@home snelheidsverhoging

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.813 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Matched: home
Heeft verder echt niemand hier 1mbit up :?

Ik heb nog steeds de 1mb up... misschien een foutje van @home 8)7
Naja, mij hoor je niet klagen :D

Ik zat trouwens ook nog te denken aan die aanbieding van tiscali, maar hier komt ook nog 10 euro van kpn bovenop (correct me if i'm wrong) en na een jaar gaat het naar 39,95 per maand, en daarbij nog de 10 euro, maakt 50 euro... ofwel iets duurder dan @home... en misschien komt @home ook wel met internet telefonie ofzo :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

CamU schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 12:10:
[...]

Keep your hopes up zou ik zeggen ;)

Bij ADSL wordt gebruik gemaakt van overboeking, wat ongeveer op hetzelfde neerkomt. Als jij dus met een hoge overboekingsfactor zit en er wordt flink van het netwerk gebruik gemaakt dan merk je dat wss ook gewoon. Daarnaast zou het wel heel erg sterk zijn als 1 buurman bij jou voor de problemen zorgt, dat is meer een kwestie van een drukke buurt. Daarnaast haal je je maximale snelheid misschien ook niet vanwege de afstand tot de centrale/kwaliteit van de draad, dat siirt dingen. Maar daar zul je bij een 4Mbit/s abonnementje minder last van hebben dan bij een 8Mbit/s abo. Ben wel benieuwd hoe het je bij Tiscali zal bevallen!
Dat van de overboeking zal zich inderdaad nog moeten bewijzen, maar zoals je zegt, ik blijf hopen. ;)
Dat van m'n buurman weet ik vrij zeker... Hij vertelde me dat hij enkele honderden gigabytes per maand binnenhaalt (en ik heb zijn dvd-kast gezien, ik geloof 'm). Bovendien heeft hij al een aantal keer een waarschuwing gehad van @H over zijn dataverbruik (wel in langere tijd, maar toch). Ik denk er het mijne van... En feit blijft dat ik met m'n ADSL straks mooi van 'm af ben, gna gna! :P
Bartjuh schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 14:03:
Ik zat trouwens ook nog te denken aan die aanbieding van tiscali, maar hier komt ook nog 10 euro van kpn bovenop (correct me if i'm wrong) en na een jaar gaat het naar 39,95 per maand, en daarbij nog de 10 euro, maakt 50 euro... ofwel iets duurder dan @home... en misschien komt @home ook wel met internet telefonie ofzo :z
Wanneer je telefoon (van KPN) wil, betaal je altijd minimaal 10e aan KPN, die ga ik dus niet onder m'n abonnement van Tiscali tellen. Komt bij dat je eventueel, nadat je overgestapt bent op T, je je KPN-abo kunt laten vervallen, kost je eenmalig 30e om je nummer mee over te nemen. Ik weet eerlijk gezegd niet of je daarna nog dat tientje aan Tiscali betaalt, heb ik niet naar gekeken omdat ik het toch (nog) niet van plan ben te doen.

[ Voor 27% gewijzigd door Bra-Jo op 29-03-2005 14:38 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Brabo-Joossie schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 14:34:
[...]

Dat van de overboeking zal zich inderdaad nog moeten bewijzen, maar zoals je zegt, ik blijf hopen. ;)
Dat van m'n buurman weet ik vrij zeker... Hij vertelde me dat hij enkele honderden gigabytes per maand binnenhaalt (en ik heb zijn dvd-kast gezien, ik geloof 'm). Bovendien heeft hij al een aantal keer een waarschuwing gehad van @H over zijn dataverbruik (wel in langere tijd, maar toch). Ik denk er het mijne van... En feit blijft dat ik met m'n ADSL straks mooi van 'm af ben, gna gna! :P

[...]

Wanneer je telefoon (van KPN) wil, betaal je altijd minimaal 10e aan KPN, die ga ik dus niet onder m'n abonnement van Tiscali tellen. Komt bij dat je eventueel, nadat je overgestapt bent op T, je je KPN-abo kunt laten vervallen, kost je eenmalig 30e om je nummer mee over te nemen. Ik weet eerlijk gezegd niet of je daarna nog dat tientje aan Tiscali betaalt, heb ik niet naar gekeken omdat ik het toch (nog) niet van plan ben te doen.
Ik heb nog nooit een waarschuwing van @home gehad, maar zo'n vreselijke downloader ben ik ook weer niet... wij (als familie) doen denk ongeveer 100gb per maand...

Hmm, dat tiscali adsl begint zeer aantrekkelijk te worden! Dan moet ik maar genoegen nemen met wat minder upload en iets minder download... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 23:51
Geen matches
wij hier downloadden in het verleden makkelijk 150-200gb/maand en nog NOOIT een mailtje gekregen...

wel een keer van de ESA (entertainment software agency) over het -delen- van zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 16:23
Geen matches
Ook nog geen waarschuwing gehad en heb toch maanden van 200 gb makkelij gehaald.
Ken ook mensen die over de 400 gaan. Dus ze kijken niet zo nauw :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Geen matches
Ik ken ook mensen die om veel minder een waarschuwing en erger hebben gekregen. Gaat er iemand klagen over de snelheid (bv bij jou in de straat) en jij downed 200 GB ben je de lul maar men meet alleen als "brandblusmiddel". Niet proactief dus.

Hoewel ik me echt afvraag wat ik zou moeten downloaden om aan 200GB te komen ...

[ Voor 33% gewijzigd door Bor op 29-03-2005 20:52 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Dat gaat mij nou net zo.
Soms kan mijn abbo totaal niet uit.

Gelukkig maak ik sinds kort gebruik v/h online gamen, anders was ik waarschijnlijk een 'abbootje' lager gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Ik heb deze week voor het eerst in mijn leven 20 gig gedownload.. hebben al jaren @home. Nog niks van gehoord. Maar hoeveel zou die fair use policy nou toelaten dan? Zijn niet echt harde regels voor of wel?

Of zou ik beter kunnen wachten tot het april is (nieuwe maand)?

Verder mag @home toch geen gegevens doorspelen (als men achter je IP komt en je hebt illegale zooi bijvoorbeeld gevist van het internet O-) )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waypoint schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:26:
Ik heb deze week voor het eerst in mijn leven 20 gig gedownload.. hebben al jaren @home. Nog niks van gehoord. Maar hoeveel zou die fair use policy nou toelaten dan? Zijn niet echt harde regels voor of wel?

Verder mag @home toch geen gegevens doorspelen (als men achter je IP komt en je hebt illegale zooi bijvoorbeeld gevist van het internet O-) )?
Jij bent een klein gebruiker...van 20 gig kijken ze al helemaal niet meer op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 22:24

IceStorm

This place is GoT-like!!!

