Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• lintux
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01-2021
Hoi hoi,

Waarschijnlijk is dit iets wat juist niet thuishoort in een gadgets forum, maar goed,

Tegenwoordig is het echt helemaal in om zo veel mogelijk nutteloze functies in een telefoon te stoppen. Een camera is uiteraard het meest absurde voorbeeld, maar vergeet ook niet de MP3-speler en de ultra-über-hifi-stereo-dolby-surround ringtones. :{

Ik wil die shit niet. Echt niet. Waarom? Simpel zat. Zie SonyEricsson. Van de T68i naar de T610. Wat kwam erbij? Een digicam, polyfone ringtones. En wat nog meer? Vijftig procent extra gewicht en een energieverbruik dat ook ca. 25% hoger lijkt te liggen. Voor allemaal troep die ik nooit gebruik.

Dus ik vraag me af, is er alsjeblieft nog een fabrikant die gewoon telefoons maakt? (Maar dan wel graag met GPRS en BlueTooth... :))

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:18

St@m

@ Your Service

Nokia 6310i, maar of je die nog nieuw kunt kopen weet ik niet. Ach er zijn zat telefoons met alleen de dingen die jij wilt. Zoek gewoon ff goed rond

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Dan moet je bij de zakelijke telefoons kijken. Nokia 6310 en consorten.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

idd zakelijke nokia's maar die hebben veel al geen bluethoot

-edit- hoort dit topic trouwes niet in het sub forum telefonie? ;)

[ Voor 45% gewijzigd door GoldenSample op 02-03-2005 15:41 ]

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
Heh, ik ken dat probleem, was poosje geleden ook opzoek naar niuewe GSM zonder al die zooi. Gelukkig kwam me baas toen met een Nokia 6310i. Een toestel precies zoals ik wil, geen b.s., goeie standby etc. Helaas maken ze die nu ook niet meer en z'n opvolger heeft... ook al die rotzooi :(

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:07

w0w

zijn er echt nog zat hoor, gewoon even zoeken.
Weet je trouwens zeker dat de camera ook energie verbruikt als hij niet wordt gebruikt :? Lijkt me namelijk sterk... 25% is best veel

• lintux
Oh, ik zie net dat ik 'm toch per ongelijk in GT gepost heb, was wel voor I&T bedoeld. En ik post dit omdat ik zo dolblij was met mijn T68i totdat deze net buiten de garantie het typische antenne probleem begon te vertonen. Ik ben sterk geneigd om weer een T68i te nemen zou ik haast zeggen, maar die gaat natuurlijk binnen de kortste keren weer stuk. :'(

6310i ken ik inderdaad, denk dat ik toch maar eens moet kijken of ik die nog tweedehands kan krijgen. Is alleen wel een erg groot ding...

• lintux
w0w schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 15:35:
zijn er echt nog zat hoor, gewoon even zoeken.
Weet je trouwens zeker dat de camera ook energie verbruikt als hij niet wordt gebruikt :? Lijkt me namelijk sterk... 25% is best veel
Zie de specificates op de site van SE. Standby tijd gaat van 390 naar 300 uur, beltijd is ook lager. Het ligt dus op zich niet per sé aan de camera, maar het zou ook kunnen dat ze er een kleinere batterij in stoppen om ruimte te maken voor die extra functies.

• St@m

St@m

@ Your Service

Tja, wat is groot, ik vind hem perfect in de hand liggen, past goed in de broekzak enz enz.

edit: Ik heb trouwens wel het idee dat de BlueTooth van deze telefoon niet overal compatible mee is. Ik kan bijvoorbeeld zelf geen andere telefoons vinden, maar anderen kunnen mij wel vinden? Meer mensen last van? En dan bedoel ik dus van 6310i --> een of andere vage Ericsson

Accu doet ie bij mij ongeveer 2 weken mee, ligt eraan hoeveel ik bel natuurlijk :P Ik heb hem maandag opgeladen en alle streepjes zijn nog vol..

