Toon posts:

[XP] programma's op slot zetten - ook voor mijzelf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb flink gezocht, en zat programma's gevonden waarmee ik programma's op slot kan zetten. Het punt is echter dat ik ook mijzelf toegang wil ontzeggen, bv voor alle programma's behalve word, bijvoorbeeld voor een tijdsspanne van 2 uur.

U begrijpt, er moet gewerkt worden.

Oplossingen die in de buurt komen zijn ook prima. Ik heb al zo'n system tray manager die alle systray icons verbergt, inclusief zichzelf. Zo moet ik dat programma zelf eerst opstarten, om vervolgens aan te vinken dat actieve programma's zichtbaar worden (bv trillian etc), en dán kan ik ze pas openen. Dat werkt prima, want dat is net te veel moeite, en denk ik: hup, doorwerken. Ook de Taakbalk Snel Starten heb ik uitgevinkt; zo start ik iets minder snel firefox op om doelloos rond te surfen terwijl de minuten wegvliegen.

Het gaat er kortgezegd om dat ik dit soort wegen zoek om alle afleidende en entertainende aspecten van mijn comptuter wat verder weg te stoppen wanneer ik aan het werk ben. Wie heeft meer ideeën?

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
Uhm.. de oplossing is zelfdiscipline dunkt mij. Ook al krijg je het softwarematig voor elkaar; je vindt toch ook wel weer een omweg :P

Dat dan weer wel......

• ymmud
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-06-2022
te laat... :X

[ Voor 81% gewijzigd door ymmud op 05-03-2005 18:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard is de oplossing zelfdiscipline. Maar dat wil niet zeggen dat kleine technische hulpmiddelen nutteloos zijn of dat je het zonder zou moeten kunnen ofzo.

Zie het zo: Als ik dik was en minder snoep en taart zou moeten en willen eten, komt het uiteindelijk neer op zelfdiscipline. Maar het helpt wel als er geen dikke slagroomtaart op tafel staat en in de kast geen lekkere koekjes liggen.

Bedankt dus voor de constructieve bijdrage, maar nu graag weer ontopic. :P

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bekend probleem zeg maar!

Ik heb er wel is over nagedacht een speciaal account te maken in XP, voor werkpaard-doeleinden. Vanuit m'n account die ik dan normaal gebruik kun je met NTFS de rechten voor het Werk-account zo aanpassen dat je bepaalde programma's gewoon niet mag openen.

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

Kan je niet gewoon een tweede user aanmaken en opzetten als een soort work-account.

Dus geen snelkoppelingen naar andere programma's of zelfs die user geen toegang geven tot andere programma's

edit:
Te laat... Zoals SanderTje! dus zegt.. :P

[ Voor 15% gewijzigd door Neophyte op 05-03-2005 18:27 ]

Senri no michi mo ippo kara

Verwijderd

Topicstarter
hmja, dat is natuurlijk wel een idee. Nooit aan gedacht!
Andere ideeën zijn nog steeds welkom :)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

De mensen hier proberen je ook maar te helpen, het is logischer om eerst zelf eens te zoeken voordat je mensen af gaat flamen in een ander topic. Lees ook Algemene gedragsregels (Netiquette) een door :).

[ Voor 146% gewijzigd door leon1e op 05-03-2005 19:10 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
nero355 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 18:39:
Als het niet erg is zoek ik ook een LOCK programma alleen dan eentje zoals in Linux om je Desktop te locken en unlocken kan alleen door middel van een password !!! Bestaat zoiets voor XP ??
Zeg, anders kijk je ff hier ipv mijn draad te kapen. :)
Pagina: 1