Toon posts:

DVD die in elke speler werkt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

voor een bedrijf moet ik een videodvd maken en deze dvd moet in elke dvd speler af te spelen zijn. Tot nu toe heb ik Princo (-) DVD's gebruikt en dit werkt over het algemeen erg goed, alleen ik heb wel eens klachten gehad dat deze niet werkten in bepaalde dvdspelers.

Ik brand mijn dvd's met Nero 6 Ultra Edition met een Pioneer D107 met na mijn weten de laatste firmware (ik weet niet of dit überhaupt invloed heeft op het goed afspelen van videodvd's in dvdspelers).

Heeft iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn dvd's in elke dvdspeler werkt? Welk merk/type dvd's kan ik het beste gebruiken en is de firmware van invloed?

Alvast bedankt voor de hulp

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:39

CaDje

Framedrops for life

volgens mij zijn er nog steeds DVD spelers die alleen + of - DVD's afspelen. Dus ik denk dat je dan toch voor een probleem komt te staan.

Misschien is persen een oplossing ?

Verwijderd

Princo dvd's heb ik alleen maar slechte ervaringen mee in vergelijking met platinum, sony en ricoh. Tegenwoordig gebruik ik alleen nog maar platinum 8 speed dvd-plus , werken top en zijn niet te duur als ik ze per 100 koop.

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Een dvd maken die op ALLE dvd-spelers werkt gaat niet lukken. Er zijn namelijk meerdere dvd-formaten o.a. dvd-r, dvd+r en dvd-ram. Sommige dvd-spelers spelen alleen dvd+r en sommige alleen dvd-r af.... Een oplossing is om elke video-dvd 2 keer te branden: 1x dvd-r en 1 x dvd+r. Dan is hij in 99% van alle dvd-spelers af te spelen.

Maar waarom gebruiken jullie princo's? Dat zijn zo ongeveer de goedkoopste dvd's die er zijn. Gebruik eens een beter merk, dan komt de leesbaarheid ook ten goede....

edit: ik moet sneller leren typen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door L.N. op 04-03-2005 14:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Welk merk raden jullie aan? Princo is idd erg goedkoop en kan me goed voorstellen dat er beter op de markt zijn. Heeft iemand merktips?

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 14:06:
Welk merk raden jullie aan? Princo is idd erg goedkoop en kan me goed voorstellen dat er beter op de markt zijn. Heeft iemand merktips?
Ik gebruik altijd Philips+R werkt altijd goed :)

Verwijderd

Een videodvd kan je ook branden als dvd-rom. Als je brander het ondersteunt kan je met behulp van bepaalde firmware de dvd's branden als dvd-rom. Ik heb altijd begrepen dat dat de compabiliteit met standalone lezers ten goede komt.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Past wellicht beter in OM?

Maar geen elke dvd plus of min R wordt door ALLE dvd spelers gelezen. Om het absoluut te laten werken moet je laten persen. Echter dan begin je te belaten bij vanaf 1000 stuks

effe googlen: oops:

1.000 euro 1.860,- euro 1,86
2.000 euro 3.020,- euro 1,51

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Afhankelijk van budget, aantallen etc. zou je voor een professioneel kunnen gaan. Maar goed, SA -> Opslagmedia & I/O Controllers omdat het vornamelijk over de hardware gaat :)

Lees wel even Wat is de beste CD/DVD media? in de FAQ aldaar en dan vooral de ook zoektip daarbij :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik dus ook nog graag zou willen weten is of de firmware nog van invloed is.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:18
naar mijn mening niet, deze verschillen wbt de leesbaarheid van de dvd is eigenlijk in een player niet te merken..

Wel zal het interessant kunnen zijn als je een firmware hebt die bitsetting ondersteund, ik weet niet hoe dit met de Pioneer series zit, dit vergroot de compabiliteit van de gebrande dvds op dvd spelers / x boxen.

PVoutput

Verwijderd

sommige spelers hebben toch oook lees problemen als ze op te hoge speed zijn gebrand?

Verwijderd

imho: Verbatim datalifePLUS. heb ik nog nooit problemen mee gehad, en werken in elke dvd-rom en standalone dvd speler die ik tot nu toe ben tegengekomen.
Pagina: 1