Als ik onder windows XP Prof. de diskruimte opvraag van een netwerk schijf, zie ik bijvoorbeeld: 3.90 Gb ruimte, 2.90 GB beschikbaar. Als ik de properties opvraag zie ik dat er ongeveer 1 GB in gebruik is, maar op deze disk is er een folder die alleen al bijna 2 GB groot is. Waar komt dit vandaan? Hier wordt het afgedaan als een filer initialisatie probleem dat tijdelijk zou moeten zijn, maar het is nu al een paar maanden constant aanwezig. Wie kan er duidelijkheid scheppen?
Heb je toevallig norton geinstalleerd 
Moet je even apart je prullebak leegmaken
Kijk anders hierbij: WOS FAQ: Waar is mijn diskspace toch heen? / Windows zegt dat ik veel ruimte in gebruik heb?
en anders hier: OM FAQ: Mijn schijfruimte klopt voor geen meter, hoe komt dat?
Moet je even apart je prullebak leegmaken
Kijk anders hierbij: WOS FAQ: Waar is mijn diskspace toch heen? / Windows zegt dat ik veel ruimte in gebruik heb?
en anders hier: OM FAQ: Mijn schijfruimte klopt voor geen meter, hoe komt dat?
[ Voor 25% gewijzigd door Outerspace op 07-03-2005 13:14 ]
Wauw, een sig!
Ik kan me voorstellen dat bij een reservering er minder ruimte beschikbaar is dan je zou verwachten. Maar nu lijkt het alsof ik veel meer ruimte zou hebben dan ik daadwerkelijk heb.
Geen Norton of zo. geinstalleerd. Is de diskruimte van mijn standaard user account op het netwerk.
Geen Norton of zo. geinstalleerd. Is de diskruimte van mijn standaard user account op het netwerk.
Verwijderd
dan kan het ook wel voorkomen dat bijvoorbeeld je email account er ook op staat. Dit komt voor als je een email server hebt dan heb je een user account van 5 GB maar daar staat dan ook echt alles in dus ook onzichtbaar je email box je temp internet etc etc
De email server is een compleet andere server.
Het rare is, dat ik per folder de juiste diskruimte zie, maar vraag ik de totale diskruimte op
dan klopt het niet. Lijkt wel alsof de folder gegevens real-time opgezocht worden en de disk
gegevens ergens anders vast staan en ze dus niet up2date zijn. Maar hoe kan ik dat verhelpen.
Het rare is, dat ik per folder de juiste diskruimte zie, maar vraag ik de totale diskruimte op
dan klopt het niet. Lijkt wel alsof de folder gegevens real-time opgezocht worden en de disk
gegevens ergens anders vast staan en ze dus niet up2date zijn. Maar hoe kan ik dat verhelpen.
Heb je misschien een diskquota actief?
Hier kan dit wel bij:
Links is: Deze Computer > Rechter muisknop op C:\ > Eigenschappen
Rechts is: Deze Computer > C:\ > Alles selecteresn > Eigenschappen
WTF
Kan iemand me helpen, weet iemand wat hier aan de hand is
Links is: Deze Computer > Rechter muisknop op C:\ > Eigenschappen
Rechts is: Deze Computer > C:\ > Alles selecteresn > Eigenschappen
WTF
Kan iemand me helpen, weet iemand wat hier aan de hand is
[ Voor 16% gewijzigd door Joster op 18-03-2005 11:00 ]
Oke, ik ben er nu achter dat er altijd een verschil bestaat, maar dat zit hem dan in bijvoorbeeld het virtueel geheugen. Dat verschil is dan meestal 3 Gb. Bij mij is het echter bijna 8! Nu heb ik gisteren een DVD gekopieerd van 4,7 Gb. Is het zo dat NERO dit "brandproject" ergens opslaat dat hij niet meerekent bij de eigenschappen van alle bestanden in C:\, maar wat wel te zien is bij de eigenschappen van partitie C:\ zelf?
Weet iemand waar en hoe ik moet zoeken naar dit "brandproject", want ik denk dat hier de oorzaak bij ligt.
Weet iemand waar en hoe ik moet zoeken naar dit "brandproject", want ik denk dat hier de oorzaak bij ligt.
Gewoon ff je settings in Nero of welk brandprogje je ook gebruikt zoeken. Daar kan je zo vinden waar die files worden neergezet. Je kan daar overigens aanvinken dat het tijdelijke bestand automatisch verwijderd moet worden na de job.
Nog zo'n trukje is dat WinRar ook bestanden in zo'n folder neerzet als je iets uitpakt door te slepen in plaats van de knop uitpakken te gebruiken.
Nog zo'n trukje is dat WinRar ook bestanden in zo'n folder neerzet als je iets uitpakt door te slepen in plaats van de knop uitpakken te gebruiken.
[ Voor 10% gewijzigd door Emos op 18-03-2005 13:03 ]
Emos
Nero cached zoiezo alle files die je van het netwerk wil branden 
En kijk ook nog even bij Schijfquota
En kijk ook nog even bij Schijfquota
NERO slaat dit op in Windows\Temp, maar die is geheel leeg
DUs dit kan het waarschijnlijk niet zijn, wel uber raar dit, want ik mis dus precies de grootte op mn HD van een DVD
Sorry, maar wat is Schijfquota, zou je me wat meer info kunnen geven?
Sorry, maar wat is Schijfquota, zou je me wat meer info kunnen geven?
Nero slaat dat volgens mij niet standaard op in de Windos\temp directory. Of jij moet dat zo ingesteld hebben, want standaard kiest Nero een local person document folder. Kijk maar eens welke persoonsaccount extreem groot is.
Emos
Die van mij, want ik ben de enige op deze PC..
Maar als ik dus bij de eigenschappen van mn account kijk, vind ik nix vreemds, die is niet té groot, het te groot zijn komt pas voor wanneer ik de eigenschappen van C:\ bekijk.
Maar goed, ik keek bij de voorkeuren van Nero, en daar stond wel degelijk dat hij het bij mij op Windows\Temp opslaat...
Overigens, heb ik hier, in een wat toepasselijker topic, alles nog even in één post gezet:
[rml][ XP] 4GB Data Meer op Disk dan in folders[/rml]
Maar als ik dus bij de eigenschappen van mn account kijk, vind ik nix vreemds, die is niet té groot, het te groot zijn komt pas voor wanneer ik de eigenschappen van C:\ bekijk.
Maar goed, ik keek bij de voorkeuren van Nero, en daar stond wel degelijk dat hij het bij mij op Windows\Temp opslaat...
Overigens, heb ik hier, in een wat toepasselijker topic, alles nog even in één post gezet:
[rml][ XP] 4GB Data Meer op Disk dan in folders[/rml]
Pagina: 1