schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 11:48:
ik heb nu een Freecom Classic SL Network drive 160GB
Mooi ding maar.....
het lezen gaat goed snel ook, zekker wel 50 MB/s
schrijven gaat heel langzaam 3 MB/s ongeveer
maar met windows 2000 gaat die wel super snel
weet iemand wat er mis kan zijn
ik heb mijn firewall al uit staan maar nog het zelfde

[ Voor 200% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2006 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 11:48:
ik heb nu een Freecom Classic SL Network drive 160GB
Mooi ding maar.....
het lezen gaat goed snel ook, zekker wel 50 MB/s
schrijven gaat heel langzaam 3 MB/s ongeveer
maar met windows 2000 gaat die wel super snel
weet iemand wat er mis kan zijn
ik heb mijn firewall al uit staan maar nog het zelfde
50 MB/s kan NOOIT van z'n leven kloppen, op 100 Mbit haal je theoretisch maxium 12,5 MB/s.

Zelfs op gigabit zal je al degelijke netwerkkaarten en snelle schijven nodig hebben om zo'n snelheid te halen.

Het schrijven klopt dan wel, ik verwacht dat het lezen daar ergens in de buurt ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Tom_G schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 12:28:
[...]

50 MB/s kan NOOIT van z'n leven kloppen, op 100 Mbit haal je theoretisch maxium 12,5 MB/s.

Zelfs op gigabit zal je al degelijke netwerkkaarten en snelle schijven nodig hebben om zo'n snelheid te halen.

Het schrijven klopt dan wel, ik verwacht dat het lezen daar ergens in de buurt ligt
hij zal wel 50Mb bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dunster schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 12:11:
Hello.

Maar als FTP-server werkt deze wel, maar ik kan geen aparte usergroepen en/of autorisaties aanmaken.
Dus elke user die aanlogt mag altijd alles, of je deze nu op read-only hebt gezet of read/write.
De handleiding suggereert dat aparte autorisaties wel kan, maar is op dit punt ook minimaal.

Ik constateerde dit probleem en heb hiermee Ovislink ge-emailed en het hele probleem uitgelegd met al mijn settings.
Vandaag kreeg ik een bericht terug van Ovislink dat de MU-5000FS primair als Netwerk server is bedoeld en niet als FTP server. Ze zeggen zelf dat ze niets aan mijn probleem kunnen doen.

Conclusie:

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Dunster,

Ik heb deze ovislink ook in gebruik als netwerkserver. Via ftp over anderszins kom ik er echter niet in. Alles geprobeerd zoals het zou moeten - maar ho maar. Enig idee?
vrgr Wouter
dunster schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 12:11:
Hello.

Conclusie:

8)
Pagina: 1