Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Naast de M75 en CX75 is ook de SXG75 gepresenteerd _/-\o_

Het Siemens SXG75 Topic
Deel 1

Deze telefoon word gepresenteerd op de CeBIT beurs begin maart 2005 samen met een aantal andere telefoons.

Foto's:

Kleur: Metallic White

Specs v.d.SXG75

Hoofdkenmerken

Scherm: Grafisch TFT scherm 256k kleuren met een resolutie van 240x320 pixels.
Batterij type: Li-Ion 1000 mAh
Standby tijd: GSM: 325 - 400 h / UMTS: 375 - 400 h
Spreektijd:GSM: 225 - 360 min / UMTS: 180 - 300 min
Geïntregeerde digitale 2 megapixel camera
Gewicht: 134 g.
Afmetingen: 111.5 x 53 x 20)

Geheugen
RS-MMC card slot
128MB geheugen waarvan ongeveer 64MB beschikbaar voor gebruiker

Connectiviteit
UMTS
GPRS multislot klasse 10
Bluetooth
WAP 2.0
Infrarood
Synchronization met PC via kabel (RS232/USB).
E-mail-functie (POP3/IMAP), Outlook synchronisatie en syncML
Ingebouwde GPS

Overigen
Videotelefonie
MP3/AAC(+) speler
RDS FM Radio
Stereo Headset
3D Java Games
Attachable Flash

F.A.Q.

Volgt :)

Accessoires

Fashion & Carry
• Tour Case FCT-700
Energy
• Li-Ion Battery 1000 mAh EBA-750
• Travel Charger (EU & UK) ETC-500/510
• Car Charger Plus ECC-600
• Car Charger ECC-500 (for bulk only)
Handsfree Portable
• Headset Bluetooth® HHB-600/610
• Headset Stereo HHS-700
• Headset Purestyle HHS-610
• Headset HHS-510
• Headset Basic HHS-500
• Charger Adapter ECA-500 (optional for Headset Bluetooth®)

Links

Siemens SXG75 Datasheet
Persbericht Siemens SXG75
Reviews

Volgen :)

Verkooppunten

Leverbaar vanaf september 2005

* J0YR1D3R fun in dit topic!

[ Voor 18% gewijzigd door een moderator op 26-09-2007 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djgear17
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-10-2022
Vindt hem nou niet echt geweldig....beetje vierkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ingebouwde GPS module? Sweet :P

Ik vind het overigens wel een mooie telefoon, dat metallic white doet me denken aan de kleur welke apple gebruikt voor zijn ipods. Eventueel dat dat ook een kleine marketingstruuk is. Jammer dat het scherm niet wat breder is in verhouding tot het toestel zelf. Nu lijkt het wat klein en benauwd over te komen.

introductie maart 2005, alleen een leverdatum is helaas nog onbekend. Eventueel wel interessant om het onderscheid iets duidelijker te maken in de startpost. Verder _/-\o_

