Plotseling verbreken verbinding

Pagina: 1
Acties:

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-02 12:22
ik heb inmiddels al een jaar of 3 ADSL via XS4all wat mij (tot nu toe) altijd prima is bevallen. Sinds een week of 2 heb ik echter een zeer vervelend probleem. De verbinding wordt zeer regelmatig plotseling verbroken, opnieuw verbinden is dan niet meer mogelijk, ik moet mijn modem geheel uitzetten waarna deze weer opnieuw verbinding maakt met de centrale, pas dan kan ik opnieuw inloggen. Dit probleem doet zich zowel met mijn router als met een verbinding via een losse computer voor. Ik heb de kabel van het modem naar de meterkast en van de router/computer naar het modem al vervangen dus hier lijkt het ook niet aan te liggen. Zou het kunnen dat dit een probleem in de centrale of in de kabels in de grond is en wat zou hier eventueel aan te doen zijn? Of zou dit een probleem van het modem zelf kunnen zijn, ik heb een Alcatel modem, maar het type staat nergens op dat ding, ik heb hem gekregen toen ik mijn abonnement bij xs4all aanging.

Dit is het mailtje wat dus net naar de helpdesk van XS4all gegaan is, zou dit aan het modem kunnen liggen (dingetje is ook alweer oud natuurlijk) of moet ik het probleem bij xs4all (of KPN) zoeken?

Verwijderd

Ik denk dat er een vrij grote kans is dat het modem kaduuk is. Probeer het anders eens met een ander exemplaar, ik hoorde een tijdje terug dat trouwe abonnees van XS4all gratis of voor een kleine prijs een nieuw modem kunnen krijgen ;).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 11:57 . Reden: foutje ]

Verwijderd

Ik heb precies dezelfde problemen. XS4All Basic en Alcatel Speed Touch Home.
Op de nieuwsgroep wordt gezegd dat het aan de modem kan liggen.

De storingsdienst van KPN ADSL (0800-0407 optie 4) geeft het advies de telefoonkabel tussen hoofdaansluiting en splitter zo kort mogelijk te maken. Een lange telefoonkabel tussen hoofdaansluiting en splitter zou de snelheidsverhoging niet aankunnen. Een langere netwerkkabel wel.
Vandaag nog geen last gehad van het wegvallen van de verbinding. Zodra ik er weer last van heb, zal ik de door KPN genoemde optie eens proberen. Hoewel ik niet veel verdusie heb in de oplossingen van de helpdesk, bleek uit reactie van de helpdeskdame dat dit probleem al eerder is voorgekomen.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Heb je gecheckt of je het probleem ook hebt ZONDER splitter ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• LordLynx
De telefoonkabel is vrij kort, kan het probleem lijkt mij niet aan liggen. Zonder splitter wil ik best eens proberen, maar dan heb je geen telefoon meer toch? Lijkt me niet echt een oplossing dus. Heb inmiddels alweer 4 uur geen last, maar vanochtend 2 keer in 10 minuten.....

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

LordLynx schreef op zondag 06 maart 2005 @ 15:39:
De telefoonkabel is vrij kort, kan het probleem lijkt mij niet aan liggen. Zonder splitter wil ik best eens proberen, maar dan heb je geen telefoon meer toch? Lijkt me niet echt een oplossing dus. Heb inmiddels alweer 4 uur geen last, maar vanochtend 2 keer in 10 minuten.....
Niet echt handig nee, maar als dan blijkt dat een nieuwe splitter de oplossing is dan is het weer wel handig ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Dekay
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:37
Hier precies het zelfde! Ik heb ook XS4all Basic (met een Speedtouch Home modem). Af en toe wordt de verbinding verbroken en dan kan ik weer alles aan/uit zetten. Heb met XS4ALL/KPN al tig keer gebeld. Verbinding op Half-Duplex gezet, ze zeiden dat het moest werken, 10 minuten later het zelfde gezeik. Na een hele tijd ben ik naar hun 2e afdeling ofzoiets doorverbonden en toen zij hij dat het aan m'n modem lag, dat hij te oud was ofzo.. Klopt dit? Want dit is really frustrating..

