Alternatief voor het MSN netwerk?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.363 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:35
Vervanger van het MSN messenger netwerk?
Waarom?

Omdat het msn netwerk steeds instabieler en ontbetrouwbaarder wordt, ben ik opzoek naar een ander netwerk dat het MSN netwerk kan vervangen.

Ik heb deze eisen;
  • Webcam,
  • Audio gesprekken,
  • Data Transfer,
  • Praten met meerdere personen in 1 gesprek,
  • Smileys,
  • Statussen (afwezig bezet etc),
  • Gratis,
Bestaat zoiets?

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
ICQ? Of moet je gewoon kunnen blijven msn'en? Alleen via een ander netwerk?

• ymoona
  • Laatst online: 21-08 22:15
lijkt me een goed idee. msn ligt nu weer plat

https://f1nerd.nl

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
skype, alleen video wordt nog niet ondersteund. Ik heb gehoord dat dat niet lang meer duurt.

Skype kan je mee praten (ook conference call), chatten, smileys, data transferren en gratis ook :D

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

ARME AOW’er

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Ik denk dat je met jabber genoeg zult hebben. Zoek wel even uit welke client je neemt en welke server je gaat gebruiken, want aan deze twee ligt het welke functies je wel of niet hebt. Op www.jabber.org is heel veel informatie te vinden. En als je de servers te instabiel vindt, dan draai je gewoon je eigen jabber server :).

LinuxFox, because penguins aren't even furry

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 11:33
*wis*

had verkeerd gelezen dacht dat het over een andere messenger ging. :$

[ Voor 83% gewijzigd door mrboomblaster op 07-03-2005 21:08 ]

D2 acc: *Mrboomblasterhc

• 0fbe
Drawer schreef op maandag 07 maart 2005 @ 20:53:
ICQ? Of moet je gewoon kunnen blijven msn'en? Alleen via een ander netwerk?
Nee het met via een ander netwerk bedoel ik los van het msn gebeuren het mag hier helemaal los van staan

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
En waarom zou je dat willen? Als al je vrienden en contactpersonen msn gebruiken?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

irc
gadu-gadu
aim
lotus sametime
novell groupwise
yahoo!

Ik zat te gokken naar je geboortejaar; ik gokte '88 en zat er toch erg dichtbij.

Kent niemand meer irc of icq? Is iedereen verknocht aan het zwaar inferieure en paupere msn messenger?

Waar gaat de wereld heen???

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

chem schreef op maandag 07 maart 2005 @ 21:42:
Kent niemand meer irc of icq? Is iedereen verknocht aan het zwaar inferieure en paupere msn messenger?

Naar de kloten (5543319) :)

ARME AOW’er

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

irc
gadu-gadu
aim
lotus sametime
novell groupwise
yahoo!

Ik zat te gokken naar je geboortejaar; ik gokte '88 en zat er toch erg dichtbij.

Het "probleem" van MSN Messenger is dat het én standaard meegeleverd wordt met Windows (XP) én erg makkelijk in gebruik is. Je kan zeggen wat je wil, maar zelfs de meest erge computer leken kunnen met MSN Messenger omgaan en dat kan je van IRC niet zeggen.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• 0fbe
irc geeen webcam
icq Optie
jabber Lastig met servers
gadu-gadu ?
aim Optie
lotus sametime Betaalt?
novell groupwise Betaalt?
yahoo! Werkt dat ook zonder MSN netwerk?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Met een klein beetje eigen onderzoek had je dit zelf ook wel kunnen vinden lijkt me :) Welke had je al gevonden en geprobeerd? En wat vind je dat daar aan ontbreekt?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

... Yahoo he!

Yahoo is in veel dingen hetzelfde als MSN dus je transitie zal makkelijk verlopen!
Dat en als je een MIM gebruikte ( Multi Instant Messenger ) dan kun je zowel op yahoo als msn zitten tegelijkertijd!

[ Voor 38% gewijzigd door swampy op 08-03-2005 16:12 ]

There is no place like ::1

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

timcooijmans schreef op maandag 07 maart 2005 @ 20:51:
Vervanger van het MSN messenger netwerk?
Waarom?

Omdat het msn netwerk steeds instabieler en ontbetrouwbaarder wordt, ben ik opzoek naar een ander netwerk dat het MSN netwerk kan vervangen.

