[OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nForce4 SLI - Deel 3

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 2.293 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 21:08
Paul Hewson schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 17:28:
[...]

De cellen die ik heb gebruik ik wel hoor ;) Nieuwe installatie van Windows gaf die problemen. Over oude HD's gesproken, sloot een oude IBM HD aan en spontaan gaf de HD de geest. Heb ik toen niet voor niks vervangen gelukkig.
Nah ja, sorry! :P Maar je weet maar nooit hé ;)
Doe eens een memtest. Ook ik had problemen bij de installatie van Windows en het probleem lag aan mijn geheugen. Door de timings wat ruimer te nemen (van 2-3-3-7 naar 3-4-4-4-11 of zoiets) en de spanning te verhogen (naar 2,8 V) kon ik dan wel Windows installeren. Daarna heb ik er een nieuwere BIOS in geflashed en de problemen waren verdwenen want ik kon mijn geheugen hoger clocken met lagere timings :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:11

sapphire

Die-hard pruts0r

Paul Hewson schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 17:28:
[...]

De cellen die ik heb gebruik ik wel hoor ;) Nieuwe installatie van Windows gaf die problemen. Over oude HD's gesproken, sloot een oude IBM HD aan en spontaan gaf de HD de geest. Heb ik toen niet voor niks vervangen gelukkig.
toen ik mijn bench disk (4,3gb seagate) aansloot op me DFI gaf die ook spontaan de geest :|

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 13:22

White Dust

PlaneScape: Torment

Eindelijk, de onboard lan doet het.
Was een combi van problemen. Bij chello stond het macadres van de oude lankaart en de nvidia firewall deed vaag :X

Edit:

O, en nog even een fotootje :P
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/55649/thumb.jpg
*klik*

[ Voor 40% gewijzigd door White Dust op 30-03-2005 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2021
ffuh algemeen vraag je tussendoor.

Als je PCI-E op 130Mhz draaid, overclock je dan mem/core speed met 30%, aangezien standaard PCI-E 100Mhz is?

Het wel niet betekenen dat mijn 6800GT's 350/1000*1,3 = 455/1300 hebben gelopen, dit lijkt me een beetje veel :D .

[ Voor 5% gewijzigd door The farmer op 30-03-2005 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

lijkt mij van niet.Het was toch ook niet dat als je je AGP bus omhoog gooide dat je GFX ook mee omhoog ging? dus lijkt me nu ook niet,

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geil :9~
The farmer schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 23:23:
ffuh algemeen vraag je tussendoor.

Als je PCI-E op 130Mhz draaid, overclock je dan mem/core speed met 30%, aangezien standaard PCI-E 100Mhz is?

Het wel niet betekenen dat mijn 6800GT's 350/1000*1,3 = 455/1300 hebben gelopen, dit lijkt me een beetje veel :D .
Je PCI bus 30% hoger klokken wil inderdaad niet zeggen dat ook de core en mem speed van de grafische kaart met 30% omhoog gaan. Verhogen van AGP/PCI(e) bussnelheid heeft praktisch geen enkel nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 02:36:
[...]

Geil :9~

[...]

Je PCI bus 30% hoger klokken wil inderdaad niet zeggen dat ook de core en mem speed van de grafische kaart met 30% omhoog gaan. Verhogen van AGP/PCI(e) bussnelheid heeft praktisch geen enkel nut.
Offtopic: Sorry maar verhogen van de AGP snelheid heeft wel nut bij nvidia kaarten. En dan niet 1 of 2 Mhz maar een verhoging tot 90Mhz bijvoorbeeld. Net zoals het AGP voltage verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 15:12:
[...]

Offtopic: Sorry maar verhogen van de AGP snelheid heeft wel nut bij nvidia kaarten. En dan niet 1 of 2 Mhz maar een verhoging tot 90Mhz bijvoorbeeld. Net zoals het AGP voltage verhogen.
En niet alleen bij Nvidia kaartjes.
(mede Nav jouw posts) ben ik gaan expirimenteren met mn x800 met apg voltages/snelheden, en zeker tot zo'n 80 tot 90 mhz leverde het me gewoon puntenwinst op.
En ook het agp voltage verhogen hielp mijn oc te stabiliseren en verhogen.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:20
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 15:12:
[...]

I agree, bij mijn NF7-s kan ik ook ietsjes verder komen met Vagp op1 ,6 ipv 1,5, en dan bedoel ik de CPU OC! De agp freq heb ik niet verhoogt maargoed..

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
PCI-E op 130 leverde mij +/- 200 punten op in 3DMark05, ik ging dan van in de 8300 naar in de 8500, maar daarna kon ik systeem pas werkend krijgen na de harde schijf geformateerd te hebben, etc.

btw ik had dan nog niet mijn kaarten overclocked, misschien heeft het dan minder impact.

Bij Bytes @ Work was een gast geweest die had hem op max. 145Mhz gezet, die kaart kon meteen begraven worden ;)

[ Voor 50% gewijzigd door The farmer op 31-03-2005 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

El Snorro schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 15:31:
[...]

En niet alleen bij Nvidia kaartjes.
(mede Nav jouw posts) ben ik gaan expirimenteren met mn x800 met apg voltages/snelheden, en zeker tot zo'n 80 tot 90 mhz leverde het me gewoon puntenwinst op.
En ook het agp voltage verhogen hielp mijn oc te stabiliseren en verhogen.
Daardoor is hij dus waarschijnlijk ook dood gegaan
The farmer schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 15:47:
PCI-E op 130 leverde mij +/- 200 punten op in 3DMark05, ik ging dan van in de 8300 naar in de 8500, maar daarna kon ik systeem pas werkend krijgen na de harde schijf geformateerd te hebben, etc.

btw ik had dan nog niet mijn kaarten overclocked, misschien heeft het dan minder impact.

Bij Bytes @ Work was een gast geweest die had hem op max. 145Mhz gezet, die kaart kon meteen begraven worden ;)
En nog eentje.... best vaag dat die kaarten daar zo slecht tegen kunnen |:(

[ Voor 41% gewijzigd door DaWaN op 31-03-2005 16:10 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 26-08 14:55
Ik heb het systeem nu helemaal standaard draaiende staan. Klik op mijn sig voor de specs. Alleen welke nVidia drivers (stabiele) raden jullie mij aan? En welke bios, EN waarmee lezen jullie de temp uit, en is dat betrouwbaar? :D

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:57
Specs:
AMD 64 3500+
DFI Lanparty nForce 4 SLI-DR
2x 512MB OCZ PC4000 CAS 2,5-3-3-8
2x XFX Geforce 6800 GT
WD Raptor 74GB
2x Maxtor Diamondplus 9 160GB
Thermeltake PurePower 680W
Iiyama LS902UT 19"

Heb ik de volgende problemen mee:
- lage 3DMark05 score van ong. 3500
- out of range melding op me monitor tijdens het opstarten van Windows, vlak voordat je windows login krijgt. Sinds nieuwe hardware zoals hierboven staat pas deze melding.
- Plextor PX-708A die geen cd's en dvd's pakt

Enige ideeen wat de problemen kunnen wezen?

