Toon posts:

Geforce 6600GT freezes in internet explorer (onder andere)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, Ik dacht aanvankelijk dat het een moederbord probleem was, maar het lijkt nu meer op een videokaart probleem: Ik heb een Club 3D Geforce 6600 GT (agp) videokaart, en na installeren van de laatste drivers bevriest het beeld als ik ga scrollen in Internet Explorer. Het beeld vertekent dan ook raar. Soms kan ik na een seconde of 5 weer gewoon verder, maar soms moet ik ook weer rebooten.

De volgende drivers heb ik geprobeerd:
forceware 66.93, 67.02 en 71.84, maar geen van allen had het gewenst resultaat.

Overige specs:
AMD Athlon64 3400+ (2400 Mhz)
Asus K8V SE Deluxe moederbord
Maxtor 200 GB Sata harddisk (op Via Sata controller van mobo)
512 MB Kingston DDR PC3200 geheugen
Nec 2500 dvd brander
400 Watt voeding

geheugen doet het goed (memtest), harddisk ook.

Ook heb ik het systeem laten draaien met een oude videokaart: een radeon 9800, en daarmee werkte het prima: totaal geen freezes.

Weet iemand hier misschien een oplossing (of verklaring) voor?

Bij voorbaat dank

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
misschien dat er nog wat van de oude radeon drivers is achter gebleven

Verwijderd

Topicstarter
Dat denk ik niet, heb ik keurig weggehaald. Maar voordat ik de radeon had aangesloten had ik dit probleem ook al met de geforce

• pascaldv
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-08 22:44
processor overclockt? Zo ja, terugzetten naar std en het is over (lijkt een beetje op wat ik eerder heb gehad)

Verwijderd

MoBo-Bios update gedaan ? Herinstallatie van je OS geprobeerd ? Staan de settings in je MoBo-Bios wel goed ? Geen spyware of virus aanwezig ? De 6600 al in een ander systeem geprobeerd, om uit te sluiten dat je videokaart niet lekker is ? Fast write aan/uit, in zowel MoBo-Bios als software ? Laatste updates voor je OS geinstalleerd ? DX 9.0c geinstalleerd ?

Zomaar wat ideeën die me te binnen schieten :)

Verwijderd

Topicstarter
Excuses, dat had ik er natuurlijk allemaal bij moeten posten ;)

Het volgende heb ik gedaan:
* Bios update
* Windows XP geherinstalleerd
* Settings in Bios zijn goed
* Fast write aan/uit maakt niet uit
* Agp snelheid aanpassen (2x of 4x) helpt ook niet
* verschillende drivers geinstalleerd (zowel voor mobo als grafka)
* DX 9 geinstalleerd
* Spyware en virus niet aanwezig, het probleem heb ik ook na een clean install van winXP.
* Processor niet overgeklokt

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 14:04 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

400 Watt voeding <= A-Merk of Q-Tec kwaliteit ?? :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
no-name voeding (dus zal wel geen A-merk zijn ;) )

Het vreemde is dat ik geen problemen ondervind bij 3dmark, pcmark en het spelen van 3d games. Hierbij blijft de boel gewoon (op volle toeren) lopen zondar dat het beeld ook maar hapert.

Verwijderd

He, dit probleem had ik ook met mijn defecte 6600GT PCI-E.
Nadat ik het had omgeruild voor een goed werkende 6600GT is mij dit internet explorer probleem niet meer opgevallen. En ook met de x850 die ik gisteren heb gekregen treedt dit probleem niet op.

Ik had dit in eerste instantie niet herkend als een video kaart / driver probleem.

Her verschil tussen een defecte 6600GT en perfecte 6600GT is trouwens makkelijk te zien. Een niet overgeklokte 6600GT behoort in rust 40 graden te zijn. Mijn defecte was 50 graden.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn 6600 GT (agp versie) is normaal ook zo'n 40 graden, pas bij intensief gebruik overstijgt de temperatuur de 50 graden

Verwijderd

[Off-topic]

Ik heb zelf ook een 6600 GT maar hoe kan je de temps zien dan?

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:57

OcGuru

Giulietta Qv

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 17:03:
[Off-topic]

Ik heb zelf ook een 6600 GT maar hoe kan je de temps zien dan?
In de drivers en ook in everest :+

Bl44t

Verwijderd

Topicstarter
6600 van een vriend geprobeerd (was geen GT en had ook geen externe voeding nodig). Maar die werkte als een trein. Kan me echt niet voorstellen dat het aan de voeding ligt (aangezien 3d games het wel doen)

Ga de winkel maar eens bellen of ik een andere kaart kan krijgen, want dit is geen doen zo.

Verwijderd

Heb het probleem nu ook weer met mijn x850xt :(
Internet explorer zit vast en ik moet het afsluiten met end task. Ik hoef niet te rebooten zoals Miggel, dus misschien is dit een ander probleem?

Heb net als Miggel de volgende voorzorgsmaatregelen getroffen:
* Bios update
* Windows XP geherinstalleerd
* Settings in Bios zijn goed
* Fast write aan/uit maakt niet uit
* nieuwste catalyst drivers gedownload
* DX 9 geinstalleerd
* Spyware en virus niet aanwezig, het probleem heb ik ook na een clean install van winXP.
* Processor niet overgeklokt

Verwijderd

Topicstarter
Het verschil met mijn probleem is dat ik ook niet met end task kon werken. De PC zat gewoon vast (en het beeld corrupt) en als ik geluk had kon ik na 5 sec weer door.

ctrl+alt+del en dan end task werkte dus niet.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Heb vandaag een nieuwe videokaart geinstalleerd, en alles werkte perfect. Bleek dus toch de videokaart te zijn.

Bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1