Toon posts:

PC crashed

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn probleem is dat als ik een game wil spelen zoals farcry of halo gaat de pc vast zitten beeld word zwart en geluid loopt vast bij mohaa doet i dat ook alleen niet zo snelt, Ik heb alles al geprobeerd zoals alle drivers daar ligt het ligt niet aan, windows opnieuw geinstalleerd met service pack 1 en 2 en een warmte probleem is het ook niet, aan videokaart ligt het ook niet heb nu net een nieuwe gekocht(XFX 6600gt 128) bij de vorige (ati radeon 9800pro 128)deed i dat ook alleen niet zo snel als ik nu in een game kom gaat hij vrijwel gelijk vastlopen. Specs zijn:

Behuizing Std Midi ATX 400bwatt zalman
DDRAM 512Mb PC3200 400MHz
HDD 120Gb 7200rpm 8Mb cache
Gigabyte MB K8VT800 AMD64
AMD Athlon64 3000+ sock 754
Nu een XFX 6600gt 128 eerst ati radeon 9800pro

Heb bijna alles al geprobeert.
Bij opengl games crashed hij nu ook alleen nie zo snel als bij direct3d games.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 15:17 ]

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 12:33

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Zou het kunnen dat 300W een beetje te weinig is?

Probeer de vraag hier eens te stellen.

[ Voor 58% gewijzigd door Tukk op 02-03-2005 11:20 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:34
Heb je de oude drivers van je videokaart ge-deinstalleerd?
Dit kan conficten opleveren als je dat niet doet namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
ja heb ik gedaan toen ik me nieuwe kaart kreeg heb ik alles geformateerd en alles opnieuw geinstalleerd

Verwijderd

Geheugen getest? Voedings-spanningen nagezien?

Verwijderd

Topicstarter
geheugen nog niet getest en hoe check ik de spanningen??:D is 300watt niet te weinig kan het ook daar aan ligge?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 12:26:
geheugen nog niet getest en hoe check ik de spanningen??:D is 300watt niet te weinig kan het ook daar aan ligge?
Check de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en het linkje dat jou eerder is gegeven door Tukk :)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

standaard 300watt koeler

zal lekker koel zijn in je pc :P

de spanning bekijk je in de bios van je moederbord.
dus de 5v lijn enz..
het is zo te zien geen super goede voeding dus daar zou het inderdaad wel eens aan kunnen liggen.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

is gewoon je gare voeding ik had eerst ook met een vervelende qtec voeding van 300 watt hetzelfde probleem

Verwijderd

Topicstarter
het rare is dat deze videokaat (XFX6600gt) sneller vastzit dan de ati radeon9800 pro de 6600gt doet het vrijwel meteen als ik in de game kom en bij de ati duurde dat soms half uur of 10 min heel verschillend

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:51
Vervang eerst je voeding. Dat lijkt mij het probleem. Als de ene kaart het langer uit houdt dan de andere...

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 12:33:
het rare is dat deze videokaat (XFX6600gt) sneller vastzit dan de ati radeon9800 pro de 6600gt doet het vrijwel meteen als ik in de game kom en bij de ati duurde dat soms half uur of 10 min heel verschillend
omdat de 6600 dus meer van je voeding vraagt dan de 9800 ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
bij de ati9800 gaf hij een keer een fout melding en kon ik in windows kome wazig beeld da wel de fout was iets van memory couldnt written ofzo

Verwijderd

Topicstarter
ligt het dan aan me voeding?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

is de voeding (dat wisten we al) maar wat voor air flow heb je dan? heel heel heel misschien ligt het daar aan

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me kast open als je dat bedoeld

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan het dat medal of honor allied assault het wel doet:S?

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 10:56:
hoe kan het dat medal of honor allied assault het wel doet:S?
Omdat dat grafisch wat minder belastend is. We hebben je het advies nu 5 keer gegeven :). Probeer eens een betere 300Watt voeding of ga gewoon eens even langs bij de shop en stop even snel een 400 (+) W Voeding erin. Dan zul je het snel genoeg merken :).

Succes.

De meeste mensen deugen!

• cvloenh
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-08 10:01
instaleer Motherboard monitor (MBM) eens. Hiermee kun je de temperatuur en voedingsspanningen bekijken.
ik had eenzelfde probleem mijn 3.3 volt was bij het spelen van een game maar 2.8 v
aangezien je AGP gebruikt maakt van deze 3.3 volt is dat wel belangrijk.

