Toon posts:

MSI K8N Neo of A64 2800+ dood ?

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar maanden een nieuw moederbord plus processor , een msi k8n Neo ( ms-7030) en een athlon 64 2800 mHz .Alles liep tot een paar dagen geleden erg goed, ik heb er mooit problemen meegehad, temperatuur van de processor was meestal zo'n 39 graden . Nu was ik met studio 9 een film aan het bewerken en ineens viel het systeem spontaan uit. Ik heb toen meteen even in het bios gekeken of de processortemperatuur misschien te hoog was geworden maar die was gewoon goed. Nu doet mijn systeem niets meer , er branden op de D-Bracket 4 rode ledjes, wat een defecte processor zou betekenen. Maar het vreemde is dat wanneer ik enkel alleen het moederbord aansluit ( zonder videokaart , processor , geheugen enz,,,,) er ook geen enkel biospiepje te horen is . Als ik de 220v stekker er in stop begint meteen de ventilator te draaien , dus nu twijfel ik of het wel mijn processor is die defect is . Het probleem is dat ik op de HCC de processor en mijn moederbord bij 2 verschillende winkels heb gekocht ( hier ver vandaan) .

Ps. ik heb ook al meerdere voedingen geprobeerd , en geheugen , andere videokaarten (zowel agp als pci) maar wat ik ook doe het systeem boot meteen en geeft geen biospiepje(s) en alleen zwart beeld .

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:45

Thandor

SilverStreak

Grote kans dat het moederbord stuk is en dus bv. een verkeerde melding geeft en denkt dat de CPU stuk is.
Probeer het systeem zo kaal mogelijk te maken, dus alleen met de écht nodige hardware.
Geheugen, processor, videokaart en moederbord. De rest afkoppelen.

ps. een athlon xp 64 2800 mHz. ?, je bedoelt zeker AMD Athlon 64 2800+ ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 04:40

Brazza

Byte me!

Als je CPU dood is gaan de fans wel draaien, maar hoor je geen piepjes. Ik ben bang dat MSI gelijk heeft..
Misschien even bios reset?

[ Voor 12% gewijzigd door Brazza op 06-03-2005 16:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op zondag 06 maart 2005 @ 16:04:
Grote kans dat het moederbord stuk is en dus bv. een verkeerde melding geeft en denkt dat de CPU stuk is.
Probeer het systeem zo kaal mogelijk te maken, dus alleen met de écht nodige hardware.
Geheugen, processor, videokaart en moederbord. De rest afkoppelen.

ps. een athlon xp 64 2800 mHz. ?, je bedoelt zeker AMD Athlon 64 2800+ ;)
heb ik gedaan en dan nog krijg ik geen biospiepjes en blijft het beeld zwart ( er wordt ook geen schakelspanning naar de monitor gestuurd, je hiirt hem niet klikken)

Verwijderd

Topicstarter
Brazza schreef op zondag 06 maart 2005 @ 16:04:
Als je CPU dood is gaan de fans wel draaien, maar hoor je geen piepjes. Ik ben bang dat MSI gelijk heeft..
Misschien even bios reset?
ja maar zelfs zonder processor geeft ie geen geluid , je zou dan toch een melding moeten horen dat er iets mis is, bios reset heb ik ook al geprobeerd

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 16:08 ]

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 04:40

Brazza

Byte me!

Bij de keren dat ik een dooie CPU had hoorde ik ook geen piepje(s). Omdat dit nog voor de POST is hoor je geen piepjes. correct me i've wrong

[ Voor 9% gewijzigd door Brazza op 06-03-2005 16:10 ]

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-08 13:11
Zonder CPU boot ie niet en piept ie ook niet, is er misschien een optie om je CPU bij een vriend oid te testen? Trek je mem er anders eens uit, dan moet ie piepen. Of evt. een melding omtrent het mem op het d-bracket geven... ;)

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:44
Of het je moederbord, of je CPU zal zijn is en blijft lastig te zeggen. Ik kan uit m'n geheugen nog herinneren wat er bij mij gebeurde met 'n dode CPU op een Neo2:

- 4 rode leds
- fans draaien wel
- een lange piep dacht ik
- geen beeld natuurlijk:-)

CPU teruggestuurd en nieuwe erin en geen probleem meer. Misschien helpt het je :)

[ Voor 11% gewijzigd door objectief2 op 06-03-2005 16:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jarno schreef op zondag 06 maart 2005 @ 16:11:
Zonder CPU boot ie niet en piept ie ook niet, is er misschien een optie om je CPU bij een vriend oid te testen? Trek je mem er anders eens uit, dan moet ie piepen. Of evt. een melding omtrent het mem op het d-bracket geven... ;)
met processor , maar zonder geheugen nog steeds 4 rode ledjes en geen piepjes