Edit: laatste officieele drivers van al mijn hardware geinstalleerd

[ Voor 8% gewijzigd door Paul Hewson op 01-04-2005 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Drivers voor chipset en 6800's zou ik eerst naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
@Paul Hewson

Heb je in "Apparaatbeheer" iets van rode kruizen of gele vraagtekens staan "Beeldschermadapter" en "DVD-/CD-Rom?

btw je hebt toch wel je SLI-bridge erop zitten, dan kan je Enable SLI Multi-GPU

P4 heb je aangesloten, maar heb je ook FDD- en HDD-connector voor stabilteit SLI erin zitten?

Jij gaat zeker over de 10.000 scoren

[ Voor 30% gewijzigd door The farmer op 01-04-2005 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Zijn eigelijk alle 8 de SATA poorten gelocked?
Of weer alleen de 4 poorten van de nVidia controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
The farmer schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 22:41:
@Paul Hewson

Heb je in "Apparaatbeheer" iets van rode krijgen of gele vraagtekens staan "Beeldschermadapter" en "DVD-/CD-Rom?

btw je hebt toch wel je SLI-bridge erop zitten, dan kan je Enable SLI Multi-GPU

P4 heb je aangesloten, maar heb je ook FDD- en HDD-connector voor stabilteit SLI erin zitten?

Jij gaat zeker over de 10.000 scoren
Dank je, ik heb dat bericht nooit gekregen wat in je link staat, Enable SLI Mulio-GPU. Zou dat te maken hebben met dat ik Windows 2000 draai i.p.v. Windows XP? Reinstall van de drivers heeft niet geholpen.

Edit: SLI bridge erop zitten ja en ook P4, FDD en HDD connector aangesloten ja, zit er niet voor niks op zullen we maar denken :)

[ Voor 11% gewijzigd door Paul Hewson op 01-04-2005 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Paul Hewson schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 23:40:
[...]

Dank je, ik heb dat bericht nooit gekregen wat in je link staat, Enable SLI Mulio-GPU. Zou dat te maken hebben met dat ik Windows 2000 draai i.p.v. Windows XP? Reinstall van de drivers heeft niet geholpen.
Daar kan ik geen zinnig woord over zeggen, aangezien ik XP Pro draai :)
Edit: SLI bridge erop zitten ja en ook P4, FDD en HDD connector aangesloten ja, zit er niet voor niks op zullen we maar denken :)
Het moet zolangzamerhand aardig frustrerend voor je zijn, dat de boel nog niet vlekkeloos draaid.
Maar was er iets te zien in Apparaatbeheer, je hebt daar nl. niet op geantwoord?

Je kan ook op HWI systemen een topic starten, daar is vaak altijd wel iemand die de gouden tip heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Kleine update: alles uitvoerig aan het benchen geweest en met mijn config haal ik standaard 6500 3DMarks (2005), dus niet ge oced, en stock videocard settings. Op zich wel een keurige score, nu nog alles in de kast gaan bouwen en dan lkkr gaan oc'en :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Laatst online: 11:25
Paul Hewson schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 20:20:
Specs:
AMD 64 3500+
DFI Lanparty nForce 4 SLI-DR
2x 512MB OCZ PC4000 CAS 2,5-3-3-8
2x XFX Geforce 6800 GT
WD Raptor 74GB
2x Maxtor Diamondplus 9 160GB
Thermeltake PurePower 680W
Iiyama LS902UT 19"

Heb ik de volgende problemen mee:
- lage 3DMark05 score van ong. 3500
- out of range melding op me monitor tijdens het opstarten van Windows, vlak voordat je windows login krijgt. Sinds nieuwe hardware zoals hierboven staat pas deze melding.
- Plextor PX-708A die geen cd's en dvd's pakt

Enige ideeen wat de problemen kunnen wezen?

Edit: laatste officieele drivers van al mijn hardware geinstalleerd
Die out of range melding krijg ik hier ook. ik heb xp sp2. Iemand een idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ik heb er gisteren de 326-bios geflashed en heb nu het laatste uur 3 crashes gehad :( Ik heb echter al mijn fans op maximaal gezet en nu lijkt het terug stabiel te draaien. Hitte-probleem dus terwijl ik dit vroeger niet had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

Die out of range melding krijg ik hier ook. ik heb xp sp2. Iemand een idee wat het kan zijn?
Dat lijkt me gewoon een te hoge resolute of refresh rate, op dat moment. Dus later is het weer normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Die out of range melding had ik al met mijn ATi 9800 XT kaart, en paar secs later was het weer in orde. Notin 2 worry bout dus, nu gaat het scherm ffkes op zwart met 2 x 6600GT, en dan weer Windows, lijkt me een soort van SLi detectie modus :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
@Paul Hewson

Zal toch nog ffuh alle connectors van je Plextor checken en drivers opnieuw installeren of als je nog een andere DVD/CD-drive hebt kijken of die wel werkt (bij apparaatbeheer geen gekke meldingen?)

Maar wat zijn je scores in 3DMark, jij hebt een 3500+ dus moet je over de 10.000 kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Laatst online: 11:25
DesertShooter schreef op zondag 03 april 2005 @ 09:40:
[...]

Dat lijkt me gewoon een te hoge resolute of refresh rate, op dat moment. Dus later is het weer normaal?
Ja, hij geeft eerst die melding en daarna gewoon beeld. Vroeg me alleen af waarvoor die melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
The farmer schreef op zondag 03 april 2005 @ 12:54:
@Paul Hewson

Zal toch nog ffuh alle connectors van je Plextor checken en drivers opnieuw installeren of als je nog een andere DVD/CD-drive hebt kijken of die wel werkt (bij apparaatbeheer geen gekke meldingen?)

Maar wat zijn je scores in 3DMark, jij hebt een 3500+ dus moet je over de 10.000 kunnen komen.
Helemaal vreemd is dat me Plextor wel dvd's leest en brandt maar gewoon alles weigerd met cd's. Heb de nieuwste firmware ook al geprobeerd maar helemaal niks. Kabels gewisseld ook geen resultaat. Kan de Plextort btw ook niet benaderen onder Dos. Als ik via bootdiskette opstart blijft de pc hangen bij het laden van de driver en via bootable Windows 2000 cd blijft ie ook hangen.
Probleem is is dat dit me enige optical drive is, morgen maar eens informeren of iemand een tijdelijke leenbare voor me heeft.
Plextor support al wel aangeschreven, al enige uitwisseling mee gehad. Valt nog onder de garantie dus als een andere optical drive wel werkt stuur ik me Plextor op.
3DMark05 score is 4800 ongeveer, maar dat komt doordat Multi-GPU niet enabled is. Denk dat het aan mijn Windows installatie ligt want een reinstall van verschillende versies van zowel chipset als vga drivers heeft geen mogelijkheid gegeven tot enablen van Multi-GPU. Echter ik kan ook geen reinstall doen van Windows zolang me Plextor de kuren heeft. Dus dat eerst oplossen en dan het ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
ali-a schreef op zondag 03 april 2005 @ 14:43:
[...]

