[ERVARINGEN] Medion MD 95400 (ALDI Laptop)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 23.360 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt de laptop praktisch perfect. Heb hem zelfs een keer laten vallen en er is niks kapot :7

Heb wel 1 probleem bij fullscreen gaming. Ik zie altijd zwarte balken er omheen, en als je de resolutie veranderd dan pakt ie zeg maar een stuk van die zwarte balken.
640x480 is bij mij een klein venster met allemaal zwarte balken er omheen.
Om fullscreen te doen MOET ik hem op 1280x800 zetten. Maar bij veel spellen is deze resolutie optie niet aanwezig of gaat ie laggen (bij bijv. gta San Andreas).

Ik heb gekeken naar display stretch in de boot menu, maar die staat al op ON...

iemand een idee/tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Deze week heeft aldi een nieuwe laptop met een Turion64 processor en X700 videokaart... wat een droomlaptop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:32

Nick Name

SinFest!

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 10:56:
Mijn AB werkt niet goed meer, lichtje op de AB blijft wel knipperen dus het zal de AB zelf niet zijn. De computer reageert er niet meer op (powercinema werkt niet e.d.). X10 usb staat nog wel in de apparaten verwijderen lijst. Iemand een idee hoe ik dit weer aan de gang krijg?

Iemand al een Tv-progje wat wel werkt? mediaportal helaas ook nog niet aan de gang
Als je toch de ACPI update doet ( ;) ) dan moet je de drivers voor de X10 verplicht uninstallen. Installeer daarna opnieuw de drivers die hier te vinden zijn: D:\DRIVER\Remote Control\ACPI Driver\ Je moet daarna (ook al zegt de installer dat niet) je pc even resetten.

@TV-progje: helaas heb ik ook nog geen mooi alternatief gevonden voor PowerCinema. Voor normaal zapwerk gebruik ik K!TV en voor opnamen PowerCinema.

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 14:46
Jazco2nd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 18:36:
Deze week heeft aldi een nieuwe laptop met een Turion64 processor en X700 videokaart... wat een droomlaptop!!
Heb je de spec's en prijs (ik lees er nix over op de site van de aldi :()

Is het toevallig niet van de lidl? :P

Deze word door de lidl aangeboden in..duitsland/oosterijk/frankrijk?

*15,4"-Display (16:10, 1.280*800)
* Turion 64 MT32 (1.8 GHz)
* 1 GB DDR-RAM (2*512 MB)
* Mobility Radeon X700 mit 128 MB
* Radeon Xpress 200
* 80 GB HDD, 4x Dual-Layer-DVD-Brenner
* 7-in-2 Speicherkartenleser, WLAN IEEE 802.11b/g, Bluetooth, 10/100 Ethernet
* 4x USB 2.0, 1x Firewire 400, Fernbedienung für DVB-T/Analog-Tuner
* Windows XP Home Edition SP2
* € 1199/1299

(mijn duits is beter dan me frans :P)

[ Voor 53% gewijzigd door 3p0x op 03-07-2005 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name

Nick Name

SinFest!

Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 18:32:
Ik heb gekeken naar display stretch in de boot menu, maar die staat al op ON...

iemand een idee/tip?
probeer eens het volgende: ga naar de eigenschappen van de videokaart -> tabblad 'weergaves' -> klik op 'paneel' -> vink dan 'formaat van beeld aan paneelgrootte aanpassen' uit.
Laat even weten of het werkt!

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick Name schreef op zondag 03 juli 2005 @ 21:13:
[...]

probeer eens het volgende: ga naar de eigenschappen van de videokaart -> tabblad 'weergaves' -> klik op 'paneel' -> vink dan 'formaat van beeld aan paneelgrootte aanpassen' uit.
Laat even weten of het werkt!
w00t! het werkt. Thanks man! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een medion laptop 95400
Ben redelijk tevreden, ben van plan een pc te kopen om mijn laptop niet teveel te belasten.
Heb een vraag betreffende het volgende, mijn tv-out werkt niet :?
zijn er eventueel nieuwe drivers voor, hij herkende het beeldscherm wel maar krijg hem niet aan de praat. Iemand een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik hier ook last van heb. Een tijdje geleden werd het al moeilijker om de tv gedetecteerd te krijgen, nu is dit bijna onmogelijk geworden! Fn+F3 laat alleen nog maar Lcd zien, ook het detecteren forceren werkt niet. Wat denken jullie? terugbrengen of de drivers (zijn deze er van de Fn-knoppen) opnieuw installeren. En heeft al iemand ervaringen met terugbrengen voor reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 10:15
jah 3 weken je laptop kwijt en vervolgens is het probleem nog niet opgelost...
Heb mijn laptop vrijdag terug gekregen en ze hebben helemaal niks mee gedaan terwijl dat ding super veel warmte problemen heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 00:37
Riddler85 schreef op maandag 05 september 2005 @ 09:52:
Heb mijn laptop vrijdag terug gekregen en ze hebben helemaal niks mee gedaan terwijl dat ding super veel warmte problemen heeft..
Wat versta je eigenlijk onder warmte problemen? Want alle laptops worden goed warm. Heb hier een Acer met P-M 740 en X700 video maar die wordt toch ook wel aardig warm. Niet meer dan normaal lijkt me.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
Rossi46 schreef op maandag 05 september 2005 @ 10:22:
[...]