@home kent geen datalimiet (voor de zoveelste keer). Ze houden een stok achter de deur voor als het te gortig wordt en mensen er last van hebben maar gig of 100 per week is echt geen probleem hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 22:18
Waypoint schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:26:

@home krijgt een lijst van IP's van een bedrijf met de mededeling dat ze zus en zo file sharen. Zij sturen vervolgens een mailtje door naar de abonnee met deze mededeling. Er wordt dus niks doorgegeven.

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook pleite bij @home, en wel om een aantal redenen:
Prioriteit van laag naar hoog:

Helpdesk: Als ik bel heb ik een probleem, en zit er dus geen spyware op mijn linux doos ("linux kan toch ook spyware hebben?").
Die 6 keer dat ik *moest* bellen in die 2 jaar dat ik lid ben, is het een gevecht om iemand aan de lijn te krijgen die weet wat packetloss/routing/uitvallende hardware aan @home's kant/niet geadvertisede ip space (bgp4, zelfs NOC in Amsterdam moeten bellen eer ik online kwam) is.
Ik weet dat 99% van de mensen die bellen met trage windows computers zit, maar kom op zeg...

Geblokkeerde poorten: Met name 25/tcp incoming. Ik verwacht van een isp dat ie een verbinding levert.
Voor de rest met de poten afblijven van die verbinding a.u.b. Oplossing zou kunnen zijn: zet 25 in en out dicht, en maak een feature die je het aan kan zetten, ergens diep weg verstopt in het online member gedeelte. Op die manier houdt je het 'leuk' voor het hele kleine groepje die wel weet hoe die zich op het internet moet gedragen.
En ik snap het best hoor, dat kleine groepje tevreden stellen, weegt niet op tegen de ellende die de andere 99,9999% kan veroorzaken, dus utopie ???
Hieronder kan ik ook de mail servers van @home plaatsen. Eens in de zoveel maanden (en van wat ik hoor was het vroeger nog veel erger) zijn de mail/nntp servers weer eens super brak.
Ik vertrouw al sinds dag1 niet op deze services van @home. Toch zou het zo veel beter zijn, als ik zelf een mailbak op mijn verbinding zou kunnen draaien. Maar..... port25 zit potdicht.

Snelheid: Toen ik in 1999/2000 op de UT studeerde, en er een 100mbit lijn had :) , hadden vrienden van me in Enschede al @home. 1 Heeft er zelfs een CC4xxx hostnaam, dus ik neem aan het hij er vroeg bij was.
Toen was alles nog COM21. In die tijd, als je in een 'goede' wijk woonde haalde je speeds van 550-650 kilobytes/s down (zelf gezien in een ftp sessie). De upload was toen nog 16 kilobytes/s.
Maar goed, er waren mensen die toen al speeds haalden, die ze nu 'weer' gaan aanbieden met de volgende verhoging (5000 kbit/s betekent in de praktijk ~ 650 kilobytes/s).
Wat is er voor deze mensen dan veranderd in 5 jaar tijd ? Upload verviervoudigd.

Rek in de kabel: Er zit tot 50Mbit/s rek in de kabel volgens sommige rapporten.
@home / Essent kabelcom loopt lekker rustig achter de adsl feiten aan.
Als alle aanbieders in de zeer competitieve adsl markt hun snelheden (moeten) verhogen, volgt @home op gepaste afstand. Wetend dat 99% van haar leden 'toch niks geeft' om een verhoging, kunnen ze er rusten een paar maanden achteraan hobbelen.
Ik vrees dat dit plaatje gewoon doorgaat, als de adsl2 aanbieders in een X aantal maanden/jaren de snelheden uit adsl2 (max 25Mbit/s) gaan zuigen.

Ik heb geprobeerd om dit niet te ranterig te laten zijn, maar zo denk ik er nou eenmaal over.
Ik veronderstel dat vele mensen (vooral die van 'het eerste' uur) net zo over denken.

Kortom, @home gaat de deur uit, en ik ga opzoek naar een dsl aanbieder die 8mbit (425meter van de centrale), geen mailpoorten restricties, volledige controle over de PTR van je ip (xs4all b.v.) kan leveren, en die er tevens niet standaard van uit gaat dat al haar klanten n00b zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
Ben het met de meeste punten van je kritiek wel eens AdminHenk, een ISP hoort gewoon een verbinding op te leveren die volledig te gebruiken is, desnoods door idd zelf e.e.a. zo te configureren, maar die mogelijkheid heb je in geval van poort 25 incoming idd niet. Wat betreft de speeds, Breedband is idd van het ultra abonnement dat het was (kan me nog herinneren dat ik in 1999 bij iemand met een breedband verbinding was en letterlijk een paar keer moest knipperen toen ik ook een download aan 550 KB/sec door die Com21 zag komen) gedegradeerd naar een middelmatig abonnementje qua snelheid. Daar staat dan wel tegenover dat in 1999 zo'n breedband abonnement erg duur was en Breedband aan 5Mbit/s / 600Kbit/s straks redelijk competitief geprijst zal zijn.

Wat betreft de rek in de kabel is het inderdaad maar de vraag hoe laks @Home in de toekomst zal zijn met verhogingen, de infrstructuur zal het iig wel aankunnen. Bij mij is het enige wat ik aan dienst van @Home nog gebruik dan ook de fysieke verbinding, alle services (DNS,mail,etc) heb ik zelf gewoon intern opgezet en met een VPN verbinding naar huis kan ik zelf meestal nog wel via m'n mailserver wat mail versturen, ook al mag je volgens de voorwaarden van @Home geen servers hosten.

Ik zou graag een ADSL of zelfs SDSL verbinding (downloaden doe ik niet al te veel en hoeft zeker niet snel te gebeuren, de 500 KB/sec van nu vind ik al ideaal, meer hoef ik echt niet te hebben) verbinding met meer upload hebben maar het rottige van alles is gewoon dat @Home hier qua prijs/prestatie nog altijd het beste is. ADSL is niet of nauwelijks (misschien via KPN) verkrijgbaar en dus ben ik voor een beetje breedband automatisch aangewezen op @Home. Je bent dus niet de enige die er zo over denkt, maar goed, ik troost me maar met de gedachte dat velen het met een verbinding moeten stellen die minder snel is dan breedband en het dient gezegd: de verbinding zelf is hier altijd top. Ik krijg gelukkig wel echt waar ik voor betaal, dag en nacht. Ik kan dus voorlopig alleen maar hopen dat @Home de upload nog wat in de hoogte gooit, tot die tijd wacht ik maar geduldig af en ga ik er vanuit dat @Home iig aan het werk is om een snellere uploadsnelheid te kunnen aanbieden.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CamU: Ik draai ook zelf een dnscache, en mail host ik extern.
Het 'probleem' is dat in die 2 jaar ook bijna nooit een outage heb gehad, en dat de speeds 98% van de tijd waren wat beloofd werd :)
Als dit niet het geval was geweest, was ik al veel eerder overgestapt.
Waar ik woon, 7514 Enschede (~450m van centrale), is er gelukkig keus genoeg: @home, kpn, bbned, vast nog wel meer.

