Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goed progsel voor defrag

Pagina: 1
Acties:
  • 758 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:02
Hallo,

Ik defragmenteer mijn pc tot nu toe altijd gewoon met de functie in XP. Maar nu hoorde ik van meerdere mensen dat je beter een ander programma kunt gebruiken, extern dus.

Kan iemand me misschien een goed programma aan bevelen? Be best wel leek op dit gebied...

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

O&O Defrag werkt best aardig, je kunt defraggen op snelheid, alfabetische volgorde, of ruimte. Ook kun je jobs opgeven zodat je niet zoals XP bezig bent met te wachten op de vorige.

teveel zooi, te weinig tijd

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 16:39

bogy

Show me what u got!

diskeeper is bij menig tweaker toch de defragkampioen hoor ...

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Ik gebruik ook al tijden Diskeeper Lite (zonder onzin, alleen defraggen), dat proggie werkt snel en makkelijk.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-11 23:11
is dat zo?

Perfectdisk is toch door menig reviews bewezen de beste, beter dan O&O zelfs.
Volgens mij was Diskeeper wel heel goed, maar is allang ingehaald door O&O en Perfectdisk, O&O heeft misschien meer mogelijkheden, voor defragmenteren doet Perfectdisk beter. Is verder erg makkelijk in gebruik en werkt ontzettend snel... Integreert zich in windows schijfbeheer.
zal eens kijken of er reviews te vinden zijn op internet

[ Voor 71% gewijzigd door Jazco2nd op 12-03-2005 13:57 ]

Verwijderd

Diskeeper lite is de standaard windows xp defragmentatie programma.
  • HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Setup\SourcePath HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Setup\ServicePackSourcePath HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\SourcePath HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Dfrg HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\MyComputer\DefragPath HKLM\SOFTWARE\Microsoft\MMC\NodeTypes\{476e644a-aaff-11d0-b944-00c04fd8d5b0}\ Extensions\ContextMenu\{43668E21-2636-11D1-A1CE-0080C88593A5} HKLM\SOFTWARE\Microsoft\MMC\NodeTypes\{476e644a-aaff-11d0-b944-00c04fd8d5b0}\ Extensions\NameSpace\{43668E21-2636-11D1-A1CE-0080C88593A5} HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{80EE4901-33A8-11d1-A213-0080C88593A5} HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{80EE4902-33A8-11d1-A213-0080C88593A5} HKLM\SOFTWARE\Microsoft\MMC\SnapIns\{43668E21-2636-11D1-A1CE-0080C88593A5} Next, find and delete the following files from \windows\system32 and \windows\system32\dllcache: dfrgfat.exe dfrgntfs.exe dfrgres.dll dfrgsnap.dll dfrgui.dll
Uit deze bestanden en registery sleutels bestaat de standaard winxp defrag tool.
Laat deze nu net toevallig het zelfde zijn als diskeeper lite.

het enige verschil tussen diskeeper lite en winxp defrag, is reclame banners, en boot defragmentatie.

Ik zou het gewoon bij de standaard winxp defrag houden, werkt gewoon goed. Als je echt een goede defrager wilt, zou ik perfectdisk nemen.

http://www.ntpcug.org/Reviews/DefragFileWars.html#

[ Voor 143% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2005 14:18 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-11 13:08

n00bs

Het is weer Zomer!

Defraggen met de XP tool gaat snel en de performance is zeer goed, waarom zou je andere tools erbij gebruiken :?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 13:56:
Diskeeper lite is de standaard windows xp defragmentatie programma.

[...]
Zie ook help>about ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

idd 8)7
wakker worden Bas :P

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 20:33

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Voptxp is ook redelijk vlot, verder heb ik O&O defrag maar daar houdt het ook wel mee op diskeeper lite nog nooit geprobeerd.

alternativ

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik gebruik ook diskkeeper pro, en het klopt dat de standaard versie al gewoon bij windows in zit.
de pro versie is echter wel een stukje beter en komt er in vele testjes er ook goed uit.

een echte aanrader dus!

Verwijderd

Ik sluit me bij Jazco2nd aan.

• Jovas
Thnx for the response!

Ik hou het dan toch maar bij de geintegreerde van XP ;)

Verwijderd

Leuk het defragmenteren,
maar welk programma kan ook de MFT defragmenteren (en zonodig minimaliseren)?

Disk Defragmenter cannot defragment the MFT once it becomes fragmented. But, because the MFT is constantly being used to access all other files on the disk, it also gradually becomes fragmented, resulting in longer disk access times and diminished performance. NTFS minimizes this impact by reserving one-eighth of the total disk space for the exclusive use of the MFT. This area of the disk—known as the MFT Zone—keeps the MFT as contiguous as possible as it grows.
Bron: Disk defragmenter in Windows 2000

There is a new generation of defraggers that can work with the MFT and paging files. According to Microsoft, it is vitally important performance-wise to defragment the MFT and paging files. However, it is only safe to do so using boot-time defragmentation. Any "online" method bypasses the defragmentation APIs within Windows NT which Microsoft has provided for safe defragmentation, and can result in loss of data, data corruption, system crashes, or even loss of entire volumes.
Bron: MFT - Master File Table

The master file table (MFT) is defragmented along with other files on the volume. Because the first fragment of the MFT cannot be moved, the MFT is typically contained within two fragments when sufficient space is available on the volume. In this case, the MFT is considered defragmented. If the MFT is contained within three or more fragments, Disk Defragmenter looks for free space where the MFT might fit. If sufficient free space exists, the MFT is moved as a whole (minus the first fragment). If space is not available, the MFT is not defragmented.
Defragmenting NFTS volumes (xp)

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-11 19:59

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 22:04:
Leuk het defragmenteren,
maar welk programma kan ook de MFT defragmenteren (en zonodig minimaliseren)?
Eh Diskeeper professional kan de MFT defragmenteren.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Ik gebruik System Mechanic, zit ook een defrag proggie in en je kunt er nog veel meer mee! goed proggie vind ik iig ;)

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:33
Sinds Windows XP heb ik nooit meer gedefragmenteerd, merk ook weinig achteruitgang in snelheid eigenlijk met NTFS. Voorheen gebruikte ik altijd Norton Speeddisk, dat nu niet meer werkt geloof ik..
Hoedanook... regelmatig formatteren houdt de boel ook schoon :Y)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Vraag me geen bronnen, maar ik weet 100% zeker gelezen te hebben dat de verschillen tussen de programma's zo miniem zijn dat het gewoon het beste en goedkoopste is om de standaard XP defragmenter te gebruiken.

ARME AOW’er

• Jovas
Yep, die indruk kreeg ik dus ook al...

Ik was voorheen ook iemand die elke maand zn pc formateerde om hem zo snel mogelijk te houden voor spellen enzo. Plus dat ik allemaal tweaks en progseltjes gebruikte om de boel schoon te houden.

Maar op een gegeven moment heb je zoveel troep op je pc staan dat het ook niet meer opschiet. Ik heb nu gewoon clean install, goede virusscanner, paar goede ad/spy blockers.removers, een keer in de week defragmenteren en klaar. Prima de luxe! ;)
Pagina: 1