| Laatste Edit: 13-03-2005 | |
| Wat is de bedoeling? | |
| Ik wil een draadloos netwerk aanleggen in ons huis zodat we overal in huis goed bereik hebben, ook buiten. Ik heb het met een kennis gehad over een draadloos netwerk aanleggen en toen kwamen we op het idee om tussen onze huizen een verbinding aan te leggen. Ik wil graag een zo'n goed mogelijk bereik en in en om het huis 54mbit snelheid voor zo min mogelijk geld. | |
| Wat denk ik nodig te hebben? | |
| Ik zit er aan te denken om 2x dit accespoint te kopen: Linksys WAP 54G ![]() En dan de firmware te flashen met de Sveasoft firmwareom het zendvermogen te kunnen verhogen, kan tot 250mW zelf dacht ik om tot 150mW te gaan. Ik heb waarschijnelijk toch een extra antenne nodig ik zat te denken aan de volgende: Senao Omni Antenne / 8 dB ![]() Info: 70,21incl btw Zeer grote openingshoek dus ook bereik direct onder de antenne. Frequency: 2400 ~ 2500MHZ Type: Omni Polarization: Linear, Vertical Gain: 8dBi VSWR: 1.5:1 Beam Width: H-plane 360¢X E-plane 30¢X Impedance: 50£[ Connector Type: N Type (Female) Environmental & Mechanical Characteristics: Temperature: -45 to 80¢J Lightning Protection: DC Ground Dimensions: 28 x 405mm Weight: 642g Deze antenne zal volgens de info geen pannekoek effect en dus ook direct eronder bereik, hierover mail ik de winkel nog. Dit is ook een interesante antenne als ik voor een richtantenne ga: ![]() Info: Deze richt "80° horizontaal en 80° verticaal opening" antenne voor binnen; met zijn 91cm kabel met RJ-SMA(moer gedeelte) connector, standaard aan te sluiten op een RP-SMA(schroef gedeelte), zoals Linksys WET54g, WMP54g.., US Robotics AP's .., Conceptronic, E-tech... Met de meegeleverd verlengsnoeren(10cm) met RP-SMA to RJ-TNC connector en MCX Plug kan deze antenne ook op een Cisco of Linksys WRT54g, WAP54g.. Access Points, en Apple wireless produkten worden aangelsoten. Dé ideale antenne voor gebouwen met grote ruimte's zoals scholen, fabrieken, sporthallen. € 70.17-incl. btw Hawking HAI15SC 2.4GHz 15dBi Corner Directional Antenna. Ik zit er ook over na te denken om zelf een richtantenne te gaan maken, hier moet ik mij alleen nog in gaan verdiepen. Het accespoint met antenne komen in de nok van het dak maar mogen niet erbovenop of buiten van mijn vader. De kennis maakt het niet of hij in huis ook nog ontvangst heeft; dus die gaat denk ik een richtantene kopen. Ik dacht zelf aan deze: ![]() Info: Deze richt "80° horizontaal en 80° verticaal opening" antenne voor binnen; met zijn 91cm kabel met RJ-SMA(moer gedeelte) connector, standaard aan te sluiten op een RP-SMA(schroef gedeelte), zoals Linksys WET54g, WMP54g.., US Robotics AP's .., Conceptronic, E-tech... Met de meegeleverd verlengsnoer(10cm) met RP-SMA to RJ-TNC connector kan deze antenne ook op een Cisco of Linksys WRT54g, WAP54g.. Access Points worden aange soten. Bij gebruik van deze streng-geconcentreerd-richting(directional)-stralende antenne het bereik van een Acces Point (bijv. de Linksys WRT54g) met juiste configuratie (zoals juiste kanaal selectie) heeft +/- 350 meter buiten bereik en +/- 110 meter binnen bereik. De signalen kunnen gemakkelijk door vier betonnen muren heen. € 35.56-incl. btw Hawking HAI6SDP 2.4Ghz 6dB Indoor Directional Antenna with TNC Jumper cable | |
| De situatie: | |
| Foto vanaf mijn kamer (zolder) met uitzicht op de wijk waar de kennis woond: | |
![]() | |
| Foto met aangegeven waar de kennis woond (met pijl) Je ziet zijn huis niet omdat er een hoger huis voorstaat, maar het is het huis van de rij erachter | |
![]() | |
| Kaartje van de situatie: | |
![]() | |
[ Voor 23% gewijzigd door Lennart_1337 op 13-03-2005 12:52 ]