Grabit last van Emule !?

Pagina: 1
Acties:

• j.bouwmeester
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05-2023
Ik heb een beetje discussie met mijn huisgenoten. We zitten met z'n allen op een 1024/512 lijn van Demon. De snelheid is voor ons zat, dus dat is het probleem niet.
Alleen ik gebruik Emule om te downloaden en twee andere gebruiken Grabit. Nu krijgt Grabit (die met binaries van nieuwsgroepen werkt) bij hun vaak de error 'too many connections'. We hebben even wat tests gedaan en het lijkt erop dat dit voorkomt als bij mij emule aanstaat.
Wat is de connectie tussen deze twee programma's? Hoe kan het downloaden van nieuwsgroepen last hebben van Emule op deze manier? En last but not least; is het op te lossen?

Mijn huisgenoten eisen van me dat ik stop met emule, maar ik vind dat een prettig programma....
Hun argument is dat emule het hele netwerk verkloot/vertraagd en dat grabit (of xnews) dat niet doet.

Verwijderd

Grabit download met meerdere streams.
Newsservers hebben bv een max van 4 streams. (ik weet niet wat het maximale aantal connecties van de demon newsserver is)
Je 2 huisgenoten gebruiken allebij 4 streams, en dat zijn dus 8 streams. (bijvoorbeeld)

Laat ze ervoor zorgen dat ze allebij max 2 vinkjes aan hebben staan en dan is het probleem gefixt.

Volgens mij heeft emule hier niets mee te maken

Edit: Bij usenet hoef je niet te sharen voordat je wilt downloaden, je gebruikt dus bijna geen upload. Bij emule is dat wel het geval.

Je zou eens een programma als www.netlimiter.com kunnen proberen, hiermee kun je je upload vergrendelen op een bepaalde snelheid

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 20:44 ]

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:57

w0w

Zeker wel dat Emule hiermee te maken heeft...
Ik heb het zelf ook bij Exeem, ABC etc etc... Je kunt er verder niks aan doen... er zijn gewoon te veel connecties.

[ Voor 13% gewijzigd door w0w op 06-03-2005 20:45 ]

• j.bouwmeester
We hebben het zo getest dat er slechts 1 huisgenoot 1 stream gebruikte, dus daar kon het niet aan liggen. We hebben met emule aan en met emule uit getest, drie keer 10 minuten. Hij gaf inderdaad de error alleen toen emule aanstond (meestal na 1 minuutje downloaden), dus het verband is hiermee niet echt wetenschappelijk bewezen, maar de kans dat het toeval was is vrij klein.

• j.bouwmeester
w0w schreef op zondag 06 maart 2005 @ 20:44:
Zeker wel dat Emule hiermee te maken heeft...
Ik heb het zelf ook bij Exeem, ABC etc etc... Je kunt er verder niks aan doen... er zijn gewoon te veel connecties.
Hoe zit dat dan met die connecties? Emule connect helemaal niet naar newsgroups dus om wat voor soort connecties gaat het dan. In emule kan ik ook het max. aantal connecties instellen (staat nu op 400), maar zou dat hetzelfde zijn?

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:55
Ik zit hier ook met een demon verbinding, alleen dan de 8096/1024 versie, maar heb nooit ergens last van. Op dit moment draait azureus, emule en newsbin naast elkaar op 1 pc, en in de rest van het netwerk draait ook nog een emule client.

What a fine day for Science! | Specs

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Tja wetenschappelijk wordt het uiteraard niet, maar de kans is groot dat emule grabit zoveel vertraagd dat het vaker voorkomt dat hij meer sessies gaat opnenen.

Als je die maximum allowed connction van alle grabit computers samen nu eens lager zet dan 4 (wat dus niet lukt als je 4 computer hebt, bij 2 grabit clients 2, bij 4 grabit client s 1 etc) dan zouden ze geen problemen moeten hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door leuk_he op 06-03-2005 21:03 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• w0w

w0w

j.bouwmeester schreef op zondag 06 maart 2005 @ 20:47:
[...]

Hoe zit dat dan met die connecties? Emule connect helemaal niet naar newsgroups dus om wat voor soort connecties gaat het dan. In emule kan ik ook het max. aantal connecties instellen (staat nu op 400), maar zou dat hetzelfde zijn?
Ze connecten inderdaad niet naar hetzelfde toe, maar Emule en elke bittorent en p2p programma is wel een echte connectievreter... Je download en upload vaak naar veel verschillende mensen, als je iets populairs download met Emule kan het best zijn dat je van 20 mensen aant uploaden en downloaden bent.

• w0w

w0w

Net nog ff een testje gedaan, met ABC en Exeem aanstaan, niet extreem veel connecties of downloads:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/yoyordi/grabit.JPG
en als ik ABC en Exeem heb afgesloten download ie wel alles gewoon.
Het is trouwens niet echt heel hinderlijk vind ik zelf. gewoon ff alles selecteren en Retry doen dan gaatie gewoon verder waar hij gebleven was.

btw ik heb Infopact, 8mbit/1mbit, max 6 threads, geen transferrate limiet en ook geen datalimiet :*) _/-\o_ :*)

//edit// post ipv edit :(

[ Voor 3% gewijzigd door w0w op 06-03-2005 21:03 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik denk dat je een BUG hebt gevonden, want dit is dus echt 0,0 logisch en toch gebeurt het :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• w0w

w0w

nero355 schreef op zondag 06 maart 2005 @ 21:06:
Ik denk dat je een BUG hebt gevonden, want dit is dus echt 0,0 logisch en toch gebeurt het :D
Ik had het eigenlijk voor logisch aangenomen :/
Maar ik heb dit probleem al héél lang (nouja... jaartje ofso denk), en heb zo'n beetje elke build van Grabit wel uitgeprobeerd.