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Het onderscheid tussen? :) In het persbericht staat dat het toestel leverbaar is vanaf september. Vraag is echter of Siemens dit ook gaat halen, met de introductiedatum van de SX1 en de S65 in het achterhoofd... Tevens vraag ik me af welk OS er op het toestel staat, hier is namelijk nog niets over bekend. Het kan Symbian zijn, maar aan de andere kant is een aangepaste versie van de 75-serie software ook mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Wat een gheyl ding :9
Dan vraag ik me toch wel af waar z'n GPS antenne zit :o
J0YR1D3R schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 10:27:
Tevens vraag ik me af welk OS er op het toestel staat, hier is namelijk nog niets over bekend. Het kan Symbian zijn, maar aan de andere kant is een aangepaste versie van de 75-serie software ook mogelijk.
Dat vroeg ik me ook al af, ik dacht eerst dat ik er overheen had gelezen; ik kan er idd ook niks van vinden. Ik denk dat als het Symbian was geweest ze het wel veel prominenter hadden aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Dat ie zo'n GPS ontvanger heeft en je die niet ziet vind ik eigenlijk best wel tof :) Als het geen grote antenne/onderdeel en de ontvangst ook goed is, zou het een eventuele doorbraak kunnen zijn voor de PDA-markt. Dan hoef je geen losse GPS ontvanger te gebruiken en kun je de module in je PDA gebruiken (die dan maybe 1 cm langer word) Ik denk zelf dat het toestel aangepaste series 75 software krijgt. En dat er later als deze phones aanslaan er nog een aparte Siemens smartphone ala SX1 komt. Dat hoop ik ook, eigenlijk :P Hoewel dit toestel alles heeft wat ik nu ook heb maar dan beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 18:19
Wat wel minder is dat de Dpad het zelfde is als die van de SK65 waar ik onlangs een maandje mee heb mogen spelen (zie voor de review [url]www.nieuwemobiel.nl[/). Dat betekent dus dat je wel gewoon navigeert met de pijltjestoetsen, maar de 'OK' knop zit in het midden, en niet rechts. Dat is zeker de eerste drie weken ontzettend wennen, en zou weleens wat irritatie kunnen opleveren.
Verder vind ik dit ding een erg onevenwichtig uiterlijk hebben, maar de specs maken wel het een en ander goed :9.
We zullen zien hoe dit apparaat in de praktijk bevalt!

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
hopelijk komt deze ook in het zwart :9
lijkt hij meteen ook een stuk kleiner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat je dan zo'n gps attenne moest afschermen van magnetische velden. Dus dan moet je dat ook in je telefoon verwerken. Ik hoop niet dat het zo'n uitklapdingetje wordt als die mio's (?) hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op de foto''s is niets te zien mbt een uitschuif/klap antenne... Dus ik denk dat het gewoon ingebouwd is. Of het afgeschermd moet worden van magnetische velden weet ik eigenlijk niet, maar grote kans dat ze daar tijdens het echt wel rekening mee gehouden hebben :)

[ Voor 7% gewijzigd door J0YR1D3R op 09-03-2005 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Eerste reactie op zien van de 1e foto: Ooh... lelijk
Denk dat de product"foto" niet echt goed gemaakt is, te wit met een erg strak zwart scherm, wat iets fake overkomt bij mij.

Maar na wat langer te kijken: Wel stijlvol, beetje vierkant, maar wel stijl.
Denk dat ie in een andere kleur dan wit ook wel een stuk strakker eruit ziet.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daniel_ev schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 10:59:
Wat wel minder is dat de Dpad het zelfde is als die van de SK65 waar ik onlangs een maandje mee heb mogen spelen (zie voor de review [url]www.nieuwemobiel.nl[/). Dat betekent dus dat je wel gewoon navigeert met de pijltjestoetsen, maar de 'OK' knop zit in het midden, en niet rechts. Dat is zeker de eerste drie weken ontzettend wennen, en zou weleens wat irritatie kunnen opleveren.
Verder vind ik dit ding een erg onevenwichtig uiterlijk hebben, maar de specs maken wel het een en ander goed :9.
We zullen zien hoe dit apparaat in de praktijk bevalt!
Mooi niet dat ik die review op je genoemde link kan vinden :S

IDD als ik de foto;s bekijk zie ik niks van een uitklapmechanisme. Blijf hem toch leuk vinden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
De SXG-75 heeft Siemens' eigen OS en geen Symbian, maar een ander OS.

Afbeeldingslocatie: http://www.pn-portal.de/images/nokia/sxg/sxg75/5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pn-portal.de/images/nokia/sxg/sxg75/7.jpg

Die kleurtjes en dat licht...sweeeeet O+

[ Voor 19% gewijzigd door J0YR1D3R op 09-03-2005 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Damn die is lelijk geworden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

En damn, da's snel.. Cebit is toch morgen pas?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
hij heeft waarschijnlijk niet siemens eigen OS, welke dan wel is nog onbekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rare vormgeving... lijkt op Sony Ericsson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Leuk om al de SX1 lovers hier ook te zien. :P Is dit dan de opvolger waarop we hebben gewacht?