Ik heb deze eisen;
• Webcam,
Yahoo! ondersteunt dit zeker, AIM meen ik ook.
[q]• Audio gesprekken,Wederom alleen Y! en AIM, evt. ICQ. :)
[q]• Data Transfer,Dat ondersteunen ze allemaal. ;)
[q]• Praten met meerdere personen in 1 gesprek,Hmm, die zou ik zo niet weten. :)Yahoo! ondersteunt conference-calls, wat ongeveer zoiets is. :)
[q]• Smileys,Allemaal
[q]• Statussen (afwezig bezet etc),Allemaal
[q]• Gratis,Dat zijn de meest bekende, AIM, Y!, ICQ en Jabber allemaal. ;)
Bestaat zoiets?
Ja dus, alleen even kijken welke je wilt. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door pasta op 08-03-2005 16:16 ]

Signature

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:10
voordeel van Skype: Je hebt altijd een beveiligde verbinding!
Met msn messenger maak ik ook vaak mee dat file transfers niet lukken of dat de andere persoon helemaal niet ziet dat ik iets wil zenden...bovendien gaat het trager dan bij Skype..

ICQ heeft dan weer heel groot voordeel dat je gewoon 1 map kunt delen met je contactlijsje.

Overigens kun je audio-gesprekken van andere messengers niet helemaal vergelijken met skype... de gesprekskwaliteit is stukken beter, bovendien is Skype vooral op bellen gericht...
chatten met berichten kan ook en is iets slimmer gedaan dan MSN
daar zie je bijvoobeeld bij alles wat je zegt "Jazco2nd zegt:...." bij Skype zie je dat alleen als iemand anders gaat praten...
tis net iets beter doordacht...

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

the_shadow schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 03:05:Je kan zeggen wat je wil, maar zelfs de meest erge computer leken kunnen met MSN Messenger omgaan en dat kan je van IRC niet zeggen.
Wat doen al die BreezaH'tjes @ TMF Chat dan ?? Dat is toch echt IRC hoor :P :+

Verder is het denk ik of AIM of Yahoo! kwa gelijksoortige concurrenten, of als GooGle straks met G IM ofzo komt ...

[ Voor 17% gewijzigd door nero355 op 08-03-2005 16:26 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• apokalypse
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:57
Ik schop ff het topic omhoog omdat ik een (bijna) dezelfde vraag heb.

msn-en met mijn vriendin gaat nogal lastig, want zij zit op een nogal onbetrouwbaar draadloos netwerk. Regelmatig is daar de internetverbinding veel te slecht, en dan komt de helft van de berichten niet aan. Het grote probleem is dat MSN meestal helemaal niet door heeft dat een bericht niet is aangekomen. Erg irritant, was soms snap je er helemaal niks meer van als er wat berichten 'verdwijnen'.

Ook qua bestanden versturen i.c.m. NAT is nogal een probleem met het msnprotecoll :(

Dus ik zoek een andere en beter chatprotocoll met de eisen:
1) duidelijkheid wanneer berichten aankomen.
2) betere filetransfers.

over punt 1:
het staat me bij dat _vroeger_ bij ICQ berichten pas in de box kwamen als je aangekomen waren. Ik weet alleen niet of dat nog zo is. Dit zou dan wel handig zijn.

Maar hoe zit het met andere chatprotocollen? ik weet niks over yahoo/jabber/AIM.
Maken andere chatprotocollen direct contact met andere gebruikers met transfers (i.p.v. via een server zoals msn)

Als ik een andere chatprotocoll ga gebruiken, gebruik ik wel Gaim :)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

apokalypse schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 13:34:

msn-en met mijn vriendin gaat nogal lastig, want zij zit op een nogal onbetrouwbaar draadloos netwerk. Regelmatig is daar de internetverbinding veel te slecht, en dan komt de helft van de berichten niet aan. Het grote probleem is dat MSN meestal helemaal niet door heeft dat een bericht niet is aangekomen. Erg irritant, was soms snap je er helemaal niks meer van als er wat berichten 'verdwijnen'.

Ook qua bestanden versturen i.c.m. NAT is nogal een probleem met het msnprotecoll :(

2) betere filetransfers.

over punt 1:
het staat me bij dat _vroeger_ bij ICQ berichten pas in de box kwamen als je aangekomen waren. Ik weet alleen niet of dat nog zo is. Dit zou dan wel handig zijn.

