Toon posts:

Gaming Muismat!

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een goeie gaming muismat, alleen ik heb nooit een goeie muismat gehad.
Ooit, heb ik wel een muismat geprobeerd van € 5,- maar mij sensitivity veranderde dramatisch.
Het liefst gebruik ik me bureau maar mij ervaring is dat je op lanparty's toch je eigen ondergrond ken meenemen.
Omdat vaak tafels op lanparty's anders zijn, dan mij bureau is het niet fijn om te gamen en daarom toch eens een goeie muismat moet aanschaffen.
De punten waar ik aan zat te denken waar mij muismat aan moet vol doen is;

1. Makkelijk schoon te maken.
2. Niet breekbaar.
3. Niet te glad.
4. Dun.
5. Groot (ongeveer 25x25 cm).

Wie kan mij helpen of advies geven over gaming muismatten?
Oh ja, ik muis met een Razer Diamondback weet niet of dit van belang is om te weten, maar goed.

Verwijderd

Steelpad, werkt echt fantastisch hiero, www.steelpad.nl zijn ook in de pricewatch te vinden

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 15:34
offtopic:
Brenaldino, zou je een kleinere webicon willen nemen, die van jou is 700 KB! :|

Verwijderd

Topicstarter
Tankcsapda de steelpad komt aardig in de buurt van mij eisen voor een muismat.
Maar hoe moet ik de steelpad voorstellen qua gladheid?
Ik ben gewoon bang dat ik een miskoop maak door de steelpad te kopen.
Omdat ik gewoon niet ken voorstellen van wat material steelpad is gemaakt.

Ik heb toch eerder een voorkeur naar een Func Surfase 1030. De reden is dat ik hier minder kans heb dat ik een verkeerde muismat koopt omdat hij een gladde kant heeft en ruwe kant.
De enigste min punt in mij ogen van deze muismat is dat hij best wel klein is vergeleken met de steelpad.

Dus, ik zit nu te twijfelen tussen een func surface 1030 of een steelpad.
Kan iemand mij duidelijk maken waarom ik een func surface 1030 of een steelpad ken nemen?

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07-2025
Ik heb zelf de steelpad 4S , die eigelijk speciaal is gemaakt voor mijn mx510.
Ik zou je zelf ook steelpad aan raden want het is een super muismat.

Ik denk dat Steelpad 4D erg goed past bij jouw muis en in combi met Hyperglides Razer Diamondback helemaal lekker gamen :P
Of je neemt een icemat, paar clanmates van mij hebben die ook en is erg goed te spelen

Hyperglides:
Hyperglides, de gladste teflon ter wereld, speciaal voor de Razer Diamondback serie muizen van logitech. Meer informatie is te vinden op Hyperglide.nl

Prijs: € 7,50

een goede site die alles in huis heeft kun je hier vinden: http://gamelux.steelpad.nl/

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
Mousepads & stuff
Daar is een heel lang topic over voornamelijk mousepads...

Zelf gebruik de fUnc icm. een MX510..vind ik perfect. Maakt niet zo'n krassend geluid als de steelpad, en de gladde kant is duidelijk gladder! Hij is niet zo groot (25,4 x 22,5 cm), maar dat maakt mij niks uit, ik muis vanuit mijn pols en niet vanuit m'n arm (sensitivity 2 @ CS)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie tips ik denk toch dat ik voor een steelpad ga en wel de 4D versie.
De func surface 1030 is toch net te klein denk ik omdat ik regelmatig me muis optil en niet alleen van uit me pols muis. En die Hyperglides ga ik zeker proberen.
Weet iemand waar ik vandaag die steelpad 4D ken halen ? ( regio Noord-Brabant )

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik geloof dat ze in Oud bijerland zaten (tegen Rotterdam zuid)

[ Voor 6% gewijzigd door lt_cmd_data op 09-03-2005 10:43 ]

• AngelusHD
HyperioN. schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 10:05:
Mousepads & stuff
Daar is een heel lang topic over voornamelijk mousepads...

Zelf gebruik de fUnc icm. een MX510..vind ik perfect. Maakt niet zo'n krassend geluid als de steelpad, en de gladde kant is duidelijk gladder! Hij is niet zo groot (25,4 x 22,5 cm), maar dat maakt mij niks uit, ik muis vanuit mijn pols en niet vanuit m'n arm (sensitivity 2 @ CS)
Krassend geluid? Hmm merk er niks van mja.. Maar inderdaad als je gewoon met je muis gamed voor 4 maanden zonder HyperGlides, slijten je voetjes weg en maakt het wel een krassend geluid 8)7
Vandaar de Hyperglides en is eigelijk een "must" op elk platform, behalve op een stoffen muismat (maarja wie wil dat :P).
Verder zegt je sensitivity 2 @ CS niet erg veel ivb niet iedereen ze sensitivity in windows overheen komt.
Het is beter om het in C/CM uit te drukken, ik heb bijvoorbeeld in UT2k4 360C/29CM
Weet iemand waar ik vandaag die steelpad 4D ken halen ? ( regio Noord-Brabant )
http://gamelux.steelpad.nl/
Ik raad je aan ook hyperglides te nemen en dan wel voor de razor, want er zijn verschillende maten :) let daar wel op.

