Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing
"Accomplishing the impossible means only that the boss will add it to your regular duties."
Verwijderd
Ik gebruik de laatste versie van de driver (met de originele van de cd liep de pc vast)Sonii schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 13:11:
Ik heb bij Asus gemerkt dat nieuwe drivers soms helpen. Controleer op de Asus support site of er nieuwe drivers zijn...
Wat is er te doen aan die connecties? Ik heb daar met mijn laptop nooit last van.
Misschien moet je de transferrate op je kaartje wat lager zetten (op 24Mbit bijv.) voor dat beetje internet wat er overheen gaat is dat wel voldoende neem ik aan. Ik heb dit kaartje ook en het begin had ik er een hoop gekut mee maar sinds ik de transferrate lager heb gezet valt hij niet meer weg.mbooij schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 09:33:
Iemand nog een slim idee hoe dit probleem te tackelen? (otw schop)
[ Voor 8% gewijzigd door dreester op 04-03-2005 09:42 ]
Ga ik even proberen... daarvoor moet ik die Asus utility gebruiken? Ik cofigureer nu alles via Windows zelf (XP sp2)Digitizers schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 09:41:
[...]
Misschien moet je de transferrate op je kaartje wat lager zetten (op 24Mbit bijv.) voor dat beetje internet wat er overheen gaat is dat wel voldoende neem ik aan. Ik heb dit kaartje ook en het begin had ik er een hoop gekut mee maar sinds ik de transferrate lager heb gezet valt hij niet meer weg.
ik heb alles via die asus utility geconfigureerd, heb geen idee hoe dat via xp gaatmbooij schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 13:05:
[...]
Ga ik even proberen... daarvoor moet ik die Asus utility gebruiken? Ik cofigureer nu alles via Windows zelf (XP sp2)
Linksys USB of zo? Wusb54?
- SSID broadcast inschakelen. bij mij klapt hij er ook vaak uit als ik dat heb uitgeschakeld. aangezien je MAC filtering en WEP128 encryp aan heb staan kan het niet veel kwaad
of/en
- Service Pack 2 eraf donderen. had daar ook problemen mee ( met een ander kaartje). zelf heb ik hier SP1 geinstalleerd, ik zou niet weten of het bij mij onder SP2 wel zou draaien.
[ Voor 6% gewijzigd door mbooij op 05-03-2005 20:20 ]
[ Voor 68% gewijzigd door Bas! op 05-03-2005 23:43 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Uischakelen van XP firewall lijkt wel positieve uitwerkingen te hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door mbooij op 06-03-2005 22:30 ]
Had ik dat nou eerder geweten...
Met eMule het zelfde euvel...
Verwijderd
net aangeschafde WL138G. Spontane reboots en wegvallende netwerkverbinding bij belasting
van het netwerk, instabiliteit. De verbinding kon ik alleen herstellen door de PC te rebooten. Ik draai Windows XP Prof. SP2. Ik heb laatste drivers geinstalleerd, dit haalde niets uit. Vervolgens heb ik de Asus ulility geupdate (Eng_2265.zip) en de wireless configuratie laten beheren door de tool en sinds dien draait het als een speer. Heb meerder Gb onvergehaald zonder problemen. Prima goed.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Versie driver: 2.0.3.19
Versie util: 2.2.6.5.
Beide zijn te vinden op de ASUS-site. Let op: ga wel naar de internationale site, die werkt beter dan de .nl-versie.
Nee, toen lag dat vervloekte ding al in het kanaalVerwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 15:27:
Arfman: Heb je ook de laatste drivers van 8/3/2005 geprobeerd?
Verwijderd
Ik heb hier dan wel geen WL138 in gebruik, maar mijn wireless spul werkt iig wel beter als ik geen DHCP gebruik maar alles gewoon statisch ip geef.mbooij schreef op maandag 04 april 2005 @ 13:53:
Ik heb de laatste drivers (van www.asus.com) en gebruik de utility. Het verkrijgen van een ip duurt erg lang en soms maakt hij geen verbinding. Even de adapter uitschakelen en inschakelen is dan de truc. Dit was echter allemaal nooit nodig bij linksys adapters.
Andere drivers hele nieuwe installatie van XP maar tevergeefs.
Na 2 minuten knalt hij eruit en dit blijft hij doen.
Iemand de oplossing?