Ja, hij geeft eerst die melding en daarna gewoon beeld. Vroeg me alleen af waarvoor die melding.
Dat heb ik dus ook en daarbij zo af en toe tijdens het opstarten dat me beeld helemaal gepiepeld is, allemaal vage tekens en oude CGA kleuren dwarrelen dan over me scherm. Reset ik dan dan gaat het normaal met Out of Range en start Windows goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Laatst online: 17-09 10:41
Paul Hewson schreef op zondag 03 april 2005 @ 15:28:

Helemaal vreemd is dat me Plextor wel dvd's leest en brandt maar gewoon alles weigerd met cd's. Heb de nieuwste firmware ook al geprobeerd maar helemaal niks. Kabels gewisseld ook geen resultaat. Kan de Plextort btw ook niet benaderen onder Dos. Als ik via bootdiskette opstart blijft de pc hangen bij het laden van de driver en via bootable Windows 2000 cd blijft ie ook hangen.
Probleem is is dat dit me enige optical drive is, morgen maar eens informeren of iemand een tijdelijke leenbare voor me heeft.
Plextor support al wel aangeschreven, al enige uitwisseling mee gehad. Valt nog onder de garantie dus als een andere optical drive wel werkt stuur ik me Plextor op.
3DMark05 score is 4800 ongeveer, maar dat komt doordat Multi-GPU niet enabled is. Denk dat het aan mijn Windows installatie ligt want een reinstall van verschillende versies van zowel chipset als vga drivers heeft geen mogelijkheid gegeven tot enablen van Multi-GPU. Echter ik kan ook geen reinstall doen van Windows zolang me Plextor de kuren heeft. Dus dat eerst oplossen en dan het ander.
Weet je zeker dat je de laatste forceware versie en nForce 4 drivers hebt geinstallerd? Dat was bij mij namelijk ook het probleem. Ik draai nu op 76.41 en daar kan je het gewoon enabelen bij je scherm opties.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/55868/thumb.jpg
De nforce4 drivers: http://www.tweakers.net/meuktracker/8840
De forceware: http://www.tweakers.net/meuktracker/8981

[ Voor 4% gewijzigd door Who Am I? op 03-04-2005 16:51 ]

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
Who Am I? schreef op zondag 03 april 2005 @ 16:28:
[...]

Weet je zeker dat je de laatste forceware versie en nForce 4 drivers hebt geinstallerd? Dat was bij mij namelijk ook het probleem. Ik draai nu op 76.41 en daar kan je het gewoon enabelen bij je scherm opties.
[afbeelding]
De nforce4 drivers: http://www.tweakers.net/meuktracker/8840
De forceware: http://www.tweakers.net/meuktracker/8981
76.41 en 6.53 draai ik op, dus de laatste ja. Ook diverse oudere geprobeerd. En dat plaatje heb ik ook enkel daarbij staat de optie Enable Muli-GPU niet bij. Jumpers op me moederbord staan goed, 2+3. Of ik moet iets over het hoofd hebben gezien wat ik ook moet instellen maar bij mijn weten is jumpers goed zetten alles wat je moet doen en dan enablen in windows conform je plaatje.
Maar ik krijg morgen van een kennis een cd-rom speler te leen, kan ik windows opnieuw installeren en het een en ander controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Paul Hewson schreef op zondag 03 april 2005 @ 17:30:

76.41 en 6.53 draai ik op, dus de laatste ja. Ook diverse oudere geprobeerd. En dat plaatje heb ik ook enkel daarbij staat de optie Enable Muli-GPU niet bij. Jumpers op me moederbord staan goed, 2+3. Of ik moet iets over het hoofd hebben gezien wat ik ook moet instellen maar bij mijn weten is jumpers goed zetten alles wat je moet doen en dan enablen in windows conform je plaatje.
Maar ik krijg morgen van een kennis een cd-rom speler te leen, kan ik windows opnieuw installeren en het een en ander controleren.
Je weet ook zeker dat je sli brug goed zit? Hij kan er namelijk op 2 manieren op.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Paul Hewson schreef op zondag 03 april 2005 @ 15:28:
Ik heb ook een PX-708A en had daar ook problemen mee. Gewoon dit formulier invullen en enkele dagen later heb je een nieuwe in huis. Hun support is fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Laagvliegerke schreef op zondag 03 april 2005 @ 19:14:
Ik heb ook een PX-708A en had daar ook problemen mee. Gewoon dit formulier invullen en enkele dagen later heb je een nieuwe in huis. Hun support is fantastisch!
Ik heb de PX-708A ook en heb nergens probs mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

GRRRR
Net even een enigsinds serieuze OC poging gedaan en eht schoot gewoon neit op :|
Deze CPU is echt ontzettend brak zeg, echt niet normaal. 9x266 lukte neit eens en me pc werd al super instabiel. Zelfs booten op 255x9 was niet helemaal lekker, en dat met 1,8v op me proc en 4v op mem mem.

Wachten op een Venice dus.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

sapphire schreef op zondag 03 april 2005 @ 23:57:
...
en dat met 1,8v op me proc en 4v op mem mem.
...
Jah, vindt je het gek dan ;) Ik denk dat het juist door zulke hoge voltages komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

m'n vorige (lees 2 procs geleden) deed het prima op 1,95v zelfs >:)

Maar bij deze heb ik alles van 1,55 tot 1,8v geprobeerd maar hij is echt super brak, hij reageert erg slecht op een HTT boven de 250 enzo (HTT MP op 3).

En me mem trekt 4v ook wel, iig was 3,7v np en nu hangt er een superkrachtige OCZ fan boven me mem waardoor eht niet eens handwarm word :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

sapphire schreef op maandag 04 april 2005 @ 09:38:
m'n vorige (lees 2 procs geleden) deed het prima op 1,95v zelfs >:)

Maar bij deze heb ik alles van 1,55 tot 1,8v geprobeerd maar hij is echt super brak, hij reageert erg slecht op een HTT boven de 250 enzo (HTT MP op 3).

En me mem trekt 4v ook wel, iig was 3,7v np en nu hangt er een superkrachtige OCZ fan boven me mem waardoor eht niet eens handwarm word :)
Mijn mem wordt ook niet warm op 3,7V maar gaat harder op 3,5V, hoger voltage is lang niet altijd beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
sapphire schreef op zondag 03 april 2005 @ 23:57:
GRRRR
Net even een enigsinds serieuze OC poging gedaan en eht schoot gewoon neit op :|
Deze CPU is echt ontzettend brak zeg, echt niet normaal. 9x266 lukte neit eens en me pc werd al super instabiel. Zelfs booten op 255x9 was niet helemaal lekker, en dat met 1,8v op me proc en 4v op mem mem.

Wachten op een Venice dus.
Zelf wacht ik op de San Diego, hopelijk wordt ook meteen de 4200+ gelanceerd dan daalt de prijs van 4000+ weer ;) , Release date's Venice en San Diego.

It's your lucky day, het is vandaag 4 april.

Ik verwacht veel van deze nieuwe core's, cold bug is waarschijnlijk ook opgelost en de verbeterde memory controller is natuurlijk ook altijd welkom. tis nog ffuh afwachten hoe ze het werkelijk doen, maar ik denk niet dat je dezelfde problemen gaat hebben als je nu hebt. Ik heb wel begrepen dat ze op standaard voltage heel hoog komen, maar zodra ze de max daarvan bereikt hebben schijnt voltage verhoging niet veel zin te hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door The farmer op 04-04-2005 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

hehehehe nu nog wachten tot ze in de winkel liggen en de prijs gestabiliseerd is. Want deze zullen wel weer een stukje duurder zijn dan de winnies :(

Maar dat "enhanced memory controller"stukje spreekt me wel aan, die latere CBBID's zijn echt een ramp.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
Who Am I? schreef op zondag 03 april 2005 @ 18:59:
[...]

