Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Asus WL-138G verbreekt verbinding

Pagina: 1
Acties:

• mbooij
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 04-05 13:15

mbooij

De Mosselman

Topicstarter
Ik gebruik een Asus WL-138G icm een LinkSys WRT54G

Na alles goed geconfigureerd te hebben (WEP, 128bit, mac filter, no ssid) werkt alles en heeft de WL-138G connectie met het lan en internet.

Echter na enkele tijd wordt de verbinding verbroken en moet ik deze handmatig weer herstellen.
Dan werkt alles weer. (zeer irritant bij downloaden snachts)

Dit gebeurd zowel bij de Windows config als de asus utility.

Weet iemand een oplossing?

Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing

• victorv
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 09-05 14:11

victorv

Locallost

Ik heb bij Asus gemerkt dat nieuwe drivers soms helpen. Controleer op de Asus support site of er nieuwe drivers zijn...

"Accomplishing the impossible means only that the boss will add it to your regular duties."

• HereIam
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 02-01-2013
Ik heb dat ook, alleen niet met een Wl138g. Komt vooral veel voor als er heel veel connecties over lopen heb ik gemerkt. Als ik bijvoorbeeld alleen Outlook aan heb of ik zit te internetten, dan blijft hij gemakkelijk 13 uur achter elkaar in verbinding.

Fotoalbum | Weblog

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Topicstarter
Sonii schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 13:11:
Ik heb bij Asus gemerkt dat nieuwe drivers soms helpen. Controleer op de Asus support site of er nieuwe drivers zijn...
Ik gebruik de laatste versie van de driver (met de originele van de cd liep de pc vast)

Wat is er te doen aan die connecties? Ik heb daar met mijn laptop nooit last van.

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Topicstarter
Iemand nog een slim idee hoe dit probleem te tackelen? (otw schop)

• dreester
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
mbooij schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 09:33:
Iemand nog een slim idee hoe dit probleem te tackelen? (otw schop)
Misschien moet je de transferrate op je kaartje wat lager zetten (op 24Mbit bijv.) voor dat beetje internet wat er overheen gaat is dat wel voldoende neem ik aan. Ik heb dit kaartje ook en het begin had ik er een hoop gekut mee maar sinds ik de transferrate lager heb gezet valt hij niet meer weg.

[Voor 8% gewijzigd door dreester op 04-03-2005 09:42]

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Topicstarter
Digitizers schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 09:41:
[...]

Misschien moet je de transferrate op je kaartje wat lager zetten (op 24Mbit bijv.) voor dat beetje internet wat er overheen gaat is dat wel voldoende neem ik aan. Ik heb dit kaartje ook en het begin had ik er een hoop gekut mee maar sinds ik de transferrate lager heb gezet valt hij niet meer weg.
Ga ik even proberen... daarvoor moet ik die Asus utility gebruiken? Ik cofigureer nu alles via Windows zelf (XP sp2)

• dreester
  • Niet online
mbooij schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 13:05:
[...]

Ga ik even proberen... daarvoor moet ik die Asus utility gebruiken? Ik cofigureer nu alles via Windows zelf (XP sp2)
ik heb alles via die asus utility geconfigureerd, heb geen idee hoe dat via xp gaat :P .

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Topicstarter
ga ik dat proberen

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Topicstarter
neen, jammer zelfs op 24mbps via de Asus utility knalt hij er na een poosje uit.

• wvkreg
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18:12
Ik heb deze ook. Het is geen ideaal kaartje. Ik zou voor wat meer een betere kaart kopen
Linksys USB of zo? Wusb54?

• dreester
  • Niet online
het enige wat ik nog kan bedenken is:

- SSID broadcast inschakelen. bij mij klapt hij er ook vaak uit als ik dat heb uitgeschakeld. aangezien je MAC filtering en WEP128 encryp aan heb staan kan het niet veel kwaad

of/en

- Service Pack 2 eraf donderen. had daar ook problemen mee ( met een ander kaartje). zelf heb ik hier SP1 geinstalleerd, ik zou niet weten of het bij mij onder SP2 wel zou draaien.

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Topicstarter
hoe kan ik sp2 eraf gooien dan? Ik wil geen systeekm herstel uitvoeren, heb sindsdien veel nieuwe programma's geinstaleerd.