Voeding vervangen probleem opgelost. suc6

Verwijderd

Topicstarter
verdomme heb nu een huntkey 400watt hij blijft nog steeds vast lope nu niet na 3 sec maar na 10
:S

Verwijderd

Topicstarter
:(:(:( heb nu ander geheugen geprobeerd en hij doet het nog steeeds

Verwijderd

Chipsetdrivers zijn ook goed geïnstallerd neem ik aan?

Hier is iemand die ook problemen had met hetzelfde bordje en ook een radeon9800 er word ook een oplossing geboden maar of die werkt staat er niet, dus proberen maar :)

Ene topic werd al gesloten dus dan maar hier ;)

Verwijderd

Topicstarter
danke maare ik heb nu een XFX6600gt en heb dat ook geprobeerd lukt niet hoe kan ik me voltages zien als ik bios kijk staat daar alleen oke bij:S

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ook eens iets dergelijks gehad, en toen hielp het veranderen van de AGP aperture size in het BIOS. Dat is de hoeveelheid systeemgeheugen die de videokaart mag gebruiken. Geen idee hoe je de juiste waarde kan bepalen, trouwens. PC boer heeft het gefixed.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hogeveen/nee.JPG

dit zijn mijn voltages?

Verwijderd

Topicstarter
Ik word nu echt werkelijk gek als ik een direct3d gestuurde game play crashed me pc ik had eerst een ati radeon9800pro deed i ook mee alleen duurde het wat langer voordat ik ging crashe(beeld word gewoon zwart en geluid blijft hangen) k heb nu een XFX6600GT nu crashed hij vrijwel meteen als ik in een game kom, heb me geheugen al getest en heb een ander geheugen geprobeerd maar nog steeds het zelfe. Ik heb toen een nieuwe voeding gekocht een 400watt Huntkey(had eerst een standaard 300watt) nog steeds hetzelfde. Heb alle drivers al geprobeerd en bios geupdate en windows opnieuw geinstalleerd met sp2 en zonder sp2

• Thermaltaker
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-03 22:58

Thermaltaker

hardware enthusiast

Deze voltages die mbm laat zien is dat wanneer de PC idle is, of is dit gedurende een game, benchmark of stress test programma of iets dergelijks, m.a.w. onder load? Zou je de specs van je nieuwe voeding misschien eens willen posten, met name de amperes op de 12v de 3,3v en de 5v rails. 400 Watt alleen zegt niet zoveel.

Liquid cooled!

Verwijderd

Topicstarter
ja da wil ik wel doen maar wil je me ff opweg helpe daarmee plz:P :)

Verwijderd

Topicstarter
ik zie nu dat er op de doos van de XFX6600gt kaart dat er een minimum 450watt voeding nodig is
ik heb nu een 400watt:S??? maakt het echt veel verschill?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

jazeker

imo zeker als je een pruts0r merk voeding neemt is die '400 watt' niet genoeg
neem een :

HEC
Tagan
Zippy (geil maar duur)
antec
zalman

een antec 400watt trekt dit wss wel :+

die 400 watt van huntkey is wss niet echt 400 watt ;)
dat soort merken geeft 400 wat aan, is meestal eerder 350 ....

[ Voor 14% gewijzigd door Boudewijn op 04-03-2005 01:02 . Reden: typos ]

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:09

Archimond

Lopende Helpdesk

BoudewijnLinux schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 01:01:
jazeker

imo zeker als je een pruts0r merk voeding neemt is die '400 watt' niet genoeg
neem een :

HEC
Tagan
Zippy (geil maar duur)
antec
zalman

een antec 400watt trekt dit wss wel :+

die 400 watt van huntkey is wss niet echt 400 watt ;)
dat soort merken geeft 400 wat aan, is meestal eerder 350 ....
Bekijk jij eens goed de A-merken lijst van: welke voeding heb ik nodig deel 10
Of vraag aan de TS van dat topic.

Ik heb iemand met een 400Watt huntkey voeding gezien, hij had: AMD 64 3000+, A8n-SLI Deluxe + 2x 6600GT en 2x 160GB harde schijf op stabiele voltages.

(Enkele) Vragen:
1. Heb je al goeie merk geheugen geprobeerd en met memtest (op google te vinden en moet je dan opstarten van diskette) getest op fouten?
2. Kijk eens in je BIOS of Fast writes aan staat, schakel die uit en doe dat ook bij de Nvidia tabblad.
3. Geeft Prime95 (http://mersenne.org/gimps/p95v238.zip) errors aan na 2 uur draaien?
4. Als je iets hebt overgeclockt, zet het nu op standaard.
5. Start eens medal of honor allied assault en ga dan pas de voltages bekijken met Motherboard monitor (MBM), post ze ook zodat we kunnen kijken.
6. Heb je windows Service Pack 2 geinstalleerd + alle extra updates?
7. Voer eens www.hitmanpro.nl uit en een virusscanner als: avast, AVG, NOD32.
8. Wat gebeurt er als je 3Dmark 05 draait, crasht die of loopt die er helemaal doorheen?

