Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Huistelefoon modden aan PC

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik had vandaag een ontzettend oude (lees; draai)telefooon in mijn handen, en een 4.1 geluidskaart in de andere. Er begonnen dingen in mijn hoofd te borrelen.

Ik kende het begrip koptelefoon-met-microfoontje, ik kende de mobiele telefoons die via blu-tooth via skype kunden bellen, ik kende de USB-telefoons voor skype (kent iemand goedkope versies ervan?), maar dat zijn niet de tweak-methodes.

Ik bedacht me dit;

Is er een mogelijkheid om een NORMALE telefoon zó om te solderen dat hij kan worden geprikt in een NORMALE geluidskaart?

Mits dit niet mogelijk is:

Is er een mogelijkheid om een NORMALE telefoon zó'n specifiek type kabeltje te geven/aan te maken dat hij in een netwerkkaart/modem/com-poort/seriële poort past en via die lijn - vanzelfsprekend - gratis kan bellen door een 'doorlinkprogramma'tje' of iets dergelijks (netwerkkaart/modem/com-poort/seriële poort/whatever gaat dus als 'geluidskaart-doorgeef-iets' dienen).

Is er iemand die mij hier enige kennis in kan laten opdoen? Het lijkt me namelijk een interessante ontwikkeling!

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 17:31 ]

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Het lijkt me dat je de microfoon en luidspreker gewoon op een stekkertje voor in je geluidskaart kunt solderen, mocht dat niet werken kun je zelf een nieuw luidsprekertje en microfoon in de hoorn van de telefoon aanbrengen (dat werkt zeker). Dan werkt de draaischijf natuurlijk niet, maar dat lijk me nogal lastig worden.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

Lijkt mij dat als je het ding wil aansluiten via COM dat er een besturing op de telefoon moet zijn. Maar die is er dus denk ik niet aangezien deze oude telefoons alleen maar pulsen naar de centrale geven welk nummer je wilt draaien. Ik geef het weinig hoop, maar als het je lukt: cootooz :D

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-11 16:34

Shapeshifter

Get it over with

Ik weet het niet zeker meer, maar ik heb volgens mij wel eens de hoorn van de telefoon in de modem gepropt, en toen kon ik er geluid mee opnemen :P

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 17:41:
Lijkt mij dat als je het ding wil aansluiten via COM dat er een besturing op de telefoon moet zijn. Maar die is er dus denk ik niet aangezien deze oude telefoons alleen maar pulsen naar de centrale geven welk nummer je wilt draaien. Ik geef het weinig hoop, maar als het je lukt: cootooz :D
Och, het enige wat ik weet van poorten wat dat betreft is dat er stekkertjes in passen.. :+

De bedoeling is niet zo zeer dat je naar BUITEN kunt bellen (KPN-like), maar gewoon programma'tjes als Skype e.d. kunt gebruiken. Maar hem bijv. óók kunt gebruiken als microfoon voor MSN/you name it, en uit de hoorn zelf ook weer datgeen wat de ander zegt te horen is.

Verwijderd

Neem VoiP en sluit je hoorn aan op je geluidskaart.

En anders maak je er een GSM van: http://www.sparkfun.com/t...otary/portable-rotary.htm

Info over beiden kun je in bovenstaande link vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 18:18:
Neem VoiP en sluit je hoorn aan op je geluidskaart.
Dat de hoorn aan de geluidskaart moet worden gehangen staat nu vast, maar hóé? Is een telefoonhoorn gewoon 'kabel-speaker en kabel-microfoon'?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:22

franssie

Save the albatross

ik heb 5 jaar geleden eens een telefoonhoorn aan mijn gsm gehangen, je kan de telefoon als mooie opbergplek voor je hoorn blijven gebruiken als je de kabels van de microfoon etc direct op de geluidskaart aansluit. De aansluitingen van de draaischijf etc kan je laten zitten maar er ook tussenuit halen (de draaischijf onderbreekt de verbinding alleen, net als de haak dus dat levert weinig problemen op).
In een normale telefoon zitten de mic en de luidspreker eigenlijk aan dezelfde kabel, ik zou dat wel splitsen> dus aparte kabel voor de mic en eentje voor de speaker. Kan je aan de achterkan van het toestel het beste twee tulp contacten plaatsen en dan kabeltjes kopen voor de mic etc.
Ik zou niet weten waarom het niet zou werken, dus gewoon klooien en genieten van je tweak!

ps: wel even foto's plaatsen svp

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Wolf87
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:44
helemaal mooi zou natuurlijk zijn dat wanneer je de haak erop gooit de microfoon uitschakelt dmv
de onderbreking die de haak maakt als je hem erop gooit