Je weet ook zeker dat je sli brug goed zit? Hij kan er namelijk op 2 manieren op.
Zou zweren het volgens het plaatje gedaan te hebben maar zal de brug eens omdraaien, was nog niet in me opgekomen dat te testen om het te kunnen uitsluiten.
Laagvliegerke schreef op zondag 03 april 2005 @ 19:14:
[...]

Heb al met hun support gemaild. Maar ik RMA niks voordat ik een goed functionerende Windows heb, er is altijd een heel piepklein kansje dat een slechte Windows installatie de oorzaak is. Kreeg gisteravond allemaal vage foutmeldingen dus vanavond eerst opnieuw installeren met geleende cd-rom speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
sapphire schreef op maandag 04 april 2005 @ 10:23:
hehehehe nu nog wachten tot ze in de winkel liggen en de prijs gestabiliseerd is. Want deze zullen wel weer een stukje duurder zijn dan de winnies :(

Maar dat "enhanced memory controller"stukje spreekt me wel aan, die latere CBBID's zijn echt een ramp.
Ik ben ook wel benieuwd naar de prijs en wacht ook tot de prijzen gezakt zijn. Misschien hebben we ook een voordeel, alleen voor de overclockers zijn zaken als enhanced memory controller errugh interessant, maar voor de doorsnee gebruiker die niet eens weet wat voor processor die in zijn comp heeft telt alleen de prijs, dus echt veel duurder dan hun predessors (winnie's) kunnen ze niet zijn omdat ze dat nooit uitgelegd krijgen aan de klant :) .

Ik hoop dat ik gelijk heb met bovenstaande, weet het ook niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Paul Hewson schreef op maandag 04 april 2005 @ 10:41:
[...]

Zou zweren het volgens het plaatje gedaan te hebben maar zal de brug eens omdraaien, was nog niet in me opgekomen dat te testen om het te kunnen uitsluiten.
Volgens mij kan je SLI-bridge gewoon spiegelen, met andere woorden het maakt niet uit hoe ie erop zit.
[...]

Heb al met hun support gemaild. Maar ik RMA niks voordat ik een goed functionerende Windows heb, er is altijd een heel piepklein kansje dat een slechte Windows installatie de oorzaak is. Kreeg gisteravond allemaal vage foutmeldingen dus vanavond eerst opnieuw installeren met geleende cd-rom speler.
Mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
The farmer schreef op maandag 04 april 2005 @ 11:09:
Volgens mij kan je SLI-bridge gewoon spiegelen, met andere woorden het maakt niet uit hoe ie erop zit.
Volgens mij niet, bij mij ging ie ook vaag doen toen ie verkeerd om zat. Het is niet een simpel dingetje met een paar baantjes er op. Als je deze plaatjes bekijkt zie je dat.
*KLIK*
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/53903/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/53644/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Who Am I? schreef op maandag 04 april 2005 @ 11:25:
[...]

Volgens mij niet, bij mij ging ie ook vaag doen toen ie verkeerd om zat. Het is niet een simpel dingetje met een paar baantjes er op. Als je deze plaatjes bekijkt zie je dat.
*KLIK*
[afbeelding]
[afbeelding]
Het lijkt een simpel dingetje met een 'paar baantjes'
Maar vergeet niet dat we tegenwoordig met 6 laags pcb werken en dat er tussen die laagjes ook nog allemaal draadjes/verbindkjes liggen ;)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
El Snorro schreef op maandag 04 april 2005 @ 11:40:
[...]

Maar vergeet niet dat we tegenwoordig met 6 laags pcb werken en dat er tussen die laagjes ook nog allemaal draadjes/verbindkjes liggen ;)
Hadden ze dat wel expliciet kunnen vermelden in de handleiding met een duidelijk kenmerk erop hoe te plaatsen. Zoals eigenlijk de hele handleiding die er bij geleverd word wel wat uitgebreider mag, waarom niet die wat ze op hun site hebben staan erbij, desnoods op cd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Ik heb de SLi bridge er ook op 2 manieren op gehad, en op beide manieren werkte ie goed, geen problemen, crashes oid. Dus lijkt me dan toch een simpele brug die er op 2 manieren op kan.

Tevens zal ik vanaaf eens rustig gaan beginnen met oc'en, aangezien ik nog de boxed koeler erop heb zitten met standaard koelpasta, daar ik geen zin had om mijn Swiffie schoon te maken, te lappen en AS5 erop te zetten :D

Welk programma is betrouwbaar qua temps? Smart Guardian :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Tekn0z schreef op maandag 04 april 2005 @ 15:36:
Ik heb de SLi bridge er ook op 2 manieren op gehad, en op beide manieren werkte ie goed, geen problemen, crashes oid. Dus lijkt me dan toch een simpele brug die er op 2 manieren op kan.
Wat ik al zei dus. Simpel zou ik niet zeggen, 6 laags PCB is geen simpel printplaatje.
Tevens zal ik vanaaf eens rustig gaan beginnen met oc'en, aangezien ik nog de boxed koeler erop heb zitten met standaard koelpasta, daar ik geen zin had om mijn Swiffie schoon te maken, te lappen en AS5 erop te zetten :D

Ik bench ga naar de bios lees temps af en stel weer een nieuwe oc-waarde in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Tekn0z schreef op maandag 04 april 2005 @ 15:36:

Gebruik het programma nTune van nVidia zelf, dat werkt fantastisch. Je kan temp per GPU apart aflezen, de chipset temp en de CPU temp. Je kunt logs opslaan die van seconde tot seconde de temp aan geven en je kan via het programma heel simpel vanuit windows je proc overklokken, je GPU overklokken, enz. enz.
Je kunt het vinden op de site van nVidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
El Snorro schreef op maandag 04 april 2005 @ 11:40:
[...]

Ik geloof niet dat ze voor dat printje een 6-laags PCB zullen nodig gehad hebben. :)
Kon ik maar eens zo'n printje in mijn handen krijgen. Dan kon ik het proberen na te maken :)

edit:
Aaargh! Terug een crash :( Ik denk dat ik er terug de 217 bios op zet :( Toch geen hitte volgens mij.

edit2:
Op XtremeSystems zijn er wel meer die problemen hebben met die BIOS. Oef! :)
Dus zal ik er maar de 310 op zetten.

edit3:
Nog een edit :D Ik heb dus problemen met de 326 die ik geflashed heb met WinFlash. Het was de eerste keer dat ik WinFlash gebruikt heb maar nu toch liever niet meer. Ik ga nu de 331-3 bios flashen.

[ Voor 44% gewijzigd door D-Three op 04-04-2005 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
GfMike schreef op zondag 27 maart 2005 @ 09:05:
[...]

Ik heb zelf twee 6800 Ultra's met een Audigy 2 ZS er naast, past ook maar net, op die foto te zien moet 2x VF700 geen probleem zijn.

