Toon posts:

dns-configuratie

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb het volgende probleem: ik heb 2 pc's in een netwerk staan, beide zelfde windows versie, beide tcp/ip geinstalleerd, ip's 192.168.1.1 en 192.168.1.2, beide 3com kaartjes die zeker goed zijn, ze kunnen zichzelf en de ander pingen. maar ZE ZIEN ELKAAR NIET. bij een van de pc's is het ook zo dat er in de dns-configuratie als ik de host-naam en domein invoer hij alleen het domein onthoudt. de host-naam is weer gewist als ik opnieuw opstart?!?!?

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-08 13:53
Stop ze in dezelfde werkgroep.
Verander de ip's naar 192.168.0.1 en 192.168.0.2
Geef ze een computernaam.
Installeer evt. ook IPX/SPX danwel Netbeui. 1 extra protocol is altijd handig.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
ze zitten in de zelfde werkgroep, ip's veranderen helpt niet. waar kan ik een computernaam geven? volgens mij heb ik dat al gedaan, helpt ook niet. ipx installeren? doe ik zo.

• HaZee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:53
Je moet ook nog iets (een directory bijvoorbeeld) geshared hebben, anders valt er ook zo weinig te zien ;-)

• Dennis Nijhuis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03-2025
computernaam=hostnaam

Je moet dat gewoon instellen bij de netwerkeigenschappen,daar heb je een tabbladje indentificatie. Weet je wel 100% zeker dat je de zelfde werkgroepnaam hebt ingevuld.

Pingen lukt dat wel?

Als dat lukt, heb je mischien ook een firewall geinstalleerd?

Bestuh!!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:22

Arno

PF5A

Op maandag 08 januari 2001 11:59 schreef MadCue het volgende:
computernaam=hostnaam
Ow??? De computernaam (netbiosnaam) is de naam die je je computer geeft in netwerkeigenschappen. de hostnaam (ook wel FQDN) is de naam zoals hij op DNS bekend is, bijvoorbeeld gathering.tweakers.net. Deze computer kan goed een andere naam hebben.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

tis heel simpel ....
je hebt maar 2 computers ...
even je hosts filetje aanpassen die in je c:\windows staat ....
inhoud van beide moet zijn

127.0.0.1 localhost
192.168.1.1 computer1.mijndomein.nl
192.168.1.2 computer2.mijndomein.nl

dan kun je pingen van de ene naar de andere met : ping computer1.mijndomein.nl

Dit is de oplossing als je geen DNS server hebt.

Verwijderd

Filesharing aanzetten, zie Hazee
Geen DNS nodig voor dit.

Verwijderd

Topicstarter
ik kan nu gewoon pingen, filesharing staat aan (bestanden en printers delen, allebei de hokjes aangevinkt), ik heb iets gedeeld staan, en ze staan allebei in werkgroep 'thuis', bij DNS configuratie SLAAT IE MIJN HOSTNAAM NIET op, zelfs als je dns aanzet en dan windows vraagt om een hostnaam, als ik die invul slaat ie hem niet op, is gewoon weer leeg na opnieuw opstarten.

Verwijderd

en je hebt niet toevallig een PC van de appie happie?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/101438

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt allemaal het werkt ondertussen weer! Nu een ander probleem: hoe kan ik mijn machtigingen van beide pc's zo zetten dat ik vanaf de een alles op de ander kan kopien, plakken bewerken etc.????
Pagina: 1