Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Kan schijfdefragmentatie niet starten*

Pagina: 1
Acties:
  • 2.166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik naar deze computer ga c: eigenschappen extra nudefragmenteren en ik clik op C:(of wat danook) analyseren of defragmenteren krijg ik de foutmelding> 'kan schijf defragmentatie niet starten'. is een vrij verse installatie (legaal), heeft een tijdje gewerkt ben alleen een beetje zoek met waar het nou weer misgegaan is en hoe ik dat oplos.

ook wil ik zo snel mogelijk een soortemet van ghostinstallerdvd maken zodat ik snel een fresh start heb voortaan:-( -> vroeger ;bij mijn ME system had ik een ghost installer van symantec die alles zo eff voor me installeerde, maar ben erbij ghost 9 nog niet echt uit en moet 9 ook perce op de schijf geinstalled hebben?

en als ik hibernate.sys* en page file.sys niet mee hoef te doen op die dvd kan ik er nog 1,5 gig extra opgooien.

kon tot mijn spijt niet echt snel exacte info vinden op dit onderwerp in GOt

edit:typo's

>ben nu al wat aan het rondneuzen bij 'unatended xp cd'
> ook niet echt De oplossing

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 18:10 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat zijn de exacte foutmeldingen die in de Event Viewer worden geregistreerd?

en over ghost, begin daar eerst maar eens met de handleiding door te lezen, aangezien alle antwoorden op je vragen daarin voorbij komen :)

Lees dan als je toch bezig bent gelijk ook Algemene gedragsregels (Netiquette) en Windows Operating Systems - Policy even door :) * sanfranjake past even de titel aan zodat je os vooraan staat :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
THx , jep ben al een hele studie begonnen...

ow maar het valt mee .. heb me redelijk gedragen behalve die omgekeerde titel dan O-)

Logboeken/>systeem right? weet niet waar ik naar moet kijken maar zie metname DCOM,sevice controler manager staan , kan een screenshotje maken maar kan zeer zeker niet alles op het scherm krijgen,..

(Zonder de ghost cd dus)

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 19:32 ]

Verwijderd

Heb je wel adminrechten? Zo ja heb je het probleem in veilige modus ook?

Verwijderd

Probeer het eens via startmenu , dit is nogal een omweg :)

Verwijderd

Topicstarter
ja ik defragmenteer altijd in veiligmodus, beide moda zelfde 'foutmelding'
adminrechten dacht ik wel te hebben ja..

'Probeer het eens via startmenu , dit is nogal een omweg '> ja dat opent het ook ja... hehe
Zelfde foutmelding |:( ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 19:23 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Zet de virusscanner eens tijdelijk uit. Het kan zijn dat die bepaalde bestanden "in use" heeft. Natuurlijk niet vergeten om deze na defragmentatie weer aan te zetten he ;)

offtopic:
Vergeet ook het gebruik van hoofdletters etc niet. Jouw schrijfstijl is erg moeilijk te lezen soms.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
:9 :) Eff checke, maar verwijderen dus? want heb er ook last van in safe mod dus. AVAST is geinstaleerd

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2005 00:32 ]

Verwijderd

Heb je toevallig (ooit) een andere defragmentatie tool geinstalleerd?
Omdat een paar van deze tools, de standaard defragmentatie programma in windows uitschakelen.
bijvoorbeeld: diskeeper (lite), en paar anderen.

En draait de dcom service ook? Want met winxp sp2 moet deze service draaien, anders werk defrag ook niet.

Edit: heb je al geprobeert het opnieuw te installeren?
windowsmap\inf ----> bestand dfrg.inf zoeken, en dan rechtermuisknop --> installeren

Edit2: typo drfg.inf --> dfrg.inf

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2005 16:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee eigenlijk (nog)niet , wel diskspaceinspector, westerdigital iets en system mechanic( wat een schijfdefragmentatie functie heeft, maar het heeft kort gewerkt terwijl deze all geinstaleerd was)

DCOM service staat (automatisch) aan en kan ook een onzichtbare inf folder vinden, alleen niet dat inf bestand. Hoop dat ik defrag makelijk kan herinstaleren zonder (weer) windows opnieuw erop te moeten zetten...

hmm..wel> plaatje

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2005 23:09 ]

Verwijderd

dat bestand bedoel ik :P

Typo 8)7

Verwijderd

Topicstarter
thx, geinstalleerd> nope same fout melding > of moet ik na instaleren eerst rebooten?

hoedanook probleem blijft.
echt leuk zo'n , unieke(?) bug..

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2005 18:03 ]

Verwijderd

Raar een unieke bug :P.
Welk bestandssysteem gebruik je? ntfs? fat32?
Misschien dat een paar bestanden die defrag nodig heeft ontbreken?
(zouden geinstalleerd moeten worden bij installeren dfrg.inf )

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1018380
Hier staat een post, met allen bestanden die er moeten zijn.
Pagina: 1