Je hebt gelijk dat voor die 48euro in de maand, 5000/600 kbit/s zeer goed te pruimen valt.
Toch lever ik het in voor een duurder xs4all abbonement, wat me wel meer service, en iets hogere snelheden, oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Over de rek in de kabel: Hoe het technisch gezien met de kabels zit weet ik niet, maar ik weet wel dat er nog wel wat hardware matige problemen overwonnen moeten worden. Wist je bijvoorbeeld dat de com2's1 er nu allemaal uit gaan omdat deze bij breedband nauwelijks nog de gevraagde upload kunnen leveren?

En als @home helpdesker moet ik inderdaad treurig genoeg vaststellen dat het met de klantenservice/helpdesk van ons best sneu is. Zelf heb ik eigenlijk niet genoeg kennis en deze bespeur ik ook niet bij mijn collega's. Dat we niks met een mac of linux kunnen moet je ons maar vergeven, die mensen moeten maar een normaal OS gebruiken. Maar het vervelende is ook dat het altijd de klanten met veel technische kennis zijn, die bijvoorbeeld hier komen, en die dan ook weer de lastige problemen hebben waar NOC aan te pas komt.

(Heb je ze trouwens serieus aan de lijn gehad :? Daar ben ik zelf nog niet eens in geslaagd :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:09
cryforhelp schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 01:49:
Dat we niks met een mac of linux kunnen moet je ons maar vergeven, die mensen moeten maar een normaal OS gebruiken.
Ik denk dat er hier aardig wat mensen komen die hier iets anders over denken ;)

Maar toch leuk dat je vanuit de @home kant hier wat input geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Heb je ze trouwens serieus aan de lijn gehad :? Daar ben ik zelf nog niet eens in geslaagd :P)
kleine 3 jaar geleden, nam een maat van me @home. Alles was goed (ledjes enzo) kreeg zelfs dhcp lease (alhoewel dit af en toe ook niet gebeurde).
Maar het ip dat hij via dhcp kreeg, werd niet goed door @home benelux haar IGP (interior gateway protocol, IS-IS of ospf/ect) begrepen. De bgp was wel goed, het net werd wel geadvertised, maar kwam gewoon niet door de edge routers van @home.
Dit betekende dus dat een trace naar zijn ip, en alle ips in zijn subnet gewoon in amsterdam bij de eerste router van @home ophielden.

'Uiteraard' werd ik gefrustreerd van de helpdeskers, maar goed die hadden het ook niet kunnen weten. Overigens weigerde de persooin in kwestie ook maar iets met dit geval te doen, omdat hij overtuigd was dat het de niet compleet ge-deinstalleerde zonealarm was.

Toen heb ik maar het volgende gedaan: met whois (op linux shell, maar kan natuurlijk via ripe, of whois utilities) het ip van die maat van me gewhoised.
Uiteraard zie je dan wat meuk van @home, zoals:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
org-name:     @Home Benelux
org-type:     LIR
address:      Gyroscoopweg 90-92
address:      1042 AX
address:      Amsterdam
address:      Netherlands
phone:        +31 20 88 55 744
fax-no:       +31 20 88 55 525
e-mail:       ipmgmt@corp.home.nl

Toen heb ik maar NOC gebeld om 23:00. De persoon die opnam (met norse stem) zou er naar kijken, "als het klopt wat je zegt, dan zou ik dat heel erg vreemd vinden).

De volgende ochtend had die maat van me verbinding, en gingen de traces naar zijn ip, en ips in zijn subnet wel langs Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
Geen matches
Dit wil ik nog even zeggen.

Mensen die roepen download limiet dit en dat.

Download intresseerd ze geen zak, maar ga jij dag en nacht zitten uploaden dan ben je dezogehete sjaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05:06

lordsnow

I know nothing

Matched: snelheidsverhoging, home
AdminHenk schreef: het [is] een gevecht om iemand aan de lijn te krijgen die weet wat packetloss / routing / uitvallende hardware aan @home's kant / niet geadvertisede ip space is.

cryforhelp schreef: als @home helpdesker moet ik inderdaad treurig genoeg vaststellen dat het met de klantenservice/helpdesk van ons best sneu is. Zelf heb ik eigenlijk niet genoeg kennis en deze bespeur ik ook niet bij mijn collega's.

Als ex @home-helpdesker kan ik beaamen dat het kennis niveau niet is wat je zou mogen verwachten. Alhoewel een flink percentage van de medewerkers student is (ze zijn dus niet dom) heeft een minderheid een technische achtergrond. De "internet toets" die ik destijds bij mijn eerste sollicitatiegesprek moest doen was ronduit lachwekkend. Ik scoorde 100%. Het enge is dat sommige het presteerde om laag te scoren.

Serieus waar - soms kreeg je uit pure frustratie gewoon de drang om zelf een helpdesk te beginnen. Gewoon om te laten zien hoe het wel moet. Ik vindt dat het niet alleen moet gaan om de hoeveelheid telefoontjes per uur. Ik stel een hoge(re) prioriteit aan het goed informeren van je medewerkers en klanten. Klanten verlangen en verwachten Service (met hoofdletter S), dan geef je dat toch? Maar goed, tijdens gesprekken met hogerop is duidelijk geworden dat ze mijn prioriteiten niet delen. En uiteindelijk is dit verschil in inzicht ook de reden waarom ik daar mocht vertrekken. ;)

AdminHenk schreef: Geblokkeerde poorten: Met name 25/tcp incoming. Ik verwacht van een ISP dat ie een verbinding levert. Voor de rest met de poten afblijven van die verbinding a.u.b. Oplossing zou kunnen zijn: zet 25 in en out dicht, en maak een feature die je het aan kan zetten, ergens diep weg verstopt in het online member gedeelte.

Ik kan mij heel erg goed vinden in zo iets 'puurs' - alleen de verbinding leveren, en voor de rest handen af. Maar toch is het nodig dat je ISP optreedt - bijvoorbeeld, als bepaalde poorten niet geblokkeerd zouden worden dan heb je echt enorm veel verkeer gegenereerd door trojans, worms, en andere troep. Zoiets MOET dus ingedamd worden.

Het mogelijk maken voor gebruikers om poort 25 IN aan te zetten is een goed idee. Ik geloof dat XS4ALL ook zo te werk gaatt? Een optie in Member Services is een goed idee, of een telefoontje naar de helpdesk. (Trouwens, standaard poort 25 UIT blokkeren, is dat wel een goed plan?)

Bartjuh schreef:Als ik een CC1*** hostnaam heb, ben ik er dan nog vroeger bij? Woon in de buurt van enschede..

Ik heb CC7*** uit augustus 1999. Toen tegen de 600 kB/s down, en strak 16kB/s up. Eind 2003 was dat nog maar 270 en 7 kB/s. Daarna werdt de download iets beter. Begin 2004 een Motorola gehad en sindsdien 510/59 op elk tijdstip van de dag.