Verder vind ik het een heel gaaf idee

Verwijderd

Topicstarter
Wolf87 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 18:55:
helemaal mooi zou natuurlijk zijn dat wanneer je de haak erop gooit de microfoon uitschakelt dmv
de onderbreking die de haak maakt als je hem erop gooit

Verder vind ik het een heel gaaf idee
Voor wat mij logisch lijkt is het inklikken van de haak niets meer en niets minder dan een onderbroken schakel. Dit zou dus te doen moeten zijn, lijkt mij, mits je wat handigheidjes gaat uitproberen. Ik ga even kijken in ieder geval, en mijn electrotechniek-studerende broer (broers zijn toch ergens handig voor :P) even vragen hoe en wat.

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 20:33

virus.elektro

profesionele monitor sloper

leuk idee.
volgens mij is zelfs het bellen met de draaischijf nog mogelijk. rinkelen kan denk ook nog wel hoewel de bel erg zwaar is van zo'n ding(stroom probleem)
voor de zekerheid zou ik een versterkertje tussen de telefoon hoorn en de geluidskaart doen, voor wat aanpassing.
bellen zou je via de com-poort kunnen doen, wel zelf progje maken. meer info op aanvraag

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

Verwijderd

ik denk zelf dat het wel moet kunnen. Kijk maar naar deze inkoop-actie:

http://www.inkoopactie.net/ia/t39qvq8n

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 13:13
* tafkaw modde vroeger al telefoons. Heel easy, oude printmeuk van de telefoon eruithalen, wiring uitzoeken van de mic en de speaker en dan die verlengen, door de telefoon naar 2x6,3mm jackplugs... Altijd leuk, als headset de telefoon gebruiken...

Verwijderd

Gr0wLiThE schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 16:03:
/me modde vroeger al telefoons. Heel easy, oude printmeuk van de telefoon eruithalen, wiring uitzoeken van de mic en de speaker en dan die verlengen, door de telefoon naar 2x6,3mm jackplugs... Altijd leuk, als headset de telefoon gebruiken...
6,3mm Niet een beetje te groot? voor de ingang van een (on-board)geluidskaart?

Verwijderd

6,3mm Niet een beetje te groot? voor de ingang van een (on-board)geluidskaart?
6,3mm (1/4") - 3,5mm (1/8") - 2,5mm (1/10") hebben allemaal dezelfde pinout, dus het is kwestie van de plugs erop zetten die voor JOU het handigst zijn. Zo heb ik hier alle Line in/outputs op 1 PC allemaal in 1/4" uitvoering terwijl een andere PC is uitgevoerd met 1/8" jacksockets, weer een andere PC een SubD gebruikt met een externe breakoutbox en een PC die ik nu in elkaar aan het zetten ben voor een ander alleen een paar pinheaders heeft.
De ene PC is de andere dus niet - voor het schema maakt het geen bal uit welke stekkers je gebruikt zolang je maar rekening houdt met signaalnivo's (verschil tussen microfoon ingang vs. lijningang en speaker output vs. lineuitgang) ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 18:08 ]

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
nog ff een leuk linkje over horens aan je telefoon http://www.pokia.com/ :P

Hallo!

Verwijderd

ik had wel ooit gezien dat je een telefoon aan je USB kon koppelen maar ik weet niet mer waar ik dat had gevonden. maar dat ging dan via de internetverbinding

Verwijderd

@Edwardseepers: Heb je al wat gedaan met die telefoon?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:34:
ik had wel ooit gezien dat je een telefoon aan je USB kon koppelen maar ik weet niet mer waar ik dat had gevonden. maar dat ging dan via de internetverbinding
Ja, dat zijn de telefoons waar ik het over had. Die kosten echter een euro' tje of 50 als ik gelijk heb. Dat is me niet bepaald het geld waard, zegmaar. Hehe.
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 18:34:
@Edwardseepers: Heb je al wat gedaan met die telefoon?
Nee, ik heb de afgelopen dagen ziek in bed gelegen, transpirerende en 16 van de 24 uren in een dag slapende. De 8 uurtjes waarin ik op was mijn vriendin erg chagerijnig wat betreft het ( :/ ) brabbelen via Skype. Het idee om een telefoon door te linken aan mijn geluidskaart werd ineens angstvallig veel minder :+. Komt vanzelf wel joh; volgende week heb ik lekker veel vrij, dan ga ik eens kijken. Houd het topic maar in de gaten, want ik heb misschien nog wel leuke dingen in petto. ;)
Pagina: 1