Ik ga mijn twee ultra's koelen met water, heb bij Icomputers een Zalman Reserator met twee water blokken gekocht, zal wel een screenshot plaatsen als ik alles heb geinstaleerd.

Waar ik wel van baal is dat ik geen plek meer heb voor mijn Leadtek TV/FM kaart :(
Moet dus een externe TV/FM kaart kopen via USB 2.0 of een PCI-Express 1x kaartje, die kan dan mooi in het vrije PCI-Express slot (het 4x slot),
Als je nog geen externe TV/FM kaart hebt, is dit misschien wel een goeie:WinTV-PVR-USB2. Ik wil liefst een PCI-E, aangezien ik een XP-120 koelblok heb zal de 4x PCI-E voor mij geen oplossing zijn :( en ga ik waarschijnlijk voor een externe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 22:39

Bever!

3

Weet iemand of je met de dfi kan booten van scsi?
Ik check het maar ff anders zit ik dalijk met mn $$$ hardeschijven voor piet snot ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

(ik moet nog een NF4 halen)

welke/hoeveel fan connectors zijn regelbaar met speedfan?

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZGuLL
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Beverhoofd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 19:13:
Weet iemand of je met de dfi kan booten van scsi?
Ik check het maar ff anders zit ik dalijk met mn $$$ hardeschijven voor piet snot ^^
Geen probleem, DFI NF4 SLI-DR i.c.m. Tekram DC390U3D controller en een maxtor 74Gb 15Krpm AtlasII schijf.

I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Kan iemand mij vertellen waarom mijn oude windows niet opstart als ik mijn hdds van m'n k8n neo2 eraan hang (oude drivers zijn uninstalled)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:17
Ik heb een SLI-D met een Lian-Li PC60 case, me mobo en cpu temp. liggen tussen de 40.C en 50.C idle is dit niet een beetje hoog?
Kan het aan me kleine kast liggen?

(Btw. heb een Amd 3500+ Clawhammer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie juist op een site van een winkel, dat ze overklok bundels aanbieden van een dfi nf4 met ocz pc5000el. Dus het geheugen doet 312,5 mhz en is getest door ocz op deze snelheden met de timings 3-4-4-10. Zouw dit winbond verslagen? En heeft iemand deze combinatie al geprobeerd en hiervan resultaten? Dan gaat mijn dfi nf3 met gskill de deur uit voor dit exemplaar. Of winbond moet chips hebben die ook 300mhz halen op strakke timings maar die zie ik nog niet direkt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

The Doctor schreef op donderdag 07 april 2005 @ 20:25:
Kan iemand mij vertellen waarom mijn oude windows niet opstart als ik mijn hdds van m'n k8n neo2 eraan hang (oude drivers zijn uninstalled)?
SATA? Dat zou heel apart zijn, want ik heb met een install op me Infinity, Neo2 en deze DFi gedraaid :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Syzzer schreef op donderdag 07 april 2005 @ 20:36:
[...]

SATA? Dat zou heel apart zijn, want ik heb met een install op me Infinity, Neo2 en deze DFi gedraaid :/ .
Nee het is een oude windows install zonder drivers op een gewone pata schijf.
Mischien een setting in de bios die std zo staat dat het nooit werkt oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep, dit ken ik. je moet je bootvolgorde als volgt zetten: 1: hdd 2: cd-drive 3: removable of none. had ik ook, nu geen last meer van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 21:01:
jep, dit ken ik. je moet je bootvolgorde als volgt zetten: 1: hdd 2: cd-drive 3: removable of none. had ik ook, nu geen last meer van :)
Nope helpt ook niet.
Ik zie heel eventjes een stukje van het xp boot scherm en dan klapt het beeld op zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GfMike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 18:22
The farmer schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 13:05:
[...]

Als je nog geen externe TV/FM kaart hebt, is dit misschien wel een goeie:WinTV-PVR-USB2. Ik wil liefst een PCI-E, aangezien ik een XP-120 koelblok heb zal de 4x PCI-E voor mij geen oplossing zijn :( en ga ik waarschijnlijk voor een externe.
Thnx, die ziet er wel uitgebreid uit, denk dat ik zo iets moet hebben, ik heb op de CeBit gezien dat Leadtek ook met een externe komt, ik zie wel wat ik doe.

Wat voor bios gebruik jij op de DFI NF4 SLI-DR? ik zat aan de 331-2 te denken, maar vroeg me af of deze alleen voor de normale Lanparty Ultra-D was of ook werkte op de SLI-DR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
GfMike schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 01:57:
[...]

Thnx, die ziet er wel uitgebreid uit, denk dat ik zo iets moet hebben, ik heb op de CeBit gezien dat Leadtek ook met een externe komt, ik zie wel wat ik doe.

Wat voor bios gebruik jij op de DFI NF4 SLI-DR? ik zat aan de 331-2 te denken, maar vroeg me af of deze alleen voor de normale Lanparty Ultra-D was of ook werkte op de SLI-DR?
Voor alle 3 de borden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
GfMike schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 01:57:
[...]

Wat Viss zegt klopt, alle drie de borden zijn identiek, behalve een weerstand die verbonden moet worden op de Ultra-D, zie SLI-mod. Je kan dus iedere bios gebruiken die je wil :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 20:29:
Zie juist op een site van een winkel, dat ze overklok bundels aanbieden van een dfi nf4 met ocz pc5000el. Dus het geheugen doet 312,5 mhz en is getest door ocz op deze snelheden met de timings 3-4-4-10. Zouw dit winbond verslagen? En heeft iemand deze combinatie al geprobeerd en hiervan resultaten? Dan gaat mijn dfi nf3 met gskill de deur uit voor dit exemplaar. Of winbond moet chips hebben die ook 300mhz halen op strakke timings maar die zie ik nog niet direkt komen.
Winbond op 270MHz wordt nog steeds niet verslagen door TCCD o.i.d. op 300MHz ;).

In deze review vind je ook nog wel wat vergelijkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
*foutje* verwijder maar mods...

[ Voor 87% gewijzigd door Who Am I? op 08-04-2005 10:58 . Reden: dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Misschien niet helemaal on topic, maar zet het toch even bijvoor de gene die het nog niet was opgevallen: nieuws: Athlon 64 FX-55 doorbreekt 4GHz-barrière
4GHz barriere gebroken op een DFI-NF4 plank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GfMike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 18:22
@ Viss & The Farmer,

Thnx, dat is mooi handig van DFI, scheelt mij weer uitzoeken ;)

Maar welke bios hebben jullie goede ervaring mee? ik zie op diverse fora's die 331 Bios geschikt zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door GfMike op 08-04-2005 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
The Doctor schreef op donderdag 07 april 2005 @ 20:25:
Je moet toch gewoon alles opnieuw installeren? Gewoon de oude drivers uninstallen is niet voldoende!
GfMike schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 11:18:
@ Viss & The Farmer,

Thnx, dat is mooi handig van DFI, scheelt mij weer uitzoeken ;)

Maar welke bios hebben jullie goede ervaring mee? ik zie op diverse fora's die 331 Bios geschikt zijn.
Nadat ik met de 325 wat problemen had, gebruik ik nu zonder problemen de 331-3.
Ik heb wel nog niet gekeken hoe ver ik daarmee kan clocken. Mijn CH-5 wou met de 217-bios nog 2-2-2-5 @ 240 MHz. Maar na een nachtje "inbranden" lukt dat niet meer :X Misschien heb ik iets verkeerd gedaan :(

[ Voor 6% gewijzigd door D-Three op 10-04-2005 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Laagvliegerke schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 12:41:
[...]

