Toon posts:

[VPN] Na opzetten VPN, geen internet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een vpn server aangemaakt in windows xp pro sp2, en als een vriend van mij dan een
succesvolle verbinding maakt met mij, heeft hij wel verbinding op mij netwerk, maar doet zijn MSN en
andere interner applicaties het plots niet meer. Als hij de VPN verbreekt, doet alles het weer. Wat is
hier aan de hand en hoe kan ik het verhelpen!

UPDATE: Bovenstaande werkt,

Probleem 2: Nu kan er maar 1 persoon tegelijkertijd connecten, wil er juist meer!?! Hoe dat op te lossen. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1016430

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 18:53 ]

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-05 15:44
waarschijnlijk wordt je standaard gateway veranderd bij het opzetten van je VPN verbinding, daar kun je eens naar kijken met het commando "ipconfig/all"
Kun je meer info geven over de manier waarop je die VPN verbinding opzet?

[ Voor 22% gewijzigd door 0siris op 06-03-2005 17:56 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je moet ergens bij de instellingen van de VPN wat uit of aanvinken. Ik heb nu niet zoveel tijd, maar als ik er aan denk zou ik straks even kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon een standaard 1 via de wizard van Windows XP, en poorten doorgemapped naar de pc in kwestie

Verwijderd

Ga naar de eigenschappen van je VPN verbinding -> Tabblad Netwerk -> Eigenschappen van het TCP/IP protocol -> Geavanceerd -> Op het tabblad Algemeen het vinkje van de gateway optie uitzetten. Op die manier zal je je eigen internetverbinding kunnen blijven gebruiken.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb dit probleem ook en het gateway-vinkje uitvinken werkt helaas niet.

Zijn er nog meer opties?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
je snapt denk ik het hele principe van VPN niet.
VPN is bedoeld om toegang te krijgen tot jou netwerk omdat deze normaal is afgeschermd voor de boze buitenwereld. als je een VPN connectie maakt dan zal al het verkeer via deze tunnel gaan, dus als je vriend de connectie maakt naar jou toe, dan moet je er voor zorgen dat jij alle pakketjes netjes doorvoert.

het is op zich vreemd dat je internet wil sharen met hem omdat dit al toegangkelijk is voor hem.
en om het allemaal toch maar even voor de kauwen, zorg er voor dat je jou internet connectie met hem shared dan zal hij ook internet hebben via zijn verbinding.
wat er dan eigenlijk gebeurd is dat je als een soort proxy server zal gaan fungeren en hij zal jou ip spoofen.. ik weet niet of dat de bedoeling is want anders is een proxy server wel net zo makkelijk.

maargoed je moet dus jou VPN koppelen aan je internet verbinding en dan komt het wel goed, zelf heb ik het onder linux draaien maar het principe zou hetzelfde moeten zijn.
Pagina: 1