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

Dekay schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 20:12:
.... Na een hele tijd ben ik naar hun 2e afdeling ofzoiets doorverbonden en toen zij hij dat het aan m'n modem lag, dat hij te oud was ofzo.. Klopt dit? Want dit is really frustrating..
die helpdesk heet adsl tweede lijn 8)7 Zou kloppen, want je heb oude modem die snelle verbinding niet aankan. Probeer eens met nieuwe ST 510 serie (effe vriend lenen ofzo)

We hebben ook na snlheidsverhoging problemen met timeout (fast abbo xs4all). Ik weet dat het niet aan mijn bekabeling lag, want alles heb ik getest. Na tig keren bellen & tig keren gezeik met KPN heb ik aangedrongen om monteur langs te laten komen. En ja.hoor...het ligt bij hun (alle KPN medewerker geven allemaal de schuld / fout aan me, wat me ontzettend irriteert). De monteur zeg dan dat de afstand tussen de isra doos & centrale te ver is: ca 1,5 km. En dat is in binnenstad Amsterdam |:(

[ Voor 4% gewijzigd door GrittyKitty op 09-03-2005 01:33 ]

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09-2025
Het schijnt dat de "oude" speedtouch Home op PSTN maar 832 kbps en via ISDN2 640 kbps aankan.

Een nieuwe Thomson 510v4 moet meer aankunnen en staan in grote getallen te koop op de diverse 2dehands sites (tip!).

[ Voor 4% gewijzigd door Hollanda op 09-03-2005 01:52 ]

Verwijderd

832 is van je maxium upload maar dat heeft de st510 en de st570 ook

• LordLynx
Lekker is dat dan, dan zou je een nieuw modem moeten kopen omdat ze de snelheid lopen te verhogen (waar ik overigens helemaal geen behoefte aan heb). Heb eindelijk iets terug van de helpdesk maar het enige wat konden zeggen is dat ik KPN maar moet bellen om de lijn door te meten, morgen maar eens doen.

Wat me trouwens net opvalt is dat op het moment dat de verbinding wegvalt ik heel even in mijn taskbar een icoontje en een waarschuwing 'a local area network cable is unplugged', iemand dit ook?

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 21:57

Luke!

#Treinbaas
Ook wel eens gehad, bleek de aankondiging te zijn van het einde van het modem, ook dat Alcatel-ding.

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
GrittyKitty schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 01:31:
[...]
We hebben ook na snlheidsverhoging problemen met timeout (fast abbo xs4all). Ik weet dat het niet aan mijn bekabeling lag, want alles heb ik getest. Na tig keren bellen & tig keren gezeik met KPN heb ik aangedrongen om monteur langs te laten komen. En ja.hoor...het ligt bij hun (alle KPN medewerker geven allemaal de schuld / fout aan me, wat me ontzettend irriteert). De monteur zeg dan dat de afstand tussen de isra doos & centrale te ver is: ca 1,5 km. En dat is in binnenstad Amsterdam

.....

Wat me trouwens net opvalt is dat op het moment dat de verbinding wegvalt ik heel even in mijn taskbar een icoontje en een waarschuwing 'a local area network cable is unplugged', iemand dit ook
Op zich natuurlijk niet raar dat KPN-medewerkers ervan uit gaan dat het probleem bij de klant zit. In de praktijk blijkt dat dat in 99% van de gevallen ook zo is. Hetgeen natuurlijk niet wil zeggen dat als duidelijk wordt dat het probleem niet bij de klant zit, KPN dat probleem ook gewoon moet oplossen, evt met een downgrade.

Overigens is het wel zo dat er altijd een monteur langs kan komen op de doe-het-zelf-voorwaarden. Dat wil zeggen dat er een monteur langs komt die zijn eigen laptop aansluit op het modem en de bekabeling controleert. Als het probleem dan blijkt te zitten in de bekabeling/apparatuur van de klant, mag de klant ook zelf betalen voor de monteur.

Met wide-open ADSL, bestaat altijd de mogelijkheid dat de snelheid niet gehaald wordt, of dat de verbinding problemen geeft, hoe dicht je ook bij de centrale woont. Probleem kan dan bijvoorbeeld in de kwaliteit van de aders of het aantal ADSL aansluitingen op de bundel zitten.

.....

Als er in beeld komt te staan 'cable unplugged', betekent dat het probleem niet in het ADSL signaal, maar in het LAN netwerk zit. Dus brak modem, brakke UTP-kabel, brakke RJ-45's, brakke netwerkkaart. Een lijnmeting bij de KPN gaat jouw probleem dus zeker niet helpen. Vervang de laatste drie (in volgorde van prijs: RJ-45's, UTP kabel, NIC) en als dan het probleem niet opgelost is, zit het dus in het modem. Als je binnen garantie van het modem zit, kan je die laten vervangen, zo niet dan weet je wat je zelf te doen staat.

• LordLynx
Net KPN gebeld en die raden mij aan een firmwareupdate van mijn modem te doen. Dit vanavond maar eens doen dan en kijken of dat helpt.
Pagina: 1