Wat versta je eigenlijk onder warmte problemen? Want alle laptops worden goed warm. Heb hier een Acer met P-M 740 en X700 video maar die wordt toch ook wel aardig warm. Niet meer dan normaal lijkt me.
Dat hij zover wordt terug geklokt dat er niet meer op te werken is :/
Dit komt voor na 2,5 a 3 uur wat zwaardere dingen er op uit te voeren.
Games, renderen, virtual pc etc

Op een 600mhz is namelijk niet echt goed te werken.

Ik snap dat laptops warmer worden dan desktop ivm met dat ze compact zijn. Maar ik vind niet normaal dat je een preformence drop krijg na 2,5 a 3 uur van 60% =/-
of is dit wel normaal?

Over gamen gesproken hoe lang gamen jullie op dat ding en is dit zonder problemen?

[ Voor 26% gewijzigd door Riddler85 op 23-09-2005 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlander007
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 13:15
ik heb ook deze medion gekocht in februari

maar ik merk ook dat niet alles goed werk.

met dat hybernate ( slaapstand ) blijft hij vaak hangen bij mij.
ik draai meestal gewoon op netstroom

de laatste x had ik problemen om de bluetooth software matig in te schakelen met een van die knoppen..
en die nieuwe catalyst driver heb ik geprobeerd om te installeren
maar windows xp pro pakte automatisch de standaard drivers weer..

ik gebruik hem thuis voor muziek en games.. maar ik kan wel merken dat hij die omschakelingen in ze snelheden niet goed doet.

notebook: HP Zbook 17, Intel i7, Samsung 840 Pro 256Gb, 24Gb Geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
Yo hoe lang kan jij een game achter elkaar spelen?
Thx for the info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlander007
hmm..

denk een uur of 2 / 3 ligt eraan hoe zwaar ik me laptop belast en met welk spel.. :)

en ik schat zelf dat als ik alleen msn aan heb en een beetje zit te internetten..

zon kleine 4 uur net red

[ Voor 38% gewijzigd door westlander007 op 03-10-2005 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
maar dan krijg je dus ook framedrops etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlander007
framedrops etc :? wat is dat als ik vragen mag..

dat het beeld dan gewoon goed blijft bedoel je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Riddler85 schreef op maandag 05 september 2005 @ 09:52:
hallo allemaal deze laptop wim 2050 had deze bios date R01-A0R geloof dat hij van eind februari is of begin maart er is een updat die al in april uit gekomen is R01-A0S ja 20 april 2005 ja je hoort het goed daarom vraag ik mij af Riddler85 heeft hem op gestuurt 3 weken weg of hij een update heeft gehad riddle85 zo ja laat het even weten.

ik heb gezocht en gezocht ten eerste medion nederlandse site of de belg. zijn gewoon bad bad bad
de duitser site daar haal je het meeste van af had ik al eens telefoon gezegt en ook heel vaak gemailt ik heb gevraagt of er een update is voor wat meer maar die help desk en wat van de mail gaat zijn mensen domme mensen die niet weten wat een pc of een laptop is die horen daar niet te zitten maar ja zo is het eenmaal ik ga hun bellen en kijken wart ze dan zeggen ik wil weten wat er verandert is in deze bios beste mensen wie een memory stick boot maakt kan hem zo updaten alleen even in de bios zorgen dat hij eerst boot voor de hdd zo simple is het.
je zoekt gewoon op de duitze site geen md95400 zoeken op tekst bios maar doe gewoon wim 2050 en hij staat er tussen.

voor mensen die hem niet kunnen geef je mail adres door.
zal ik hem door sturen.

Bios Update WIM 2050
DOS
20.04.2005 - Version: A0S R01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlander007
is zón bios update nou echt nodig?

want ik heb het voor elkaar gekregen omdat mijn oude pc geen beeld meer gaf dacht ik me bios up te graden. dat ging goedtot hij niet meer opstarte
en een dag later deed hij het weer. hij gaf weer een hele dag beeld. Ik wissel die videokaart weer en hij deed het weer niet. volgens mij was dat een officiele dood verklaring :/

om maar weer even op het onderwerp terug te vallen ik heb nog een probleem gevonden met me laptop.

als ik een sd kaartje erin heb gehad en het dummie kaartje weer terug zet dan loopt hij spontaan vast.

dan moet ik hem uitdrukken en weer aan en het werkt weer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

westlander007 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 09:00:
is zón bios update nou echt nodig?

want ik heb het voor elkaar gekregen omdat mijn oude pc geen beeld meer gaf dacht ik me bios up te graden. dat ging goedtot hij niet meer opstarte
en een dag later deed hij het weer. hij gaf weer een hele dag beeld. Ik wissel die videokaart weer en hij deed het weer niet. volgens mij was dat een officiele dood verklaring :/

om maar weer even op het onderwerp terug te vallen ik heb nog een probleem gevonden met me laptop.

als ik een sd kaartje erin heb gehad en het dummie kaartje weer terug zet dan loopt hij spontaan vast.