Maar wat AdminHenk zegt klopt wel. Het eindresultaat na 5 jaar @home na de volgende verhoging in Juni is (behalve dat ik nu ook *eindelijk* weer mijn originele download heb) is dat mijn upload verviervoudigd is.

Korakal schreef:Even een kleine note: dit is het '@home snelheidsverhogingstopic', niet het 'algemene @home troubles' topic...

Oeps... ok. * lordsnow bad. :/

[ Voor 48% gewijzigd door lordsnow op 30-03-2005 12:26 . Reden: nogmaals ingekort, weg irritante smiley, + antwoord Bartjuh en Korakal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Even een kleine note: dit is het '@home snelheidsverhogingstopic', niet het 'algemene @home troubles' topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 23:59:
Snelheid: Toen ik in 1999/2000 op de UT studeerde, en er een 100mbit lijn had :) , hadden vrienden van me in Enschede al @home. 1 Heeft er zelfs een CC4xxx hostnaam, dus ik neem aan het hij er vroeg bij was.
Toen was alles nog COM21. In die tijd, als je in een 'goede' wijk woonde haalde je speeds van 550-650 kilobytes/s down (zelf gezien in een ftp sessie). De upload was toen nog 16 kilobytes/s.
Maar goed, er waren mensen die toen al speeds haalden, die ze nu 'weer' gaan aanbieden met de volgende verhoging (5000 kbit/s betekent in de praktijk ~ 650 kilobytes/s).
Wat is er voor deze mensen dan veranderd in 5 jaar tijd ? Upload verviervoudigd.
Als ik een CC1*** hostnaam heb, ben ik er dan nog vroeger bij? Woon in de buurt van enschede..

Maar 5 jaar geleden was @home ook super, maar dan ook echt supersnel voor die prijs. Voor 90 gulden per maand kon je downloaden met 550 KB/s, vaak zelfs meer, geen enkele andere isp in die tijd had voor een dergelijk lage prijs zo'n hoge download. (misschien wat universiteitsnetwerkjes...maar niets commercieels) Ik had vrienden aan de ander kant van het land die ongeveer hetzelfde betaalden en die blij waren met 40 kB/s :D Goede tijden waren dat. Maar inderdaad is er door de jaren heen weinig veranderd aan de download... soms wat minder, dan weer wat meer... alleen de upload een stuk hoger geworden, wat zeker nodig was!... voor mij op dit moment zelfs 8x... werkt nog steeds op 1mbit... rare knakkers daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Geen matches
Dat we niks met een mac of linux kunnen moet je ons maar vergeven, die mensen moeten maar een normaal OS gebruiken.
Wat voor jou normaal is is voor een ander misschien niet normaal.
Voor mij is windows niet normaal, als je enige ervaring had met macs dan wist je dat het onder OS X makkelijker is om internet te krijgen dan onder windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Geen matches
Ik heb nu @^%#$ :( :( alweer een nieuw IP adres gekregen en dit is al de 2e keer dit jaar, hiervoor had ik IP's altijd ongeveer een jaar. Dus ik denk hee misschien is de snelheid wel verhoogd maar nee niets :/

Ik baal hier wel van, kan ik weer al m'n domeinen gaan wijzigen naar het nieuwe IP en dat duurt dan weer een dag ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
andreict schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 09:53:
Dit wil ik nog even zeggen.

Mensen die roepen download limiet dit en dat.

Download intresseerd ze geen zak, maar ga jij dag en nacht zitten uploaden dan ben je dezogehete sjaak.
Mensen die dag en nacht zitten te uploaden verpesten het soms ook voor anderen heb ik zo het idee. Zo na etenstijd is mijn downloadsnelheid echt ontzettend slecht maar als ik tegen 12 uur nog op internet zit dan kom je pas echt in de buurt van "Breedband" (400-500 kbps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 20:34:
[...]

Mensen die dag en nacht zitten te uploaden verpesten het soms ook voor anderen heb ik zo het idee. Zo na etenstijd is mijn downloadsnelheid echt ontzettend slecht maar als ik tegen 12 uur nog op internet zit dan kom je pas echt in de buurt van "Breedband" (400-500 kbps)
Heb je weleens over die speedissues de helldesk lastig gevallen? Zou best kunnen dat er capaciteitsproblemen bekend zijn in jouw gebied. Of anders als je me kunt vertellen wat je ubr, cable en upstream is :+ dan kan ik het ook voor je nakijken, of je moet je postcode en huisnummer hier willen publiceren :P

offtopic:
Technisch gezien mag ik hier helemaal niet reageren, dus ik heb al m'n gegevens over naam maar even weggehaald :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
cryforhelp schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 22:57:
..
offtopic:
Technisch gezien mag ik hier helemaal niet reageren, dus ik heb al m'n gegevens over naam maar even weggehaald :X
offtopic:
Uit de link die naar je icon verwijst is nog wel e.e.a. te halen, in combinatie met je profiel. Zo'n insider zouden we hier op GoT natuurlijk niet willen verliezen ;)

Even terug on-topic (zie ook Korakel's reactie): Afgelopen snelheidsverhoging zou er eerst sprake zijn van een verhoging (bij breedband) naar 256 Kbit/s maar dat is toen vrij snel doorgezet naar 512 Kbit/s. Is er iets bekend over @Home's plannen om dit te doen of is het netwerk hier gewoon echt niet geschikt voor op dit moment?

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 12:03
Wat ik me eigenlijk wel afvraag he, neemt @home zelf contact op met iedereen met een COM21 modem? Ik heb nl. inmiddels al een jaar of 4 zo'n COM21 geval hier hangen, maar haal momenteel maar uploads van 20/30 kb (heel cliché haal ik overdag wel vaker de 50kb upload) Wat betreft download hoef ik er niet mee te klagen, maar de upload is wel bedroevend.

Bij de laatste snelheidsverhoging (naar 64kb up) kreeg een vriend van me een emailtje waarin stond dat hij vanwege de snelheidsverhoging wel een Motorola modem kreeg. En hij haalt ook vrijwel altijd 55+ kb. Waarom neemt @home niet contact op met iedere breedband abonnee, waarom doen ze dit gewoon willekeurig? :/

Speedtest resultaten nu om 00:12 's nachts: Upload bedroevend, download ok.
Geen Firewall, geen Antivirus etc actief

Download
Download van een bestand vanaf een server in Nederland 508.5 KByte/sec (=4068 kbps)
Upload
Upload van gegevens naar een server in Nederland 23.4 KByte/sec (=187 kbps)

[ Voor 39% gewijzigd door F-Tim op 31-03-2005 00:13 . Reden: Speedtest ff fatsoenlijk uitlijnen :P ]

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

F-Tim schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 00:09:
Wat ik me eigenlijk wel afvraag he, neemt @home zelf contact op met iedereen met een COM21 modem? Ik heb nl. inmiddels al een jaar of 4 zo'n COM21 geval hier hangen, maar haal momenteel maar uploads van 20/30 kb (heel cliché haal ik overdag wel vaker de 50kb upload) Wat betreft download hoef ik er niet mee te klagen, maar de upload is wel bedroevend.