9. Kijk eens bij apparaatbeheer en sorteer op types, zodat je de naam IRQ ziet. Kijk op welke IRQ nr jouw videokaart zit en of er nog eventuele andere apparaten dezelfde IRQ nr hebben.
10. Probeer ook eens de (on)board dingen in de BIOS uit te zetten en dan te spelen.
11. Probeer eens nieuwe windows installatie met nieuwste nvidia en Via drivers.
12. Check je harde schijf op fouten.
13. Zet eens een Tafelventilator die in je kast blaast, loopt dat beter?
14. Als je Farcry aanzet voel eens aan alle onderdelen: Processor, geheugen, videokaart, harde schijf, southbridge of het niet te heet wordt, je moet met je vingers langer dan 3 seconden erop kunnen houden.
15. Vraag een computerwinkel of andere vrienden nog om hulp.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 21:00:
danke maare ik heb nu een XFX6600gt en heb dat ook geprobeerd lukt niet hoe kan ik me voltages zien als ik bios kijk staat daar alleen oke bij:S
Wat lukt niet? Het instellen in de BIOS of crasht die nog steeds?
Die -12 en -5 voltlijn lijken een beetje erg af te wijken. -12 op -9v en -5 op 0v. Kijk eens na de voltages als je die andere voeding (300w) erin zet. Kijk je ens of het dan nog meer of minder afwijkt.

Nog een vraagje: heb je het alleen bij Direct3D spellen of ook openGL spellen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2005 09:29 ]

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 22:52:
ja da wil ik wel doen maar wil je me ff opweg helpe daarmee plz:P :)
Deze staan meestal ergens op de voeding zelf vermeld. Anders zou je op de wibsite van de fabrikant kunnen kijken ofzo...

Liquid cooled!

Verwijderd

Topicstarter
ik kan mohaa das een opengl game wel playe zonder probleem alleen farcry en halo crashen gelijk als je in de game komt

Verwijderd

Topicstarter
http://www.huntkey.com/eng/LW-6400H.htm dit is de voeding die ik er nu in heb

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
ArjanEleveld, rechtsbovenin je posts staat een leuke knop: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif, daar kun je je posts mee editten ;)

En zie voor voedingen ook hier: Welke voeding heb ik nodig? Deel 10

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
hej ja ik heb daar al gekeken daar staat ook da je minimaal 400watt amerk voeding nodig hebt voor zon pc als ik heb ik heb een huntkey 400watt gekocht

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2005 11:12 ]

Verwijderd

ArjanEleveld: je voeding heeft maar 15 ampere op z'n 12V lijn. In een hedendaags systeem, wat hoofdzakelijk vanaf de 12V lijn gevoed wordt, is 18A zéker nodig. Vooral als er óók nog eens zo'n videokaart inzit.

Watt zegt niet zo veel, sterker nog: een voeding zoals ik HAD, een Enermax 350W, met 24A op de 12V lijn zal het moeten kunnen doen! Meer is beter (denk dan richting Tagan480W)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2005 11:12 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 11:09:
hej ja ik heb daar al gekeken daar staat ook da je minimaal 400watt amerk voeding nodig hebt voor zon pc als ik heb
Lijkt me toch duidelijk? :) Koop dus een 400W A-merk voeding. Of iets sterkers, zodat je lekker headroom hebt voor toekomstige upgrades ;)

[ Voor 51% gewijzigd door BalusC op 04-03-2005 11:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
balus da heb ik al gedaan nog steeds hetzelfde geauwehoer:(:(
en cabal deze voeding die ik heb is dus niet goed genoeg

Verwijderd

Je hebt geen 400W A merk voeding! Dat heb je dus nog NIET gedaan. Die voeding die je hebt gekocht is eigenlijk best wel verspild geld. Of je moet nog een andere PC hebben waar hij in kan.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 11:14:
balus da heb ik al gedaan nog steeds hetzelfde geauwehoer:(:(
en cabal deze voeding die ik heb is dus niet goed genoeg
Lees het dan nogmaals:
.. A-merk ..