[ Voor 79% gewijzigd door St@m op 02-03-2005 15:39 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• lintux
Mmmm, misschien vergis ik me er dan toch in. Zal 'm even in mijn achterhoofd houden dan. Mij ligt bij dat die 6310i ook indrukwekkend lang op een accu doet, toch?

Misschien toch mijn afkeer tegen Nokia maar eens tot een einde brengen...

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:07

w0w

Maar (als het niet om het geld is, want daar hoor ik niks over) wat maakt het uit dat er een camera en polyphone ringtones op gebruikt KUNNEN worden :? Je hoeft het niet te gebruiken, en als je het niet gebruikt verbruikt het ook geen energie :)

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 09:53

EnnaN

Toys in the attic

TS, ik hoor je, en ben het er mee eens...daarom..den siemens s55!

Afbeeldingslocatie: http://www.mo.com.ua/catalog/c_img/siemens_s55_3.jpg

ik ben er ernstig blij mee, hoewel er wat probleempjes waren (er was een serie met slecht toetsenbord? maar goed, dat is weer opgelost)...

sig

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:16
Groot is ook zo relatief... ik heb een 6310i en ben er erg tevreden over. Eens in de week een half uurtje in de carkit is voldoende, degelijk, voldoende functies zonder nutteloze energiezuipende gadgets. En knopjes waar je geen meisje van 6 voor hoeft te zijn om ze te kunnen bedienen. Ik heb zelf al vrij kleine handen en ik wordt gek van de kleine prutsknopjes op de meeste telefoons. Klein is niet altijd fijn; het ligt onhandig in de hand als je belt, en ze zijn toch altijd te groot om in je broekszak te doen. Telefoon zit altijd in mijn jaszak en daar is plenty space. Prima ding dus die 6310i!

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• lintux
w0w: Zie de specificaties van de fabrikanten: Doorgaans gaat het gewicht aardig omhoog (mijn T68i weegt 60 gram, wie verslaat dat?) en de levensduur van een acculading omlaaag.

En de S55, dat toetsenbordprobleem heeft iedereen die ik ken met dat model zo ongeveer gehad eigenlijk, is dat überhaupt wel opgelost?

6310i's gaan overigens tweedehands wel voor lachwekkende bedragen over de toonbank zeg, durven ze nog 125-150 euro voor te vragen. :D

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-11 15:56

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Er zijn een paar sites waar je GSM's kunt zoeken op kenmerken. Dit is er een van. Er zijn er meer maar die kan ik zo snel even niet vinden.
Jammer genoeg hebben ze meestal niet genoeg zoekopties...

Signatures zijn voor boomers.

• St@m

St@m

@ Your Service

Als je gewoon ff zoekt kun je ze ook wel voor <100 vinden hoor. ;) Maarja, de telefoon is dat geld wel waard imho..

http://www.marktplaats.nl...euw_zoek.php3%3Fq%3D6310i

Het valt wel een beetje op ja, er zijn wel veel aanbieders die ruim boven de 100 zitten, maarja een onbeschadigde 6310i wordt natuurlijk ook schaarser, maar de telefoon blijft gewild.

[ Voor 70% gewijzigd door St@m op 02-03-2005 15:54 ]

• Remy
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

Waarschijnlijk is dit iets wat juist niet thuishoort in een gadgets forum, maar goed,
Kijk dan even rond en zie Internet & Telefonie een eindje verderop ;)

Anyways, move GT >> IT :)

LinkedIn
Instagram

• lintux
Remy schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 15:45:
[...]
Kijk dan even rond en zie Internet & Telefonie een eindje verderop ;)

Anyways, move GT >> IT :)
Yeps, halverwege het schrijven van die post kwam ik er achter dat ik fout zat, heb alleen kennelijk iets fout gedaan met mijn kopieer-anderforum-plak actie. Najah, bedankt voor de move. ;)

Maasluip: Hee, die is leuk. Alleen jammer dat BlueTooth niet als selectie-criterium gekozen kan worden. Zo te zien zit iig in de camloze top 10 geen BT-telefoon. :'(