Leverbaar vanaf september 2005. Eerst zien dan geloven. Ik hoop het, maar acht de kans wel heel erg klein gezien mijn ervaringen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik wil eerst wat meer zekerheid over het OS en de prijs/leverbaarheid... Ben erg benieuwd wat daaruit komt voor ik mijn eigen lieve inmiddels weer werkende SX1 de deur uit doe :) Voorlopig ben ik er na een kleine akkefietje nog steeds erg tevreden mee. 3G/UMTS hoeft van mij niet perse, videobellen is leuk maar voorlopig totaal niet mainstream... Doe mij maar een gewone strakke telefoon ala s65 met deze specs :) Dan zit het helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
LOL ik d8 gelijk EINDELIJK een opvolger voor de SX1... Maar dat zal wel weer denk ik niet zo zijn, alhoewel de telefoon er wel apart uitziet zoals de sx1. Wat is trouwens de 75-series platform dan? Bedoelen jullie daarmee gewoon de OS die ze bij de Siemens 75-series gebruiken?
Trouwens wat heb je nou aan een telefoon waar je een kaart in kan gooien als je daar niet zoveel mee kan dan? (behalve mp3'tjes natuurlijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Kijoki schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 23:26:
LOL ik d8 gelijk EINDELIJK een opvolger voor de SX1... Maar dat zal wel weer denk ik niet zo zijn, alhoewel de telefoon er wel apart uitziet zoals de sx1. Wat is trouwens de 75-series platform dan? Bedoelen jullie daarmee gewoon de OS die ze bij de Siemens 75-series gebruiken?
Trouwens wat heb je nou aan een telefoon waar je een kaart in kan gooien als je daar niet zoveel mee kan dan? (behalve mp3'tjes natuurlijk...)
Foto's opslaan? Geen overbodige luxe met megapixel camera's ;) Toegegeven dat dat iets minder nodig is bij deze, maar bij de [M|CX|CL]75's wel.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 09-03-2005 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Kijoki schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 23:26:
Wat heb je aan een geheugenkaart in een SX1? :) Dat is precies dezelfde vraag. Je kunt er foto's op zetten, programma's, je kunt je kaarten voor de GPS kwijt, je muziek, ringtones, etc.. 75-series platform bedoel ik gewoon de software mee die op de CX75/M75 staat, Siemens' eigen OS/GUI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Barca schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 20:42:
Leuk om al de SX1 lovers hier ook te zien. :P Is dit dan de opvolger waarop we hebben gewacht?

Leverbaar vanaf september 2005. Eerst zien dan geloven. Ik hoop het, maar acht de kans wel heel erg klein gezien mijn ervaringen... ;)
Het lijkt er heel erg op dat er een echte opvolger van de SX1 komt, gezien deze foto genomen op CeBIT. Ik hoop dat ie een normaal toetsenbord heeft :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijoki
:| hij staat echt op een showcase!! Dus het zal toch wel de sx2 zijn.. OMG wat zal er allemaal opzitten :P
Trouwens ik denk dat deze sxg75 echt megaduur wordt. Twee camera's, ingebouwde gps... Dit is echt iets dat je NIET wil laten vallen :P

http://siemensmania.com/images/cebit2005/cebit_horiz046.JPG
http://siemensmania.com/images/cebit2005/cebit_horiz047.JPG

twee foto's met de headset erbij.. lol oranje earcushions... (NL editie? :P )

[ Voor 31% gewijzigd door Kijoki op 11-03-2005 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

J0YR1D3R schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 10:00:
[...]

Het lijkt er heel erg op dat er een echte opvolger van de SX1 komt, gezien deze foto genomen op CeBIT. Ik hoop dat ie een normaal toetsenbord heeft :{
Moet jij zeggen met je SX1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
CyBeR schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 12:14:
[...]

