Uitslaande reciever bij stroomdip?

Pagina: 1
Acties:

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-12-2025
De volgende situatie:

Ik heb mijn PC met coaxiale kabel digitaal aangesloten op mn reciever. Mijn reciever is een Pioneer VSX-D514 en geluidskaart is een Creative Soundblaster Audigy.

Mijn PC is aangesloten op een geaard stopcontact, samen met mijn monitor en mijn kleine koelkastje. Mijn reciever is aangesloten op een ander, niet-geaard stopcontact, dit maakt verder niet uit want er zit toch geen geaarde stekker aan.

Wanneer mijn koelkast aanslaat, valt het geluid een seconde weg. Hetzelfde als mn koelkast weer uitslaat.

Ik vraag me echt af hoe dit kan...Vraagt mn koelkastje (wat echt geen grote is!) zoveel stroom dat mijn PC daar zo last van heeft? Of ligt het aan mn reciever? Of ligt het aan de gehele bedrading in mn kamer 8)7

smile an everlasting smile

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-02 20:07
Heb ik hier ook problemen mee, zie SPDIF valt soms weg op receiver. Blijkbaar spanningsdip op het stroomnetwerk.

Dit zou kunnen helpen:
Afbeeldingslocatie: http://www.mgeups.nl/products/images/pcenter.jpg

MGE Protection Center

Maar ja, beetje duur voor iets waarvan ik niet 100% zeker weet dat 't de oplossing is...

[ Voor 60% gewijzigd door Muyz op 07-03-2005 21:10 ]

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk heb je een aardlus door je coaxiale verbinding.

Je pc is waarschijnlijk geaard dmv het stopcontact, je reciever via de antenneaansluiting, en daartussen zit de mantel van je dig. coaxiale spdif verbinding. Als je geluidskaart een optische SPDIF aansluiting heeft zou je dat kunnen proberen. Het is iig geen reactie op een stroomdip, maar op de stoorsignalen die ontstaan bij het in/uitschakelen van een apparaat (vonken in relais oid).

Verwijderd

Los ervan of het wel iets oplost in jouw situatie: Check de consumentengids van deze maand eens als je een spanningsbeveiliger overweegt. Uit hun test kwam naar voren dat het overgrootte deel niet eens voldeden aan de eisen en totaal geen praktisch nut hadden (van de 20 geteste kwamen alleen de Brennenstuhl Premium Line B30000, de Bandridge BE5006ECN en de Belkin Surgemaster F5C206ns2-TEL3 in alle tests goed naar voren).

Zet je PC/audio eens op een andere groep.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2005 21:20 ]

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-02 20:07
Spanningsbeveiliger heb ik geprobeerd en dat hielp niet.

• RooN
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 21:16:
Zet je PC/audio eens op een andere groep.
dit is geen optie aangezien alles op mijn kamer op dezelfde groep zit.... :(

• RooN
Tele schreef op maandag 07 maart 2005 @ 21:13:
Waarschijnlijk heb je een aardlus door je coaxiale verbinding.
Wat zou ik daar aan kunnen doen?
Tele schreef op maandag 07 maart 2005 @ 21:13:
Als je geluidskaart een optische SPDIF aansluiting heeft zou je dat kunnen proberen. Het is iig geen reactie op een stroomdip, maar op de stoorsignalen die ontstaan bij het in/uitschakelen van een apparaat (vonken in relais oid).
Heb geen optische SPDIF...helaas. Kan ik het niet anders oplossen ?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-02 22:33

Jag

Bekend probleem, heb er ook last van. Op de een of andere manier valt dat pcm signaal heel makkelijk weg. Waarschijnlijk wordt het heel even onderbroken. Maar ik vind het gek dat de rest van je pc er geen last van heeft, het is alleen speficiek dat pcm signaal dat problemen geeft. Bij mij is het niet hinderlijk, alleen met het aanzetten van een CRT monitor dat ik er last van heb. En ik heb geen CRT monitor meer :P.

• RooN
Hé! Volgens mij ist weg :) kheb vanmiddag een andere kabel gehaald. Ik gebruikte voor nood eventjes een gewone RCA stereo-kabel dus met zo'n rode en witte stekker, en dan een van de twee in mn reciever. Werkte prima maar had dus last van dat uitvallen...Nu met een kabel van aanzienlijk beter kwaliteit heb ik er geen last meer van! Deze kabel is veel dikker en heeft gouden aansluitpluggen. Dus was het toch een kabel-kwestie denk ik.

Verwijderd

mja, een dropveter met plastic stekkers is dan ook een prachtig antenne, dus zo gek is dat niet :D

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Muyz schreef op maandag 07 maart 2005 @ 21:19:
Spanningsbeveiliger heb ik geprobeerd en dat hielp niet.
Die dienen alleen om hoge piekspanningen op te vangen. :)

Een koelkast geef inderdaad een flinke storing op het stroomnet.
Met m'n monitor had ik er ook last van.
Het zijn nogal grove apparaten die koelkasten. =)

Senile! Senile Oekaki

Pagina: 1