Bij wie zou deze bug liggen dan, als het een bug is. Bij Grabit of bij Infopact :? FF ander newsdownloadertje proberen dan :)

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:37
Je hebt meerdere pc's in het netwerk. Dus het is vast geen bug in het programma, eerder dat je router niet meer connecties kan maken doordat zijn nat tabel vol is door emule gebruik.

@Wow
Misschien max connecties van windows xp sp2?
Gebruik is newsleecher ofzo, kijken of dat beter werkt.

[ Voor 25% gewijzigd door Tito129 op 06-03-2005 21:22 ]

• w0w

w0w

Tito schreef op zondag 06 maart 2005 @ 21:14:
Je hebt meerdere pc's in het netwerk. Dus het is vast geen bug in het programma, eerder dat je router niet meer connecties kan maken doordat zijn nat tabel vol is door emule gebruik.
Bij de TS mss, maar bij mij niet. Ook als ik mijn pc rechtsstreeks aansluit op het modem heb ik hetzelfde probleem.
Tkan natuurlijk dat het modem de connecties niet aan kan... maar dat lijkt me sterk :?

Verwijderd

Hoeveel vinkjes heb je nou aanstaan?
Niet meer dan 4 TOTAAL op je netwerk?

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-02 15:05

El Martino

Zo niet, dan toch.

De newsserver geeft aan dat er teveel connecties zijn. Dat geeft eigenlijk al aan dat dit niets met eMule te maken kan hebben, want die maakt helemaal geen verbinding met die servers. Het komt zeer waarschijnlijk door Grabit zelf. Ik heb het lang met veel plezier gebruikt, maar het is nogal buggy. Ik had zelf ook regelmatig dat ie die meldingen gaf dat er teveel connecties zouden zijn (ik draaide op die momenten geen eMule). Ik gebruik nu Newsleecher en heb die problemen niet meer.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

• w0w

w0w

En bij Newsleecher helaas hetzelfde:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/yoyordi/newsleecher.JPG
Met ABC en Exeem aan... Met die uit doet ie het wel gewoon.
En zoals ik al zei heb ik het minimaal al een jaar, voordat SP2 uit was :)

[ Voor 6% gewijzigd door w0w op 06-03-2005 21:37 ]

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-02 15:05

El Martino

Zo niet, dan toch.

Dat is toch wel heel apart zeg...

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wellicht komt het doordat eMule dusdanig veel verkeer veroorzaakt dat je newsserver connecties gedropped worden?

Op dat moment staat er een half-open verbinding op de newsserver waar jouw reader geen antwoord op kan geven tussen alle eMule meuk door; dan kan je inderdaad de melding krijgen van je newsserver dat er nog connecties open staan.

Ligt er een beetje aan hoeveel concurrent NAT sessions jouw router maximaal aan kan; als je NAT tabel van je router een beetje volloopt met p2p meuk heb je best kans dat ander verkeer geen "plek" meer heeft.

[ Voor 24% gewijzigd door alt-92 op 06-03-2005 23:42 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-02 14:41
In de Extended Settings van de eMule Preferences kan je het maximaal aantal connecties per 5 seconden dat eMule mag openen (in het algemeen, naar de hele wereld). Er staat ook het maximaal aantal Half-open connecties dat eMule mag hebben.
Ik heb op mijn PC het aantal connecties dat is toegestaan gehalveerd, omdat anders de PC soms vastliep (de software firewall raakte overbelast dan... oid). Met deze instellingen kan je de load van eMule op jullie netwerk flink verminderen. Enig nadeel: het duurt iets langer bij het opstarten van eMule voordat hij in een paar honderd wachtrijen staat...

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09-2025
@j.bouwmeester

Ga na hoeveel connecties je mag maken naar de nieuwsservers van Demon. Als dit er bv 4 zijn maak er dan niet meer dan 3, bij overschrijding wordt meteen alles dichtgegooid.

Het zou ook te maken kunnen hebben dat je modem/router over zijn maximum aantal connecties heen gaat, via emule kan je dit toch ook beperken?

Probeer eerst het aantal verbindingen naar de Demon nieuwsserver te beperken met 1 of 2 en mocht dit niet werken dan maak je gewoon teveel connecties en kan je modem/router het niet aan.

• j.bouwmeester
Hoi allemaal,

Ik heb de extended setting in emule wat naar beneden geschroefd (max. connecties e.d). Het lijkt te werken. Bedankt voor jullie hulp!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 18:37
zet je e-mule upload eens wat lager

is het trouwens ook zo dat hun download lager wordt zodra jij e-mule aanzet?

PSN: djmurcielago

Pagina: 1