dan moet ik hem uitdrukken en weer aan en het werkt weer :?
ja er zijn veel problemen eerst een probleem met slaap en standby probeer maar eens zonder ac/dc adapter dus op accu ong 10% zegt hij wat als jij dat zo ingesteld hebt maar bij 7% gaat hij in standby of sleepstand maar dat werkt niet zo goed ook niet met de nieuwe bios ook geen driver probleem etc.....
2de dvd-ram uj-831s is een dubbel layer branden 2.4x dat weet ik niet wat hij allemaal kan wat voor media maar wel 8x dvd+r die brand hij allemaal op 2.4 en ook dvd+rw 4x van de aldi brand hij ook op 2.4 sky die van de penny markt duitsland brand hij ook op 2.4x en bij films brand dvd-video gaat het mis wel data dvd gaat goed snelheid probleem maar ja deze drive is firmware versie 1.00 er zijn onder tussen oem voor sony nec toshiba al nieuwe firm 1.04 uit alleen deze kan ons dvd niet updaten omdat het ingebakken staat dat de vendor medion is.
dus nog even w8.
he b er over gebeld en geklaagt niks niks niks slechte server center.
en ook een warmte probleem ik weet dat hij vrij warm wordt en linker palm rest waar hdd zit ook warm normaal maar als ik een game speel erea-51 online duurt het 15-30 min klapt hij in gaat hij naar een 220 mhz toe voor de hite klopt ook maar duurt heel lang dat hij terug komt soms opnieuw starten ik dacht dat deze bios update dat oploste maar ja helaas ook niet.
centrino hardware control geeft dan aan 97 graden cpu passieve cooling 95 graden case temp 62 graden passieve 60 ook heb ik hem op volle bak staan 1,7 ghz klapt hij in in het spel ligt ook niet aan video drivers heb de nieuwst ati mobile drivers en ook omega hack drivers blijft het zelfde.
maar ik denk dat het aan de acpi temp drivers ligt er zijn er 2 van standaart van windows of het ligt aan de bios of een chip die aan board van mlb van de laptop is hoop dat ze dat opplossen verders een perfecte bak werk er graag mee.

oo nog een ding jij had een probleem bios upgrade gedaan met een pc die dan wel doet of niet doet kan zijn dat de motherboard defect is of een chip er op los contact heeft (ik werk in een bedrijf waar wij motherboards van bekende pc en laptops maken).

moet medion nog mailen maar ik mail ook naar de duitsland dat is hert hoofd van medion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlander007
ik belast me laptop heel weinig
maar als hij een dag aan heeft gestaan is hij idd wel aardig warm links bij de hdd

maar is dat nog op te lossen dan dat hij goed in slaapstand en goed in standby kan gaan ?

-----

[ dat moederbord deed heel weining na die bios upgrade en ik was wat aan het rommele en ineens deed hij het daarna problemen met de hdd gehad xp wilde niet installeren enz. dus ik denk zet gewoon alvast me goeie videokaart er weer in. en toen was het gelijk over.

het moederbord is een sys. p6bap-a+ ver. 1.2 ( als ik het goed heb )
cpu celeron 466mhz geheugen. slot 1 128 mb pc 100 slot 2 128mb pc 133 slot 3 64 mb pc66
op school had ik het door de systeem beheerder laten controleren alles deed het
hij gaf blieps zonder geheugen en pci videokaart pakte hij niet op
agp pakte hij ook niet meer ]
tot hij zag dat er een condensator leek bol te staan.
( t is een oud systeem als het nog werkend te krijgen is mooi maar anders is het gewoon pech gehad )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beernem, 14 november 2005

Geachte,

- Heeft u van in de periode maart 2005 een Laptop: Medion MD 95400 ?
- Bent u van in de omgeving van: Aalter / Beernem / Brugge / Wingene?

Ik heb maar een paar originele bestanden nodig die ik volledig kwijt ben.
Uiteraard, verzeker ik u van een goede vergoeding hiervoor!

Ik ben geenszins van plan om mijn Laptop, alleen maar hiervoor, binnen
te moeten doen bij GSC te Gent.....

Ik dank u reeds bij voorbaat.
mvg,

E-mail: on4cmv@skynet.be Tel: 050/79.16.44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:53
Is het iemand inmiddels al gelukt om DVD's op 8x te kunnen branden?

Ik heb hier nu een spindel van 50DVD's liggen en heb weinig zin om die allemaal op 2.4x te branden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name

Nick Name

SinFest!

Zolang Medion niet komt met nieuwe firmware voor de brander zit je helaas vast aan die lage snelheid.