Maar hoe zit het met andere chatprotocollen? ik weet niks over yahoo/jabber/AIM.
Maken andere chatprotocollen direct contact met andere gebruikers met transfers (i.p.v. via een server zoals msn)

ICQ geeft ook berichten door ook al ben je uitgelogd. Dus zodra je verbinding hebt, krijg de message alsnog.

LinkedIn WoT Cash Converter

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

apokalypse schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 13:34:

2) betere filetransfers.

over punt 1:

Gaim is geen protocol maar een client.

anyway, als er steeds berichtjes wegvallen, zou ik de router/accesspoint eens controleren of de internet verbinding... want berichtjes horen niet zomaar weg te vallen.

@nero355: tmfchat is gewoon een webchat... misschien met een IRC back-end, maar daar zien de gebruikers niets van.
echt IRC gaat met een IRC client, zoals mIRC, xChat, BitchX, Trillian (ok, das een multi-network client, maar wel met IRC support) etc etc.
breezertjes kunnen daar niet mee overweg afaik.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Zoals al eerder gezegt is- MSN is te veel gebruikt. Je kan imho beter op zoek naar een stabiele MSN client (want het netwerk an sich wil wel)- dan dat je- in je eentje- op een ander netwerk zit...

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 22:19

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Ik heb precies hetzelfde probleem .. msn ic.m. wifi ... geen idee waarom ... bestandsoverdrachten gaan de ene keer 100% qua snelheid en paar minuten later komt het verzoek niet eens aan :(

• apokalypse
PcDealer schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 13:38:
[...]

ICQ geeft ook berichten door ook al ben je uitgelogd. Dus zodra je verbinding hebt, krijg de message alsnog.
ja dat weet ik, maar het probleem is dat ik berichten kwijt raak.
Gaim is geen protocol maar een client.

anyway, als er steeds berichtjes wegvallen, zou ik de router/accesspoint eens controleren of de internet verbinding... want berichtjes horen niet zomaar weg te vallen.
dat weet ik want ik zit op Gaim, maar misschien niet duidelijk vermeld.
Ik wil gewoon een beter protocoll, vroeger zat het wel goed met ICQ.
Zoals al eerder gezegt is- MSN is te veel gebruikt. Je kan imho beter op zoek naar een stabiele MSN client (want het netwerk an sich wil wel)- dan dat je- in je eentje- op een ander netwerk zit...
volgens mij is eerder het MSN netwerk overbelast, dan dat ik problemen heb met MSNmessenger.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Leg eens uit wat de problemen die jij hebt met MSN met het protocol te maken hebben? Het kan toch niet zo zijn dan één op vele miljoenen gebruikers ter wereld van een brak protocol gebruik maakt? Microsoft brengt met ondermeer de reden het protocol te verbeteren een nieuwe versie uit. Daarom kan je ook met oudere versies van Messenger niet meer aanloggen.

Een discussie hierover vind ik een goed idee, maar laten we dan wel even gefundeerde argumenten gebruiken. Om te zeggen dat "het protocol brak is", is natuurlijk wel een beetje kort door de bocht, zeker als je geen argumenten aanwijst anders dan je eigen ervaring :P
Natuurlijk als je wifi gebruikt kan het voorkomen dat interferentie pakketjes verminkt, so be it :)

[ Voor 20% gewijzigd door sanfranjake op 13-08-2005 16:46 ]

Mijn spoorwegfotografie

• apokalypse
argumenten waarom ik niet zo blij ben met het msn-protocoll:
1) datatransfer achter een NAT is een hel, meestal veel te langzaam. terwijl ik een goede uploadbandbreedte heb.
2) verzoeken van datatransfers komen meestal niet aan.
3) berichten verdwijnen (dat ligt aan het netwerk), maar MSN doet gewoon of er niks aan de hand is.
4) of je krijgt soms ook 10min. later te horen dat je berichten niet aangekomen zijn.
5) je wordt regelematig van het msn-netwerk afgegooit, of je komt er niet met één of andere foutmelding. (waarschijnlijk dus overbelast netwerk)
maar weet iemand of dit klopt?

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 21:44

MBV

ik zou zeggen: try it out! Open 2 ICQ clients op 1 pc, trek de netwerkstekker eruit als je op enter drukt, en kijk maar of hij in het scherm staat. Of 2 pc's en moeilijk doen met routes weggooien enzo :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

jealma schreef op maandag 07 maart 2005 @ 20:57:
skype, alleen video wordt nog niet ondersteund. Ik heb gehoord dat dat niet lang meer duurt.