Moet jij zeggen met je SX1 ;)
offtopic:
Die toetsen zijn even groot, even hoog en daar zit logica in. Daarmee sms je sneller als met een normaal toestel als je eraan gewend bent. Deze toetsen zitten echt van, "oh, we hebben nog een * en # over, die mikken we maar daar neer :{ "

Voor de rest blijft dit het SXG75 topic natuurlijk.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!ablo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-03 13:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijoki
Hoe kom je daarbij? En is SavaJe een goeie OS dan? (dus om bijv apps enzo erop te installeren..?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Om precies te zijn heeft de SXG75 geen SavaJe OS., maar BREW. Tenminste een aantal mensen op club-siemens met meer info confirmeren dit en niet dat het SavaJe OS is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-09 18:31
BREW dat heeft iedere Motorola :D, en het is van origine een moto maar het ziet er toch heel anders uit in het echt.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Om een lang verhaal kort te maken. De SXG75 heeft een Siemens OS, met de BREW uiOne User Interface.

Linkje: http://brew.qualcomm.com/brew/en/about/brew_uione.html

Afbeeldingslocatie: http://brew.qualcomm.com/brew/en/img/about/uione/ui_samples.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik vind hem ongelofelijk lijp eruit zien en wil hem dan ook als volgende telefoon.
Ik hoop dat er nog meer aanbieders komen dan alleen Vodafone met UMTS, anders zit je mooi te kijken met je 3G functies die niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 22:12

sjirafje

No inspirational quotes here

Ik denk dat ik binnenkort toch maar afscheid van mijn lieve SX1 zal moeten nemen :'( Maar dan gaat er wel een SXG75 voor in de plaats komen :9~

Weet iemand of september dit jaar nog gehaald word? (ben namelijk jarig in september O-) ) En is er nogsteeds nix concreets over de prijs bekend?
Heb ik het goed begrepen dat er 64 mb voor het OS gebruikt gaat worden? En waarom nou weer RS-MMC? Ik heb net een gewone MMC gekocht :|

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijoki
Dit wordt echt een concurrent van de 6680 :D Lijkt wel 6600 vs SX1 maar dan 6680 vs SXG75... En de SXG75 heeft net weer wat meer door oa ingebouwde gps :D.
Jammer geen symbian.. er zijn zoveel leuke proggies voor symbian te vinden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Kijoki schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 00:12:
Dit wordt echt een concurrent van de 6680 :D Lijkt wel 6600 vs SX1 maar dan 6680 vs SXG75... En de SXG75 heeft net weer wat meer door oa ingebouwde gps :D.
Jammer geen symbian.. er zijn zoveel leuke proggies voor symbian te vinden :D
Zit de gps-software dan in de firmware geintegreerd?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ja dat klopt, in de BrewUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelDell
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05-2024
Weet iemand wanneer de SXG-75 leverbaar is? Ik las op nieuwemobiel.nl dat het 3e kwartaal 2005 zou zijn. Dat is het nu, maar ik heb nog nergens gezien dat ie er al is.

Misschien voor de die-hards op gsm gebied een domme vraag, maar als ik nu een mmc kaartje er in stop met Route66, dan werkt het gewoon allemaal? Een losse versie van Route66 (zonder muis dus) kost namelijk veel minder dan een volledig pakket.

Tis Top in Tukkerland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik denk het niet. Kijk maar naar het pakket van de SX1 met een routemobiel pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelDell
W00fer schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 16:14:
Ik denk het niet. Kijk maar naar het pakket van de SX1 met een routemobiel pakket.
Maar de SX1 heeft ook geen ingebouwde GPS ontvanger he? |:(

Tis Top in Tukkerland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 16:30
Dat hangt er vanaf. Ik ben niet compleet op de hoogte, maar is Route66 geschreven voor SymbianOS? Dan zal het helaas niet werken. Als het een JAVA progsel is dan zou het misschien kunnen werken...

Overigens is volgens Siemens de releasedate pas in september...

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
MichaelDell schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 18:54:
[...]

Maar de SX1 heeft ook geen ingebouwde GPS ontvanger he? |:(
Ow ja sorry gast, ff vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelDell
Gugger schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 18:41:
Dat hangt er vanaf. Ik ben niet compleet op de hoogte, maar is Route66 geschreven voor SymbianOS? Dan zal het helaas niet werken. Als het een JAVA progsel is dan zou het misschien kunnen werken...