Bij de laatste snelheidsverhoging (naar 64kb up) kreeg een vriend van me een emailtje waarin stond dat hij vanwege de snelheidsverhoging wel een Motorola modem kreeg. En hij haalt ook vrijwel altijd 55+ kb. Waarom neemt @home niet contact op met iedere breedband abonnee, waarom doen ze dit gewoon willekeurig? :/

Speedtest resultaten nu om 00:12 's nachts: Upload bedroevend, download ok.
Geen Firewall, geen Antivirus etc actief

Download
Download van een bestand vanaf een server in Nederland 508.5 KByte/sec (=4068 kbps)
Upload
Upload van gegevens naar een server in Nederland 23.4 KByte/sec (=187 kbps)
Euh.. uit ervaring hoef je alleen maar ff te bellen en zeggen dat de verbinding onder de maat is en dat je nog een oude modem hebt. Dan sturen ze zo een nieuwere motorola op.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik heb al sinds dag 1 een motorola SB 3100 (en dat is HEEL lang geleden, ik schat een jaar of 5,6). Kan ik met deze toch genieten van de nieuwe snelheden. Ik heb geen problemen om stabiel de 512 down te halen, upload is wat moeizamer (schommelt tussen de 30 en 50 in).

Mocht dit niet het geval zijn, ik heb op een rommelmarkt een werkende motorola SB 4200 kunnen uithalen. Heb hem al geprobeerd aan te sluiten en het gaat tot aan het "online" lampje goed, vervolgens kirjg ik geen verbinding. Logisch want het MAC adres is natuurlijk anders dan van m'n eigen modem. Zou ik @Home kunnen bellen, vragen of ik kan wisselen van modem en het nieuwe MAC adres kunnen doorgeven? Wat is het beleid hierin?

Ik weet dat de motorola SB 4200 door @home gebruikt is in het verleden, dus het firmware flashen door hun zou theoretisch geen probleem mogen geven.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Geen matches
Ik heb ook een SB4200 en haal hiermee volledige snelheid :) (530 down 60 up)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05:06

lordsnow

I know nothing

_PoTaToX_ schreef: Euh.. uit ervaring hoef je alleen maar ff te bellen en zeggen dat de verbinding onder de maat is en dat je nog een oude modem hebt. Dan sturen ze zo een nieuwere motorola op.

In het begin gingen modemswaps inderdaad heel erg makkelijk. Dit is nu niet meer het geval.

Djoekie schreef: Ik heb ... een motorola SB3100. Kan ik met deze toch genieten van de nieuwe snelheden? ik heb [ook] ... een werkende motorola SB 4200. Zou ik @Home kunnen bellen, vragen of ik kan wisselen van modem? Wat is het beleid hierin?

Het beleid is, officieel wordt dit niet gedaan. Ook is het zo dat beide type modems DOCSIS 1.1 modems zijn. De SB3100 kan de snelheden, ook na de aankomende verhogingen, gewoon aan. Wel heeft de SB4200 een krachtigere processor. (Trouwens, je kon toch gewoon zelf even kijken op de website van Motorola, en de specificaties van de modems vergelijken?)

[ Voor 33% gewijzigd door lordsnow op 31-03-2005 01:40 . Reden: ingekort ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
lordsnow schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 01:33:
_PoTaToX_ schreef: Euh.. uit ervaring hoef je alleen maar ff te bellen en zeggen dat de verbinding onder de maat is en dat je nog een oude modem hebt. Dan sturen ze zo een nieuwere motorola op.

In het begin gingen modemswaps inderdaad heel erg makkelijk. Dit is nu niet meer het geval.

Djoekie schreef: Ik heb ... een motorola SB3100. Kan ik met deze toch genieten van de nieuwe snelheden? ik heb [ook] ... een werkende motorola SB 4200. Zou ik @Home kunnen bellen, vragen of ik kan wisselen van modem? Wat is het beleid hierin?

Het beleid is, officieel wordt dit niet gedaan. Ook is het zo dat beide type modems DOCSIS 1.1 modems zijn. De SB3100 kan de snelheden, ook na de aankomende verhogingen, gewoon aan. Wel heeft de SB4200 een krachtigere processor. (Trouwens, je kon toch gewoon zelf even kijken op de website van Motorola, en de specificaties van de modems vergelijken?)
Om hier nog even op in te haken: Het wordt tegenwoordig inderdaad nauwelijks meer gedaan, een modemswap ivm snelheid. Dit omdat nu systematisch alle modems langzaamaan vervangen worden. Een collega zei laatst dat dit voor eind 2005 klaar moet zijn.

Een sb3100 vervangen door een sb3200 lijkt me niet heel nuttig. Als ik jou was zou ik daar ook even contact over opnemen. Maar als je speedissues hebt; wees verstandig en mail. Een speedprocedure met een medewerker aan de lijn duurt best lang. Mail dus naar support@home.nl en zet daar zoveel mogelijk details in, tijden dat je er last van hebt, meerdere tests die je hebt gedraaid. Als het om download gaat willen ze graag een snelheid van tucows.home.nl hebben.
Doe ook eens een ping naar buiten, als je daar (veel) packets verliest zit het sowieso fout.

offtopic:
CamU: solved O-) thanks. Uiteindelijk ben ik wel traceerbaar maar dat is meer werk voor ze dan dat de supervisie van de helpdesk van dit forum begrijpt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 14:54

r0b

cryforhelp schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 15:06:
[...]
offtopic:
CamU: solved O-) thanks. Uiteindelijk ben ik wel traceerbaar maar dat is meer werk voor ze dan dat de supervisie van de helpdesk van dit forum begrijpt :*)
offtopic:
Behalve als er een ex medewerker van het bedrijf waar jij nu voor werkt ook op het forum rondzwerft. Het begint met een B en eindigt met een C. :+, en wat jij nu doet, heb ik ook ooit eens gedaan. Snieslim. :)
[/onderonsje]

Heeft iemand al wat meer gehoord van een 'extreme' pakket? Voorzover ik weet werd hier bij de vorige verhoging over gesproken, maar nadien is er weinig tot geen informatie hier over naar buiten gekomen.

Binnenkort sta ik namelijk voor de keuze tussen BBned ADSL of @Home, en als er een leuk pakket bij komt voor @Home dan blijf ik (nouja, nieuwe aansluiting.).

