Sinds enige tijd valt het SPDIF signaal van mijn PC naar mijn receiver soms kort weg. Dit gebeurt bv. als ik het licht aan- en weer uitdoe of bv. het strijkijzer aanspringt. Daarnaast gebeurt dit ook spontaan. Ik heb mijn PC via de coax uitgang op mijn receiver aangesloten (dus niet optisch). Weet iemand wat hiervan de oorzaak kan zijn en hoe dit te verhelpen is?
Heb ik hier ook, niet alleen met mijn PC trouwens... mijn receiver stoort weleens op aangaande apparaten enzo.
Denk niet dat je hier veel aan kunt doen, misschien dat iets van een spanningsfiltertje werkt.
Denk niet dat je hier veel aan kunt doen, misschien dat iets van een spanningsfiltertje werkt.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Meld.
VIA Spdif optisch op een jvc receiver alleen dan zonder enige reden, dus ook geen apparaten die aan gaan. Heb sinds een tijdje mijn stekkerdozen anders ingedeeld maar of het er verband mee houd dat weet ik niet.
VIA Spdif optisch op een jvc receiver alleen dan zonder enige reden, dus ook geen apparaten die aan gaan. Heb sinds een tijdje mijn stekkerdozen anders ingedeeld maar of het er verband mee houd dat weet ik niet.
Canon Digital Ixus V3
Tja, stekkerdoos-indeling is hier helemaal rampzalig... ik heb zo ongeveer alles op 2 van die 10-stekker contactdozen zitten, en van daaruit weer doorgelust naar kleinere doosjes...RawPeanut schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 17:49:
Meld.
Maar ook als ik mijn PC en mijn versterker rechtstreeks in de muur prik heb ik er last van, ik denk dat het gewoon een kwestie is van te veel op 1 groep ofzo...
OK, "goed" om te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem, maar is er ook iemand met een oplossing of op z'n minst een verklaring?
Verklaring? Ik denk dat de netspanning gewoon even inzakt als je een apparaat dat veel verbruikt aanzet. Als je verzekerd wil zijn van een stabiele netspanning moet je een UPS gebruiken ofzo...Muyz schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 18:22:
OK, "goed" om te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem, maar is er ook iemand met een oplossing of op z'n minst een verklaring?
Ik heb hetzelfde probleem.
ik gebruik de coax uitgang van mijn audigy die via een coax/optisch verloopstukje optisch met mijn receiver verbonden is.
Misschien ligt het aan het niet geaard zijn van mijn pc? Of teveel storing op de netspanning wanneer er ergens anders iets aan of uitgezet word misschien?
Met een beetje mazzel heb ik hier binnenkort een UPS staan en dan zou ik in princiepe een mooi stabiele netspanning moeten hebben. Maar even afwachten of dat het probleem ook oplost.
edit:wat hij hierboven dus ook eigelijk al zegt
ik gebruik de coax uitgang van mijn audigy die via een coax/optisch verloopstukje optisch met mijn receiver verbonden is.
Misschien ligt het aan het niet geaard zijn van mijn pc? Of teveel storing op de netspanning wanneer er ergens anders iets aan of uitgezet word misschien?
Met een beetje mazzel heb ik hier binnenkort een UPS staan en dan zou ik in princiepe een mooi stabiele netspanning moeten hebben. Maar even afwachten of dat het probleem ook oplost.
edit:wat hij hierboven dus ook eigelijk al zegt
[ Voor 5% gewijzigd door Bergie op 20-11-2004 18:28 ]
Yamaha MT-09
ok, een UPS dus...geen probleemXanderH schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 18:26:
[...]
Verklaring? Ik denk dat de netspanning gewoon even inzakt als je een apparaat dat veel verbruikt aanzet. Als je verzekerd wil zijn van een stabiele netspanning moet je een UPS gebruiken ofzo...
Ik denk dat het probleem bij de versterker ligt, en zou die dus ook aan de UPS hangen. PC er óók aan hangen kan natuurlijk ook geen kwaad, die dingen zijn ook nog eens gemaakt voor PC's eigenlijk heMuyz schreef op zondag 21 november 2004 @ 12:17:
[...]
ok, een UPS dus...geen probleemMoet dan de receiver of de PC aan de UPS hangen (of allebei?)
Kijk alleen even naar het maximale vermogen dat je UPS kan afgeven....
Zelfde probleem hier, vooral bij het aanspringen van de koelkastmotor. Naar mijn idee gebeurt het alleen bij mijn 5 meter lange coaxiale SPDIF kabel. Ik gok straling op het hoogfrequente signaal dat door de kabel loopt, waardoor mijn receiver zijn sync kwijtraakt.
Ik heb een Audigy en een Pioneer VSX-D811. Is het bij jullie ook met een Audigy?
Ik heb een Audigy en een Pioneer VSX-D811. Is het bij jullie ook met een Audigy?
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Nope, onboard C-Media CMI9739A chipje, met een 5 meter coaxiale kabel naar mijn Pioneer VSX-D711-K...kraats schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:20:
Zelfde probleem hier, vooral bij het aanspringen van de koelkastmotor. Naar mijn idee gebeurt het alleen bij mijn 5 meter lange coaxiale SPDIF kabel. Ik gok straling op het hoogfrequente signaal dat door de kabel loopt, waardoor mijn receiver zijn sync kwijtraakt.
overigens, ik geloof dat ik dit ook al gehad heb met mijn cd-speler hoor... een Technics SL-PD6 speler optisch aangesloten op dezelfde receiver... ik weet alleen niet meer 100% zeker dat ik er hiermee last van gehad heb...
Ik heb er de laatste tijd om een of andere reden minder last van, dus ik kan het ook niet zo goed testen eigenlijk...
[ Voor 25% gewijzigd door Xander op 21-11-2004 13:41 ]
Pagina: 1