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-06 16:07
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 11:16:
Je hebt geen 400W A merk voeding! Dat heb je dus nog NIET gedaan. Die voeding die je hebt gekocht is eigenlijk best wel verspild geld. Of je moet nog een andere PC hebben waar hij in kan.
Met andere woorden: je hebt A-merken, B-merken etc. Dit zit een beetje in de categorie: E-merken.
Ik keek vroeger ook alleen naar het aantal Watt's en da's niet de manier om een goede voeding te selecteren. Kijk naar de maximale stromen die de lijnen kunnen leveren: zoals gezegd: 18A op de 12 volt lijn is zeker nodig voor een hedendaags systeem!
succes in ieder geval

[EDIT] 18A op de 12 volt lijn is ZEKER nodig; LEES: MINIMAAL nodig

[ Voor 6% gewijzigd door slash24 op 04-03-2005 11:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
oww oke dan is het mijn fout:P:P maja ik zag bij die topic welke voeding heb ik nodig de huntkey bij a-merken staan dusss maja ik breng deze wel terug en koop en antec ofzo dan

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

Ben het helemaal eens met Cabal, maar ik zou gaan voor de tagan. Heb hier zelden of nooit iets verkeerds over gehoord.

Liquid cooled!

Verwijderd

Topicstarter
heb nu een zalman400watt erin

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-06 16:07
En gaat het nu wel beter dan?

Verwijderd

Topicstarter
nope steeds hetzelde probleem dus het ligt niet aan de voeding en ook niet aan het geheugen want ide heb ik al een ker vervangen om te kijke wat i deed maja ging weer vast lope ligt ook nie aan de videokaart:S allemaal heel wazig waarom doet i nou wel opengl games en geen direct3d games:S

Verwijderd

ik lees op google dat er regelmatig problemen zijn met het moederbord een veel veschillende. als je de mogelijkheid hebt moet je je spul eff in een andere pc teste als het daar prima werkt(met zelfde voeding als je nu gebruikt) weet je dat het je mobo is.

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 11:10:
ArjanEleveld: je voeding heeft maar 15 ampere op z'n 12V lijn. In een hedendaags systeem, wat hoofdzakelijk vanaf de 12V lijn gevoed wordt, is 18A zéker nodig. Vooral als er óók nog eens zo'n videokaart inzit.

Watt zegt niet zo veel, sterker nog: een voeding zoals ik HAD, een Enermax 350W, met 24A op de 12V lijn zal het moeten kunnen doen! Meer is beter (denk dan richting Tagan480W)
Bekijk jij eens goed de A-merken lijst van: welke voeding heb ik nodig deel 10
Of vraag aan de TS van dat topic, Huntkey IS een A-Merk in die lijst en ik heb zelf ondervonden.
(Ik ga niet alles weer quoten van wat ik had gepost daarboven).

Zeker geen zin gehad om mijn lange verhaal te lezen he ;)

@Arjenelenveld
Van al mijn oplossingen zijn deze HEEL belangrijk voor mij om te weten:
8. Wat gebeurt er als je 3Dmark 05 draait, crasht die of loopt die er helemaal doorheen?
9. Kijk eens bij apparaatbeheer en sorteer op types, zodat je de naam IRQ ziet. Kijk op welke IRQ nr jouw videokaart zit en of er nog eventuele andere apparaten dezelfde IRQ nr hebben.
10. Probeer ook eens de (on)board dingen in de BIOS uit te zetten en dan te spelen

Nieuwe Tip: heb je al directX 9.0c al geinstalleerd?
- Probeer eens een extra sterke voeding te vragen bij een winkel van 450watt of hoger van Antec, Enermax of Tagan, neem direct je pc mee om het probleem samen te onderzoeken.
- Als probleem nog steeds is volg dan het advies van decooo op.

Ik denk zelf dat het helemaal niet aan de voeding ligt, maar aan je windows configuratie, spel instellingen of IRQ probleem.

EDIT: Op de site van Huntkey staan meerdere 400watt voedingen, weet jij zeker dat je de ActivePFC hebt? Wel goed het modelnr vergelijken. Volgens mij zijn de Huntkey die in Nederland worden verkocht vooral de 1.3 of 2.0 series.

[ Voor 7% gewijzigd door Archimond op 05-03-2005 00:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
he archimond bij 3dmark05 loopt hij ook vast na 2 seconde ofzo en ik heb nu een zalman 400watt met 18a op 12 volt lijn dat moet genoeg zijn dus het ligt niet aan de voeding ik zal nu ff bij die IRQ dinge kijke:D heb 9.0c al de hele tijd gehad

http://members.home.nl/hogeveen/naamloos.JPG dat zijn de IRQ apparaten waar je het over hebt?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 18:33 ]

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

jep dat zijn ze, maar je moet wel zelf kijken bij ieder apparaat voor de IRQ.