[Voor 6% gewijzigd door mbooij op 05-03-2005 20:20]

• Bas!
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 27-04 22:57
Die wl-138g is gewoon bagger, schluss. Haal een andere kaart. Oftewel ik heb er heel wat uurtjes in gestoken en niets helpt. XP-SP2 eraf helpt ook niet. Drivers helpen niets. Een keer klooien met positie en antennes en vooral hopen..... Op 2 meter afstand in dezelfde kamer zie je de signaal ontvangst al droppen.

[Voor 68% gewijzigd door Bas! op 05-03-2005 23:43]

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19:24

Arfman

Drome!

Had ik ook met de ASUS WL138G. Om een lang verhaal kort te maken: ding het raam uit gemieterd (letterlijk) en een Linksys PCI kaartje gehaald. Sindsdien perfecte verbinding.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Topicstarter
Klote dat ik dat niet eerder wist. Heb er twee gekocht...
Uischakelen van XP firewall lijkt wel positieve uitwerkingen te hebben.

[Voor 3% gewijzigd door mbooij op 06-03-2005 22:30]

• UltraSub
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 10:09
Shit zeg, heb er ook twee tegelijk besteld :(
Had ik dat nou eerder geweten...

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Topicstarter
Ik gebruik die BitTorrent programma's niet meer icm met deze kaart. Te veel connecties zorgt er inderdaad voor dat de kaart uit gaat en de verbinding verbroken wordt.
Met eMule het zelfde euvel...

• mschiphauwer
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 18-04-2005
Ik baalde even na het lezen van jullie berichten. Ik ondervond dezelfde problemen met mijn
net aangeschafde WL138G. Spontane reboots en wegvallende netwerkverbinding bij belasting
van het netwerk, instabiliteit. De verbinding kon ik alleen herstellen door de PC te rebooten. Ik draai Windows XP Prof. SP2. Ik heb laatste drivers geinstalleerd, dit haalde niets uit. Vervolgens heb ik de Asus ulility geupdate (Eng_2265.zip) en de wireless configuratie laten beheren door de tool en sinds dien draait het als een speer. Heb meerder Gb onvergehaald zonder problemen. Prima goed.

• Arfman

Arfman

Drome!

mschiphauwer: dat heb ik ook geprobeerd, hielp niets. Mooi dat het bij jou wel werkt :)

• mschiphauwer
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 18-04-2005
Arfman: Heb je ook de laatste drivers van 8/3/2005 geprobeerd?

• Dmitri
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Ik heb zelf dit kaartje ook en heb er geen problemen mee. Ik draai WinXP Pro SP2 en gebruik het Asus-utility. Het is wel raadzaam om de laatste versie van zowel de driver als de utility te gebruiken.

Versie driver: 2.0.3.19
Versie util: 2.2.6.5.

Beide zijn te vinden op de ASUS-site. Let op: ga wel naar de internationale site, die werkt beter dan de .nl-versie.

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Topicstarter
Ik zal de laatste versies ook even downloaden (gebruik nu de versie van eind februari) en dan BitTorrent en eMule weer er op los laten. Zonder deze programma's werkt de kaart trouwens ook goed.

• Arfman

Arfman

Drome!

mschiphauwer schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 15:27:
Arfman: Heb je ook de laatste drivers van 8/3/2005 geprobeerd?
Nee, toen lag dat vervloekte ding al in het kanaal >:)

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Topicstarter
Ik heb de laatste drivers (van www.asus.com) en gebruik de utility. Het verkrijgen van een ip duurt erg lang en soms maakt hij geen verbinding. Even de adapter uitschakelen en inschakelen is dan de truc. Dit was echter allemaal nooit nodig bij linksys adapters.

• HereIam
mbooij schreef op maandag 04 april 2005 @ 13:53:
Ik heb de laatste drivers (van www.asus.com) en gebruik de utility. Het verkrijgen van een ip duurt erg lang en soms maakt hij geen verbinding. Even de adapter uitschakelen en inschakelen is dan de truc. Dit was echter allemaal nooit nodig bij linksys adapters.
Ik heb hier dan wel geen WL138 in gebruik, maar mijn wireless spul werkt iig wel beter als ik geen DHCP gebruik maar alles gewoon statisch ip geef.

Fotoalbum | Weblog

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Topicstarter
Het is bij mij niet het verkrijgen van het IP maar het vinden van het netwerk. Het verzenden van een SSID lijkt hier geen invloed op te hebben. Ik ga het wel even proberen om een vast ip in te stellen.