Goed, bedankt voor de (vele) reacties iig, 'k ga maar even door met mijn onderzoek naar de vervanger voor de evil T68i. En wat betreft het geld, tsja, die T68i (tweedehandsje) was voor 75 euro al binnen een half jaar fucked, dus wat dat betreft is het hopelijk wel mogelijk om een 6310i voor een lager bedrag per gebruiksjaar te kopen ja. :)

Verwijderd

Ik heb er ook lang naar gezocht, een telefoon zonder camera, mp3 shit, polyphone dingen enz enz enz
En heb uiteindelijk maar een nokia 6100 gekocht, had helaas wel van die polylphone dingen maar goed valt mee te leven ;)

Nokia 6100

• TweeB
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Volgens mij kan je met de site hierboven wel bluetooth aan vinken onder uitgebreide selectie:

Hele lange link

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Ik snap het probleem niet hoor, je keuze valt lekker in de goedkoopste modellen vergeleken met 1 jaar terug, Siemens s55 is aan te raden 8)
Trouwens wat is het probleem met polyfone tonen, een verademing vergeleken met dat oude gejengel pieptoontjes, gewoon een leuke zachte nemen niet een Beethoven symphony ;)

Verwijderd

Probeer het hier eens:

http://www.bejaardenverenigingvroegahwasallusbeter.nl/

Modbreak:probeer jij eens Algemene gedragsregels (Netiquette) :/

[ Voor 36% gewijzigd door Korakal op 02-03-2005 17:58 ]

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:58
De T600 van sony-ericsson
http://images.google.nl/images?hl=nl&lr=&q=t600

Heb hem zelf, werkt lekker (veel fijner menu dan nokio en andere)
lange batterijtijd, is lekker klein en super ligt
Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/review/image/sonyeric/t600/pic.jpg
(niet te klein voor grote handen... ik heb ze namelijk en sms er goed op)

edit
Maar dan wel graag met GPRS en BlueTooth...
dat heeft ie dan niet volgensmij... (maar dat denk je er dan maar bij ;) )

[ Voor 17% gewijzigd door ixl85 op 02-03-2005 16:17 ]

Verwijderd

De grootte valt wel mee, hij ligt heerlijk in de hand. Het zijn juist de telefoons voor de zakelijke markt die blauwe tand hebben. De 6310i is hier en daar zelfs nog nieuw te krijgen, wel goed zoeken. Helaas is het aanbod klein en de vraag nog groot, dus reken er op dat ie ongeveer even duur is als 3 jaar geleden (nieuw). Dit terwijl hij al wel 4 jaar oud is.

Evt. zou je de 8910i ook kunnen overwegen.

Van SE komt de 68i als enige in aanmerking.
Samsung volgens mij geen enkele.

• lintux
BARACUS schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 16:06:
Trouwens wat is het probleem met polyfone tonen, een verademing vergeleken met dat oude gejengel pieptoontjes, gewoon een leuke zachte nemen niet een Beethoven symphony ;)
Hehe, zonder meer waar, maar ik vind het niet nodig. Het valt in de categorie speelgoed. Het enige wat mijn telefoon mag doen is trillen, dan weet ik genoeg. (De aanwezigheid van polyfone ringtones is voor mij dus ook geen probleem, ik noem het alleen als een nutteloze innovatie, zeker aangezien het tegenwoordig ook nog eens vele stappen verder gaat dan FM-synthese...)

En hee, verrek, de uitgebreide zoeker van PriceWatch had ik nog niet gezien. Dat is al een leuker lijstje, dank. :)

Zepaz: 68i heb ik nu dus, en die vind ik inderdaad perfect (op wat kleine puntjes daarna, maar uiteindelijk bestaat de perfecte telefoon gewoon niet, dan zou niemand meer een nieuwe kopen ws...), maar die heeft een berucht antenne-probleem.

