Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

home-made skype telefoon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
eerder dit weekend las ik iets in de krant over pokia een bedrijf die hoorn's maakt voor een GSM.
toen kwam ik op het idee om er een voor skype te maken. een beetje dit idee.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/jentuh/schakelaar/idee.JPG

Ik kwam een oude telefoon tegen, en wil nu dus de microfoon in de hoorn op mijn line-in aansluiting zetten, en de speaker van de hoorn op de line-out. Door een splitsing in de line-out kunnen gewoon de boxen erop en mijn telefoon. Gaat de bel van skype over, zet je muziek en boxen gauw ff uit en kun je bellen.

wat ik echter wil is dat de telefoon (speaker plus mic. van de hoorn) niet werken wanneer hoorn op haak ligt. er zit een schaklaar in de telefoon bediend door het indrukding waar de hoorn op ligt. Deze moet er voor zorgen dat de hoorn nix doet wanneer hij op de haak ligt. alleen weet ik niet hoe die schakelaar werkt.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/jentuh/schakelaar/schakelaar2.JPG
en een closeup:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/jentuh/schakelaar/schalelaar1.JPG

hoop dat duidelijk is wat de schakelaar is.

Mijn vraag luid nu:

Aan welke pooltje moet ik welke draadjes vastsolderen om te krijgen wat ik wil, of hoe kan ik dart zelf uitvogelen.

Uit de hoorn komen 4 draadjes, twee mic en twee speaker.

Alvast bedankt.

edit: misschien beter tot zijn recht in CME :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 18:38 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Move naar CME dus :)

Verwijderd

gewoon ff meten? mij lijkt dat je de 4 bovenste pennetjes kan gebruiken, aan de ene kant de mic en aan de andere kant de speaker. Lijkt me dat ie verbreekt als je die knop induwt, maar dat kan je het beste zelf ff meten

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 08:50

Nik

Uuuhm, anders knip je de kabels door van je mic en je speaker, en zorg je er voor dat de draadjes "verbonden" zijn als de drukschakelaar omhoog staat (geen gewicht op de schakelaar = aan), en zodra je de knop indrukt (hoorn op de haak, gewicht op de schakelaar), je de verbinding verbreekt? Lijkt me simpel :)

Wel een leuk project trouwens :D

Owjah, zo kun je ook een "switch" maken, zodat je speakers uit gaan als je de telefoon oppakt :D

Verwijderd

Topicstarter
het zijn de 4 pootjes het verst van dhet blokje verwijderd. ene kant idd mic/speaker ander kant speaker/mic.

kan idd mijn eigen speakers er mee laten uitschakelen maar das weer zo veel werk extra. misschien voor later

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:44

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Er loopt ook een topic over 'Huistelefoon modden aan PC'. Zie: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1005584

Misschien staat daar nog nuttige informaite voor je in.

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Verwijderd

Topicstarter
ja ben ik ook tegen gekomen, mijn opzet is echter iets eenvoudiger.

ik zit nu met het volgende:

Een audio stekker bestaat, als ik het goed heb begrepen, uit een aarde, een voor links en een voor rechts.

uit de hoorn komen vier draadjes, twee mic en twee speakers. Maakt het uit en hoe kom ik erschter wat de plus van beide draadjes is en wat de min.

en hoe moet ik deze op een audiostekker aansluiten?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Bij een jacplug is de kern het meest naar de plstic toe de aarde, en de 2 kleinere stukjes erboven linker en rechter audio. Aangezien er maar 1 speaker in je telefoon zit, en dus geen stereo maar mono geluid hebt, kun je net zo goed 2 de signaallijnen aan elkaar knopen, of 1 achterwege laten.

De schakelaar die op de telefoonprint zit is een dubbel-polige 2-standen schakelaar.
Als hij ingedrukt is verbindt hij het middelste pinnen met de onderste pinnen, druk je hem niet in dan verbind hij de middelste pinnen met de bovenste pinnen.

Het maakt wel uit welk draadje je waarop aansluit. Als je het verkeerd om doet doet hij het wel, maar minder goed (zachter en onduidelijker). Vaak heeft de negatieve draad een witte streep over de isolatie lopen, of is anders van kleur.

Hoe je het zaakie aansluit..
Prop een jaclplug in je line-out, en strip de kabeltjes.
Knoop de massa aan de massa van je hoorn.
Knoop een signaaldraad aan de linker middelste pin
Knoop de signaaldraad vanje hoorn aan de bovenste linker pin.
Hetzelfde voor de line-int en de mic.

