Powermax zonder diskettedrive

Pagina: 1
Acties:

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Toen ik mijn pc samenstelde ben ik vergeten een diskette drive te kopen (stom, stom).
Nu denk ik problemen te hebben met mijn hardeschijf (2x gecrached, en computer reboot zomaar op willekeurige momenten).
Het is een Maxtor IDE 200gb en wil het controleren met het programma'tje Powermax, alleen de setup laat het alleen toe op een diskette te instaleren. Hoe moet ik dit oplossen?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:31

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Diskette drive aansluiten?
In een andere pc hangen?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is er een ISO CD-image te vinden? Zo ja, dan kun je het met die ISO oplossen.

Zo nee, brand dan een bootable CD met behulp van een image van de diskette. Het BIOS emuleert een diskette station met als inhoud de gebrande image. Zie: http://www.techsupportalert.com/search/t1214.pdf
The El Torito specification, created by IBM and Phoenix Technologies, was designed to be completely compatiblewith the ISO 9660CDstandard. It adds to the ISO 9660 specification by requiring a boot record at sector 11 of the last session on the CD. The boot record contains an absolute sector number that points to the boot catalog . There is no restriction on the location of the boot catalog. The catalog contains a list of entries describing all the boot images present on the CD. Again, there s no restriction on where the boot images can be on theCD. There can be any number of them, of three different types:
- Bootable emulation causes the image to be mapped to drive A or C, as a conventional bootable storage device.
- Non-bootable emulation maps the image as a conventional storage device, and allocates the last drive letter to it. l
- No emulation is a special mode which loads the image intomemory and executes it - extremely useful when developing copy protection or smart CDs designed for a variety of disparate systems. For example, the no emulation mode is used in the Windows NT operating system CDs.

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
svdmeer schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 19:39:
Is er een ISO CD-image te vinden? Zo ja, dan kun je het met die ISO oplossen.

Zo nee, brand dan een bootable CD met behulp van een image van de diskette. Het BIOS emuleert een diskette station met als inhoud de gebrande image. Zie: http://www.techsupportalert.com/search/t1214.pdf

[...]
dank je, dies goed ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De UBCD bevat ook Powermax :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nooit van gehoord, maar dat ding doet zijn naam eer aan :) Thanx!

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Er staat hier ook meer leuk en freeware spul: OM FAQ - Een paar handige freeware tooltjes ;)

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Een ander idee kan zijn om een bootable USB stick te maken.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:06
Dit klinkt eerder als een geheugen-probleem. Wellicht een nieuw moederbord met Nvidia chipset die niet compatible is met de geheugenstick die je erbij gekocht hebt?

Heb dit probleem zelf ook gehad. memtest gedraaid gedurende 24 uur maar die bleek perfect (was wel een dostooltje). Bleek uiteindelijk toch aan incompatible geheugen te liggen.

[ Voor 36% gewijzigd door Aziona op 05-03-2005 21:57 ]

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Aziona schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 07:46:
Dit klinkt eerder als een geheugen-probleem. Wellicht een nieuw moederbord met Nvidia chipset die niet compatible is met de geheugenstick die je erbij gekocht hebt?
Dat kan met die ultimate boot-cd ook getest worden. Ik hoor er in dit topic voor het eerst over, handige tool zo alles bijelkaar.

Verwijderd

Powermax kunt je gewoon van de maxtor site downloaden als iso... tjee moeilijk zoeken :)

[edit]
http://www.maxtor.com/por...d%20Drives&downloadID=113

Oja en memtest is er natuurlijk ook als ISO ;)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 11:58 ]

Pagina: 1