Feit is wel dat @Home met het huidige netwerk (DOCSIS1.1) meer rek heeft dan BBned met ADSL atm, of zelfs ADSL2.
(Het gaat me dan vooral om download, wbt upload ben ik met 1mbit/s of 2mbit/s up max nu en in de toekomst (~ 5 jaar) zeker tevreden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

lordsnow schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 01:33:

Ja ik had wel gezien dat het nagenoeg dezelfde modems waren, maar ik heb de SB4200 voor een "appel en een ei" gekregen en zoals je verteld heeft ie een krachtigere processor. Verder heeft hij ook USB en een "uit" knop ;) .

Maar als het niks uit maakt verder dan laat ik het maar zoals het is en kijk bij de verhoging of ik dan problemen krijg.

Ik HEB overigens geen problemen nu...dus klagen mag ik zeker niet. Ik heb alleen zoiets van voorkomen is beter dan genezen.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Geen matches
Djoekie schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 20:55:
Verder heeft hij ook een USB en een "uit" knop ;)
Die standby knop is heel handig als je modem op de grond staat/ligt en iemand is ff ruig aan het stofzuigen als jij zit te internetten :)

Ik spreek uit ervaring :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

Geen matches
jij moet zeker vaak stofzuigen ;)

een beetje kundig ducktapen en daar heb je ook geen last meer van...

[ Voor 57% gewijzigd door Jimbolino op 31-03-2005 21:34 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 22:27
Geen matches
hmm , De upgrade boor basis abbos komt nu wel dichtbij , iemand al enige verandering bij zijn basis abbo ontdekt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Geen matches
Zijn de updates er onofficieel niet lang doorheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Geen matches
Erik1 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 16:39:
Ik heb nu @^%#$ :( :( alweer een nieuw IP adres gekregen en dit is al de 2e keer dit jaar, hiervoor had ik IP's altijd ongeveer een jaar. Dus ik denk hee misschien is de snelheid wel verhoogd maar nee niets :/

Ik baal hier wel van, kan ik weer al m'n domeinen gaan wijzigen naar het nieuwe IP en dat duurt dan weer een dag ofzo.
laat je domeinen dan verwijzen naar je hostnaam, dan komt alles goed, dat doe ik nu ook, en zo hoef ik niet elke keer weer een nieuwe domeinnaam te onthouden

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

djmurcielago schreef op donderdag 14 april 2005 @ 10:38:
[...]
laat je domeinen dan verwijzen naar je hostnaam, dan komt alles goed, dat doe ik nu ook, en zo hoef ik niet elke keer weer een nieuwe domeinnaam te onthouden
je kan een domein niet naar een hostname laten verwijzen, alleen maar naar een ip adres (zie hier) doorverwijzen zoals jij doet gaat waarschijnlijk via een frame of redirect.

Gelukkig verandert @home niet zo vaak zijn ip/dns mappings, want elke keer als ze dat wel doen moet ik mijn inloggen bij mijn domeinhoster om de dns te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

humpf..ik zit met @home breedband nog steeds met een upload van max 16KB.sec....heb al gebeld en ik sta op het goede abbo....

Maar........

/me kreeg eergisteren een pakketje

Nieuw modem..moterola...na 6 jaar com21 mag ik hem gaan begraven in de bijgeleverde doos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Jimbolino schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 02:42:
[...]

je kan een domein niet naar een hostname laten verwijzen, alleen maar naar een ip adres (zie hier) doorverwijzen zoals jij doet gaat waarschijnlijk via een frame of redirect.

Gelukkig verandert @home niet zo vaak zijn ip/dns mappings, want elke keer als ze dat wel doen moet ik mijn inloggen bij mijn domeinhoster om de dns te updaten.
Je kan Apache virtual hosts laten verwijzen naar een ander domain, iirc.
Dit geldt dan wel voor alleen :80, maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhuruburu
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 00:33:
Nieuw modem..moterola...na 6 jaar com21 mag ik hem gaan begraven in de bijgeleverde doos
Wat doet @Home trouwens met de geweldige berg ingeleverde Com21's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Wat ik jammer vind is dat @home niet met een abbo komt vergelijkbaar aan veel adsl aansluitingen: 2048/1024. Dan stapte ik gelijk terug van breedband op dat abbo namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Bor_de_Wollef schreef op zondag 17 april 2005 @ 13:49:
Wat ik jammer vind is dat @home niet met een abbo komt vergelijkbaar aan veel adsl aansluitingen: 2048/1024. Dan stapte ik gelijk terug van breedband op dat abbo namelijk.
en dat is nu precies de reden waarom ze niet zo'n abbo hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Jimbolino schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:44:
[...]
Dat, en het feit dat ze op dit moment bij een abonnement met zo'n upstream gewoon niet kunnen garanderen dat de snelheden gehaald worden. Aangezien @Home blijkbaar nog niet klaar is om het Breedband abonnement een upstream van 1 Mbit/s te geven zal dat dus ook niet bij Family zo zijn (Family komt dan het meest in de buurt van het gewenste pakket voor Bor de Wollef)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Geen matches
Jimbolino schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:44:
[...]

Ja, maar nu zeg ik mijn lijn op en dat is iets waar ze al helemaal niets aan hebben natuurlijk...

Een 2 Mbit down en de huigige breedband up is natuurlijk ook al beter voor een schappelijke (lees: concurrerende) prijs.

[ Voor 19% gewijzigd door Bor op 17-04-2005 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Uhuruburu schreef op zondag 17 april 2005 @ 10:45:
[...]

Wat doet @Home trouwens met de geweldige berg ingeleverde Com21's?
Ritueel verbranden :?

Worden weggepleurd ofzo, die dingen zijn waardeloos, geen garantie meer op, achterhaald protocol, afrika heeft geen interesse bij gebrek aan tv kabels :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Geen matches
Wellicht terugsturen naar com21? Zouden ze wellicht geleased zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04:09

JeroenT

hoi!

Geen matches
Sja , ook heel leuk is dat ze meteen het signaal wat beter maken... ik zit op dit moment meer zonder internet dan met..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-07 10:31
Matched: snelheidsverhoging
M'n ip adres thuis is veranderd.. nu in de 80 reeks, maar nog geen snelheidsverhoging.

Heb een basis-abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Geen matches
Die ip adressen zijn een tijdje geleden al veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Hmm , internet stopte er mee , modem reset gedaan , ander ip gekregen , maar nog geen snelheidsverhoging in ieder geval , ( basis abbo , regio 0164,aangesloten op Roosendaal )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:27
Beetje OT;

Maar kan iemand nog op www.troublesathome.nl komen?

Ik kom er sinds vorige week niet op?

Down?

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09 16:06

jurma

simply connecting...

Juan schreef op maandag 18 april 2005 @ 16:43:
Beetje OT;

Maar kan iemand nog op www.troublesathome.nl komen?

Ik kom er sinds vorige week niet op?

