Toon posts:

MSI Neo2 Platinum blijft hangen in bootscreen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Van het weekeinde voor mijn broertje een nieuw systeem in elkaar gezet, met een Antec Sonata, dit moederbord, 2x 512MB Twinmos geheugen, een WD Raptor, een 9800 pro van Sapphire, en een Athlon64 3500+.

Het systeem is zonder over te clocken geinstalleerd etc. zonder problemen. Maar, nu belde mijn broertje dus net op, het systeem blijft hangen in het bootscreen met het platinum logo. In de bios komen lukt niet, het systeem reageert verder niet. Dit was na een potje Doom 3 die beeindigde met een bsod met volgens hem "iets met ati erin". Imo dus een driver issue.

Ik dus gevraagd, draaien al je fans en zitten er nergens kabels tussen, maar alles draait. Ik heb hem nu dus geadviseerd om zijn cdrom spelers los te koppelen, harde schijf los te koppelen, kortom, begin even met een kaal systeem. Draait het, dan zit er daar iets fout, zoniet wissel het geheugen is om in de banken etc.. niets werkt echter meer.

Mijn gevoel zegt me dat dit uberhaupt niet normaal is, voor zover ik weet is de Athlon64 beschermd tegen oververhitting. Heeft er iemand een idee wat ik nog kan adviseren?

Verwijderd

kennelijk hebben wij hetzelfde probleem :r

Verwijderd

het schijnt dat AMD64 icm Twinmos nog wel eens wil flippen.
precieze bron heb ik niet

Verwijderd

Topicstarter
Hij krijgt nu helemaal geen beeld meer, het is ook zo'n kansloos figuur want je bent al 10 minuten bezig om hem uit te leggen dat hij eens een cmos clear jumper moet omzetten :| Maargoed, ik heb hem nu gevraagd om eens de videokaart uit zijn oude machine er in te zetten, wie weet.

Verwijderd

RAM module in een andere bankje proberen
CMOS reset idd

Verwijderd

Ik heb zelf Corsair geheugen, lijkt me niet dat die problemen opleveren, zo'n topmerk :/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 21:04 ]

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

Even de pc opstarten met insert toets ingedrukt hoeft ie de cmos niet te clearen.

Verwijderd

Topicstarter
Hij is nu het geheugen aan het omwisselen met een oud reepje ddr2700 :) Als die het nu wel doet lijkt het me duidelijk. Maar anders zou ik het ook niet weten. :?

Videokaart is net omgewisseld maakte geen verschil, cmos clear ook niet, alle harde schijven zijn los, idem voor cdrom spelers.

• blax
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-08 15:50
Dit heb ik ook gehad. Maar nadat ik de fanspeed control had uitgezet waren de problemen voorbij. Want wat bleek naast dat de ventilator van de processor automatisch zachter ging draaien. Ging ook de ventilator van de northbridge zachter draaien. Met als gevolg oververhitte northbridge. Nu ik dit heb uitgezet heb wel iets meer geluid maar het systeem is een stuk stabieler geworden.

Nog iets zelf heb ik de mobo ook in een sonata hangen. En gebruik ook twinmos geheugen 2x 512. En dit werkt prima.

Verwijderd

Topicstarter
Net getest, fanmate ertussen uit, en de 12cm fan van de kast op een normale voedingstekker, geen resultaat :/
Pagina: 1