Toon posts:

Vergelijking moederborden

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb net de pagina bekeken van de vergeleken moederborden: reviews: Drie nForce4 SLI-moederborden vergeleken

Maar ik heb hier echter nog een vraagje over: Het Asus A8N-SLI Deluxe en het Asus A8N-SLi nForce4 SLi (Sound, LAN, SATA II-RAID) moederbord.

Is er enig verschil qua prestaties met deze moederborden? Ik heb op de MSI site gekeken etc maar ik zie het nergens! Het moederbord is voor normaal gebruik met enigsinds wat overclocken, dit systeem wil ik er op prikken zou iemand mij kunnen vertellen welke van de 2 ik moet pakke ?

Maxtor DiamondMax 10, 200GB (7200rpm, SATA, 8MB, NCQ)
XFX GeForce 6800 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI), PVT45GUD
AMD Athlon 64 3500+ (S939, 2,2GHz, 512KB, Boxed)
Tagan TG480-U01 (ATX, 480W)
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWINX1024-3200C2PT) ( niet precies zeker van! )

Kan iemand mij het verschil verklaren ?

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:09
[rml][ Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel 5[/rml]

Hier staan de verschillen. Prestatie's zijn gelijk.

De DELUXE versie is beter verkrijgbaar op het moment, dus ik zou voor die gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door STIMPPYYY op 01-03-2005 15:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit bied hij meer:

- Silicon Image 3114R RAID Controller 4x S-ATA met RAID 0, 0+1 en RAID5
- Marvell PCI GBIT LAN CONTROLLER, Dus extra een 2e GBIT LAN hiermee kun je onder andere een Netwerk kabel testen via de bios
- TI1394 (Firewire) Controller 2 poorten
- Post reporter
- 4 extra SATA kabels
- 2 extra SATA power kabels
- Instant Music
- Setting Sticker
- WinDVD Suite

Maar hoe weet ik of ik dat nodig heb ? zou jij me dat kunnen vertellen uit de specs die ik opnoemde ?

• STIMPPYYY
Als je niet eens weet wat het is lijkt het me dat je het niet gaat gebruiken.

Je hebt het niet nodig dus. Enige wat je misschien handig zou zijn is 2e GBIT lan adapter en silicon raid image

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

ASUS is het goedkoopst en heeft alles wat je nodig hebt dus lijkt me makkelijke keus toch :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
STIMPPYYY schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 15:55:
Als je niet eens weet wat het is lijkt het me dat je het niet gaat gebruiken.

Je hebt het niet nodig dus. Enige wat je misschien handig zou zijn is 2e GBIT lan adapter en silicon raid image
En dat silicon raid, moetje dat handmatig aanzetten via software ofzo of gaat dat automatisch ? ik weet niet echt wat het betekent dus maybe iemand zo vriendelijk om te zeggen of het je HD ofzo sneller maakt ?

• STIMPPYYY
Dat is als je SATA hardeschijf(en) gebruikt. Het is inderdaad sneller, maar er zit al Nvidia raid onboard die kan je ook gebruiken als je percee RAID wilt gebruiken. Ik zou gewoon een normale HDD gebruiken als je niet precies weet wat het inhoud. Je zou het natuurlijk ook even kunnen uitzoeken.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:02

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 15:33:
Hallo ik heb net de pagina bekeken van de vergeleken moederborden: reviews: Drie nForce4 SLI-moederborden vergeleken

Maar ik heb hier echter nog een vraagje over: Het Asus A8N-SLI Deluxe en het Asus A8N-SLi nForce4 SLi (Sound, LAN, SATA II-RAID) moederbord.

Is er enig verschil qua prestaties met deze moederborden? Ik heb op de -> MSI <- site gekeken etc maar ik zie het nergens! Het moederbord is voor normaal gebruik met enigsinds wat overclocken, dit systeem wil ik er op prikken zou iemand mij kunnen vertellen welke van de 2 ik moet pakke ?

Misschien dat je de Asus site eens tjekken moet? of kijk je daar enkel voor MSI specs ;)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Is er enig verschil qua prestaties met deze moederborden?
Merk is dezelfde, chipset is dezelfde. Enkel de features verschillen en ze hebben echt geen invloed op de globale performance.

Voor de rest is de FAQ van dit subforum duidelijk over het kiezen van een mobo :)
Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?

Hint: download ook eens de handleidingen van de mobo's die je op het oog hebt .. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.