Toon posts:

SD kaart fout geformateerd, digicam herkent 'm niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 2.331 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik was effe alle foto's van mn SD kaart (die op dat moment in mn digicam zat) naar mn PC aant overzetten en toen dacht ik, ik formatteer de SD kaart maar even. Rechtsklikken en formateren is wel een goed idee, niet? Nou niet echt dus... Mijn digicam herkent de kaart niet meer. Er waren meerdere formaten om naar de fomateren (FAT, FAT32, whatever) en ik heb blijkbaar de verkeerde gekozen? Nou ik kan niet meer op de kaart komen via m'n camera dus er zit niks anders op dan effe een readertje te kopen. Maar nu vraag ik me af of dat wel de oplossing is. Als m'n digicam de kaart niet meer herkent, kan een readertje dat dan nog wel? En als dat zo is, waar moet ik dan wel naar formateren?

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-01 02:54
formateer je kaart anders even via je camera dan doet die het normaal terug goed

Verwijderd

Topicstarter
Mijn digicam herkent de kaart niet meer.
Dat kan ik dus niet.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Effe voor een volgende keer : Je moest dus FAT hebben ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 00:52
formatteer als fat. (met een reader) evt vervolgens in je camera formatteren (zou dan wel moeten lukken)

sowieso zou je nooit je card moeten formatteren met de pc terwijl hij in de camera zit!
de camera fungeert dan niet zomaar als reader.

• walstroom
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-10-2025
Er zit toch wel een menu in je camera waar je iets kan vinden over een geheugenkaart ? Er staat vast iets bij van formatteren. Nog nooit een camera mmegemaakt waar dat niet bij kan. Anders even naar een fotowinkel gaan en daar hebben ze vast wel een oplossing voor je probleem.

AMD Phenom 3,6Ghz, MSI K9A2, 4 x Corsair CM2X2048-8500C5, 1TB Hitachi Raid 0, 160GB Hitachi Raid 1, 1.5 TB WD data, Geforce 9600GT 1 GB, Xilence 550W.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, heel erg bedankt! Effe snel een readertje halen.
walstroom schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 18:11:
Er zit toch wel een menu in je camera waar je iets kan vinden over een geheugenkaart ? Er staat vast iets bij van formatteren. Nog nooit een camera mmegemaakt waar dat niet bij kan. Anders even naar een fotowinkel gaan en daar hebben ze vast wel een oplossing voor je probleem.
Nogmaals, mijn digicam herkent de kaart niet meer. Krijg steeds CARD ERROR als ik er iets mee wil doen.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2005 18:12 ]

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Probeer het toch maar met een Reader/writer! grote kansd dat hij het na de kaart weer naar het GEWONE FAT systeem te hebben geformat dat ie het weer doet!
MultiMediaCard (MMC) and Secure Digital (SD) Information

MMC/SD File System Compatibility
Canon Digital Camcorders use a standard computer file structure system technically known as FAT (file allocation table) for storing pictures into memory cards such as MultiMediaCard (MMC) or Secure Digital Cards (SD).

Some Windows Operating Systems allow the formatting of memory cards in the FAT system as well as other file systems such as FAT32 and NTFS. MMC and SD cards formatted in other file systems such as FAT32 or NTFS will not be recognized by digital camcorders.

Although memory cards formatted in FAT by some Operating Systems are compatible with Digital Camcorders, you may experience a longer access time when reading and writing to the card. Canon recommends the formatting of memory cards on the digital camcorder for optimum card performance and compatibility with personal computers.
http://consumer.usa.canon...tegoryid=227&modelid=7500

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

Hallo,

ik heb exact het zelfde probleem gehad.
Na een paar uur proberen is het toch goed gekomen.

Hoe is het nou met jouw kaart?

Laat het ff weten.

Groeten,
Richard _/-\o_

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:19
Kaart formatteren als FAT (dus niet FAT32) in een cardreader en je kunt hem meestal weer gewoon gebruiken... (/me heeft het hier ook al eens gehad, lekker peentjes gezweten toen...)
Pagina: 1