Sign of my Time
Ding verbreekt continu de verbinding, ook met de nieuwste drivers, en de windows wireless instellingen.
Hij wordt ook herkend als Marvell Libertas zoals bij ZeroKay.
Binnenkort ga ik gewoon een Linksys kaartje halen, tot die tijd doe ik het nog wel met de kabel...
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ik ga ook maar voor die Linksys..
Sign of my Time
Hoewel ik zelf niet zo heel veel problemen meer ondervind (alleen nog maar traag bij het benaderen van mij netwerk-shares), denk ik er ook zwaar over om een ander kaartje te nemen.
wees gewaarschuwed: Linksys WMP-11 vindt niet altijd connectie met DHCP.Canaria schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 18:09:
Ik heb ook de WL-138G en ben hem echt zat
Ding verbreekt continu de verbinding, ook met de nieuwste drivers, en de windows wireless instellingen.
Hij wordt ook herkend als Marvell Libertas zoals bij ZeroKay.
Binnenkort ga ik gewoon een Linksys kaartje halen, tot die tijd doe ik het nog wel met de kabel...
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Gister weer de hele dag lopen debuggen.. Ligt het misschien aan het mobo? Ik heb een MSI Neo moederbord waar hij niet op werkt.
Ik ga er maar eens een mailtje naar ASUS aan wagen. Misschien hebben zij een idee.
Sign of my Time
Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed
Verwijderd
Dat is een 802.11b kaartje, de WL138g is PCI-kaartje volgens de 802.11g standaard. Ik neem dus aan dat Canaria niet voor deze gaat, maar voor bijvoorbeeld een Linksys WMP54Gaardbeix15 schreef op zondag 17 april 2005 @ 15:46:
[...]
wees gewaarschuwed: Linksys WMP-11 vindt niet altijd connectie met DHCP.
Dus even een tip voor iedereen die dit leest KOOP DEZE KAART NIET ALS JE ONLINE WILT GAMEN!!! Je hebt gewoon die constante verbinding nodig.
[ Voor 18% gewijzigd door mbooij op 18-04-2005 14:49 ]
Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed
Verwijderd

Verwijderd
Ik heb als AP de WRT54G en de WL-138G in de dual xeon doos met als OS Windows 2000 Server.
Ik had in het begin ook problemen maar heb het nu toch wel goed aan de praat heb al een uptime van 5 dagen zonder onderbrekingen, ik heb wel gemerkt dat ik op hoge kanalen meerf probelem krijg met het wegvallen van de verbinding ik heb hem nu op kanaal 6 staan en dat gaat goed daarnaast gebruik ik wel de Asus driver versie 2.2.0.20 en de tool op de orginele cd daarnaast gebruik ik nu alleen WEP op 128 bits en de MAC Filter op permit only de Linksys ap heb ik geupgrade naar firmware versie 3.03.6.
Ook heb ik gemerkt dat als de AP te dichtbij staat dat de verbinding ook veel wegvalt.
AP staat nu wat verder weg en signal is dan ook hoger, te dichtbij kan de kaart dus oversturen.
Daarnaast denk ik ook dat de Asus kaart te gevoelig is voor storingen en dan bedoel ik dus TE gevoelig.
Wil verder niet zeggen dat ik het kaarte goed vind maar met een beedtje moeite is ook deze kaart aan de praat te krijgen en dat te houden tevens zit de asus wifi kaart op een Aopen DX2G Plus Server mobo Dual Xeon.
Ik ga voor de andere systemen wel linksys aanschaffen, het Asus kaartje kon ik van me werk menemen dus kon zonder kosten toch even zelf testen.
Tevens heb ik het idee dat me AP ook andere wifi signalen opvangt omdat het wlan lampje direct gaat branden als ik de AP aanzet maar het asus kaartje pikt geen andere signalen op, hier kan meschien de gevoeligheid voor storing een reden voor zijn.
Het zou inderdaad kunnen dat mijn Asus kaartjes (heb er twee) door de accespoint van me buurman verstoord worden. Dat mag echter niet mogelijk zijn.
Ik heb alle kanalen al geprobeert. Ik merk geen verschil tussen kanaal 6 en 12 als het gaat om disconnects. Een lagere transmit snelheid echter wel. Ik zit nu op 22Mbit en krijg enkel nog disconnects. Maar daar koop je natuurlijk geen 54Mbit kaartje voor.