Toon posts:

Albert Heijn 1ghz computer probleem! Plz help!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK, om een lang verhaal kort te maken:

Effe die comp getweakt voor de vader van m'n vriendin. logo's druit, tweakje hier en daar.

Reboot: BLAM! hersteld de oude registry weer.
M.a.w. ik kan niks installeren wat aan de reg komt zonder dat ie em bij de reboot weer hersteld. weg installatie dus.

Bij 'opstarten' (zie systeeminfo) staat een OEMcln.exe bestand. Ik ben er achter gekomen dat dit voor een soort van demo functie zorgt. je kunt alles doen, maar als ie reboot en hij vindt veranderingen, dan hersteld ie de oude reg weer.

dus die OEMcln weggehaald> probleem weg! En dat klopte ook, waren geen problemen meer. :7

klaar dacht ik.

Nog even wat in de reg veranderingen aanbrengen, vervelende regels weghalen (dingen als talkline troep).
weer klaar. laatste reboot: JA HOOR! :( hersteld ie weer de oude registry.

Ik snap het niet, doe ik iets fout? en zo ja: hoe los ik het op?

Ik wil het liefst alles eraf halen en mn eigen spul erop zetten, geen voorgeinstalleerde rotzooi.

Dus..... om een lang verhaal kort te houden:
WIE KAN ME HELPEN?!

Zoals altijd: ALVAST BEDANKT!!!!

Patrique

Verwijderd

als je zelf alles erop will zetten
maak dan even een boot disk
formateer de boel en reinstall alles

Verwijderd

Alles eraf donderen, eerst bootdisk maken!!
Windows en alles wat je nodig hebt installeren. Kijk wel even eerst of je alle nodige drivers hebt gekregen (video, modem, geluidskaart ed.) anders moet je die eerst even van het internet trekken!
Succes!

B-)

Verwijderd

Topicstarter
eehm, boetdisk? ken je dat eeetn? :P
ahum.....schat me niet als een leek in plz.. thnx.

Ik heb honderden computers geinstalleerd, gemaakt, getweakt en racemonsters van gemaakt. Ik weet in de regel heeel goed wat ik doe. Ben een 'doorgewinterde' tweaker om het zo te zeggen.

toch bedankt voor je reactie. Ik wil gewoon persé weten wat ik fout doe!

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 09:12
Die jongen zit in zijn register te kloten alsof het zijn boekentas is en jij vraagt of ie weet wat een bootdisk is. Mwaa een |:( zit er net in. :z

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

bel alburt heintje maar effe vraag naar T.D :)

Verwijderd

Instalatie pakketten die je bij die retail pc's krijgt is bagger. Je krijg veel shit die je niet gebruikt :(

Schone instalatie beginnen en alles dan instellen. Norton Ghost er overheen. en je bent de volgende keer in 15 min weer klaar :)

Ik kan niet meer zonder in ieder geval :)

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op zondag 07 januari 2001 23:22 schreef Patrique2 het volgende:
OK, om een lang verhaal kort te maken:

Effe die comp getweakt voor de pa van mn vriendin. logo's druit, tweakje hier en daar.
Misschien is het handig als je vertelt wat voor PC het is. Ik ben bang dat ik je niet kan helpen, maar deze info kan van belang zijn voor andere GoT-ers om je op weg te kunnen helpen.

Aangezien je over preinstalled meuk praat lijkt het me, dat het een vrij standaard apparaat is, dus zullen er meerdere van op deze aardkloot rondspoken
Ik wil het liefst
alles eraf halen en mn eigen spul erop zetten, geen voorgeinstalleerde rotzooi.
Uit deze kreet begrijpt zelfs een mijn kleine broertje, dat jij wel snapt waar je over praat!;) Dus nee ik schat je niet als leek in!

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

AAAAARRRRRRGGGGGGGHHHHHH |:(
Gewoon niet goed het topic lezen...:o

OK that's it... drie flaters op één avond. IK ga naar bed toe...:Z

[in mezelf moppelmodus]
Tjonge, jonge, jonge, wat een l*l ben ik zeg... gewoon niet kijken naar het topic en dan maar beginnen met blaten.....mompel, mompel....:(
[/in mezelf moppelmodus]

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:22
F8-->MS DOS MODUS

FORMAT C: /s

D:\

setup

=)

• henk jansen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06-2024
als je ervoor zorgt dat in de bios het eerste boot sequence op cdrom staat, douw je gewoon de windows cd-rom erin dan heb je ook geen bootdisk nodig

(scheelt weer wat uitleg over de bootdisk)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die PC's hebben een hidden non-dos part. van 384 MB staan, daar staat heel Windhoos op.

Wat ik wel weet is dat er heel veel van die dingen terug zijn gehaald omdat de Image waarvanaf geinstalleerd was niet goed bleek te zijn.
Misschien hier ook het geval?

Klanten met problemen (vastlopers, installatiemakken bij games, word e.d.) kregen een recovery CD met een goed werkende image erop.

Dat er niet een backup gemaakt werd van andere dingen (inbelsettings, email ed ) is een andere zaak |:(

Kreeg honderden telefoontjes 'hijdoetutnie'
en waar is m'n mail gebleven :(
Leg dan maar eens uit dat dat echt weg is.

In jouw geval, als je echt een clean install wil doen, trek de hele harde schijf leeg inclusief die non-dos meuk, partitioneer dat ding zoals je zelf wilt en zet er een eigen win98/SE install op.
Je bent wel elke aanspraak op garantie / ondersteuning kwijt als je dat doet, maar dat zal je weinig interesseren.

Interesseerde mij ook niet namelijk :)

PS:

Zorg van tevoren dat je alle drivers hebt, ook voor dat klote MR 2800 datafax modem wat de default connection op 460.800bps zet in je modem settings |:(

heb ik wel liggen voor je anders..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

even tussendoor hoor maarre....

Wie koopt er in GODSNAAM een computer bij de ALBERT HEIJN?????

Verwijderd

Hmm ik heb hem ook, perfect beestje.
Alleen eerst effe
Fdisk'en, en je eigen 98SE er op .
Taadaa perfect
En trouwens niks mis mee met die AH pc.
Fujitsu Sienems, en betere onderdelen erin dan menig mycom, of zelfbouw systeem...

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 14:14
:) ,

maar ik zou echt gewoon die hele mikmak eraf halen en opnieuw beginnen met installatie, weg problemen (waarschijnlijk), scheelt je een hoop denkwerk en een hoop tijd.

Suc6

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Omdat je die bij een pakje boter kan kopen?

[edit]Niet bij Appie, maar PC privé project.

PIII @ 733 256MB, nu met win2k en win98SE dualboot.
Nix mis mee.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Ik heb die p3 van een jaar geleden, ook prima ding hoor!

Verwijderd

2800 haha dat is een amr modem die presteren bagger over het algemeen.
en in die albert gein zit een cheapo mobo by the way de eerste van die albertgeins hadden een leuk asus bordje erin.

nee echt liever zelfbouw hoor
Pagina: 1