Verwijderd

Nick Name schreef op zondag 11 december 2005 @ 15:38:
Zolang Medion niet komt met nieuwe firmware voor de brander zit je helaas vast aan die lage snelheid.
hallo is er iemand die ons kan helpen om die andere firmware aan te passen dat hij wel de drive ziet.
ik bedoel oem firmware van sony of nec of die van tohsiba je helpt ook mensen die de md 95300,md95400 en die nieuwe van medion met fingerprint zijn allemaal de zelfde type drive,
belangrijk is medion had al een bios update in april uit wat er verandert weet ik niet denk dat hij beter werkt met de tv kaart etc...
kun je hem niet vinden altijd de duitse site en kies drivers... en zoek op tekst wim 2050 dan zie je hem zo bij staan heb ook de andere type gekeken enz. wim 2040 etc. geen firmware voor dvd-ram uj-831s....
iemand ons kan helpen ik stuur graag die ander firmware door.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 15:45 ]

Verwijderd

ps. iedereen die een medion laptop heeft van de aldi blijf mailen naar de nederlandse site van medion iedere dag sturen hoe meer mensen dit doen hoe gouw er iets aan gedaan wordt.

en als je de play toets indrukt als de laptop uit staat kom je in linux waar je film etc kan doen zit er een wit lijntje onderaan de scherm is een foutje video drivers in dat programma zit je scherm maar eens op 600x480 of 800x600 is dat ook daar moet ook iets mee gebeuren en weet je ook wat belangrijks is je kan alleen van af c schijf werken niet de d schijf ook mooi een fout.
maar hier zijn andere oplossingen voor kan iemand daar ons mee helpen dan hoor ik graag.
mail dan naar marcokitt2000@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlander007
mijn usb medion muis had een draadbruik die ik bij de laptop kreeg..
had gebeld en moest me muis opsturen 2 dagen later had ik een nieuwe..
service daarvan is wel goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

westlander007 schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 13:08:
mijn usb medion muis had een draadbruik die ik bij de laptop kreeg..
had gebeld en moest me muis opsturen 2 dagen later had ik een nieuwe..
service daarvan is wel goed..
ja ok dat is ok maar zoeen muis kost niks liever firmware update voor dvd-ram uj-831s is belangrijke,
en al die andere problemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCdeWit
  • Laatst online: 22-11-2023
Nog steeds erg tevreden over de laptop en de service van Medion..
Een aantal maanden geleden begon mijn accu kuren te vertonen (wilde niet verder opladen dan 67%), en binnen een paar dagen kreeg ik kosteloos een nieuwe opgestuurd via de Medion servicelijn. Vorige week kwam ik erachter dat er een aantal schroefjes ontbraken aan de onderkant van de notebook... na een telefoontje naar Medion kreeg ik een dag later al nieuwe opgestuurd: perfecte service Medion!

Sinds de dag van aanschaf heb ik echter wel veel problemen gehad met shutdown/hibernation en met het beruchte 7% probleem. Ongeveer 1 op de 3 keren bleef de laptop namelijk hangen bij het afsluiten of naar slaapstand gaan (ook als de batterij boven de 7% zat). Herinstallatie loste die problemen overigens niet op. Een paar weken geleden vond ik echter bij toeval een oplossing voor beide problemen: de "X10 USB wireless transceiver" de-activeren in apparaatbeheer. Het enige nadeel is dat je de afstandbediening dan niet meer kunt gebruiken, maar die gebruikte ik toch al niet..

Tenslotte een korte vraag: afgelopen week heb ik 2x512Mb Twinmos DDR400 gekocht (precies zoals aangeraden op www.gsci.nl voor deze laptop), maar de laptop schijnt er niet mee overweg te kunnen. Heeft er iemand ervaring met DDR400 in deze laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 15:50
Nog even over het wel bekende hibernate probleem... ik heb hier totaal geen last meer van (ja, ik HAD hier wel last van). Ik heb simpel weg de nieuwste ACPI driver van de duitse Medion site geplukt en geinstalleerd en de problemen waren voorbij...

Het enige waar ik nu tegenaan loop is dat het beeldscherm *knak* zegt als ik hem dichklap. Bovendien vind ik dat de afdek klepjes aan de onderkant van de laptop een beetje 'bol' staan. Ik mag hem laten ophalen door Medion, maarja... dan ben ik dat ding 2-3 weken kwijt... dus weet nog niet wat ik doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:19
Ik had ook die nieuwe ACPI driver, maar ervaarde juist dat mn laptop er niet beter van werd... Centrino Hardware Control of winXP liet de fan op max toeren draaien, alsof het ding veel te warm werd, wat niet zo was...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
OVerigens hetzelfde probleem met de nieuwste Omega Catalyst drivers, daarbij sloeg mn systeem compleet vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TCdeWit schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 22:54:
Nog steeds erg tevreden over de laptop en de service van Medion..
Een aantal maanden geleden begon mijn accu kuren te vertonen (wilde niet verder opladen dan 67%), en binnen een paar dagen kreeg ik kosteloos een nieuwe opgestuurd via de Medion servicelijn. Vorige week kwam ik erachter dat er een aantal schroefjes ontbraken aan de onderkant van de notebook... na een telefoontje naar Medion kreeg ik een dag later al nieuwe opgestuurd: perfecte service Medion!

Sinds de dag van aanschaf heb ik echter wel veel problemen gehad met shutdown/hibernation en met het beruchte 7% probleem. Ongeveer 1 op de 3 keren bleef de laptop namelijk hangen bij het afsluiten of naar slaapstand gaan (ook als de batterij boven de 7% zat). Herinstallatie loste die problemen overigens niet op. Een paar weken geleden vond ik echter bij toeval een oplossing voor beide problemen: de "X10 USB wireless transceiver" de-activeren in apparaatbeheer. Het enige nadeel is dat je de afstandbediening dan niet meer kunt gebruiken, maar die gebruikte ik toch al niet..