Je moet toch gewoon alles opnieuw installeren? Gewoon de oude drivers uninstallen is niet voldoende!

[...]
Meestal wil dat wel werken, misschien is je windows install gewoon gaar, gewoon ff nieuwe overheen fietsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Laatst online: 13-09 17:20
Ik heb onderdelen voor een nieuwe PC besteld

A64 3500 winnie
DFI Lanparty NF4 SLI-DR
2x 512 Corsair TwinX1024-3200XL (2-2-2-5)
WD Raptor 74gb
1x Asus GF6 N6600GT/Top/TD
Coolermaster RealPower 450 Watt

Maar nu vraag ik me af of die voeding wel sterk genoeg is. Heeft iemand ervaring met deze voeding op deze mobo? Ik ben ook niet van plan om heftig te overclocken. Misschien tot een bus van 230.

btw iemand nog ervaring met de online shop iComputers.nl waar ik mijn DFI plank heb besteld? Ze lijken me erg traag en had moeten mailen omdat ik al 3 dagen daarvoor betaald had met rabo online terwijl de status op hun site nog "wacht op betaling stond" halve dag nadat ik had gemailed stond het pas opeens op "betaling binnen"

Edit: Oeij Oeij Oeij :9~ Zo juist is mijn status op de icomputers site veranderd naar "Bestelling verpakt" Zal hij alleen jammer genoeg zeer onwaarschijnlijk op zaterdag nog binnen komen. Dus wachten op maandag of dinsdag.

[ Voor 50% gewijzigd door SpitfireNL op 08-04-2005 15:53 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
@Spitfire V5

Voeding is voldoende, alleen als je 2x 6800GT in SLI plaatst zou krapjes komen te zitten.

iComputers reageert bij mij tot nu toe altijd binnen 24 uur op mijn mailtjes.

[ Voor 166% gewijzigd door The farmer op 08-04-2005 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Laagvliegerke schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 12:41:
[...]

Ik heb anders 3 moederborden gedaan met mijn oude instal ;)
Had niet zon zin om opnieuw te installen omdat morgen me nieuwe schijven binnen komen nu maar even snel de instal hersteld en het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Jah ik voelde hem al een beetje aankomen. Als ik later SLI wil gaan gebruiken zal ik vast wel een sterkere voeding nodig hebben zeker :)
Na nog een aantal posts gelezen te hebben heb ik besloten het maar eens te gaan proberen voor een tijd tot dat ik een 2e kaart er bij wil gaan zetten.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Spitfire_V5 schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 19:03:
Jah ik voelde hem al een beetje aankomen. Als ik later SLI wil gaan gebruiken zal ik vast wel een sterkere voeding nodig hebben zeker :)
Na nog een aantal posts gelezen te hebben heb ik besloten het maar eens te gaan proberen voor een tijd tot dat ik een 2e kaart er bij wil gaan zetten.
Als je het geld hebt is een 6800GT aan te raden, nu wordt een 6800GT nog wel eens geklopt door 6600GT in SLI, maar zodra spellen meer gebruik gaan maken van de bandbreedte dan gaat een 6800GT het absoluut winnen.

Je zou ook een 3200+ kunnen kopen i.p.v. een 3500+ en van dat prijsverschil (OEM = € 71,-) + Asus 6600GT € 121,- = € 192,- voor een XFX 6800GT ad € 413,- gaan, kom je € 221,- tekort. Het is maar een idee, misschien is het teveel geld voor je.

[ Voor 17% gewijzigd door The farmer op 08-04-2005 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Jah maarja in dat opzicht is het altijd aan te raden een duurdere en snellere versie te kopen. Ik heb nu dan natuurlijk ook gewoon naar mijn budget gekeken.

Ik ben erg benieuwd naar wat voor temps de mensen met een Thermalright XP-120 + papst 4412FGL (of andere) met de S939 en een winchester erop halen!
Als iedereen even dat hier post wordt het later misschien wel iets om in de startpost te zetten.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Mijn temp met XP-120 icm Thermaltake Smart Case Fan Blue LED - 120 x 120 x 25 mm komt niet boven de 30graden >:) .

Niks duurder dan papst dus moet in je budget passen, maar aanzienlijk betere performance.

[ Voor 43% gewijzigd door The farmer op 08-04-2005 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Die thermaltake fan geeft een aardige 158 m³/h
m³/h is dat gelijk aan CFM?
Want me Sunon 3.2W die ik evt. ook nog heb liggen hoest er 83 CFM uit.
En wat voor pasta heb jij er trouwens op gesmeerd?

Maar de papst heb ik toch al in huis en is 2x zo stil dus zal die er wel op gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door SpitfireNL op 08-04-2005 21:28 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
factor 1,6 ongeveer, +/- 100CFM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het alleen aan mij, of kom je met mem in gele sloten een stuk hoger dan met je mem in oranje sloten ? En dan een stuk hoger met max oc, en niet alleen mem oc. Want zelfs als ik m'n mem in de oranje sloten heb, en trager hebt draaien dan in de gele sloten, kom ik met het ram in de gele sloten nog hoger :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Spitfire_V5 schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 21:14:
Die thermaltake fan geeft een aardige 158 m³/h
m³/h is dat gelijk aan CFM?
Want me Sunon 3.2W die ik evt. ook nog heb liggen hoest er 83 CFM uit.
En wat voor pasta heb jij er trouwens op gesmeerd?

Maar de papst heb ik toch al in huis en is 2x zo stil dus zal die er wel op gaan.
CFM stands for “Cubic Feet Per Minute”. It is a measure of the blower’s air movement performance. The CFM performance of all Tempest Blowers is tested and certified by a third party organization, Air Movement and Control Association, called AMCA.

1 CFM is ongeveer 1,7 m³/h (volgens freezinghardware medewerker)
papst 4412FGL is 94 m³/h is 55,3 CFM

Als die Sunon regelbaar is zou ik die erop zetten, die thermaltake is regelbaar kost je alleen wel een PCI opening aan de achterkant van je case :P .

Sinds kort heeft freezinghardware ook Delta 120 mm

[ Voor 30% gewijzigd door The farmer op 10-04-2005 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 22:57:
Ligt het alleen aan mij, of kom je met mem in gele sloten een stuk hoger dan met je mem in oranje sloten ? En dan een stuk hoger met max oc, en niet alleen mem oc. Want zelfs als ik m'n mem in de oranje sloten heb, en trager hebt draaien dan in de gele sloten, kom ik met het ram in de gele sloten nog hoger :\
Lees het stukje over System Memory in de manual:
http://www.dfi.com.tw/Upload/Manual/lputnf4%20847505102.pdf

Staat in dat ze recommenderen 1 paar dimms in dimm2 en dimm4 te stoppen. Dat zijn juist de Oranje. Toch vaag dan.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spitfire_V5 schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 23:10:
[...]