Overigens, heel grappig die opmerking over het ziekenhuis (:{), maar er zijn dus tegenwoordig ook plekken waar je met zo'n cam-phone niet meer binnen mag komen. Snap dus echt niet waarom die zut zo gehyped wordt.

• cryhtorchild
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

cryhtorchild

TT page 888

Nokia 9300.... telefoon zonder camera :+

Fucking... What the fuck. Who the fuck fucked this fucking... How did you two fucking fucks... FUCK.

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

nokia 6810 lijkt mij aan je eisen voldoen?

http://www.nokia.nl/nl/Telefoons/Modellen/6810/features.html

[Signature]

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Je bent niet verplicht ALLE functies van je telefoon te gebruiken hoor :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-11 15:56

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

BBaz schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 15:59:
Volgens mij kan je met de site hierboven wel bluetooth aan vinken onder uitgebreide selectie:

Hele lange link
Kun je meer mee, maar dan merk je ook dat sommige opties niet goed meegenomen worden. Zo had ik "FM radio" op nee gezet en ik kreeg niet de Nokia 6310i te zien, met "FM radio" op "maakt niet uit" kreeg ik hem wel. Wat blijkt, in de details staat daar een ? achter, net als bij een paar andere opties. Ja, zo schiet het dus niet op he!

Signatures zijn voor boomers.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Probeer eens een nokia 2600, geen camera, geen mp3-speler. Of je geeft mij 50 euro, krijg je mijn 3310 met 50 cent beltegoed

PSN: djmurcielago

Verwijderd

De 2600 heeft geen bluetooth of GPRS...

Wat dacht je van de gisteren gepresenteerde Nokia 6021?
Afbeeldingslocatie: http://www.nokia.com/BaseProject/Sites/NOKIA_MAIN_18022/CDA/Categories/Phones/PhoneModels/_Content/_Static_Files/6021_pm_cs.gif
Die is met bluetooth en GPRS maar zonder camera (er is ook een 6020 zonder bluetooth maar met camera). Hij heeft waarschijnlijk ook polyfone ringtones maar die van Nokia vallen erg mee en in de meeste modellen heb je ook nog de keuze uit monofone ringtones, misschien bij deze ook.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 21:58 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

djmurcielago schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 21:47:
Probeer eens een nokia 2600, geen camera, geen mp3-speler. Of je geeft mij 50 euro, krijg je mijn 3310 met 50 cent beltegoed
Waarom dan niet gelijk een 1100 :P Daar kan je alleen mee bellen (enige luxe is een lampje, soms handig)

Ik zat ook meteen aan de 6310i te denken, is alleen groot, lomp en lelijk, en volgens Nokia verouderd.

[ Voor 9% gewijzigd door Resistor op 02-03-2005 22:05 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:52
Ik heb dus de 6021; een week of 6. Dit vind ik er van:
- naar mijn mening iets tè klein.
- batterij gaat lang niet zo lang mee als de 6310i
- display is zeer stof gevoelig; je kan het frontje erafhalen en de stof wegblazen, maar toch...

Het toestel heeft dus wel triband & bluetooth. Wat me irriteerd is dat als je m aanzet er groot in beeld komt te staan dat DVS niet werkt (push to talk). En de DVS knop zit prominent aan de zijkant (druk je nogal eens per ongeluk in) en dan mekkert ie ook.
Overigens; werkt niet op KPN netwerk. Andere weet ik niet.

• punica
  • Niet online

punica

Longtime Member

Ik kon kiezen tussen een Sony-Ericsson K750i of een Nokia 6021.

Echt wel dus de nokia, is een perfecte opvolger voor mijn 6610, maar dan MET bluetooth!
(en mijn vriendin heeft wel de K750i besteld, dus best of both worlds!!)

Verwijderd

er zijn nieuwe ''reworked models'' te koop bij expansys.nl.. van de 6310i

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:11
Een nokia 6100 niets?
Het werk heeft deze ook als helpdesktelefoon, is een heel standaard telefoontje, zonder poespas.