[ Voor 15% gewijzigd door AngelusHD op 09-03-2005 10:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ach ja, ik heb heb toch maar besteld via steelpad.be
Dan maar aantal dagen wachten ;)
En die hyperglides ga ik ook nog bestellen eerst afzien of de steelpad 4D me bevalt.
Het is beter om het in C/CM uit te drukken, ik heb bijvoorbeeld in UT2k4 360C/29CM
Misschien is het een domme vraag maar C/CM wat is dit ? en hoe reken je dit uit ?

• Brolsen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-02-2024
Ik heb de Steelpad S&S. Hangt wel een aardig prijskaartje aan maar muist echt super.
Het oppervlak is glad doch grof en hij is groter dan gemiddeld.
Bovendien krijg je er een mooi tasje bij en teflon voetjes voor je muis :9

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 17:36:Oh ja, ik muis met een Razer Diamondback weet niet of dit van belang is om te weten, maar goed.
Waarom heb je dan niet gelijk ook de Razer muismat meebesteld ?? Zo'n Razer bundle ofzo :) Daarvan schijnt de muismat heel groot te zijn !!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
nero355 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 16:07:
[...]

Waarom heb je dan niet gelijk ook de Razer muismat meebesteld ?? Zo'n Razer bundle ofzo :) Daarvan schijnt de muismat heel groot te zijn !!!
Nou, toen de Razer Diamondback uit kwam heb ik hem gelijk gekocht en heb er helemaal niet bij stil gestaan om de bij horende muismat te kopen.
Zoals ik zei gebruik ik me bureau als ondergrond en dit werkt perfect.
Het liefst zou ik me bureau meenemen naar elke lanparty maar dit gaat moeilijk :P
Dus ik was opzoek naar een ondergrond die ik ken meenemen naar lanparty's het liefst hetzelfde als mij bureau alleen dit gaat moeilijk |:(
En ik denk dat steelpad 4D wel een goeie keus is omdat hij ruwe kant heeft en ik die waarschijnlijk ga gebruiken.
Anders word het eens tijd om te leren spelen met een muismat.
Ik wil me voorbreiden voor de komende lanparty "Drome" waar ik naar toe ga.
Vorig jaar ging het net niet zo goed omdat ik geen muismat bij had 8)7
Tafels waren daar zo plakkerig speelde voor geen meter.
Maar goed, ik heb de Steelpad 4D beteld en hoop ervan te genieten.

Verwijderd

de s&s wordt veel gebruikt bij de "pro" gamers waaronder het oude team van SK.
Die heten nu NiP, Bij de s&s zitten idd teflon mouseskatez.
Dit zijn de beste verkrijgbaar imho.
De 4D slijt erg snel, ik waarschuw je hier alvast voor :)

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:09
Steelpad sux, die troep is koud en je hebt altijd last van condens (waterdruppels) op je pad.

Verwijderd

uhm ik weet niet in welke vriezen jij je pc hebt staan
dit is zon onzin wat jij blaat, steelpad is 1 van de beste bedrijven die muismatten maaakt...

//edit
Ik denk dat jij ICEMAT bedoelt ;)
die zijn van glasgemaakt enzo......

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 17:05 ]

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:09
Nee zeker niet. Als het de hele dag op mijn kamer 21 graden is, dan is mijn steelpad wel warm. Maar dan heb ik nog steeds last van condensatie. Ik heb trouwens een steeldpad 3s. Misschien komt het wel omdat ik warme handen heb ofsow, maar bij mij ligt ie vanaf het begin al in de kast.

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo slijt hij snel ? ook met de hyperglides?
Ik kan nu niet meer terug :X
PcFer schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 16:57:
Steelpad sux, die troep is koud en je hebt altijd last van condens (waterdruppels) op je pad.
Ik had juist gelezen in een review dat de "Icemat" veel condens afgeeft.
Heb nergens kunnen lezen dat het bij de steelpad ook zo is.

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02-2023
Ik ben al een tijdje de trotse bezitter van een Corepad "Magna". Heerlijk ding, grote glasplaat en je krijgt er mouse skatez bij. Glijdt geweldig :9

*Klik*

Het kost even wat maar dan heb je wel wat hoor ;)

btw, deze muismat is van NL makelaardij

[ Voor 11% gewijzigd door ReddishRat op 09-03-2005 17:15 ]

Verwijderd

Haha hij slijt idd snel hoor. denk binnen 6maanden zie je al goed de slijtage plekken ;)
Hmm hyperglides zijn erg fijn, alleen is je snes wel meteen anders. Presieser maar ook weer wat sneller.
En ach ja de 4D is niet zo duur ;)
Ik speel CS en heb nu in 3jaar tijd al 4muizen en 3mousepads versleten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben geen favoriet van een glasplaat muismat na aantal reviews gelezen hebben zie je mij nooit met glasplaat muizen. En ik ben er nu wel van bewust dat de weg lang is om een goeie muismat te vinden en zal eerst aantal moeten slijten voor ik een goeie vind.