Liquid cooled!

Verwijderd

Topicstarter
ik weet het echt niet meer :( de IRQs staan goed als ik da zo zie :'( volgens mij heeft het iets te maken met directx want die games runnen nou juist niet (direct3d)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 21:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog suggesties:D?

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:50
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 19:30:
ik weet het echt niet meer :( de IRQs staan goed als ik da zo zie :'( volgens mij heeft het iets te maken met directx want die games runnen nou juist niet (direct3d)
Het zou aan mij kunnen liggen, maar volgens mij zie ik toch een videokaart en een geluidskaart op hetzelfde IRQ (16) :?

Verwijderd

Topicstarter
ja oke maar ik heb de kaart al uninstalled en er uitgehaald en toen deed hij het nog steeds

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 13:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
OMG hij crashed nu ook met opengl games wtf? alleen bij opengl games crashed hij minder snel dan bij direct3d games

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 15:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik weet het niet meer pfffffff

• LordRAN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-03 12:06
Haal eens alle overbodige hardware uit de kast, dus opstarten met alleen VIDCARD + 1 HDD + 1 geheugenreep. Voor de rest alles los koppelen.

Mocht dat niet werken, probeer dan eens de CPU / MEM / AGP iets meer voltage te geven. (Mijn systeem was zeer onstabiel, totdat ik de CPU iets meer stroom gaf)

Verwijderd

Topicstarter
kan het misschien iets te maken hebben met refresh rate? van winxp?

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

jurri@n
Geeft het goeie antwoordt al, alleen moet iets uitgebreider.

Als je nu eens jouw geluidskaart helemaal uit je computer haalt, kijk dan of 3Dmark ineens soepel loopt.

Een geluidskaart + videokaart op 1 IRQ wordt hard vechten om te kijken wie als 1e door de deur mag.
Dat de apparaten op dezelfde IRQ volgens jou en windows goed werken betekent niet dat ze bij toepassingen die ze beide nodig hebben geen conflict ontstaat.

- Als het nog steeds problemen oplevert, laat de geluidskaart eruit en probeer dan dit:
10. Probeer ook eens de (on)board dingen in de BIOS uit te zetten en dan te spelen

Het heeft niks met refrashrate te maken van WindowsXP, wel met drivers, IRQ instellingen en missende of corrupte DirectX bestanden.
Type eens in uitvoeren: dxdiag, check de directx files en Test Directdraw en Direct3D bij Display tabblad.

@Arjenelenveld je kan ook de Edit knop rechts van je gebruiken als niemand anders onder je heeft gepost.

• Nephalem82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:47
Als ik dat zo eens bekijk lijkt het dat Core0 je cpu voltage is , als deze daadwerkelijk 1.48 is is dat erg laag . volgens mij moet een 3200+ 1.65 volt hebben , als ik me niet vergis (kan natuurlijk wel ;))

Probeer 'm in de bios eens wat meer voltage te geven , dus 1.65 volt , en kijk dan nog eens of het spul vastloopt.

• Nephalem82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:47
Nephalem82 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 23:40:

[...]

Als ik dat zo eens bekijk lijkt het dat Core0 je cpu voltage is , als deze daadwerkelijk 1.48 is is dat erg laag . volgens mij moet een 3200+ 1.65 volt hebben , als ik me niet vergis (kan natuurlijk wel ;))

Probeer 'm in de bios eens wat meer voltage te geven , dus 1.65 volt , en kijk dan nog eens of het spul vastloopt.
Oeiii.. ik zit er helemaal naast :( het gaat hier om een AMD64 , had ik overheen gelezen. mijn excuses :X

Je vcore is iig goed |:(

Verwijderd

Topicstarter
zja ik heb net me geluidskaart geuninstalled en eruit gehaald nog steeds het zelfe probleem en heb in bios de onboard geluidskaart disabled en hij doet het nog steeds het zelfde probleem en bij DXdiag geeft hij aan dat alles goed is ook als ik test maar hhoe kan het dat opengl games en games die niet zo zwaar zijn dat die niet gelijk crashe:S?

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Probeer eens je processor te onder clocken (staat trouwens ook in de Hangen en Opstartproblemen FAQ) :)

Ik heb ook een soort gelijk probleem maar dan met een XP 2800+ die alleen stabiel wilt draaien op 2200+ snelheid :(

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Verwijderd

Misschien je bios eens updaten met http://tw.giga-byte.com/M...t/NewTech/tech_a_bios.htm
Pagina: 1