Overigens is volgens Siemens de releasedate pas in september...
Als Siemens inderdaad Brew op de SXG heeft gezet, welk navigatieprogramma kan daar dan mee overweg? Het is natuurlijk wel leuk om een toestel met GPS op de markt te zetten, maar het is dan wel handig als er ook nog iets van software op kan draaien...... Of zet Siemens zelf wat in elkaar?

Dit is nog niet echt bemoedigend:
It’s no longer a challenge to find a final destination: with the SXG75 users can safely leave street maps at home. Whether on a business trip or weekend city break, the pre-installed navigation service together with the built-in GPS module knows the lay of the land (availability dependent on network operator).
Bron: http://communications.sie..._92140_rArNrNrNrN,00.html

Tis Top in Tukkerland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiepeks
  • Laatst online: 25-07 19:11
Ik ben erg benieuwd of dit toestel deze maand (okt) nog uitkomt. Bij Orange raadden ze Siemens sterk af,maar ik ben al jaren een Siemens-man. Nooit problemen.

En ik zag dat de SXG75 vanaf de siemens-site naar www.benqmobile.com gaat...

iemand?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Logisch, Siemens Mobile heet vanaf 1 oktober BenQ Mobile. Primafoon raadde ook de SX1 sterk af, toen ik kwam informeren of ze het toestel niet konden leveren of misschien een dummy hadden liggen. Ik denk/ben bang dat deze maand ook niet gaat lukken als ik de berichten zo lees. De telefoon is wel opgenomen in de nieuwe microsite van BenQ Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Klopt niet helemaal:

Dan kom je uit op de Siemens S75.

Dit is vanaf nu de goede link naar de SXG75 bij BenQmobile: http://www.benqmobile.com..._92140_rArNrNrNrN,00.html

Link is in principe hetzelfde opgebouwd als bij de www.my-siemens.com of www.siemensmobile.com site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
W00fer schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:34:
Klopt niet helemaal:

Dan kom je uit op de Siemens S75.

Dit is vanaf nu de goede link naar de SXG75 bij BenQmobile: http://www.benqmobile.com..._92140_rArNrNrNrN,00.html

Link is in principe hetzelfde opgebouwd als bij de www.my-siemens.com of www.siemensmobile.com site.
Mijn link geeft een popup naar de microsite van voornamelijk de S75 Music Phone. Op deze site staat ook de SXG75 inclusief specs etc.

Ik heb nog wel een aantal leuke screenshots van het toestel..

Afbeeldingslocatie: http://img386.imageshack.us/img386/7543/pict03269jp.th.jpg

Contacten menu, icoontjes kunnen natuurlijk nog wat anders worden.
Afbeeldingslocatie: http://img392.imageshack.us/img392/9919/pict03294fk.th.jpg

Het Extra's menu, ptt zal nog verdwijnen uit de lijst in europa.
Afbeeldingslocatie: http://img371.imageshack.us/img371/7063/pict03471cx.th.jpg

Het toestel heeft dus wél voice dialing :)
Afbeeldingslocatie: http://img371.imageshack.us/img371/6259/pict03557cs.th.jpg

Het kalender submenu
Afbeeldingslocatie: http://img371.imageshack.us/img371/1844/pict03701ym.th.jpg

Het camera submenu
Afbeeldingslocatie: http://img371.imageshack.us/img371/8858/pict03716uh.th.jpg

Mogelijkheden om 1 beltoon per contact in te stellen.
Afbeeldingslocatie: http://img371.imageshack.us/img371/3628/pict03754rp.th.jpg

Het is nog steeds nodig om de headset aan te sluiten om radio te luisteren, helaas...
Afbeeldingslocatie: http://img371.imageshack.us/img371/4120/pict03766ax.th.jpg

Al met al ziet het er best leuk uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Er is meer nieuws omtrent het Operating System van dit toestel. De manuals zijn ook al beschikbaar. Dit alles doet me vermoeden dat het toestel niet lang meer op zich zal laten wachten, mag ook wel na 7 maanden :o De S75 en een aantal andere toestellen zitten er ook aan te komen.