Om je speakers uit te laten gaan als je de telefoon oppakt verbind je gewoon je speakers met de onderste pin, zodat deze signaal krijgen zolang de hoorn erop licht. Muziek uit laten gaan kun je makkelijk softwarematig aanpakken.

Verwijderd

Topicstarter
@ frickY

aha dank.

in dit geval is niet te zien welke aarde is dmv een streep op kabel.

het zijn vier draadjes, geel en zwart zijn voor mic.
groen en rood voor speaker.

neem aan dat geel plus en zwart min is voor mic.
en groen min en rood plus is voor speaker.

en moet de min dan aan de aansluiting het dichst bij het plastic en de plus op een van beide anderen?

had idd zelf al uitgevonden hoe de schakelaar werkt, maar heel erg bedank voor je post.

• frickY
Er is volgens mij niet echt sprake van een plus en min bij een speaker of microfoon. Beide lopen naar de spoel welke de trommel laat trillen. Als je ze verkeerd om aansluit 'trilt' die trommel alleen de andere kant op. Ik weet alleen niet hoe je deze vorm van "polariteit" noemt, of meet. Maar ik zou op dezelfde kleuren gokken als jij doet.

Afbeeldingslocatie: http://www.shop.licht-geluid.nl/Afbeeldingen/HLJMK-102.JPG
Dit zijn mono-jackpluggen. Het bovenste grote deel is de gezamelijke massa. Het topje het signaal.

Afbeeldingslocatie: http://www.shop.licht-geluid.nl/Afbeeldingen/HLJMK-103.JPG
Dit zijn stereo-pluggen. Je ziet een extra rubberen afscheiden achter de kop. Ook hier is het achterste lange gedeelte gezamelijke massa, en het middelste deel en het topje signaal.

Verwijderd

Topicstarter
heb nu de speaker uit geporbeerd.
dus een audio stekker aan de twee draadjes gesoldeerd, ik hoor geluid alleen heel erg ver weg.

heeft iemand enig idee wat ik er aan kan doen, zodat ik er meer geluid uit kan halen, of is er niet meer uit te halen omdat de speaker in de hoorn nu eenmaal meer spanning nodig heeft?

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:17
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 19:55:
heb nu de speaker uit geporbeerd.
dus een audio stekker aan de twee draadjes gesoldeerd, ik hoor geluid alleen heel erg ver weg.

heeft iemand enig idee wat ik er aan kan doen, zodat ik er meer geluid uit kan halen, of is er niet meer uit te halen omdat de speaker in de hoorn nu eenmaal meer spanning nodig heeft?
Ja dat is niet zo heel erg vreemd, om een speaker aan te sluiten he je ook een versterkertje nodig. dat zul je dus moeten maken. Dit kan ook een probleem worden voor je mic.

Verwijderd

Topicstarter
maarjah aan de andere kant, met oordopjes kan je ook gewoon luisteren zonder versterker. maar tis helemaal niet mogelijk? :?

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Probeer het uit met een oordopjes speaker, zou ik zeggen. Een oordopje zit alleen wel in je oor en niet erbuiten, zoals een hoorn.

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

• kippy
Oordopjes zijn hoog Ohmig en die uit een telefoon niet. maar ik zou gewoon een simpel versterkertje bouwen. dat is niet zo heel lastig. kijk bevoorbeeld eens op http://www.circuitsonline.net/ of google gewoon eens. Je kan dit met al heel simpele schakelingetjes met maar een paar onderdeeltjes.

• frickY
Dat speakertje heeft meer spanning nodig ja. Ik geloof dat een normale telefoon rond de 40V werkt.
Je kunt het speakertje uit een koptelefoon in de hoorn modden, of als je nog een oud speakersetje hebt hier de versterker uit halen. Dan zit je alleen wel weer met een extra voedingskabel.
Probeer ook eens de draadjes andersom te doen, misschien dat je nu de massa en signaal verkeerd om hebt. Dat kan ook een verschil maken.

Verwijderd

Neem anders een speakertje + kabeltje uit een oude/brakke koptelefoon!
die is er toch op gemaakt om via de pc geluid/stroom door te krijgen?
8)7

• kippy
Ja een speaker uit een koptelefoon moet goed lukken idd.
Pagina: 1