Down?
offtopic:
Uhm nee kan er niet op, zal wel gefixt worden.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Geen matches
Tussen 15 april en 15 mei moeten alle basis abbos verhoogd zijn naar 1000/250 , er zijn inmiddels al 5 dagen voorbij , heeft iemand al de verhoging gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

De kogel is door de kerk, ik heb zojuist mijn @home ab opgezecht omdat er nog steeds geen concurrerend aanbod is ten opzichte van 2mb dsl lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Galaxis schreef op woensdag 20 april 2005 @ 13:58:
Tussen 15 april en 15 mei moeten alle basis abbos verhoogd zijn naar 1000/250 , er zijn inmiddels al 5 dagen voorbij , heeft iemand al de verhoging gehad ?
Nee nog niet ookal herstart ik mn kabelmodem elke ochtend :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:09
Bor de Wollef schreef op woensdag 20 april 2005 @ 14:12:
De kogel is door de kerk, ik heb zojuist mijn @home ab opgezecht omdat er nog steeds geen concurrerend aanbod is ten opzichte van 2mb dsl lijnen.
Wat heb je als alternatief genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Geen matches
Mediacj schreef op woensdag 20 april 2005 @ 14:29:
[...]

Wat heb je als alternatief genomen?
Demon ADSL, 2048/1024. Dat is betere upload en een stuk goedkoper in de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 14:25:
[...]

Nee nog niet ookal herstart ik mn kabelmodem elke ochtend :D
Hier ook nog niet , Regio 0164/0165 aangesloten op Roosendaal , ben benieuwd hoelang het gaat duren.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Geen matches
jurma schreef op maandag 18 april 2005 @ 16:48:
[...]

offtopic:
Uhm nee kan er niet op, zal wel gefixt worden.
Nu wel weer, lijkt op een crash, staat alleen maar oud nieuws op.
Lekkere backups hebben ze dus. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Geen matches
Kzag het ja...

Niet erg handig nee... ook kan nog niets posten.. cgi error... een melding van de storing op hoofd site had op zen minst ff gekund...

Het was ook een harddisk crash (had ge-emaild)
On Tue, Apr 19, 2005 at 07:07:02AM +0200, Juan Jansen wrote:
> Wat is er met jullie website aan de hand?
> Hij doet het al een paar dagen niet meer?

Geen idee. Het lijkt op een netwerkprobleem bij het hostingbedrijf.
Het team is op de hoogte.

> Komt hij nog terug?

Daar ga ik wel van uit.

Regards,
--Ruud
email 2
On Tue, Apr 19, 2005 at 05:45:46PM +0200, Juan Jansen wrote:
> Enig idee wanneer dit weer verholpen is?

Er schijnt een harddisk gecrashed te zijn in de server.
Het gaat denk ik wel even duren voor we weer in de lucht zijn.

Regards,
--Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Geen matches
Hmm , vandaag een modem restart gedaan , wel een ander ip gekregen , maar nog niks veranderd qua snelheid , Regio 0164/0165 aangesloten op Roosendaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Geen matches
Heb je nu na afgelopen maandag alweer een nieuw IP adres gekregen Galaxis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Geen matches
Een nieuw ip adres heeft op zich niet veel met een verhoging te maken. Die heb ik namelijk al vaker gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
cryforhelp schreef op zondag 17 april 2005 @ 23:37:
[...]

Ritueel verbranden :?

Worden weggepleurd ofzo, die dingen zijn waardeloos, geen garantie meer op, achterhaald protocol, afrika heeft geen interesse bij gebrek aan tv kabels :P.
Niet belangrijk iig; wij hebben hem nooit opgestuurd en we hebben er niks van weergehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 14:03
offtopic:
Zijn er hier ook mensen die ervaringen hebben met @Home Telefonie.. Ik heb nu een pakketje thuis liggen en ben erg benieuwd naar ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Sierra-NL schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 16:23:
offtopic:
Zijn er hier ook mensen die ervaringen hebben met @Home Telefonie.. Ik heb nu een pakketje thuis liggen en ben erg benieuwd naar ervaringen.
Twinner of @home telefonie?
Ik denk dat het sowieso wel een topicje waard is, dus ik zou zeggen; open hem. Over telefonie weet ik helaas ook niks behalve dan dat het VoIP is over een Arris 402 modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

cryforhelp schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 22:35:
[...]

Twinner of @home telefonie?
Ik denk dat het sowieso wel een topicje waard is, dus ik zou zeggen; open hem. Over telefonie weet ik helaas ook niks behalve dan dat het VoIP is over een Arris 402 modem.
Daar zijn al een aantal over hoor.
http://gathering.tweakers...D=&select_forum=#hitstart

Meest recente met info: @home telefonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Geen matches
CamU schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 15:11:
Heb je nu na afgelopen maandag alweer een nieuw IP adres gekregen Galaxis?
Ja idd , nu al de 2e keer in minder dan 1 week tijd , ik snap er ook niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Geen matches
Galaxis schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 00:03:
[...]

Gebeurt vaker hoor, ik heb soms ook achter elkaar een paar keer een nieuw ip. Dan zijn er gewoon werkzaamheden. Niets om je druk over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Galaxis schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 00:03:
[...]

Toevallig een nodemove?
(Dan verandert je hostname tijdelijk even naar <pcnaam>.nodemove.home.nl, of in ieder geval iets in die richting). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijft best wel stil hier....nog iemand iets gemerkt van de verhoging?

Heb gister wel een monteur gesproken (hier in Deventer). Problemen met de kabel, eindversterker was niet goed. Was wel zo verholpen :) _/-\o_ Eventjes gevraagd hoe het zat met de verhoging. Hij vertelde dat ze druk wezig waren aan het net voor de komende snelheidsverhoging in juni en kabeltelefoontoestandjes.

Heeft @home dan niet zoveel capaciteit ofzo? :? De snelheden gaan niet echt denderend hard omhoog met de aankomende verhogingen, lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Nee, @home heeft (net zoals alle isp's) niet gigantisch veel capacteit over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Laatst online: 25-09 19:20
Afbeeldingslocatie: http://www.destreel.nl/naamloos2.JPG

Hier in Maastricht zijn er geen capaciteitsproblemen hoor. 1200KB constant wanneer je een server hebt die het bijhoudt :P :P :P

Internet via Universiteit Maastricht, dit gaat over het netwerk van NUTS Maastricht (tevens het netwerk van @Home).

Lijkt me dat @Home gewoon geen zin heeft om te investeren.

--EDIT-- Sorry kwam er ff niet uit met dat plaatje verkleinen :/ --EDIT--

[ Voor 98% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 26-04-2005 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-08 10:23
Het zou ook niet slim zijn, denk ik, om maar een heleboek capaciteit over te houden en er niets mee te doen. Ze kunnen dan op zijn minst een extra snel abonnement erbij leveren.
Hij vertelde dat ze druk wezig waren aan het net voor de komende snelheidsverhoging in juni en kabeltelefoontoestandjes.
Zijn ze niet meer bezig voor de snelheidsverhoging van 15 april tot ergens in mei dan? Dat is waar ik, met Basis, op zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

halfgaar schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 11:06:

Zijn ze niet meer bezig voor de snelheidsverhoging van 15 april tot ergens in mei dan? Dat is waar ik, met Basis, op zit te wachten.
daar zit ik ook op te wachten ja, maar hij had het specifiek over de juni verhoging - breedband abbo als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Laatst online: 21-07 16:23
offtopic:
de site van troublesathome is nog steeds fucked up
is dit misschien, samen met de interne problemen, het einde van de gg?