Tenslotte een korte vraag: afgelopen week heb ik 2x512Mb Twinmos DDR400 gekocht (precies zoals aangeraden op www.gsci.nl voor deze laptop), maar de laptop schijnt er niet mee overweg te kunnen. Heeft er iemand ervaring met DDR400 in deze laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ygma!l schreef op zondag 15 januari 2006 @ 10:39:
Nog even over het wel bekende hibernate probleem... ik heb hier totaal geen last meer van (ja, ik HAD hier wel last van). Ik heb simpel weg de nieuwste ACPI driver van de duitse Medion site geplukt en geinstalleerd en de problemen waren voorbij...

Het enige waar ik nu tegenaan loop is dat het beeldscherm *knak* zegt als ik hem dichklap. Bovendien vind ik dat de afdek klepjes aan de onderkant van de laptop een beetje 'bol' staan. Ik mag hem laten ophalen door Medion, maarja... dan ben ik dat ding 2-3 weken kwijt... dus weet nog niet wat ik doe.
ok die van mij staat ook een beetje bol plastic plastic had je dit niet gewilt had dan een van 2000 euro gekocht (1500-2000) kijk eens bij promedion is de nederlandse naam voor clevo dat staat op de sticker en in usa heet hij eurocom moet wel zeggen kwaliteit is ok beter dan medion maar ligt ook aan geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groentenboer schreef op zondag 15 januari 2006 @ 13:12:
Ik had ook die nieuwe ACPI driver, maar ervaarde juist dat mn laptop er niet beter van werd... Centrino Hardware Control of winXP liet de fan op max toeren draaien, alsof het ding veel te warm werd, wat niet zo was...
ok klopt een beetje maar als ik game bev. area 51 duurt het 15-30 soms 1 uur bij deze tempratuur buiten in de zomer is het erger dan wordt de cpu heet boven 95 graden hij geeft bij hardware control aan dat hij 97 graden moet je eens kijken op deze computer rechtse muis eigenschap dus systeem zie je waar hij op loopts dat is nu daar 200mhz door hardware control blijf hij om hoog voeren soms als ik niet meer game komt hij wel terug koelt af maar meestal moet ik op nieuw starten.
heb ook een bios update gedaan die was in april al die vind je niet op medion nederland en ook niet op de duister site maar wel op de duitser site maar je moet niet 95400 maar op tekst zoeken en naar wim 2050 dan zie je hem daar staan maar die bios update helpt niet hite probleem of suspend etc....

heb de laatste ati drivers en ook die van omega gedaan blijft goed draaien geen problemen maar ati kan wel games die gek doen oplossen maar komt ook steeds andere problemen bij dus ze blijven maar lekker updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
jezus gozer, kan je ook normale zinnen bouwen?

Ik had de laatste Omega drivers ja, en problemen waren bij Battlefield 2

• westlander007
ik zie dat ATI al weer nieuwe drivers heeft ( Catalyst Mobility 6.2 for Windows XP )maar die willen zich niet installeren op deze laptop

en medion heeft ze ook niet op de site staan.

zou dat nog komen of is medion daar gewoon een klein beetje laks in.. ?

[ Voor 9% gewijzigd door westlander007 op 16-02-2006 09:36 ]

• Riddler85
westlander007 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 09:33:
ik zie dat ATI al weer nieuwe drivers heeft ( Catalyst Mobility 6.2 for Windows XP )maar die willen zich niet installeren op deze laptop

de vorige keer duurde het ook twee weken voordat de nieuwe drivers beschikbaar werden.
Als ze er zijn staan ze het eerste op de duitse site.

Maar ik denk niet dat updaten van drivers & van de bios een oplossing is voor de hitte problemen..
De laptop is gewoon slecht ontworpen ben ik bang.. Ik vind nog steeds zwak van medion dat als je laptop met de melding dat hij hitte problemen heeft opstuur dat ze gelijk een reinstall doen :(

• tijntjethf
  • Laatst online: 28-08 20:48
Ik kwam er gisteren achter dat het toetsenboard van mijn laptop kapot begint te gaan...
Zodra ik de W indruk, voelt deze niet normaal, net alsof het veertje niet goed zit.
Ook moet je echt op de toets gaan rammen om een letter op het scherm te krijgen :(

• westlander007
dat hitte probleem heb ik alleen vande zomer gehad of als ik heel lang aan het gamen geweest ben..

maar met me bluetooth ook regelmatig problemen mee gehad.

en ook zo vreemd me eerste letters beginnen van me toetsebord beginnen er zomaar af te kruimelen
zo heb ik nu nog maar een halve M en een halve 0

