[XP] Aanmeldproblemen na image terugzetten.

Pagina: 1
Acties:

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
In mijn pc heb ik een harde schijf van 20GB met daarop windows XP geïnstalleerd. Deze schijf heeft slechts 1 partitie. Omdat deze schijf nogal klein is wilde ik ipv de 20GB (DISK 1) schijf een 80GB (DISK 2) schijf plaatsen. Ik heb met behulp van Norton Ghost 2003 een image gemaakt van de C-schijf van DISK 1. Vervolgens heb ik deze image geïnstalleerd op DISK2. De andere schijf, DISK1 heb ik losgekoppeld en ik wilde gaan opstarten vanaf DISK2. Alles ging prima tot het aanmelden bij windows. Na het aanmelden komt er meteen te staan, U wordt afgemeld, en vervolgens verschijnt het inlogscherm weer.

Nu heb ik gezocht wat dit kan zijn en ik kwam hier terecht. Dit uiteraard geprobeerd (optie 2, recovery console) maar zonder resultaat. Optie 1 lukte mij niet want van een andere pc kon ik de "kapotte" pc niet benaderen. Optie 3 niet geprobeerd. Ik kan nog steeds niet inloggen als ik DISK2 aangesloten heb. Met DISK1 heb ik hier geen problemen mee.

Iemand enig idee?

Verwijderd

Klinkt idd erg vaag.
Misschien is het een idee de disk-to-disk optie van ghost te gebruiken? Dus niet eerst een image maken en die terugzetten maar meteen een 'echte' kopie maken van je disk1 op disk2

SUCCES!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2005 16:58 ]

• weppe
  • Niet online
Dat had ik ook al geprobeerd, de CLONE optie van ghost, maar nog steeds hetzelfde probleem...

• weppe
  • Niet online
Ik heb nog steeds geen oplossing voor mijn probleem.

Niemand?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:56

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Misschien ben ik gek, maar waarom gebruik je beide schijven niet naast elkaar :? Die oude, kleine van 20 GB gewoon als boot/systeem-schijf gebruiken en die nieuwe van 80 GB als data-schijf. Als het nu een laptop was zonder ruimte voor twee harde schijven, maar ik ben nog nooit een PC tegen gekomen waarin geen ruimte was voor twee harde schijven naast een CD- of DVD-speler (danwel brander).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• weppe
  • Niet online
Het zou kunnen maar die andere 20GB schijf wil ik graag in een iets oudere computer gebruiken. En het is niet echt een oplossing voor mijn probleem.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zoek eventjes naar iets dat heet 'MountedDevices' - dat is een registry key die vermoedelijk fout staat na het imagen van je 2e harddisk :)

• weppe
  • Niet online
Die kan ik helaas niet vinden in de registry....

Iemand nog een suggestie misschien?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je even op Google 'MountedDevices' intypt, zal je een groot aantal resultaten krijgen, ook als je dit op GoT intypt krijgt je een aantal resultaten :)

Ga er even mee aan de slag ;)

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Deze fout krijg je als je pagefile ontbreekt.Ghost heeft je pagefile niet teruggezet of windows herkent hem niet als zodanig.Meestal gebeurt dat als je "partition to image-->partition from image doet.Probeer eens Disk to image en dan Disk from image.
Kijk ook eens op de knowledge base van Symantec.

[ Voor 28% gewijzigd door blobber op 18-03-2005 11:37 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-03 16:33

elinsen

Fear me......

Ik had dit probleem laatst ook. Precies hetzelfde. Ik heb het probleem niet kunnen oplossen en heb de betreffende schijf dus laten zitten. Ik had namelijk een 40GB schijf en een 80GB schijf als dataschijf. Deze tweede ging stuk en heb ik vervangen voor een 200GB exemplaar. Ik wilde deze als bootdisk gaan gebruiken maar na het kopieeren van disk-to-disk kwam ik ook niet verder dan het inlogscherm, dit terwijl de 40GB niet meer in de PC zat.