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Geen matches
hier , regio 0164/0165 aangesloten op roosendaal , nog steeds geen verhoging te merken bij het basis abbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 14:24
Ik heb een folder van @home gekregen de download/upload word 5000/600 voor de breedband gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Geen matches
Ik zit in de regio 0161

Keek net op speedtest en haalde:

Down: 518,3
Up: 57,3
Connections: 1674

Ik vermoed dat het hier dus al gebeurt is, maar ik vind de upload nog steeds bedroevend laag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 22:24

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Geen matches
jk_warrior schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 13:38:
Ik vermoed dat het hier dus al gebeurt is, maar ik vind de upload nog steeds bedroevend laag :(
57,3 van de 64 vind je bedroevend laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Laatst online: 25-09 19:20
Geen matches
Ik zit in de regio 0161

Speedtest is maar een momentopname. Veel nauwkeuriger is het om een bestand te downloaden van een site dichtbij waarvan je weet dat hun upload hoger is dan jouw download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
jk_warrior, dat zijn perfecte snelheden zoals die nu voor breedband gelden. Deze abonnementsvorm wordt pas vanaf 1 juni verhoogd, dus jij haalt op dit moment gewoon goede snelheden die @Home belooft. Basis abonnees halen deze snelheid na de komende verhoging nog lang niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Geen matches
fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 13:41:
[...]

Speedtest is maar een momentopname. Veel nauwkeuriger is het om een bestand te downloaden van een site dichtbij waarvan je weet dat hun upload hoger is dan jouw download.
http://speedtest.cistron.nl/bandwidthmeter/ is ook een redelijke test.
(Of kijk op http://speedtest.cistron.nl/ voor anderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-08 10:23
Geen matches
Die speedtestmeters werken niet goed, zoals fRiEtJeSaTe ook al zei. Een bestand downloaden is beter. En dan moet je er ook nog op letten als je bijvoorbeeld download met firefox, dat hij het bestand al begint te downloaden als je nog zit te treuzelen over waar je hem gaat opslaan, wat dus zorgt voor een schijnbaar hogere downloadsnelheid in de downloadmanager dan dat je hebt.

Voor de linux gebruikers heb ik een betere methode:

code:
1
time wget "link"

en dan size/time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Geen matches
halfgaar schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 14:46:
[...]

Die speedtestmeters werken niet goed, zoals fRiEtJeSaTe ook al zei. Een bestand downloaden is beter. En dan moet je er ook nog op letten als je bijvoorbeeld download met firefox, dat hij het bestand al begint te downloaden als je nog zit te treuzelen over waar je hem gaat opslaan, wat dus zorgt voor een schijnbaar hogere downloadsnelheid in de downloadmanager dan dat je hebt.

Voor de linux gebruikers heb ik een betere methode:

code:
1
time wget "link"

en dan size/time.
Die speedtests werken redelijk, in tegenstelling tot www.speedtest.nl.
Ik zei niet dat een bestand downloaden niet goed werkt. :)

Overigens zou ik dan gewoon een bestand downloaden en de snelheid controleren met LanSpeed2 cq DUmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Geen matches
Ik zit in de regio 0161

Over welke verhoging heb jij het?

Dit zijn de gewone snelheden van Breedband nu (4000/512)
Breedband strax (5000/600)
Down : ±625
Up : ±64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 26-09 08:50

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

wat is er eigenlijk bij troubles@home aan de hand? is de server gecrashed, en hebben ze alleen een backup van een 1/2 jaar geleden oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Waar gaan jullie de extra snelheid voor gebruiken? Ik heb @home breedband en weet nu al niet wat ik met de downloadsnelheid moet. De upload mag nog wel een stuk hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Geen matches
Idd, die upgrade zou anders mogen.
verdubbeling van de upload (minimaal), dan hoef de download van mij niet omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Geen matches
Helemaal mee eens. De upload bij breedband is ivm de download ronduit beroerd. Laten ze daar maar eens wat aan gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Home zal het moeilijk gaan krijgen met de strijd tegen ADSL2+.
Volgens de TD kan er maximaal 10 mbit met de huidige mogelijkheden gehaald worden... Vooralsnog is er bij de TD (niet de 1e lijns :O) nog niets bekend over stappen tegen ADSL2+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 19:53:
@Home zal het moeilijk gaan krijgen met de strijd tegen ADSL2+.
Volgens de TD kan er maximaal 10 mbit met de huidige mogelijkheden gehaald worden... Vooralsnog is er bij de TD (niet de 1e lijns :O) nog niets bekend over stappen tegen ADSL2+.
10mbit up bedoel je, toch?
Down is namelijk maximaal 38mbps op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r0b schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 20:02:
[...]

10mbit up bedoel je, toch?
Down is namelijk maximaal 38mbps op dit moment.
Down. Dit is het maximum wat @Home momenteel zou kunnen leveren volgens de technische dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 22:04:
[...]

Down. Dit is het maximum wat @Home momenteel zou kunnen leveren volgens de technische dienst.
Hm, was hij niet in de war met de testen die @Home momenteel heeft met 10mbit down?
De technische limiet voor EuroDOCSIS 1.1 is nog steeds 38mbit/s down en 10mbit/s up, last time I checked.
Dus wat dat betreft zou er nog rek genoeg zijn.
(In ieder geval om met ADSL2+ te concurreren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
10 Mbit moet zeker mogelijk zijn... Ik heb snelheden van 1300 kbs met @home gezien...

Bestaande Motorola modems..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt @home budget (ja ik ben een arme student :'( ) ook verhoogd binnenkort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-04 23:19

e1f

Bor de Wollef schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 19:23:
Helemaal mee eens. De upload bij breedband is ivm de download ronduit beroerd. Laten ze daar maar eens wat aan gaan doen.
Als er een hoop mensen zijn die dit vinden moeten we dit misschien ook maar laten weten aan @home... Toen ik het mailtje over de verhogingen kreeg heb ik direct naar de klantenservice gemaild dat ik idd ook meer voorstander was van upload verhoging. Wie weet als ze een hoop mailtjes krijgen van klanten dat ze er dan wat serieuzer over gaan nadenken?
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Let op:
-- "Ik ben geupgraded!1111". Dat soort berichten zijn niet de bedoeling.
-- Speedtests zijn niet nodig over het algemeen.
-- Alleen posten als er echt een probleem is.
-- Geen geflame / trollen