Lees het stukje over System Memory in de manual:
http://www.dfi.com.tw/Upload/Manual/lputnf4%20847505102.pdf

Staat in dat ze recommenderen 1 paar dimms in dimm2 en dimm4 te stoppen. Dat zijn juist de Oranje. Toch vaag dan.
Mjah ik weet het, maar nu ik ander mem heb willen ze niet harder in de gele sloten, maar juist in de oranje sloten.

Btw. Werkt dat altijd zo gaar met een divider ? Ik moet steeds meer volt door m'n mem gooien ook al blijft de mem speed gelijk, en gaat alleen de fsb omhoog. Of is dit normaal ? En ik heb ook problemen dat ik soms met 300 fsb niet kan booten en met 302 wel weer etc. Dik vaag allemaal. Tevens haalde ik met m'n vorige gegeheugen wel 300 fsb terwijl ik met m'n nieuwe geheugen maar 290 haal, maar je geheugen maakt toch niets uit als je de divider goed zet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Over die dividers enzo weet ik jammer genoeg weinig tot niks van af dus daar kan ik je jammer genoeg niet mee helpen.

Wel heb ik nog een vraag over de versie van het mobo. En wat jij misschien ook wel graag wil weten wat verschil is.

Ik heb vandaag mijn eerste DFI nf4 sli-dr mobo binnen gekregen en is versie RAA.0

Hier een stukje uit de startpost:
R3CoN merkte het volgende op:

quote:
Belangrijke informatie

........
Nu blijkt dat er met de R.A01 versie veel problemen zijn, die kan zomaar zonder reden uitvallen en niet meer werken ( dit heb ik ook gehad ). Ik heb nu de R.A02 versie, en deze versie heeft geen problemen meer.

Deze versie van je moederboard kun je controleren, op je laatste pci-slot.

.....................
Even voor de duidelijkheid, ga nou niet allemaal zeggen DFI is brak en dat mobo gaat meteen kapot, dit is alleen zo bij rev A.01 versie!
Is mijn mobo gewoon zo veel nieuwer en is het verschil dat er een recente bios al op staat ofzo. Straks als ik wakker wordt(het is nu snachts rond 3 uur) ga ik hem in elkaar zetten en weet ik er meer over te vertellen wat de verschillen zijn van deze nieuwere versie, tenzij het juist een nog oudere versie blijkt te zijn maar dat lijkt me erg sterk.

Nog een vraagje.. Maakt het wat uit welke pci-e 16x slot ik gebruik voor mijn eenzame 6600GT?
Ik ben de oude athlonXP's nog gewend dus moet ik nu de oppervlakte van die A64 gewoon helemaal vol smeren met Artic Silver 5? Dat zou erg veel dure AS5 gaan kosten telkens. :X (beetje noob vraag, I know) Of zou de pasta die bij mijn Thermalright XP-120 beter werken?

[ Voor 29% gewijzigd door SpitfireNL op 10-04-2005 09:51 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Maak je geen zorgen over de revisie van het bord. Deze vraag is hier al regelmatig voorbij gekomen en de conclusie is dat we zo goed als zeker zijn dat er geen hardwarematig verschil in zit. Het enige verschil zou de bios-versie zijn.

Het maakt inderdaad iets uit welk 16x-slot je gebruikt want dit bord heeft maar 1 zo'n slot :D Het bovenste. Het andere is een 2x-slot. Door de jumpers te verplaatsen kan je er 2 8x-sloten van maken om SLI-te draaien.

En gewoon een heel klein beetje AS5 op de CPU doen en open smeren. Maar heel erg weinig hé :)

Dit is misschien ook nog een goede link om in de startpost te plaatsen:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=57952

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Nu zit ik met een ander kleinigheidje. Waar stop ik mijn "mic in" in?

Nu heb ik een thermaltake Kandalf kast met de volgende stekkertjes en zo er op de karajan mmodule gestoken. Je kan met het plaatje in je manual meekijken of het klopt ;) Tot zover wel denk ik.
Dit is het karajan audio module front audio/mic panel met de volgende stekkertjes er in gestoken:

12345
: : : . :
67890

1 GND in GND
2 Mic Vcc in Vcc
3 ear R in Line out_Right_Front
4 N.C.
5 ear L in Line out_Left_Front
6 Return L in Mic_Left
7 Return R in Mic_Right
8 NIKS in Line out_Right
9 N.C.
0 NIKS in Line out_Left

Maar nu heb ik het stekkertje "mic in" nog over. Waar moet ik die nog in steken dan :?

Plaatje van een karajan audio module: http://www.hardwarezoom.com/images/reviews/107/audio.jpg

[ Voor 85% gewijzigd door SpitfireNL op 10-04-2005 14:56 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Ja veel vragen van mij vandaag. Dit is mijn eerste A64 systeem met en DFI ervaring en wil het graag in 1x goed doen :)

Moet ik ook alle power connectors tegelijk op het mobo aansluiten? Er zitten namelijk 4 power connectors op het mobo: De main 24pin.. nog een 4 pin (P4 geloof ik) en dan nog een 4pin molex aansluiting en een kleine 4pin floppy aansluiting. Of is die 4pin molex en 4pin floppy voor alleen als je SLI gebruikt? Lijkt mij eerlijk gezegd allemaal een beetje overdreven. Of ben ik nog gewoon te veel een simpel oud Socket A systeem gewend?

[ Voor 3% gewijzigd door SpitfireNL op 10-04-2005 15:00 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
Spitfire_V5 schreef op zondag 10 april 2005 @ 14:57:
Ja veel vragen van mij vandaag. Dit is mijn eerste A64 systeem met en DFI ervaring en wil het graag in 1x goed doen :)

Moet ik ook alle power connectors tegelijk op het mobo aansluiten? Er zitten namelijk 4 power connectors op het mobo: De main 24pin.. nog een 4 pin (P4 geloof ik) en dan nog een 4pin molex aansluiting en een kleine 4pin floppy aansluiting. Of is die 4pin molex en 4pin floppy voor alleen als je SLI gebruikt? Lijkt mij eerlijk gezegd allemaal een beetje overdreven. Of ben ik nog gewoon te veel een simpel oud Socket A systeem gewend?
Kan zowiezo geen kwaad om ze aan te sluiten. Maar je moet in ieder geval de 24 pins en de 4 pin (P4) aansluiten en de floppy en HD molex zijn inderdaad voor SLI maar kan zeer zeker geen kwaad om ze ook aan te sluiten. Als je connectors overhebt op je voeding waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
Paul Hewson schreef op maandag 04 april 2005 @ 11:49:
[...]