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er is maar één manier om definitief te achterhalen of het om mobo of CPU gaat en dat is om je CPU op een ander mobo te testen of omgekeerd :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op zondag 06 maart 2005 @ 16:28:
Er is maar één manier om definitief te achterhalen of het om mobo of CPU gaat en dat is om je CPU op een ander mobo te testen of omgekeerd :z
daar was ik al bang voor ja , dan wordt het dus op goed geluk opsturen , eerst moederbord en daarna processor denk ik

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 16:01:
Ik heb sinds een paar maanden een nieuw moederbord plus processor , een msi k8n Neo ( ms-7030) en een athlon xp 64 2800 mHz
Een Athlon XP 64 ?

Verwijderd

Ik sta werkelijk versteld, ik heb een weekje geleden voor mij broertje een nieuw systeem in elkaar gezet, ook dit moederbord en een 3500+ en EXACT dezelfde issues heb jij nu?

MSI Neo2 Platinum blijft hangen in bootscreen

De processor is teruggestuurd dus daar komt een nieuwe voor aan, al vond ik het doodgaan van een Athlon64 3500+ bijzonder vreemd.

Laat het even weten als je een oplossing hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 16:44:
Ik sta werkelijk versteld, ik heb een weekje geleden voor mij broertje een nieuw systeem in elkaar gezet, ook dit moederbord en een 3500+ en EXACT dezelfde issues heb jij nu?

MSI Neo2 Platinum blijft hangen in bootscreen

De processor is teruggestuurd dus daar komt een nieuwe voor aan, al vond ik het doodgaan van een Athlon64 3500+ bijzonder vreemd.

Laat het even weten als je een oplossing hebt :)
ik kom niet eens tot het bootscreen , ik krijg helemaal geen beeld

Verwijderd

Topicstarter
zo je bent goed wakker !!!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 18:11:
ik kom niet eens tot het bootscreen , ik krijg helemaal geen beeld
Klopt, dat was dus wat er daarna afspeelde. We kregen in eerste instantie alleen nog het platinum scherm, maar daarna was dat ook afgelopen.

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:58
als je in de bios komt, zet dan die platinum scherm uit, dan zie je wat er gebeurt, ramcheck, enz?

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Verwijderd

Daar kwamen we niets eens meer in ;)

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Controleer voor de zekerheid ook de condensatoren op het bord. Wel vaker gehoord bij MSI

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

Verwijderd

Topicstarter
kahm-jai schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 22:13:
Controleer voor de zekerheid ook de condensatoren op het bord. Wel vaker gehoord bij MSI
wat moet ik daar aan controlleren dan?

Verwijderd

Of ze bol staan, kleine gekleurde puntjes erop, of ze d'r uitzien als een stuk popcorn, of dat ze gewoon d'r uitzien zoals ze d'r moeten uitzien: vlakke bovenkant.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 08:14:
Of ze bol staan, kleine gekleurde puntjes erop, of ze d'r uitzien als een stuk popcorn, of dat ze gewoon d'r uitzien zoals ze d'r moeten uitzien: vlakke bovenkant.
ze zien er gewoon goed uit . ik ga zometeen maar eens mijn moederbord inpakken en verzenden richting de leverancier.

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 23:06

Zillion01

Obey your screen!

in het begin deed mijn neo4 ook niets, toen ben ik met de processor naar computer-land gegaan en gezegd dat vermoedelijk of mijn mobo of mijn proc dood was en ik dus niet wist wat ik zgn. bij hun moest kopen. toen hebben ze de proc getest en die bleek in orde. uiteindelijk deed alles het wel toen ik voor de zoveelste keer memory uit en in had geinistalleerd. laatst deed het bord opeens ook niets en nadat ik de mem er weer een keer uit had gehaald en in gestopt weer wel... dus check goed of alles er goed in zit en probeer idd bios reset ook even (batterij uit mobo halen)

en.. probeer ook even een andere voeding.. want fans wel draaien maar de rest doet het niet is ook typisch een symptoon van een kapotte PSU..

edit .. oeps ik zie dat je dat al geprobeerd hebt. good luck anyways

[ Voor 17% gewijzigd door Zillion01 op 14-03-2005 16:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn moederbord opgestuurd en inderdaad was hij defect , ze hebben de andere dag meteen een ander bord opgestuurd en die draait ondertussen weer perfect.

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

angerfist-yentl

vake bei te bange!

BETERRRR

Vake bei te bange

Pagina: 1