Hoi,
Ik heb hier het volgende probleempje. Ik heb sinds vorig weekend winroute gedownload voor het sharen van men internet. Nou dat was vlekkeloos verlopen. Alle clients hebben perfect internet. Het enige waar ik nu al een paar dagen aan heb zitten knoeien is het openen van poorten voor bijvoorbeeld direct connect. Maar ik begrijp echt nix van die winroute rules.
Toen ik nog ICS had was dit namelijk geen probleem poortje intypen en alles werkte perfect.
Screenshot van waar ik denk dat je de poorten moet openen:
http://users.skynet.be/am043744/Winroute1.JPG
Dit is mijn netwerk situatie:
- Server met windows 2003 standard :
- Speedtouch Home
- Server Netwerkkaart voor internet verbinding IP = 192.168.1.1
- Server Netwerkkaart voor local area network IP = 192.168.0.1
- 2 Xp Clients met IP 192.168.0.2 en 192.168.0.3
Edit:
Wat me nou ook opvalt is dat direct connect over lan bagger traag is geworden. Ik haal met moeite nog 1Mb/s terwijl dat het anders vrolijk tegen 17Mb/s raast
Ik heb hier het volgende probleempje. Ik heb sinds vorig weekend winroute gedownload voor het sharen van men internet. Nou dat was vlekkeloos verlopen. Alle clients hebben perfect internet. Het enige waar ik nu al een paar dagen aan heb zitten knoeien is het openen van poorten voor bijvoorbeeld direct connect. Maar ik begrijp echt nix van die winroute rules.
Toen ik nog ICS had was dit namelijk geen probleem poortje intypen en alles werkte perfect.
Screenshot van waar ik denk dat je de poorten moet openen:
http://users.skynet.be/am043744/Winroute1.JPG
Dit is mijn netwerk situatie:
- Server met windows 2003 standard :
- Speedtouch Home
- Server Netwerkkaart voor internet verbinding IP = 192.168.1.1
- Server Netwerkkaart voor local area network IP = 192.168.0.1
- 2 Xp Clients met IP 192.168.0.2 en 192.168.0.3
Edit:
Wat me nou ook opvalt is dat direct connect over lan bagger traag is geworden. Ik haal met moeite nog 1Mb/s terwijl dat het anders vrolijk tegen 17Mb/s raast
[ Voor 10% gewijzigd door Somora op 01-03-2005 15:16 ]