Hadden ze dat wel expliciet kunnen vermelden in de handleiding met een duidelijk kenmerk erop hoe te plaatsen. Zoals eigenlijk de hele handleiding die er bij geleverd word wel wat uitgebreider mag, waarom niet die wat ze op hun site hebben staan erbij, desnoods op cd/
Ben er ook achter waarom SLI niet werkt onder Windows 2000, is domweg alleen onder Windows XP werkend te krijgen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Aaaah nee heh! Denk je net helemaal klaar te zijn met in elkaar zetten en installeren merk je op eens op dat je nog helemaal geen geluid hebt gehoord. Ga ik kijken of ik de oorzaak kan vinden maar nee. Alle drivers zijn al geinstalleerd en alle stekkers zitten goed. En nergens staat het volume op laag of uit. Moet ik nog iets met die karajan audio module doen dat ik ben vergeten ofzo? Ik heb hem gewoon op het mobo geplugged en de cd-in audio kabeltje er in gestoken. Ook heb ik de jumpertjes die over de front audo/mic panel pinnetjes zaten er af gehaald. Weet iemand wat het misschien uberhaupt nog kan zijn?

Edit: heb eventjes in bios gekeken en daar staat AC97 Audio gewoon op "auto" andere optie is alleen "Disabled"

[ Voor 9% gewijzigd door SpitfireNL op 10-04-2005 20:02 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Een vriend van mij heeft ook problemen met z'n audio. Eerst had wel geluid hoor maar nu komt er enkel nog ruis uit. Hij heeft het (nog) niet terug werkende gekregen. Ik heb hem gezegd dat hij zijn bord moet RMA'en maar hij wil niet. Hij heeft gewoon een Audigy bijbesteld. Dat is ook een oplossing hé 8)7 Maar ik vrees er een beetje voor als je zeker bent dat alles goed zit... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Spitfire_V5 schreef op zondag 10 april 2005 @ 19:56:
Aaaah nee heh! Denk je net helemaal klaar te zijn met in elkaar zetten en installeren merk je op eens op dat je nog helemaal geen geluid hebt gehoord. Ga ik kijken of ik de oorzaak kan vinden maar nee. Alle drivers zijn al geinstalleerd en alle stekkers zitten goed. En nergens staat het volume op laag of uit. Moet ik nog iets met die karajan audio module doen dat ik ben vergeten ofzo? Ik heb hem gewoon op het mobo geplugged en de cd-in audio kabeltje er in gestoken. Ook heb ik de jumpertjes die over de front audo/mic panel pinnetjes zaten er af gehaald. Weet iemand wat het misschien uberhaupt nog kan zijn?

Edit: heb eventjes in bios gekeken en daar staat AC97 Audio gewoon op "auto" andere optie is alleen "Disabled"
Zitten er niet standaard 2 jumpers op het front panel aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
DaWaN schreef op zondag 10 april 2005 @ 20:59:
[...]

Zitten er niet standaard 2 jumpers op het front panel aansluiting?
Op de pinnetjes van de front audio connector zaten wel al jumpertjes ja zoals ik ook al heb gezegd hier boven. Niet op het stekkertje waar mee je de karajan module connect met het mobo als je dat misschien bedoeld. Ik gebruik de front audio connector op de karajan module nu niet. Daar zit ook helemaal niks over heen nu. Maar dat heeft toch ook niks met je rear audio aan de achterkant van je kast te maken?

[ Voor 3% gewijzigd door SpitfireNL op 10-04-2005 21:12 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik zie dat het topic weer bijna vol is.
Even een vraagje:

Zou iemand anders de ts willen maken?

1. Heb zelf geen tijd meer de komende tijd, wegens examens en overige dingen.
2. Ik zelf de komende tijd ook dit bord niet koop, dus de relatie tussen mij en dit topic eigenlijk nihil is.

Voor de volgende maker van dit topic, alles mag gekopieert worden vanuit dit topic, zolang er maar even een vermelding blijft dat ik hem gemaakt heb. Je mag natuurlijk ook helemaal opnieuw beginnen , of gedeeltes kopiëren, dat ligt aan jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
hmm ik heb hem even uit elkaar gehad en gecontroleerd maar alles zat goed. Heb nu mijn koptelefoon op front audio panel van mijn kast aangesloten en daarvan het stekkertje "ear R" op het "Line out_right_front" en ook "Line out_right" geprobeerd op audio connector aangesloten dat op de karajan module zit. Maar ik heb nog steeds geen geluid.

Morgen maar een RMA van maken dan :'(
En dan kan ik weer weken of maanden wachten voordat ik een nieuwe thuis krijg. :(

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ik wil gerust wel even overnemen van jou, als je dat goed vind tenminste, Mister I? :)

edit:
Spitfire_V5: Stuur anders ff een mailtje naar DFI, misschien hebben ze een oplossing? Stel dat het probleem enkel de module zou zijn, kunnen ze jou misschien een module opsturen. You never know :)

[ Voor 62% gewijzigd door D-Three op 10-04-2005 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Spitfire_V5 schreef op zondag 10 april 2005 @ 22:09:
hmm ik heb hem even uit elkaar gehad en gecontroleerd maar alles zat goed. Heb nu mijn koptelefoon op front audio panel van mijn kast aangesloten en daarvan het stekkertje "ear R" op het "Line out_right_front" en ook "Line out_right" geprobeerd op audio connector aangesloten dat op de karajan module zit. Maar ik heb nog steeds geen geluid.

Morgen maar een RMA van maken dan :'(
En dan kan ik weer weken of maanden wachten voordat ik een nieuwe thuis krijg. :(
Karajan werkt bij mij ook niet, de rest uiteraard super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Laagvliegerke schreef op zondag 10 april 2005 @ 22:27:
Ik wil gerust wel even overnemen van jou, als je dat goed vind tenminste, Mister I? :)
Van mij mag je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ik heb ff gevraagd aan Twynn of er een deel 4 gestart mocht worden en dat was geen probleem van zodra we terug aan 500 posts zaten.
Wat mij wel opvalt is dat het de laatste tijd hier nogal rustig is... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Laagvliegerke schreef op maandag 11 april 2005 @ 12:06:
Ik heb ff gevraagd aan Twynn of er een deel 4 gestart mocht worden en dat was geen probleem van zodra we terug aan 500 posts zaten.
Wat mij wel opvalt is dat het de laatste tijd hier nogal rustig is... :?
Je bedoelt in dit topic?

Tjah, het waren 'hot' items, iedereen die het ding écht wilde kocht er een zodra ie uit was.
Nu krijg je de mensen die even afwachten, tot de prijzen zakken en/of de venice's uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
[offtop] El Snorro, hoe is het met de RMA van je X800 en welk merk had je? Heb mijn dode vivo zaterdag teruggebracht (2 maanden geleden ook overleden :( ) en ben heel benieuwd wat ze gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ja, in dit topic. Maar ik denk dat het eigenlijk komt door dat dit bordje zo compleet is. Want net zijn overclockbaarheid zorgt ook voor een nadeel. Van zodra je het max van jouw cpu en geheugen hebt gevonden, is het gedaan. Je kan er nog weinig aan modden hé :) De tijd dat gekke japanners hun oscillatoren er uit soldeerden, is voorbij :P Maar simpele voltmods zijn ook niet echt meer nodig.

@el snorro: ik ben jaloers op jouw Mushkin geheugen :p Welke gebruik je trouwens? Dat Mushkin of dat OCZ?
Maar ja, ik mag niet klagen over mijn CH-5. Dit weekend terug een beetje bezig geweest en het een nachtje op 2-2-2-8 @ 240MHz (3,2V) laten draaien. Deze week ga ik eens kijken hoeveel hoger ik kan met een hogere spanning.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.