[XP] Complete schijf kopiëren via lan?*

Pagina: 1
Acties:

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:19
Morgen krijg ik een nieuwe laptop HDD binnen.

Maar ik zou graag alle gegevens van de HDD die er nu in zit willen kopiëren naar me nieuwe schijf.

Is het mogelijk om in bijv. dos verbinding te maken via het lan naar een desktop met een verloopstekker naar me nieuwe schijf om zo een 1:1 kopie te maken?

Voor de desktop is het me gelukt op met ghost te kopiëren, maarja, toen zaten de schijven als master en slave. Nu is dat dus niet mogelijk in mijn laptop...

Zal het op deze manier mogelijk zijn, zoja hoe en hoe zouden jullie het anders doen als dit niet zo is?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:07

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Je kan je bestanden toch gewoon over zetten en je instelling via "Wizard Bestanden en instellingen overzetten" overzetten?

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Je kan doormiddel van ghost een netwerk peer 2 peer diskettes maken :)

dan doe je 1 diskette in je laptop andere in je normale pc :)

daar boot je mee op en kopieren. Je moet dan ff je nieuwe hdd doormiddel van een 3.5 inch converter ff aan sluite.

Lekker zijn is een gave :)

Verwijderd

Ik zou Drive Image gebruiken van Powerquest. Heeft ook netwerkondersteuning.

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

lol in 2 minuten 3 verschillende antwoorden :)

• LED-Maniak
lordspacie schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:10:
lol in 2 minuten 3 verschillende antwoorden :)
Hehe, ja, ik ga ze allemaal testen totdat er eentje werkt!

Er zitten trouwens meerdere partities op de oude schijf.

Ik neem aan dat ik dan eerst alle partities op de nieuwe schijf moet maken en dan per partitie moet kopieren?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Verwijderd

de laatste 2 omschrijven hetzelfde in een ander programma.

hier je 4e: :P
brand al je data op een dvd(`s) en kopieer het terug.

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:07

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

LED-Maniak schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:12:
[...]

Hehe, ja, ik ga ze allemaal testen totdat er eentje werkt!

Er zitten trouwens meerdere partities op de oude schijf.

Ik neem aan dat ik dan eerst alle partities op de nieuwe schijf moet maken en dan per partitie moet kopieren?
Lijkt me wel het slimst ja.
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:13:

offtopic:
5e: zet alles op floppy's

[ Voor 27% gewijzigd door LoeiOrdinair op 03-03-2005 15:14 ]

• LED-Maniak
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:13:

Laat ik nou net geen dvd brander hebben :P
offtopic:
5e: zet alles op floppy's
Ik moet er niet aan denken hoe lang 40 gb gaat duren op een paar diskettes :+

[ Voor 21% gewijzigd door LED-Maniak op 03-03-2005 15:16 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-04 21:36
Met Ghost kan je gewoon over het netwerk in 1x je gehele schijf, alle partities dus, naar een netwerklocatie imagen. Geen enkel probleem.

Verwijderd

ik stel voor bij optie 3 te beginnen ;)

succes gegarandeerd!

Verwijderd

gebruik partitie genie, gewoon je schijf geheel kopieren naar de nieuwe

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Doet je Laptop het nog en heb je ook nog een werkende PC ?? Dan zou ik alles gewoon overzetten via Windows Sharing of FTP :)

Je vermeldt niet dat iets het niet doet dus .... ik weet dat het veel te veel voor de hand ligt enzo.

/EDIT :
LED-Maniak schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:24:Hm, als ik dat doe dan kopier ik de MBR en zulke data niet mee. Lijkt me toch handig met een ongepartitioneerde schijf?
OWww...... dat is inderdaad niet handig nee :)

[ Voor 41% gewijzigd door nero355 op 03-03-2005 15:53 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• LED-Maniak
nero355 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:22:
Doet je Laptop het nog en heb je ook nog een werkende PC ?? Dan zou ik alles gewoon overzetten via Windows Sharing of FTP :)

Je vermeldt niet dat iets het niet doet dus .... ik weet dat het veel te veel voor de hand ligt enzo.
Hm, als ik dat doe dan kopier ik de MBR en zulke data niet mee. Lijkt me toch handig met een ongepartitioneerde schijf?

Verwijderd

Trouwens, Partition Magic heeft die optie ook, gewoon copy partition. MBR kan je dan meeselekteren. Werkt nóg eenvoudiger :)

offtopic:
niet om het een of het ander, maar had je dit niet via google kunnen vinden?

• LED-Maniak
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:27:
Trouwens, Partition Magic heeft die optie ook, gewoon copy partition. MBR kan je dan meeselekteren. Werkt nóg eenvoudiger :)

offtopic:
niet om het een of het ander, maar had je dit niet via google kunnen vinden?
Het moet via het lan, niet via de standaard ata kabel.

Via google heb ik gezocht, evenals via got alleen dan typ je net de verkeerde trefwoorden en dan kom je weer ergensanders uit :X

Verwijderd

offtopic:
27.777 floppy`s

waarom wil je je mbr ook meekopieren, ik zou gewoon een lan maken op 100mb en dan alles kopieren. naar je verse HD, weet je ook zeker dat je geen spy/ad-ware en virussen meekopieert.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

je kan het snelst de oude harde schijf in de nieuwe computer hangen.
maar of dat slim is> Je hebt sowieso andere hardware en dan is een clean install m.i. wel zo stabiel.
Met een cross cable loopt het best lekker snel hoor!

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

hij krijgt enkel een nieuwe hdd geen nieuwe laptop dus denk dat ie geen zin heeft in nieuwe install :)

Dus gewoon ghost dan hoef je ook geen nieuwe partities aan te maken doet ie zelf namelijk :)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

*kan niet zo goed lezen blijkbaar
Ghosten of twee 3,5" convertertjes ergens zien te lenen en het met het mobo van een desktop doen (wel sneller denk ?).

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• LED-Maniak
bedankt allemaal voor de tips!

Ik ga het morgen allemaal proberen, hopelijk lukt het me :)

• LED-Maniak
Ik probeer nu alles naar een network drive te krijgen alleen krijg het probleem al met connecten naar de andere computer.

Ik moet invullen:
Domein
User
Pass

Bij domein heb ik het domein ingetypt hoe het netwerk heet en bij user en pass de gegevens die ik op de desktop gebruik.

Hij blijft er maar naar vragen dus kan niet connecten!
Wat doe ik fout?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

LED-Maniak schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 23:52:
Hij blijft er maar naar vragen dus kan niet connecten!
Wat doe ik fout?
Je hebt geen domain. Dus niet domain opgeven maar user + pass (desnoods als PCNAAM\USER ).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• LED-Maniak
BackSlash32 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 23:55:
[...]

Je hebt geen domain. Dus niet domain opgeven maar user + pass (desnoods als PCNAAM\USER ).
Zo, dat is eindelijk gelukt, dankje!

Ghost is alles nu aan het kopieren naar een andere schijf.
Als alles daar nu op staat en ik doe me nieuwe schijf erin. Hoe kan ik dan via het diskette station alles terug krijgen?

Zal hij direct uit zichzelf partities indelen of verwacht hij dat ik alles indeel en dat hij het weer terugzet?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Euh...

Lees de Ghost handleiding eens zou ik zeggen.

Je zet dus je image straks weer terug op (bijna) dezelfde manier zoals je de image gemaakt hebt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1