Toon posts:

speedling instellingen babyxl

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello mensen,

ik heb speedling genomen laatst omdat ze een hele goedkope aanbieding hadden voor 7.95 de 1e 6 /aanden voor een 3072/1024 verbinding.

had er niet al te veel info over gezocht maar volgens mij heb ik een grote fout begaan door hun als provider te nemen :P

maar nu, ik heb al een modem, een alcatel speedtouch 510 die ik vroeger van freeler had via het kpn netwerk. ik heb een brief vandaag binnen gekregen met, wat het lijkt, wat instellingen... die brief ziet er niet uit maar ok.

nu begrijp ik dus dat ik dat vci etc. gedeelte op 0/34 moet zetten, maar die heb ik zowieso niet, het is een hele lijst met wel onder andere 0/35 maar 0/34 zit er niet tussen. en bij de eerste keuze van PPPOA en PPPOE heb je nog een keuze staan wat een naam heeft met bridged etc. erin staan (sorry voor de onduidelijkheid, maar ik zit nu niet thuis, mijn vriendin wel dus ik bel haar alles door)

maar ik had dus begrepen dat ik dat PPPOA/E niet moest hebben maar die laatste, bridged gebeuren. ik heb hem daar opgezet en dan vraagt hij op een gegeven moment ook of je DHCP wilt inschakelen, daar heb ik ook ja op geantwoord en dan is de modem klaar.

dan branden alle lampjes ook groen, dus ook dat je verbinding hebt, lijkt het iig. niets knippert oid.

als ik dan bij general ga kijken bij de connections tab zie ik staan "no connections defined"

en verder dan dat kom ik dus niet, zodra ik het wel over PPPOA of E ga doen vraagt hij dus wel om een gebruikers naam en wachtwoord, bij die andere dus niet. als ik het daar in vul kan hij geen verbinding maken, hij zegt dan bij connections dat hij verbonden is maar de state is down. maar volgens mij klopt dat al helemaal niet.

is er iemand die mij kan helpen met deze instellingen die mischien toevallig zelf speedling over het babyxl/tiscali netwerk heeft en mij de instellingen kan geven of iemand anders die mijn vriendin uit de brand kan helpen voordat zij speedling moet gaan bellen met een veel te duur nummer van 50 cent per minuut.

alvast bedankt.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:34

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Eerste vraag: Heb je van Speedlinq al bericht gehad dat het is opgeleverd?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:12

lier

MikroTik nerd

Zelf van Demon overgestapt naar Speedlinq.
Afgezien van de (te) hoge ping, ben ik redelijk tevreden.

Ten aanzien van het modem (ik heb de 510i):

http://www.speedtouch.nl/downloads/510R427_config_05.exe

Kan je gewoon de configurator downloaden...
Je krijgt eerst een 1.x.x.x IP adres, waarmee je je moet registreren.
Daarna zal je je 84.x.x.x IP adres krijgen.

[ Voor 25% gewijzigd door lier op 07-03-2005 16:38 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:34

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Even gezocht en ik moet je aanraden eens te kijken bij Speedlinq: ervaringen! en speedlinq internet probleem (valt steeds weg).
Alle gewenste info is daar wel te vinden.

Verder hoop ik dat dit plaatje ook een beetje helpt:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/37496/thumb.jpg

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Zit gewoon in de nieuwe configuratie tool die hierboven gelinkt is. Tiscali/BaByXL is hetzelfde verder.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Als het goed is configureren zij de Alcatel al voor je als je hem binnekrijgt dus waarom aankloten met je huidige ??

Kan je echt niet wachten dan heb ik wel een .ini file voor je die je even moet knippen en plakken in een gebackupte .ini file :)

/EDIT :

offtopic:
@Hierboven : Bierhaaltuig ?? Welke functie is dat binnen T.net :+

[ Voor 18% gewijzigd door nero355 op 07-03-2005 16:50 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:12

lier

MikroTik nerd

nero355 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 16:49:
Als het goed is configureren zij de Alcatel al voor je als je hem binnekrijgt dus waarom aankloten met je huidige ??

Kan je echt niet wachten dan heb ik wel een .ini file voor je die je even moet knippen en plakken in een gebackupte .ini file :)

/EDIT :

offtopic:
@Hierboven : Bierhaaltuig ?? Welke functie is dat binnen T.net :+
Als je de beginpost gelezen had, had je gezien dat de topicstarter dit modem al had.

De ini file is niet nodig, want de configurator programma werkt prima.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
ok thx, sorry voor late reactie, maar ga het nu even proberen met die update file.

wat een tering lyers daar zeg, ga nu al kijken of ik weer kan overstappen wegens irritante turken aan de telefoon (no offence verder hoor..)

me vriendin belt daar heen, zit 8 minuten te wachten met die 70cent per minuut lijn, neemt er een turk lachend op en helpt haar dus voor geen meter, ze moest maar ff de drivers downloaden voor de modem en dan weer terug bellen.. lekkere helpdesk.

en verder ook gewoon geen hulp op die site ofzo. wat een kut provider zeg, het enige leuke is dat ik nu 7 euro per maand betaal voor 3mbit lijn.

Verwijderd

had zelf ook wat opstartproblemen maar zag dat je op de site van speedtouch de juiste ini's kan downloaden.

http://www.speedtouch.nl/macinstruct.html#510

de universele deed het bij mij meteen
Pagina: 1