Toon posts:

[Sweex Router] Poorten toewijzen

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heej tweakers..

ik heb een probleem met me sweex router.
Het gaat hierom dat ik bepaale poorten moet toewijzen 80 en 3389 dacht ik .

Ik wil nameljik van af me pc gebruik maken van extern bureau blad.
Ook moeten de downloads met shareaza sneller gaan ik haal nu iets van 12 kb/s met 120+ sources.

Eerst specs

Er ligt bij ons een wanadoo kabel lijk 1.5 mbit down.
vanaf de com 21 modem gaat de kabel naar de router vanaf de router lopen er 2 kabels 1 naar de W98SE pc van me ouders.
De 2de kabel loopt van de router naar mijn kamer voor me AMD2600+ xp pro sp2.

Router:
Afbeeldingslocatie: http://www.sweexeurope.com/media/prodimages/LB000021_2xBeste_2.jpg

Broadband Router
ARTIKELNUMMER: LB000021

Met de Sweex Broadband Router + 4 port 10/100 Switch creëer je eenvoudig een netwerk voor meerdere gebruikers. Je deelt daarmee gelijk je breedband internetverbinding zonder dat je daarvoor extra software hoeft te installeren.

Ingebouwde beveiliging
De standaard ingebouwde NAT Firewall beschermt je tevens tegen ongeautoriseerd gebruik van buitenaf. Via de NAT optie kun je bepaalde poorten aan lokale IP-adressen toekennen.

Protocollen
Deze router ondersteunt ook het L2TP protocol en is daarmee compatibel met het Motorola SURFBoard EuroDocsis modem van Casema Wanadoo. Indien nodig is ook het MAC adres te wijzigen of te klonen.

Ik heb het poortmappings verhaal al 3x doorgelezen ook de handleiding die op sweex.nl staat over porten forwarden alleen schermen die hun daar noemen kan ik niet vinden als ik ingelogd ben op me router.
Dit waarschijnlijk omdat ik een ouder type heb dan hun in de handleising beschrijven.

dus mijn vraag aan jullie hoe kan ik percies met deze router me poorten toewijzen

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-05 10:45
Heel simpel, je gaat naar de webinterface van je router .. bij mij was dat standaard (192.168.2.1) dan moet je inloggen, standaard is het geen wachtwoord, dus gewoon op ok klikken..

Zodra je ingelogt ben zie je aan de linkerkant een menu daar moet je geloof ik op nat drukken (kan ook iets anders zijn, maar het heeft wel met nat te maken, zit namelijk nu op stage dus kan t niet voor je nakijken.)(Maak anders ff screenshot ;) )

Zodra je de pagina voor je hebt, kan je je netwerkip invullen, en de desbetreffende port die open moet.

Verwijderd

Topicstarter
Psboy schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 14:01:
Heel simpel, je gaat naar de webinterface van je router .. bij mij was dat standaard (192.168.2.1) dan moet je inloggen, standaard is het geen wachtwoord, dus gewoon op ok klikken..

Zodra je ingelogt ben zie je aan de linkerkant een menu daar moet je geloof ik op nat drukken (kan ook iets anders zijn, maar het heeft wel met nat te maken, zit namelijk nu op stage dus kan t niet voor je nakijken.)(Maak anders ff screenshot ;) )

Zodra je de pagina voor je hebt, kan je je netwerkip invullen, en de desbetreffende port die open moet.
ik kan nu ook niet kijken ben ook op stage :P

maar dat nat dat zegt me wel wat .. en dan netwerkip en port ..

voorbeeldd: IPNUMMER+POORT 83.18x.1x.xxx:80 is dat dan goed... :S

• n1ck
Ook toevallig :P
Ehm, je hebt van die vakjes

vakje 1: netwerk ip
vakje 2 naast vakje 1: tcp of udp
vakje 3 naast vakje 2: port

Snap je t nog :P

Suc6 ;)

Verwijderd

Topicstarter
vakje 1 welke ip adres voer ik daar in ..
vakje 2 ljikt me tcp
vakje 3 word dat poort 80 of 3389

ik ben een echte netwerk n00b op dat bebied..

en dan beveilegin want poort 80 volledig open zetten lijkt me vragen om problemen..
dus stel ik kan poort 80 toewijzen aan poort 1265. dan kom ik toch via extern bureaublad op me pc als ik Http://ip:1265 in typ... of mis ik nu wat...

• n1ck
Ehm,

Ik ben ook niet de beste op netwerk gebied :p maar....

in vakje 1 zet je het netwerk ip van je computer waar shareaza en de software van het extern bureaublad opstaat. Gemakkelijk te checken door (start -> uitvoeren ->"cmd" -> "ipconfig")

Dan in vakje 2 moet je denk ik ook tcp zetten (Ik zet vaak porten open voor mn server, en zet t eigenlijk altijd op tcp)

En in vakje 3 zou ik dan port 3389 open zetten.

En voor je externe bureaublad kan je bijv "RealVNC" gebruiken als software, gewoon even gemakkelijk installeren op je eigen computer en dan weer in je router je netwerkip en de porten van vnc openzetten (5500, 5800 en 5900)

En als je dan naar http://ipvanjou:5800 surft, dan moet je even inloggen, en dan zie je je bureaublad
(Ook kan je inloggen via de VNC Viewer die je van die website van "RealVNC" kan downloaden

Verwijderd

Topicstarter
Vnc ken ik wel dat gebruiken we hier op stage. daar ben ik mee bekent.
maar dat kan dus ook online beken worden.

vakje 1 het ip van je pc ..

bij ipconfig krijg ik een intern nummer 192.168.2.xxx vanaf me router me externe ip .
gezien op www.watismijnip.nl is 83.117.xx.xxx

welke moet ik daar dan invullen btw... het interne adres staat vast en het externe wijzigd.bij reboot of renew van ip.

• n1ck
in vakje 1 moet je gewoon 192.168.2.xxx invullen, en al wil je connecten via het internet dan moet je deze invullen: http://83.117.xx.xxx:5800.

Of gewoon via de VNCviewer connecten, als je dat wilt doen, moet je het proggie opstarten, en dan bij het vakje waar je iets in kan vullen, 83.117.xx.xxx zetten dit keer niet met :5800

[ Voor 4% gewijzigd door n1ck op 10-03-2005 14:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Psboy schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 14:44:
in vakje 1 moet je gewoon 192.168.2.xxx invullen, en al wil je connecten via het internet dan moet je deze invullen: http://83.117.xx.xxx:5800.

Of gewoon via de VNCviewer connecten, als je dat wilt doen, moet je het proggie opstarten, en dan bij het vakje waar je iets in kan vullen, 83.117.xx.xxx zetten dit keer niet met :5800
DUS voor de duileijk heid .

vakje 1 = 192.168.2.xxx
vakje 2 = tcp
vakje 3 = poort

5800 = vnc
80 = internet en shareaza?
8839(dacht ik) is voor XP remote desktop ?

Verwijderd

Met dit moet je het wel kunnen redden. We gaan je echt niet compleet aan het handje nemen met dit, enig eigen initiatief kunnen we best verwachten, zeker gezien je opleiding.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.