• AngelusHD
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 17:11:
Hoezo slijt hij snel ? ook met de hyperglides?
Ik kan nu niet meer terug :X

[...]

Ik had juist gelezen in een review dat de "Icemat" veel condens afgeeft.
Heb nergens kunnen lezen dat het bij de steelpad ook zo is.
LOL mensen, water druppels? condens? sweetten sommige mensen met gamen ofzo :?
Nee je hebt wat mij betreft goede keus gemaakt, jammer dat je later pas hyoerglides gaat kopen waarbij je weer versend kosten moet betalen.. niet erg slim dus.
Zoals in mijn vorige post zei, zijn die hyperglides echt wel een "MUST" :X
Hyperglides komen in een setje van 2 waarbij ze om de 4 maanden verwisseld moeten worden.. Dus ben je voor 7.50 8 maanden zoet.

K even over de C/CM
C = aantal Graden Draaien bv: 180C,360C (360 is 1 heel rondje :P)
CM = Centimeter

Ik heb bij een verplaatsing van 29CM een draai cirkel van 360 Graden.

Eneuh nog iets Haal de HyperGlides |:(

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:51
Ik heb de steelpad 4d en dat is echt een supermat, ik heb em gekocht op de HCC en na een halfjaar intensief gamen op de gladde kant begint het logo enigzins te slijten, maar hij muist echt 1000x beter dan een el cheapo muismat.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
hehe, angelus20 inderdaad als je het zo ziet is het wel stom om die hyperglides niet gelijk te bestellen.
Maarja hoeveel is verzend kosten nou € 1,- ? maar goed.
Die hyperglides komen hoor :p

Bedankt voor het uitleggen van C/CM.
Mij C/CM = 360/14CM en dit is in Quake 3 arena.

360/29CM is erg veel trouwens :P

• AngelusHD
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 17:53:
Bedankt voor het uitleggen van C/CM.
Mij C/CM = 360/14CM en dit is in Quake 3 arena.

360/29CM is erg veel trouwens :P
Euh nee :)

Das juist een lage sensitivity aangeazien ik er 29CM overdoe om 360C te draaien en jij 14CM wat echt vet snel is, dan kan ik niet meer sniper aimen in UT2k4 :P

[ Voor 38% gewijzigd door AngelusHD op 09-03-2005 18:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
goh, en ik maar denken dat ik lage sensitivity had ;)

• UltimateB
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Ik heb een tijd geleden gekozen voor een Fat Pad. Die is lekker groot ruim en van een lekker glad stofje. Niet zo glad als een ice/steel pad maar dat vind ik zelf niet zo lekker spelen.

Lang: 44,6 cm
Breed: 35,4 cm

reviews ed:
http://www.google.com/sea...-8&q=Fatal1ty%20Fat%20Pad

[ Voor 13% gewijzigd door UltimateB op 09-03-2005 18:59 . Reden: groottes ]

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Verwijderd

Topicstarter
UltimateB schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 18:58:
Ik heb een tijd geleden gekozen voor een Fat Pad. Die is lekker groot ruim en van een lekker glad stofje. Niet zo glad als een ice/steel pad maar dat vind ik zelf niet zo lekker spelen.

Lang: 44,6 cm
Breed: 35,4 cm

reviews ed:
http://www.google.com/sea...-8&q=Fatal1ty%20Fat%20Pad
omfg, deze muismat is niet echt geschikt voor lanparty's dat kan ik nu al zeggen.
En dan ook nog eens van stof, één biertje over heen en hij kan de prullenbak in.
Maar ik moet zeggen dat deze muismat ook iets voor mij had kunnen zijn omdat hij niet zo glad is.

• UltimateB
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Hehe, ik was hem regelmatig met Shampoo en heet water lol :P Je wil niet weten wat er allemaal overheen gaat op mijn bureau

[ Voor 35% gewijzigd door UltimateB op 09-03-2005 19:32 ]

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Verwijderd

LOL mensen, water druppels? condens? sweetten sommige mensen met gamen ofzo :?
Eh, ja? :?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 19:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
UltimateB schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 19:31:
Hehe, ik was hem regelmatig met Shampoo en heet water lol :P Je wil niet weten wat er allemaal overheen gaat op mijn bureau
haha, had ik het toch goed _/-\o_
Ik heb die probleem ook alleen met een doekje is alles weg.
Dat is juist het handige van het muizen op een bureau ;)
Pagina: 1