Sinds gisteren ben ik erachter gekomen dat mijn Hercules 3D Prophet 9600 Pro de geest heeft gegeven. Nu ben ik aan het zoeken naar een vervangende grafische kaart. Mijn voorkeur gaat toch wel uit naar een ATI Radeon aangezien ik daar wel goede ervaringen mee heb. Nu zit ik persoonlijk te twijfelen tussen een Radeon 9800 Pro model of de X800. Ik gebruik mijn pc het meeste voor internet e.d. maar ook speel ik spellen als Half Life 2, Far Cry, CoD en binnekort Brothers in Arms.
Het liefst kies ik natuurlijk voor de X800 omdat deze weer nieuwer en sneller is dan de 9800 Pro natuurlijk ( met bijbehorend prijskaartje ). Alleen heb ik wat topics doorgelezen m.b.t. deze kaart en daarbij komt het verhaal m.b.t. de voeding van je pc veelvuldig naar boven. Bij deze dus mijn vraag of ik problemen kan verwachten wanneer ik zou kiezen voor de Radeon X800 ? Mijn systeem ziet er als volgt uit:
- AMD Athlon XP 2000+
- MSI KT4V Moederbord met 1024 MB DDR-SDRAM erop.
- HD's: Maxtor DiamondMax 40 GB en DiamondMax Plus 80 Gb
- Thermaltake Tsunami kast met Maxpower 350 Watt voeding.
B.v.d.
Het liefst kies ik natuurlijk voor de X800 omdat deze weer nieuwer en sneller is dan de 9800 Pro natuurlijk ( met bijbehorend prijskaartje ). Alleen heb ik wat topics doorgelezen m.b.t. deze kaart en daarbij komt het verhaal m.b.t. de voeding van je pc veelvuldig naar boven. Bij deze dus mijn vraag of ik problemen kan verwachten wanneer ik zou kiezen voor de Radeon X800 ? Mijn systeem ziet er als volgt uit:
- AMD Athlon XP 2000+
- MSI KT4V Moederbord met 1024 MB DDR-SDRAM erop.
- HD's: Maxtor DiamondMax 40 GB en DiamondMax Plus 80 Gb
- Thermaltake Tsunami kast met Maxpower 350 Watt voeding.
B.v.d.