[ Voor 17% gewijzigd door westlander007 op 16-02-2006 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

westlander007 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 09:33:

jajaja kijk maar eens op de duitse site

Grafik Treiber WIM 2050
Win 2000/Win XP
21.02.2005 - Version: 6.14.10.6505
MD 95400

dat is ech heel oud hahahah wacht even op omega dan gaat dat wel.
1 vraag voor iedereen met dat hitte probleem draaien jullie nog steeds op voor geinstalleert dat hij zo van de aldi af komt.
ik ga proberen om hem zelf opnieuw installeren nu zie je als je opstart windows logo met blauw balk.
kan niet dat is pro versie normaal home groen geel.
ik zal dat gaan proberen en als het nog klote is ga ik terug naar windows xp pro of home maar dan met sp1 in plaats van sp2.
als jullie goed gelezen hadden begin van deze forum.
was er iemand die de vorig model had md95300 en hij had sp1 en heeft hem ook naar sp2 gedaan had toen problemen met sleep/standby acpi ..... .
als ik game gebeurt dat ook maar bij mijn was het met erea51 heel erg 15min tot 30 min klapt hij in.
kijk ik op systeem informatie zag ik mijn clock snelheid 220mhz maar notebook hardware control hield hem voor de gek om toch hoger te draaien maar temp van cpu was 97 graden en duurde heel lang voor hij terug kwam.
als ik hem in de slaapstand zet je weet wel het gegeugen word op schijf gezet en laptop gaat uit.
stond hij de heledag uit en ik zetten hem weer aan bleef hij gewoon het zelfde hoe het was.
ik denk dat het met windows xp sp2 te maken heeft dus mensen ik draai ook nog steeds op sp2 voor geinstaleert van medion.
er is ook een merk dat heet promedion heel duur en kwaliteit produkt 2 fans etc.. de echte vender naam is voor azie clevo en usa eurocom.
hier promedion gek maar mijn broer heeft hem gekocht en er is daar nooit drivers update voor geweest kijk maar op die site http://www.clevo.com.tw/ druk dan op download en het type is M375E.
de drivers zijn ook nog alle maal van deze datum 26 april 2004 en hij heeft hem in mei gekocht bijna 2 jaar en nog geen updates.

maar ja de meeste drivers komen wij wel aan bv. intel wireless lan 2200bg kun je op intel de nieuwste drivers krijgen.

ok ik heb geen last van mijn keyboard.
uit ervaaring weet ik dat somige keyboards wel een maandag product kan zijn (maar zweet vingers kan ook de oorzaak zijn of met schoon maken verkeerde spul gebruikt)
ik heb daar geen klachten over maar als je veel typt en game speelt neem dat een usb keyboard.
doe ik ookals je hem op een goede tafel heb staan.
gamed veel beter weg.
keyboard kan er zo uit gehaalt worden stelt niks voor.
ik werkte eerst voor een bedrijf waar ze apple en dell laptops maken maar die zijn voor de klanten wel beter met drivers maar daar betaal je ook naar.
ik ga dus proberen en als het goed lukt horen jullie het.
notebook hardwara control hete vroeger centrino hardware control en ze zijn nu op versie 1.10 beta 1 0 feb. 2006

http://www.pbus-167.com/chc.htm

tot laters en blijf in contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name

Nick Name

SinFest!

Als je graag je videodrivers wilt updaten, dan kun je ook hier kijken: http://www.dna-drivers.com/
DNA-ATi 4.5.6.1 is bijvoorbeeld gebaseerd op CATALYST 6.1 en installeert prima op de MD95400. Het geeft je verder wat meer instelmogelijkheden ten opzichte van de originele drivers.

tijntjethf, als ik je was zou ik even contact zoeken met het service centre. Uitgaande van normaal gebruik van de laptop moet een onderdeel als het keyboard het zonder problemen minimaal 3 jaar volhouden.

Marcokitt2000, zou je in het vervolg wat meer tijd kunnen besteden aan het teruglezen van je eigen bericht? Met wat meer structuur leest het wat prettiger :) NOFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
Edit: Verkeerde topic |:(

[ Voor 88% gewijzigd door Yohost! op 03-03-2006 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick Name schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 20:55:
Als je graag je videodrivers wilt updaten, dan kun je ook hier kijken: http://www.dna-drivers.com/
DNA-ATi 4.5.6.1 is bijvoorbeeld gebaseerd op CATALYST 6.1 en installeert prima op de MD95400. Het geeft je verder wat meer instelmogelijkheden ten opzichte van de originele drivers.

tijntjethf, als ik je was zou ik even contact zoeken met het service centre. Uitgaande van normaal gebruik van de laptop moet een onderdeel als het keyboard het zonder problemen minimaal 3 jaar volhouden.

Marcokitt2000, zou je in het vervolg wat meer tijd kunnen besteden aan het teruglezen van je eigen bericht? Met wat meer structuur leest het wat prettiger :) NOFI
je kan het ook van omega drivers werkt ook goed of bij ati zelf.
http://www.omegadrivers.net/ati/win2k_xp.php
http://www.ati.com/online/mobilecatalyst/

sorry heb weinig tijd voor terug te lezen probeer jullie ook zo veel te helpen wat ik allemaal kan.
maar hellaas kan ik ook niet alles.
dus mijn excusses er voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
Nick Name schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 20:55:
Een dag nadat ik dit bericht heb getypt, deed de toets het spontaan weer.. Ik zie het nog even aan, maar als het nogmaals zal gebeuren zal ik zeker even contact proberen op te nemen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
Zijn er al wat mensen die geheugen hebben bijgeprikt?
Zit er aan te denken om er een reepje van 1024mb in te zetten.

