Sweex 8p switch + alcatal tweaked = collision storm?

Pagina: 1
Acties:

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04-2025

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Na uren zoeken op GoT en over het hele internet, tevergeefs contact geprobeerd te zoeken met Sweex support en bijna al mijn haren uit mijn hoofd getrokken te hebben, zet ik dan toch de stap op een mooi eigen topic hiervoor te openen. Al is het het laatste wat ik doe, ik zal dit oplossen |:(

Het probleem is als volgt: Ik draaide vrolijk enkele jaren mijn getweakte alcatel home (->pro) aangesloten op een 8 poort switch van sweex. Geen centje pijn, totdat de switch overleed.
Gelukkig had ik nog garantie, en ik kreeg een nieuwe 8 poort sweex switch. Echter had deze versie slechts 1 rij lampjes, ipv 3 op de oude. Ik vermoed dat er nog meer verschillen zijn in het apparaat zelf, want sindsdien ik de nieuwe gebruik moet ik hem bijna elke dag aan/uit zetten om mijn internet verbinding functioneel te houden. Na een x aantal uren (lijkt wel random?) is er geen verkeer meer mogelijk met de modem. Telnetten, pingen, ook dat lukt niet meer. Het lampje van de poort waarop het modem zit knippert buitensporig als ik dus geen verbinding meer kan krijgen.

Na het "resetten" is er wederom geen probleem, en werkt alles prima. Jullie begrijpen dat dat geen oplossing is als er op je thuisnetwerk nogal intensief gebruik wordt gemaakt van internet, en als je zelf fervent down/uploader bent. >:) Ik ga niet elke paar uur bij mijn pc kijken of alles nog wel werkt natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/s.r.van.duijn/LA200020_pro_a.jpg
Dit is een plaatje van de oude switch, ik heb hem niet zelf gemaakt, kon helaas geen grotere vinden.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/s.r.van.duijn/nieuw_switch.JPG
Dit is de nieuwe switch die ik ervoor terugkreeg, zoals je ziet, slechts 1 rij lampjes.

Kijken we op de website van sweex, dan zien we bij het zoeken op het produktnummer van de nieuwe switch (LA200022) een plaatje van de oude :? . Dat is op zich al duister als je het mij vraagt.
Hier een linkje: http://www.sweex.com/product.asp?pid=109

Verder heb ik o.a. dit artikel goed gelezen switch met tweaked adsl werkt niet...
Zou het bij mijn switch ook iets te maken kunnen hebben met autosensing misschien?....
In dat geval vind ik het frapant dat de achterkant van beide switches identiek "lijken" te zijn, terwijl ik bij deze switch mijn modem alleen aan de praat krijg in poort 8, terwijl het bij die oude op elke poort werkte. Dat zou juist suggeren dat de nieuwe GEEN autosensing heeft en de oude wel, terwijl die het wel deed... als u mij nog volgt. 8)7

Wat ik graag wil weten:

Wat kan ik nog meer proberen om dit probleem op te lossen?

[ Voor 6% gewijzigd door Tiberium op 08-03-2005 09:47 ]

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:21

Syzzer

Prutser

Ik kan je niet vertellen wat het is, maar ik heb hier wel hetzelfde probleem. Alleen dan met de 'oude' versie. Dus die met 3 rijen lampjes.

Overigens heb ik 2 van die 'oude' krengen, dus ik zal ze eens omwisselen en kijken of het dan wel gaat.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je vertelt niet of je een straight of een crossed kabel gebruikt naar je modem. zoals in dat andere topic maakt het uit.

En als je echt wil tweaken kun je wellicht je netwerk eens sniffen om te kijken wat er aan verkeer langskomt. (broadcast storm, zie je broadcast pakketjes, bij autosensing niet.?)

Je het ad/spyware/virus al uitgesloten... toch.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
leuk_he schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 10:52:
Je vertelt niet of je een straight of een crossed kabel gebruikt naar je modem. zoals in dat andere topic maakt het uit.

En als je echt wil tweaken kun je wellicht je netwerk eens sniffen om te kijken wat er aan verkeer langskomt. (broadcast storm, zie je broadcast pakketjes, bij autosensing niet.?)

Je het ad/spyware/virus al uitgesloten... toch.
Ik gebruik uitsluitend crossed cables.
Kun je me wat meer vertellen over dat sniffen, ik ben daar niet zo mee bekend. Wat heb ik ervoor nodig, en waar moet ik op letten? Het lijkt me niet echt zinvol trouwens, aangezien er _totaal_ geen respons van het modem meer komt... dan valt er m.i. toch ook weinig te sniffen?

Software problemen uitgesloten denk ik... Ik heb een recente Virusscanner, firewall en Ad-Aware draaien. Kan een virus ofzo dan dit probeem veroorzaken, het lijkt gewoon een hardware probleem..

@ Sizzer: Oke, keep me informed plz!

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Tiberium schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 11:18:
Kun je me wat meer vertellen over dat sniffen, ik ben daar niet zo mee bekend. Wat heb ik ervoor nodig, en waar moet ik op letten? Het lijkt me niet echt zinvol trouwens, aangezien er _totaal_ geen respons van het modem meer komt... dan valt er m.i. toch ook weinig te sniffen?
sniffer, etherreal ( googel maar raak)

Wellicht dat er voor de uitval nog iets te herkennen, je hebt het overr een broadcast storm, maar aangezien je zegt (begrijp iknu pas) dat het resetten van je switch niet genoeg is. zou ik toch eens aan denken je modem te vervangen. De Home kan nu eenmaal redelijk makkelijk vastlopen (veel connecties b.v.). De moderne varianten (de speedtouch 510 b.v.) hebben daar geen last meer van. Kost je wel pegels. (iets van 70 euro, 20-30 euro op V & A )

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Sorry, ik ben kennelijk niet helemaal duidelijk geweest. Het resetten van de switch lost WEL het probleem geheel (tijdelijk) op, maar als het probleem optreed is er geen communicatie met het modem meer mogelijk. Wel na reset van switch dus.

Maar ik snap nu je gedachtengang vwb het sniffen nu, het is gewoon het bijhouden van een log van verkeer om daar wat aan te zien als ik je goed begrijp. Welnu, ik zal aan het werk gaan met zulk een proggie. Ik houd je op de hoogte!

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Ik sta op het punt om over te stappen naar een speetouch 510... tenzij iemand me anders adviseert...

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Ik heb een 510, probleem opgelost.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

bedankt voor het op de hoogte houden. Had je nog geprobeerd te sniffen? of maar gewoon gekocht?

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Nope, heb het sniffen niet geprobeerd. Ik had zoveel op tweakers en elders gelezen dat sweex switch icm tweaked home voor problemen zorgt, dat ik mijn conclusie al getrokken had.
Na ingebruikname van 510 bleek het internetten ook merkbaar sneller te gaan :7 heel vreemd, maar het lijkt erop alsof die andere modem gewoon langzaam "versleten" is en steeds langzamer is gaan werken ofzo.

Ik denk dat het probleem niet voortkwam uit de switch, maar dus uit de modem. Het feit dat het nu al 4 dagen non stop werkt, met dezelfde switch lijkt dat te bevestigen... B)

[ Voor 21% gewijzigd door Tiberium op 14-03-2005 10:21 ]

Pagina: 1