Skype kan je mee praten (ook conference call), chatten, smileys, data transferren en gratis ook :D
Pak je toch vskype erbij. en dan icq met ICQ (trillian) is volgens mij het best.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
MBV schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 14:02:
ik zou zeggen: try it out! Open 2 ICQ clients op 1 pc, trek de netwerkstekker eruit als je op enter drukt, en kijk maar of hij in het scherm staat. Of 2 pc's en moeilijk doen met routes weggooien enzo :)
Volgens mij klopt dat. Ik krijg nog wel eens time-outs als ik ICQ en dan verschijnt het berichtje ook pas in mijn chatvenster als het ding echt verzonden is.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

MBV schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 14:02:
Zet twee pc's in een netwerk, trek dan modem eruit en check of je MSN-bericht aankomt of je ICQ-bericht :)

LinkedIn WoT Cash Converter

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
apokalypse schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:44:
argumenten waarom ik niet zo blij ben met het msn-protocoll:
1) datatransfer achter een NAT is een hel, meestal veel te langzaam. terwijl ik een goede uploadbandbreedte heb.
Het is natuurlijk ook niet echt bedoeld om met regelmaat van de klok en voor grote bestanden te gebruiken he :P Daar hebben we nou ftp/http en andere servers voor.
Dat ligt dan geheel aan jouw situatie, wellicht een verouderde versie? Ik gebruik die functie al jaren en heb er nog vrijwel nooit problemen mee gehad.
3) berichten verdwijnen (dat ligt aan het netwerk), maar MSN doet gewoon of er niks aan de hand is.
Dan gebruik je meestal een erg verouderde client :P
4) of je krijgt soms ook 10min. later te horen dat je berichten niet aangekomen zijn.
Lijkt me erg sterk, contact gaan realtime offline hier, en ook berichtjes bouncen dus meteen als je ze stuurt, een een contact offline is.
5) je wordt regelematig van het msn-netwerk afgegooit, of je komt er niet met één of andere foutmelding. (waarschijnlijk dus overbelast netwerk)
Dat heb ik nou ook nog nooit meegemaakt.
maar weet iemand of dit klopt?
Ik denk het niet, de "protocolfouten"die je aangeeft, lijken meer problemen in je configuratie te zijn. Misschien is er een ander programma op je pc aanwezig wat conflicten veroorzaakt.

Mijn spoorwegfotografie

• apokalypse
sanfranjake schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 13:18:
[...]
Het is natuurlijk ook niet echt bedoeld om met regelmaat van de klok en voor grote bestanden te gebruiken he :P Daar hebben we nou ftp/http en andere servers voor.
[...]

Dat ligt dan geheel aan jouw situatie, wellicht een verouderde versie? Ik gebruik die functie al jaren en heb er nog vrijwel nooit problemen mee gehad.
[...]
Dan gebruik je meestal een erg verouderde client :P

[...]

Lijkt me erg sterk, contact gaan realtime offline hier, en ook berichtjes bouncen dus meteen als je ze stuurt, een een contact offline is.
[...]
Dat heb ik nou ook nog nooit meegemaakt.

[...]

Ik denk het niet, de "protocolfouten"die je aangeeft, lijken meer problemen in je configuratie te zijn. Misschien is er een ander programma op je pc aanwezig wat conflicten veroorzaakt.
euh ik gebruik al jaren MSN messenger ook op verschillende PC (uni/vorige school/thuis)
en je komt er met regelmaat niet op. dat jij daar nooit problemen mee hebt is mij een wonder. Maar bij vrienden is precies hetzelfde verhaal. Ik gebruik ook normaal laatste MSNmessenger.
en ftp-en met n00b vrienden schiet niet op.
dat die berichten verdwijnen ligt aan het slechte wireless netwerk bij m'n vriendin (had ik al gezegt), dat ze verdwijnen is niet zo probleem (dat zei ik ook), maar dan MSNmessenger helemaal niks doorheeft is vet irritant.
ik zou zeggen: try it out! Open 2 ICQ clients op 1 pc, trek de netwerkstekker eruit als je op enter drukt, en kijk maar of hij in het scherm staat. Of 2 pc's en moeilijk doen met routes weggooien enzo
als ik alles zelf wil uit proberen, dan vroeg ik het niet hier. ;) ICQ wil ik wel proberen (heb ik ook gedaan), maar ik ga echt niet AIM/jabber enz allemaal proberen.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
apokalypse schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 17:25:
[...]