Op http://www.gsci.nl/site.aspx?taal=nl&retFK=5 lees ik dit:
MD 95400: "DDR400" - 2x 256Mb aanwezig, gebruik liefst het merk "TWINMOS"
Maar als ik dit weer lees:
TCdeWit schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 22:54:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsalden
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-06 20:38
Yohost! schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 10:56:
Zijn er al wat mensen die geheugen hebben bijgeprikt?
Zit er aan te denken om er een reepje van 1024mb in te zetten.

Op http://www.gsci.nl/site.aspx?taal=nl&retFK=5 lees ik dit:

[...]

Maar als ik dit weer lees:

[...]
Ik heb mijn Medion 95400 begin januari uitgerust met 2 latjes van 512Mb ipv de standaard 2x256Mb. Ik heb er gewoon Kinston PC2700 geheugen modules ingeduwd en ik moet zeggen toe nu toe niks dan goede ervaringen. :)
Ik weet trouwens niet waarom Medion zich zo richt op Twinmos terwijl ze er zelf standaard iets anders induwen nl. Hynix :/

A computer is almost human - except that it doesn't blame its mistakes on another computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dsa schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 13:49:
[...]

Ik heb mijn Medion 95400 begin januari uitgerust met 2 latjes van 512Mb ipv de standaard 2x256Mb. Ik heb er gewoon Kinston PC2700 geheugen modules ingeduwd en ik moet zeggen toe nu toe niks dan goede ervaringen. :)
Ik weet trouwens niet waarom Medion zich zo richt op Twinmos terwijl ze er zelf standaard iets anders induwen nl. Hynix :/
ddr400 is aan pc3200 md95400 is ddr333 pc2700 als het goed is kan het makkelijk terug schakkellen.
ik ga het ook nog doen maar mensen voor je memory koopt bij een winkel vraag of je het mag uit proberen.
en zorg even voor een memory test programma je weet maar nooit.
medion stop er eerst iets anders in goed koop maar raden je dan twinmost aan nec memort samsung is ook goed hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ik heb weer gekeken op www.medion.de en dan drivers updates etc.
gezocht op wim 2050 er staat weer een bios update op in maart uit gekomen.
het is een klein flash van 7kb die uit gevoerd kan worden in windows.
wat er precies verandert weet ik niet maar heb het gedaan.
mijn serial stond er eerst nog in is nu ook weg en waar uicode ... is bij mijn 20202020202 etc.
maar dat boeit mijn niet.
het kan ook zijn dat deze update een bebaald gedeelte van die vorige update verandert.
maar nog steeds geen firmware voor dvd-ram brander.
ik heb nu duitse platium ik bedoel er mee dat niks op zijn engels of nederlands staat maar op zijn duits.
dvd-r 8x die ziet mijn brander als 6x (als deze brander meschien 6x dvd-r aan kan ik bedoel dvd+r 8x en - op 6x).
dvd+r kan ik allen op 2.4x van het merk platium.
ik zal proberen om er achter te komen wat deze bios update in houd.

en heb nog geen tijd gehad om mijn laptop opnieuw te instaleren.
moet wel even zeggen deze laptops isnog zo slecht niet heb een op google gezocht kwam ik er een tegen md95400 die in dollar prijs stond $ wel met digital tv card rest was het zelfde +-2000 dollar.
maar ja voor dat geld kun je beter een nemen met uxga geen xga hahahahha.
tot laters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name

Nick Name

SinFest!

hé die bios update was mij nog niet opgevallen. Ik had wel gezien dat er nieuwe drivers (22.03.2006 -> 4.0.1.700) zijn voor Bluetooth: http://www1.medion.de/dow...9&type=treiber&lang=be_be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsalden
Nick Name schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 20:11:
Ik had wel gezien dat er nieuwe drivers (22.03.2006 -> 4.0.1.700) zijn voor Bluetooth: http://www1.medion.de/dow...9&type=treiber&lang=be_be
Dit is blijkbaar niet echt een update te noemen want dit is dezelfde versie van software als er standaard op mijn MD95400 stond enkele hetgeen in die "Patch" map is iets nieuws dus dit zal waarschijnlijk niet veel veranderingen aanbrengen, en je hoeft dus waarschijnlijk ook niet de ganse software opnieuw te intalleren enkel die dingen uit die patch map toepassen op de huidige install.

Wat die BIOS update betreft, is er eigenlijk al een volledige bios update uitgebracht door medion of is dit de eerste bios patch die is uitgebracht?

A computer is almost human - except that it doesn't blame its mistakes on another computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlander007
vandaag wilde ik me s.m.a.r.t. van me seagate maar eens gaan uitlezen.. tot mijn grote schrik viel het mij tegen wat de resultaten waren.

Temperature:40, HiTemperature:62
Health:28, Performance:28

het programma wat ik gebruikte staat hier op

meuktracker: HDDlife 2.5.76

ik heb een screenshot ik weet alleen niet hoe ik hem hierbij op het forum moet invoegen.

[ Voor 9% gewijzigd door westlander007 op 23-04-2006 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dsa schreef op donderdag 06 april 2006 @ 09:15:
[...]