• ZeroKay
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20-03 22:35
Ik heb bijna dezelfde configuratie (Linksys WAP54G en Asus WL-138g, met een statisch ip-adres, encryptie, MAC-filtering, SSID aan). Ik liep tegen dezelfde problemen aan. Uiteindelijk heb alles van Asus (utiliy en drivers) eraf gegooid. XP (met SP2) opnieuw op laten starten. Vervolgens alleen de drivers (van de Asus-site) geïnstalleerd. Blijkt dat de kaart nu als een Marvell Libertas 802.11b/g Wireless SoftAP (chipleverancier) wordt herkend. Via de standaard XP netwerk configuratie (dus geen Asus-tool gebruiken!) het zaakje ingesteld. Sindsdien lijkt het allemaal goed te gaan. Daarbij lijkt het dat je op de XP-manier ook andere encryptie-methodes kunt gebruiken (WPA-PSK met TKIP). Dat kreeg ik met de Asus-tool i.i.g. niet voor elkaar. Als je het mij vraagt, denk ik dus dat de Asus-tool i.c.m. de driver voor de problemen zorgt.

• Wilfred
  • Laatst online: 18-12-2020
Ik heb exact hetzelfde probleem.. 2 kaarten, 2 systemen. Het ene systeem heb ik nooit problemen mee het andere systeem wel. Ook even de kaarten gewisseld maar helaas.
Andere drivers hele nieuwe installatie van XP maar tevergeefs.
Na 2 minuten knalt hij eruit en dit blijft hij doen.

Iemand de oplossing?

Sign of my Time

• Canaria
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb ook de WL-138G en ben hem echt zat :(
Ding verbreekt continu de verbinding, ook met de nieuwste drivers, en de windows wireless instellingen.
Hij wordt ook herkend als Marvell Libertas zoals bij ZeroKay.
Binnenkort ga ik gewoon een Linksys kaartje halen, tot die tijd doe ik het nog wel met de kabel...

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Wilfred
Zullen we een Inkoop Aktie houden?
Ik ga ook maar voor die Linksys..

Sign of my Time

• ZeroKay
Gisteravond bij onze buren langsgeweest. Hij heeft ook een Linksys WAP54G accesspoint. Toen ik hem vroeg wat voor netwerkkaart hij had, antwoorde hij dat het een SMC was. Wel had hij daarvoor een ander kaartje gehad, maar die gaf alleen maar (grote) problemen, d.w.z. freezes, geen netwerkverbinding, etc etc. Toen ik vroeg welk merk hij eerst had gehad, antwoorde hij, jawel, .....een Asus WL-138G. Een regelrechte but-kaart dus....
Hoewel ik zelf niet zo heel veel problemen meer ondervind (alleen nog maar traag bij het benaderen van mij netwerk-shares), denk ik er ook zwaar over om een ander kaartje te nemen.

• aardbeix15
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Canaria schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 18:09:
Ik heb ook de WL-138G en ben hem echt zat :(
Ding verbreekt continu de verbinding, ook met de nieuwste drivers, en de windows wireless instellingen.
Hij wordt ook herkend als Marvell Libertas zoals bij ZeroKay.
Binnenkort ga ik gewoon een Linksys kaartje halen, tot die tijd doe ik het nog wel met de kabel...
wees gewaarschuwed: Linksys WMP-11 vindt niet altijd connectie met DHCP.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Wilfred
Het vreemde is dat hij het bij mij op de ene PC wel doet en op de andere niet.
Gister weer de hele dag lopen debuggen.. Ligt het misschien aan het mobo? Ik heb een MSI Neo moederbord waar hij niet op werkt.
Ik ga er maar eens een mailtje naar ASUS aan wagen. Misschien hebben zij een idee.

Sign of my Time

• NaliXL
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 12-05 13:47
Ook shit, ik heb ook pas 2 van die kaartjes aangeschaft, in combinatie met een WL-330G AP. De kaartjes gaan dus iig ook bij mij binnenkort de container in. Maar die WL-330G AP, heeft die dezelfde betrouwbaarheidsgraad als de kaartjes (zelfde fabrikant), of is dat toch nog wat beter?

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• HereIam
Dat is een 802.11b kaartje, de WL138g is PCI-kaartje volgens de 802.11g standaard. Ik neem dus aan dat Canaria niet voor deze gaat, maar voor bijvoorbeeld een Linksys WMP54G :)

Fotoalbum | Weblog

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Topicstarter
Die tip van het vaststellen van het ip helpt wel zijnde dat hij nu na een disconnect weer heel snel online is (na een seconde of 2). Jammer genoeg ligt mijn World of Warcraft er dan al weer uit. Kan ik de laatste minuten weer geheel over doen. Ik ben er zo gaar van dat ik gewoon een kabel door de huiskamer trek als ik WoW wil spelen.
Dus even een tip voor iedereen die dit leest KOOP DEZE KAART NIET ALS JE ONLINE WILT GAMEN!!! Je hebt gewoon die constante verbinding nodig.