euh ik gebruik al jaren MSN messenger ook op verschillende PC (uni/vorige school/thuis)
en je komt er met regelmaat niet op. dat jij daar nooit problemen mee hebt is mij een wonder. Maar bij vrienden is precies hetzelfde verhaal. Ik gebruik ook normaal laatste MSNmessenger.
en ftp-en met n00b vrienden schiet niet op.
dat die berichten verdwijnen ligt aan het slechte wireless netwerk bij m'n vriendin (had ik al gezegt), dat ze verdwijnen is niet zo probleem (dat zei ik ook), maar dan MSNmessenger helemaal niks doorheeft is vet irritant.
Tja die dingen komen dan bij sommigen blijkbaar veel voor, bij anderen minder. Misschien heb jij het vaker dan mij :P
als ik alles zelf wil uit proberen, dan vroeg ik het niet hier. ;) ICQ wil ik wel proberen (heb ik ook gedaan), maar ik ga echt niet AIM/jabber enz allemaal proberen.
Toch is het wle de bedoeling van ons forum dat je eerst zelf zoveel mogelijk onderzoek doet naar een oplossing, en ook je bevindingen daarvan post. Ga er dus een beetje actiever mee aan de slag. Lees ook Algemene gedragsregels (Netiquette) #pre-got daarover nog even door :)

Mijn spoorwegfotografie

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 18:30
Wat de TS heeft is mij bekend. Ik heb een tijdje noodgedwongen een open wlan gebruikt. Maar (vooral als het regende :P) was de betrouwbaarheid daarvan slecht.

Het zou dus mooi zijn als daarvoor een soort check in msn kwam. Iets dat checkt of alle berichten goed zijn verzonden/ontvangen. En je gaat alleen realtime offline als je wordt afgemeld of de verbinding serieus wordt verbroken.
Als er eerst gewoon een gigantische packetloss is en dan pas een echte disconnect, dan duurt het wel even voordat msn dat doorheeft.

Het zijn nou niet echt fouten in het protocol, maar wel iets wat mooier zou kunnen.

Nu op een vaste ethernet verbinding is het allemaal vet stabiel

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:49

franssie

Save the albatross

cryforhelp schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 17:49:
...Het zou dus mooi zijn als daarvoor een soort check in msn kwam. Iets dat checkt of alle berichten goed zijn verzonden/ontvangen. En je gaat alleen realtime offline als je wordt afgemeld of de verbinding serieus wordt verbroken.
Als er eerst gewoon een gigantische packetloss is en dan pas een echte disconnect, dan duurt het wel even voordat msn dat doorheeft.
...
kan je natuurlijk altijd requesten bij MS ... zou m.i. wel een nuttige toevoeging zijn
offtopic:
alhoewel ik liever iedereen op yahoo heb, internationaler en webcam support voor mijn mac

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 15-08-2005 18:15 ]

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen

• apokalypse
Toch is het wle de bedoeling van ons forum dat je eerst zelf zoveel mogelijk onderzoek doet naar een oplossing, en ook je bevindingen daarvan post. Ga er dus een beetje actiever mee aan de slag. Lees ook Algemene gedragsregels (Netiquette) #pre-got daarover nog even door
ik weet heus wel wat de regels zijn, maar ik ga toch niet 5 of meer chatprotocollen proberen als andere mensen daar ervaring mee hebben? 8)7

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 16:08

Puck

EINDBAAS.org

Ik gebruik zelf miranda im

werkt prima, en naar eigen smaak uit te bereiden met plugins :) eigen keuze welke protocollen je wilt gebruiken!

Arrived anxious, left bored

Verwijderd

apokalypse schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 00:09:
[...]

ik weet heus wel wat de regels zijn, maar ik ga toch niet 5 of meer chatprotocollen proberen als andere mensen daar ervaring mee hebben? 8)7
en dat is nou juist WEL de bedoeling zodat je zelf de ervaringen kunt opdoen en hier kunt posten wat je wel en niet goed bevallen is en nog belangerijker, waarom. :)

Verder lijken de problemen die je hebt meer op firewall/router configuratie problemen dan op problemen met het protocol want net zoals SFJ heb ik hier nooit last van.

• Startups
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09-2022
apokalypse schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:44:
Dat komt volgens mij omdat het gesprek te lang niet actief is, of de chatpartner je venster al heeft gesloten :Y)
Pagina: 1