Toon posts:

Vervangen Radeon 9600 Pro door Radeon 9800 Pro of X800 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren ben ik erachter gekomen dat mijn Hercules 3D Prophet 9600 Pro de geest heeft gegeven. Nu ben ik aan het zoeken naar een vervangende grafische kaart. Mijn voorkeur gaat toch wel uit naar een ATI Radeon aangezien ik daar wel goede ervaringen mee heb. Nu zit ik persoonlijk te twijfelen tussen een Radeon 9800 Pro model of de X800. Ik gebruik mijn pc het meeste voor internet e.d. maar ook speel ik spellen als Half Life 2, Far Cry, CoD en binnekort Brothers in Arms.

Het liefst kies ik natuurlijk voor de X800 omdat deze weer nieuwer en sneller is dan de 9800 Pro natuurlijk ( met bijbehorend prijskaartje ). Alleen heb ik wat topics doorgelezen m.b.t. deze kaart en daarbij komt het verhaal m.b.t. de voeding van je pc veelvuldig naar boven. Bij deze dus mijn vraag of ik problemen kan verwachten wanneer ik zou kiezen voor de Radeon X800 ? Mijn systeem ziet er als volgt uit:

- AMD Athlon XP 2000+
- MSI KT4V Moederbord met 1024 MB DDR-SDRAM erop.
- HD's: Maxtor DiamondMax 40 GB en DiamondMax Plus 80 Gb
- Thermaltake Tsunami kast met Maxpower 350 Watt voeding.

B.v.d.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik denk dat het met die x800 nog wel wilt lukken, zelf heb ik namelijk ook een 350 watt voeding en mijn systeem draait daar prima op, het is wel een ander merk maar volgens mij is de maxpower ook nog wel een aardig merk

je kan die kaart opzich best kopen, kom je dan toch problemen tegen kun je altijd nog een nieuwe voeding aanschaffen

maar je zal helaas niet de volledige power van die x800 kunnen benutten want je cpu word dan de bottleneck

voor dit systeem zou ik eerder een 9800 kopen dan een x800 om de bovenstaande reden

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

x800 is idd overkill, maar je kan er nog altijd een kopen, dan heb je toch al een vette kaart tegen de tijd dat je je moederbord / processor gaat upgraden. Het is maar wat je zelf verkiest natuurlijk...

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:54

Thandor

SilverStreak

Ik denk dat je i.p.v. die Radeon 9800 Pro toch beter een GeForce 6800LE kunt kopen.
Zowel ATi als nVidia hebben goede kaarten ;)
Als je de X800 neemt kun je grafisch alles weer trekken. CPU, Mobo & mem kun je later upgraden.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:56

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ranzy schreef op zondag 06 maart 2005 @ 19:00:
x800 is idd overkill, maar je kan er nog altijd een kopen, dan heb je toch al een vette kaart tegen de tijd dat je je moederbord / processor gaat upgraden. Het is maar wat je zelf verkiest natuurlijk...
Maar tegen die tijd is PCI-express zover dat je liever voor een dergelijk bordje gaat. Ik zou nu geen AGP kaart meer kopen met oog op de toekomst, om deze weer te gebruiken in een nieuw moederbord. Mogelijk dat een leuk geprijsde 9800 Pro interessanter is. Tenminste zo denk ik er over.

Overigens speel ik spelen als NFSU II en World of Warcraft met het volgende systeem:

AMD Athlon 1400Mhz (Thunderbird)
1GB PC133 SDRAM
Abit KT7-RAID
ATI 9500 Pro 128MB VGA kaart
3x 40GB Maxtor HDD@7200

En dat gaat nog prima, volgens mij kan ik de meeste spelen nog redelijk goed draaien.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

De keuze van de kaart is gewoon een kwestie van wat reviews lezen en bepalen of je het ervoor over hebt, als je wilt weten of de3 voeding voldoende vermogen heeft kan je het beste even hier kijken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.