ADSL van iemand anders uitproberen bij je thuis

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-01 20:06
Stel dat je ADSL gewoon eens wil uitproberen, en je gaat er vanuit dat ADSL wel mogelijk is op je eigen adres, kan je dan even apparatuur van iemand anders lenen en dan bij jezelf aansluiten om het te testen? uiteraard moet je dan inloggen met de inloggegevens van je kennis van wie je de apparatuur leent. Ik ben hier nieuwsgierig naar.

m.vr.gr. Hendrik

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 09:33
Het signaal is gekoppeld aan het telefoon nummer, de fysieke lijn dus.. Het is dan ook niet mogelijk om het modem van iemand anders te lenen en daarmee te internetten.. helaas.

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ik denk dat dat niet gaat lukken aangezien er naar jou telefoonnummer (telefoonlijn) geen adsl signaal wordt gestuurd.

edit: like racemol said ;)

[ Voor 12% gewijzigd door DutchTSE op 11-03-2005 16:00 ]

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:31
Nee, dat kan niet. Je moet dan echt ADSL aanvragen bij de KPN of ergens anders.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Je bent ook aan een bepaald DSLAM in je eigen centrale gebonden ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• sarinsarin
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-12-2025
Nee, want je hebt geen line sync (adslsignaal) op jouw tellijn

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-01 20:06
Okee , dat is dan duidelijk, bedankt voor de reacties !!!

topic kan gesloten worden wat mij betreft

m.vr.gr. Hendrik

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 20:26
Als je linesync hebt en je zit op dezelfde DSLAM is het volgens mij wel mogelijk.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
In de centrale word iets omgezet zodat jij op het adsl netwerk kan komen. Dit staat standaart uit natuurlijk, anders zou iedereen een adsl modem kunnen kopen en gratis kunnen internetten :)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Racemol schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 16:00:
Het signaal is gekoppeld aan het telefoon nummer, de fysieke lijn dus.. Het is dan ook niet mogelijk om het modem van iemand anders te lenen en daarmee te internetten.. helaas.
Gekoppeld aan de fysieke lijn, het nummer is een referentie voor welke lijn bij de aanleg.

De termen "telefoonlijn" & "telefonie abonnement" & "koperlijn" zijn wat verwarrend in nederland.
Yohost! schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 18:35:
Als je linesync hebt en je zit op dezelfde DSLAM is het volgens mij wel mogelijk.
Het wisselen bij KPN-ADSL van login naam bedoel je. Dat kan vaak wel dan inderdaad en krijg je een ander zijn IP. Werkt heel zelden inderdaad.
geforce5_guy schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 18:40:
In de centrale word iets omgezet zodat jij op het adsl netwerk kan komen. Dit staat standaart uit natuurlijk, anders zou iedereen een adsl modem kunnen kopen en gratis kunnen internetten :)
Fysieke koppeling tussen de koperlijn en de DSL apparatuur is er inderdaad niet.

Zoals verzocht mag deze dicht en zal zakken in het diepe voor latere zoekacties.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.