Om een lang verhaal kort te maken:

Platform: BREW (by Qualcomm)
UI: Siemens (User Interface)

Afbeeldingslocatie: http://www.club-siemens.net/blog/pics/sxg75linux.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 16:30
J0YR1D3R schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 18:59:
Er is meer nieuws omtrent het Operating System van dit toestel. De manuals zijn ook al beschikbaar. Dit alles doet me vermoeden dat het toestel niet lang meer op zich zal laten wachten, mag ook wel na 7 maanden :o De S75 en een aantal andere toestellen zitten er ook aan te komen.

Om een lang verhaal kort te maken:

Platform: BREW (by Qualcomm)
UI: Siemens (User Interface)

[afbeelding]
En zeer waarschijnlijk geen standalone GPS :( Het schijnt dat contact gemaakt moet worden met een VDO Siemens server (via GPRS/UMTS) waarna de route gedownload wordt. Voor mij persoonlijk een afknapper, ik had gewoon de GPS kaarten op een geheugenkaartje willen hebben... |:(

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Kan dat niet als nog dan met een hack ofzo ?

*W00fer hoopt op hacks nu het mobieltje op Linux draait ;) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Gugger schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 19:46:
[...]

En zeer waarschijnlijk geen standalone GPS :( Het schijnt dat contact gemaakt moet worden met een VDO Siemens server (via GPRS/UMTS) waarna de route gedownload wordt. Voor mij persoonlijk een afknapper, ik had gewoon de GPS kaarten op een geheugenkaartje willen hebben... |:(
Die kans is zo goed als 100%, helaas. Imho word dit toestel alweer _geen_ succes voor Siemens. Presentatie was op het juiste moment, in maart, maar de levering laat weer veel te lang op zich wachten. Een toestel als de HTC Tornado is wat mij betreft interessanter.. Op smartphone gebied is dat gewoon een betere telefoon, vanwege Windows Mobile 5. Op het gebied van audio/video is de telefoon gewoon minder dan een K750i/W800i. Ik zou hem niet kopen zelf, al vond ik hem aan het begin erg mooi. Ook vanwege de verwachte prijs, trouwens. Een S75 behoort meer tot mijn opties inmiddels :)

Even wat copy/paste uit de GPS/navigatie manual:

• The mobile phone with navigation always uses the current maps on the navigation server via GPRS or UMTS. The arrow or map view and a pleasant voice ensure you bypass traffic jams and road-works without any difficulty.
• When you use the navigation service, data is transmitted in the mobile network (about 30 kB per 100 driven kilometres on average).

Er staat hier trouwens nog een korte review:

http://mobil.idnes.cz/tel...050922_151634_telefony_jm

[ Voor 5% gewijzigd door J0YR1D3R op 02-11-2005 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiepeks
  • Laatst online: 25-07 19:11
Ik kreeg net een mailtje van die prutsers van een nieuwemobiel.nl:

Beste bezoeker van NieuweMobiel.NL!

U ontvangt deze e-mail omdat u via nieuwemobiel.nl heeft aangegeven een bericht te willen ontvangen wanneer de Siemens SXG75 leverbaar is.

Tot onze spijt moeten wij u mededelen dat wij van de leverancier hebben vernomen dat het toestel niet op de Nederlandse markt verkrijgbaar zal zijn.

Ander toestel waar ik mijn oog op liet vallen: Mio A701

Ook met ingebouwde gps...

[ Voor 33% gewijzigd door tiepeks op 06-01-2006 01:00 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik ga nu onmiddelijk janken, waarom niet verkrijgbaar op de Nederlandse markt ?
Ik heb nog wel geld opzij gelegd om dit toestel te halen, WHYYYYYYYY :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelDell
Goeie actie van Siemens. Hebben ze een keer een aardig toestel, brengen ze het gewoon niet op de Nederlandse markt! Slim.....

Tis Top in Tukkerland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madman_K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 19:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Hier is GoT inderdaad niet voor bedoeld!