Nu heb ik inmiddels een nieuwe 80GB schijf ontvangen (zat nog in garantie) en wil die met de 40GB uitwisselen. Dit betekend dat ik dus weer de zaak ga kopieren. Ik ben benieuwd of dat zal lukken, want ik vrees voor hetzelfde probleem. Misschien dat ik vooraf even de pagefile op automatisch instel, zoals Blobber hierboven opmerkt.

E.P.M. Linsen

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:54
blobber schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 11:32:
Deze fout krijg je als je pagefile ontbreekt.Ghost heeft je pagefile niet teruggezet of windows herkent hem niet als zodanig.Meestal gebeurt dat als je "partition to image-->partition from image doet.Probeer eens Disk to image en dan Disk from image.
Kijk ook eens op de knowledge base van Symantec.
Wat een onzin. Als de pagefile ontbreekt wordt deze net zo vrolijk weer aangemaakt door XP. Het probleem van het blijven hangen bij het inlogscherm komt doordat XP bepaalde informatie over de driveletters opslaat in de Volume Bytes. Download gewoon MBRTool en kies voor 4 [Work with MBR] -> 10 [Remove the volume bytes] -> Disk 0 [= je eerste HD] -> O [Original] Hierna zou je nieuwe HD weer op moeten starten.

/edit : Het staat trouwens ook wel op de Symantec support site :
===============================================================
2. Cloning Windows 2000 and XP
===============================================================

Windows 2000/XP boot failures
-----------------------------
Boot failures after cloning Windows 2000/XP systems can usually be attributed to one of two causes:

Cause 1
-------
Differences between the position and layout of partitions after the clone resulted in new drive letters being assigned to existing volumes by the booting system.

Some elements of the Windows boot process appear to access files using paths with drive letters.

As a result, when the booting operating system fails to locate the file due to the drive being allocated a new drive letter, a boot failure occurs.

Solution
--------
When running Ghost, you can use one of the following command-line options.
a. Initialize the disk signature using the -FDSZ (force disk signature zero) switch. Initializing the disk signature forces Windows to discard any existing drive letters and to start reallocating new drive letters from scratch.

Note: Ghost generally performs this initialization during a Windows disk load operation. It will not perform this initialization if you are only loading a
partition. In this case the -FDSZ switch should be used to fix a boot failure.

b. Alternately, if you wish to retain the allocated drive letters, use the -FDSP switch (force disk signature preserve). This will only be required on Windows
disk load operations that result in a boot failure.
Als alternatief kun je ook gebruik maken van Sysprep vóór het clonen, deze verwijderd namelijk bepaalde informatie uit het register m.b.t. dit probleem.

[ Voor 52% gewijzigd door Nielson op 18-03-2005 13:35 ]

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Nielson schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 13:21:
[...]

Wat een onzin. Als de pagefile ontbreekt wordt deze net zo vrolijk weer aangemaakt door XP. Het probleem van het blijven hangen bij het inlogscherm komt doordat XP bepaalde informatie over de driveletters opslaat in de Volume Bytes. Download gewoon MBRTool en kies voor 4 [Work with MBR] -> 10 [Remove the volume bytes] -> Disk 0 [= je eerste HD] -> O [Original] Hierna zou je nieuwe HD weer op moeten starten.

/edit : Het staat trouwens ook wel op de Symantec support site :

[...]

Als alternatief kun je ook gebruik maken van Sysprep vóór het clonen, deze verwijderd namelijk bepaalde informatie uit het register m.b.t. dit probleem.
Helemaal geen onzin want als xp die informatie van die driveletters foutief heeft zoals uit die symantec info blijft, gaat hij die pagefile dus ook verkeerd neerzetten (op een cd drive ofzo) en dat lukt dan niet.Ik heb dit zelf meerder keren ondervonden, spreek dus uit ervaring.

[ Voor 4% gewijzigd door blobber op 18-03-2005 15:41 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Pagina: 1