[ Voor 28% gewijzigd door Sjowhan op 11-08-2005 08:19 ]

http://specs.tweak.to/5253

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 28-11 17:02
Dimmu schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 08:18:
Een nokia 6100 niets?
Het werk heeft deze ook als helpdesktelefoon, is een heel standaard telefoontje, zonder poespas.
Mensen, ik denk dat ie na 5 maanden wel een keuze heeft gemaakt... ;)

• punica
  • Niet online

punica

Longtime Member

Martijn schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 11:55:
[...]

Mensen, ik denk dat ie na 5 maanden wel een keuze heeft gemaakt... ;)
Misschien dat dit topic dan kan worden omgetoverd, mooie telefoons zonder camera zijn bijna een uitgestorven ras.

• lintux
Heej, mijn topic was tot leven gekomen! :)

Heb zelf inmiddels een Palm Tungsten W gekocht. Poor man's Treo, zegmaar. Het is lastig dat je altijd met een headset moet bellen, maar voor 180 euro heb je dan toch wel leuk een PalmOS-powered telefoon. Dan kan ik wel met zo'n beperking leven...

En er zit geen camera op! :*) Het blijft een idiote uitvinding. Dus wat mij betreft wordt hier een camless-phone topic van gemaakt, kan nooit kwaad idd.

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11 18:51

ACID-dude

Make More Music!

Mag ik dan de eerste -nieuwe- aanvulling geven.

De Motorola MPx200

-Opklapbaar
-Windows Mobile 2003 (kán)
-USB (oplaadbaar)
-Film & MP3 speler
-Etc

En geen cam ;).

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Wat is nou het probleem met een camera in een telefoon?
Net als polyfone beltonen, die hoef je toch niet te gebruiken?
Als we het over 'hype' hebben, dan vind ik het gezeur op alle mogelijkheden waarmee telefoons tegenwoordig zijn uitgerust een goed voorbeeld.

Mijn telefoon heeft alles wel gewoon en ik vind het handig.
De camera gebruik ik ook regelmatig zakelijk. Soms is een foto versturen duidelijker dan iets in veel woorden uitleggen.
Beltonen gebruik ik nooit, dus maakt het me niet uit hoe ze klinken.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:14

Wokschotel

Op 6 wielen

Canaria schreef op donderdag 15 september 2005 @ 08:02:
Als we het over 'hype' hebben, dan vind ik het gezeur op alle mogelijkheden waarmee telefoons tegenwoordig zijn uitgerust een goed voorbeeld.

Mijn telefoon heeft alles wel gewoon en ik vind het handig.
De camera gebruik ik ook regelmatig zakelijk. Soms is een foto versturen duidelijker dan iets in veel woorden uitleggen.
Beltonen gebruik ik nooit, dus maakt het me niet uit hoe ze klinken.
Ik kom regelmatig -zakelijk- in gebieden/ruimtes waar camera's gewoon niet zijn toegestaan, dus ook telefoons in camera's niet. Daarom krijgen wij binnenkort een nieuwe telefoon, de Nokia 6021.

De islam kan uw vrijheid schaden

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-11 15:23
Ik vond de N6100 een van de betere toestellen. Lekker klein en licht.
Maar toch blijft me favoriet van de "standaard" telefoons bij de uitgestorven N8250 (Alleen in Azië te krijgen)

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 21:03
Canaria schreef op donderdag 15 september 2005 @ 08:02:
Het heeft ook met onderscheiden te maken. Meisjes van 15 willen een telefoon met zoveel mogelijk shit, echte mannen die thuis linux gebruiken en ook zulke eisen aan een telefoon hebben, willen niet gezien worden met een telefoon met camera en polyfone ringtones. ;)

Zelf ben ik er ook zo 1. :P
Owja, polyfone beltonen hoef je niet te gebruiken? Ik heb een 6610 en die heeft polyfone ringtonen. Zelf gebruikte ik altijd een piep, maar de piep op de 6610 is dus polyfone en dus kut. Kan je beter zo'n good old 6310 hebben die tenminste een echte piep heeft.
Pagina: 1