[Voor 18% gewijzigd door mbooij op 18-04-2005 14:49]

• ZeroKay
Ik heb mijn pogingen opgegeven en heb vanmiddag mijn Asus-kaart naar MyCom gebracht. Ik had het bonnetje nog. In eerste instantie wilden ze mij alleen maar een nieuw Asus-kaartje geven, wat ik weigerde. Ik wilde in geen geval een Asus-kaartje. Uiteindelijk de winkel uitgelopen met een SMC :) . Draait hier nu stabiel met de nieuwste drivers.

• NaliXL
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 12-05 13:47
Ergens jammer dat we (nog) geen melding van dit soort dingen kunnen maken in de product survey voor netwerkaparatuur...

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Topicstarter
Ik heb altijd veel lol gehad van ASUS apparatuur... ik had een puike videokaart en een stabiele CompactFlash WiFi kaart. Het is echt jammer dat ze dit zo laten verstieren met een crappy Marvel Liberte (een fransman wil vrede en een duitser heeft liever thee).

• HereIam
Ik ben ook wat gaan twijfelen aan de Asus-wlan-apparatuur. Mijn WL330 802.11b AP heeft ook al altijd problemen gehad met het in stand houden van de verbinding. Mijn Linksys apparatuur is dan ook gisteren besteld (omdat ik toch al wilde upgraden naar 802.11g), hopen dat dat wel stabiel werkt. Ook voor mij nooit meer Asus WLAN-hardware :/

Fotoalbum | Weblog

• Crashjuh
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 18-05-2005
Ik heb zelf ook zo'n combinatie maar niet in productie, draait nu alleen als test.
Ik heb als AP de WRT54G en de WL-138G in de dual xeon doos met als OS Windows 2000 Server.
Ik had in het begin ook problemen maar heb het nu toch wel goed aan de praat heb al een uptime van 5 dagen zonder onderbrekingen, ik heb wel gemerkt dat ik op hoge kanalen meerf probelem krijg met het wegvallen van de verbinding ik heb hem nu op kanaal 6 staan en dat gaat goed daarnaast gebruik ik wel de Asus driver versie 2.2.0.20 en de tool op de orginele cd daarnaast gebruik ik nu alleen WEP op 128 bits en de MAC Filter op permit only de Linksys ap heb ik geupgrade naar firmware versie 3.03.6.

Ook heb ik gemerkt dat als de AP te dichtbij staat dat de verbinding ook veel wegvalt.
AP staat nu wat verder weg en signal is dan ook hoger, te dichtbij kan de kaart dus oversturen.
Daarnaast denk ik ook dat de Asus kaart te gevoelig is voor storingen en dan bedoel ik dus TE gevoelig.

Wil verder niet zeggen dat ik het kaarte goed vind maar met een beedtje moeite is ook deze kaart aan de praat te krijgen en dat te houden tevens zit de asus wifi kaart op een Aopen DX2G Plus Server mobo Dual Xeon.

Ik ga voor de andere systemen wel linksys aanschaffen, het Asus kaartje kon ik van me werk menemen dus kon zonder kosten toch even zelf testen.

Tevens heb ik het idee dat me AP ook andere wifi signalen opvangt omdat het wlan lampje direct gaat branden als ik de AP aanzet maar het asus kaartje pikt geen andere signalen op, hier kan meschien de gevoeligheid voor storing een reden voor zijn.

Intel P4 2800, 2GB PC3200 Extreme, Asus P4P800

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Topicstarter
Het zou goed kunnen want ik heb een buur die aardig zit te klooien met WiFi... ik heb em al gezegd dat je onbeschremd een hoop rare troep op kan lopen... maar dat begreep ie verkeerd.
Het zou inderdaad kunnen dat mijn Asus kaartjes (heb er twee) door de accespoint van me buurman verstoord worden. Dat mag echter niet mogelijk zijn.
Ik heb alle kanalen al geprobeert. Ik merk geen verschil tussen kanaal 6 en 12 als het gaat om disconnects. Een lagere transmit snelheid echter wel. Ik zit nu op 22Mbit en krijg enkel nog disconnects. Maar daar koop je natuurlijk geen 54Mbit kaartje voor.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True