[ Voor 90% gewijzigd door Eggy op 23-01-2007 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:12

Wallie

Herr

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:02:
Ik heb een aantal siemens SXG 75 via het buitenland verkregen en die wil ik graag te koop aanbieden. Ze zijn simlock vrij en helemaal nieuw in de doos.
Ik heb er in totaal drie, één voor eigen gebruik, de andere twee wil ik te koop aanbieden voor 300 euro.

....
Nog afgezien van dat ze op eBay voor <130 euro per stuk, nieuw met 24 maanden garantie gaan, is vraag en aanbod op tweakers.net hier de plek voor, en niet dit forum. Succes ;)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Het is eigenlijk gewoon verschrikkelijk dat deze telefoon er niet gekomen is.
Vandaag de dag loopt hij echter achter.

Misschien dat ik hem toch nog haal voor een prikkie, eind van dit jaar ofzo.

Siemens Mobile is inmiddels niet meer, ik vraag me af of er ooit nog vette telefoons komen behalve de Samsung phones en Nokia junk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:12

Wallie

Herr

Nou, hij is er in duitsland wel geweest, maar ja, wat moet je met een gps waar je geen applicaties op kan laten werken... alleen 't bijgeleverde, via gprs werkende programma van VDO kan je mee navigeren.. 8)7

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wallie schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 21:30:
Nou, hij is er in duitsland wel geweest, maar ja, wat moet je met een gps waar je geen applicaties op kan laten werken... alleen 't bijgeleverde, via gprs werkende programma van VDO kan je mee navigeren.. 8)7
Het toestel is volop verkrijgbaar op EBay bij Duitse handelaren vanaf zo'n 105 euro (status maart 2007). De navigatie werkt inderdaad standaard via Siemens VDO Automotive. Je hebt dan een online abo nodig. Een alternatief is het uploaden van NAV4ALL of FALK ACTIVEPILOT. Falk kost 1 euro per navigatierit, Nav4All is vooralsnog gratis. Het toestel heeft uitstekende recencies in vakbladen en bij gebruikers behaalt. Aanrader als je zonder abo een eigen toestel wilt aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 13:37:
[...]

Het toestel is volop verkrijgbaar op EBay bij Duitse handelaren vanaf zo'n 105 euro (status maart 2007).
----
Het toestel heeft uitstekende recencies in vakbladen en bij gebruikers behaalt. Aanrader als je zonder abo een eigen toestel wilt aanschaffen.
Leuk hoe verschillend er in verschillende landen schijnbaar over die toestellen gedacht wordt.
Wij hebben ze ook in het assortiment gehad, maar na een paar maanden konden we ze hier in Noorwegen aan de straatstenen niet meer kwijt... De laatste zijn met verlies de deur uit gegaan.

Persoonlijk vond ik het ook niet bepaald een aantrekkelijk toestel, maar smaken verschillen gelukkig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[...]

Het toestel is volop verkrijgbaar op EBay bij Duitse handelaren vanaf zo'n 105 euro (status maart 2007). De navigatie werkt inderdaad standaard via Siemens VDO Automotive. Je hebt dan een online abo nodig. Een alternatief is het uploaden van NAV4ALL of FALK ACTIVEPILOT. Falk kost 1 euro per navigatierit, Nav4All is vooralsnog gratis. Het toestel heeft uitstekende recencies in vakbladen en bij gebruikers behaalt. Aanrader als je zonder abo een eigen toestel wilt aanschaffen.
Welke ebay? Op ebay.com zie ik er een voor 300 euro.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Marzman schreef op maandag 05 maart 2007 @ 10:32:
Welke ebay? Op ebay.com zie ik er een voor 300 euro.
Het toestel is volop verkrijgbaar op EBay bij Duitse handelaren vanaf zo'n 105 euro (status maart 2007).
Lijkt mij vrij duidelijk dan? Zag ze al staan voor 90 ofzo.. Lijkt mij op zich ook een leuk toestel, al is het dan wel voor de heb :P Toch stukje unieke telefoongeschiedenis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
105 euro, da's geen geld !
Misschien toch maar eens over denken dan.

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 16:52

nlboy

Alles kitz?

Voor de mensen die 'm graag in Nederland willen bestellen is ie vandaag te koop op 100stuks. :)
Pagina: 1