Ik heb zojuist een 10 meter lange UTP (cross) netwerkkabel gekocht, maar als ik hem aansluit van mijn netwerk kaart naar de andere computer geeft hij aan dat 1 van de kabels niet is aangesloten op beide computers. Om te controleren of de kabel stuk was heb ik de kabel doorgemeten en hij blijkt gewoon te werken. Als ik echter een andere kortere kabel aansluit dan doet het netwerk het wel. Waar kan dit aan liggen??
Verwijderd
Welke netwerkkaarten gebruik je dan?
[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 18:23 ]
1) kabelbreukVerwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 18:19:
Ik heb zojuist een 10 meter lange UTP (cross) netwerkkabel gekocht, maar als ik hem aansluit van mijn netwerk kaart naar de andere computer geeft hij aan dat 1 van de kabels niet is aangesloten op beide computers. Om te controleren of de kabel stuk was heb ik de kabel doorgemeten en hij blijkt gewoon te werken. Als ik echter een andere kortere kabel aansluit dan doet het netwerk het wel. Waar kan dit aan liggen??
2) verkeerd aangesloten (misschien toch straight, of verkeerde paren o.i.d.)
edit:
overbodig geworden opmerking
overbodig geworden opmerking
[ Voor 94% gewijzigd door Brobbel op 05-03-2005 18:34 ]
Verwijderd
Is het een cross kabel die gemaakt is in een fabriek? Of door de PC boer zelf? De kleurencombinatie voor een cross kabel zijn:
Stekker 1: wit-orange, orange, wit-groen, blauw, wit-blauw, groen, wit-bruin, bruin
Stekker 2: wit-groen, groen, wit-orange, blauw, wit-blauw, orange, wit-bruin, bruin
Zit er niet stiekem een switch/hub tussen? Of loopt je kabel (10 meter ding) niet langs iets wat kan storen (bijvoorbeeld schuin, dus diagonaal langs een 380 kabel).
Stekker 1: wit-orange, orange, wit-groen, blauw, wit-blauw, groen, wit-bruin, bruin
Stekker 2: wit-groen, groen, wit-orange, blauw, wit-blauw, orange, wit-bruin, bruin
Zit er niet stiekem een switch/hub tussen? Of loopt je kabel (10 meter ding) niet langs iets wat kan storen (bijvoorbeeld schuin, dus diagonaal langs een 380 kabel).
Ik heb net de kabel getest bij een vriend me die een router heeft en daar deed hij het gewoon.. zullen ze me de verkeerde kabel hebben aangesmeerd heb namelijk wel betaald voor de betaald voor de prijs van een crosskabel??
Verwijderd
Dan kan het nogsteeds zijn dat jou of zijn modem het juist andersom verstuurd. Zoek dat eens uit. (dus zeg maar een mdi-x ipv mdi versturen)Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 18:29:
Ik heb net de kabel getest bij een vriend me die een router heeft en daar deed hij het gewoon.. zullen ze me de verkeerde kabel hebben aangesmeerd heb namelijk wel betaald voor de betaald voor de prijs van een crosskabel??
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 18:32 ]
kijk op het bonnetje wat daar voor kabel staat aangegeven dat ze je hebben verkocht
staat daar cross ga dan terug en zorg dat ze het een cross maken
edit: als je bijde stekkers met de onderkant naar je toe houd en naast elkaar legt, komen de kleuren dan overeen in dezelfde volgorde?
ps: met onderkant bedoel ik dus de kant waar GEEN klipje zit dat je kabel op zn plaats houdt
staat daar cross ga dan terug en zorg dat ze het een cross maken
edit: als je bijde stekkers met de onderkant naar je toe houd en naast elkaar legt, komen de kleuren dan overeen in dezelfde volgorde?
ps: met onderkant bedoel ik dus de kant waar GEEN klipje zit dat je kabel op zn plaats houdt
[ Voor 47% gewijzigd door WPN op 05-03-2005 18:33 ]
Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum
allebei de stekkers hebben de volgende kleuren:
stekker 1: wit - oranje - groen - blauw - wit (met groene streep) - bruin - wit met bruine streep
stekker 2: precies het zelfde
stekker 1: wit - oranje - groen - blauw - wit (met groene streep) - bruin - wit met bruine streep
dan hebben ze je een straight gegeven
terug gaan naar de netwerk joker die het gemaakt heb en als cross verkocht heeft
terug gaan naar de netwerk joker die het gemaakt heb en als cross verkocht heeft
[ Voor 54% gewijzigd door WPN op 05-03-2005 18:35 ]
Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum
Dat is dus een straight !!!
* nero355 refreshde nog wel
* nero355 refreshde nog wel
[ Voor 40% gewijzigd door nero355 op 05-03-2005 18:35 ]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Dit is een normale kabel, en dus geen crossVerwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 18:33:
[edit]
spuit 11
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 18:35 ]
dat wordt dus weer terug
naar de winkel
het internet is als een neus, je moet eruit halen wat erin zit
dan is je een straight kabel aangesmeerd, teruggaan naar de winkel
Dus een straight kabel, geen cross.Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 18:33:
Heb zelf in het verleden ook eens bij een computerzaakje tot 3x toe een crosskabel willen halen, en zij zien alle keren kans om een verkeerde kabel te geven... Zit die computerzaak toevallig in Lemmer?
edit:
in 3 minuten 6 dezelfde reacties
in 3 minuten 6 dezelfde reacties
[ Voor 5% gewijzigd door Brobbel op 05-03-2005 18:37 ]
lol @ brobbel
Pagina: 1