Dit is blijkbaar niet echt een update te noemen want dit is dezelfde versie van software als er standaard op mijn MD95400 stond enkele hetgeen in die "Patch" map is iets nieuws dus dit zal waarschijnlijk niet veel veranderingen aanbrengen, en je hoeft dus waarschijnlijk ook niet de ganse software opnieuw te intalleren enkel die dingen uit die patch map toepassen op de huidige install.

Wat die BIOS update betreft, is er eigenlijk al een volledige bios update uitgebracht door medion of is dit de eerste bios patch die is uitgebracht?
die er nu staat is een bios patch die maart 2006 uitgekomen is maar ik bedoel vorig jaar
deze laptop is eind feb. begin maart gekomen en even later vond ik een bios update voledig maar die is nu weg.
en bij medion nederland ( een gewoon repair center die alleen rep. uit voeren weten ook niks);
dus ik ga een mail door sturen naar medion duitsland om op alle vragen antwoord te krijgen.
ik werkte vroeger in een bedrijf waar ze apple laptops maken en dell laptops (bedrijf is er niet meer faliet) maar onder tussen werk ik voor een bedrijf waar motherboard van bekende merken maken en ecn gedaan worden.
dus ik weet waar ik over praat vandaar dat ik medion beetje slecht vond.
even tussen door dvd tv recorder van medion is ook goed maar kijk maar eens op liteon de zelfde weer.
ik bedoel maar die van liteon kon geen divx afspellen volgens hun site en kost in andere winkels 339 euro die van de aldi 299 + 3 jaar garaantie en geen 1 of 2 jaar.
bij liteon hebben ze een firmware lijkt erop dat het nu wel kan.
wat ik bedoel is sommige producten worden wel goed ondersteunt en andere niet.
dus binnen kort meer over deze laptop als ik duitsland medion gemailt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
Hmm..

Ik heb momenteel de beta van Vista op deze laptop draaien om een beetje mee te spelen, maar ik heb een probleempje..

De software behordende bij de WLAN werkt niet op vista, dus krijg ik de WLAN niet aan.. De drivers staan standaard blijkbaar wel in vista, maar daar heb ik dus niks aan zonder dit programma B) iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
software behorende bij de WLAN? die heb je volgens mij niet nodig, windows zou je (standaard) draadloze kaart moeten kunnen herkennen... En aanvullende software hoeft niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
Ik bedoel de Launch Manager, de software die die knopjes van wlan/bluetooth/mail/internet/enz. laat werken :)

Zonder die knopjes kan je voor zover ik weet niet het wlan device op laten starten, zo denkt windows gewoon dat er geen netwerken in de buurt zijn..

[ Voor 42% gewijzigd door tijntjethf op 09-06-2006 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdlaak
  • Laatst online: 21-06 15:54

Mvdlaak

~*Gnarf*~

Ik heb dit draadje een beetje doorgelezen enneh,.. Jezus wat 'n problemen! En daar heb je dan 1400 euro's voor moeten neerleggen. Zijn er ook mensen die deze laptop in bezit hebben en dat deze out of the box het gewoon deed zonder problemen? (inclusief Bluetooth, Wireless internet, geluid, tv, enz)

Ik zat eraan te denken om misschien deze crappy lappy aan te schaffen, maar na dit gelezen te hebben zie ik er zeker te weten vanaf. Heel veel succes met het oplossen van de problemen, want zonder die problemen is dit idd een erg goede lappy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsalden
Mvdlaak schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 16:13:
Ik heb dit draadje een beetje doorgelezen enneh,.. Jezus wat 'n problemen! En daar heb je dan 1400 euro's voor moeten neerleggen. Zijn er ook mensen die deze laptop in bezit hebben en dat deze out of the box het gewoon deed zonder problemen? (inclusief Bluetooth, Wireless internet, geluid, tv, enz)

Ik zat eraan te denken om misschien deze crappy lappy aan te schaffen, maar na dit gelezen te hebben zie ik er zeker te weten vanaf. Heel veel succes met het oplossen van de problemen, want zonder die problemen is dit idd een erg goede lappy..
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk geen echte problemen heb gehad out of the box met mijn medion 95400. Het enige wat je als probleem kan zien is het warmte probleem, maar dat is ondertussen aangepakt en nu loopt ie als een vuurtje.
Ik heb ondertussen enkel een geheugenupdate gedaan naar 1024Mb ipv de standaard 512Mb, en dit heeft voor heel wat meer performantie gezorgd.
Voor de rest heb ik wel eens af en toe een crash, maar jah wie ondervindt nu geen crashes als je dag in dag uit ermee werkt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 15:53
Uuuuh, ik gebruik mijn laptop bijna altijd 24/7.
Maar ik heb nog nooit een crash gezien hoor ?

In ieder geval niet zomaar of het moet een stukje foute software zijn geweest.
Dus als je doelt dat je zomaar een BSOD krijgt, of dat hij op een willekeurig moment zomaar crasht dan is dat echt niet goed hoor :D ...

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdlaak
  • Laatst online: 21-06 15:54

Mvdlaak

~*Gnarf*~

dsa schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 18:59:
[...]

Voor de rest heb ik wel eens af en toe een crash, maar jah wie ondervindt nu geen crashes als je dag in dag uit ermee werkt???
:9 Errrr... mee eens..

Maar als ik zo eens de rest doorlees dan zijn er ook een stel mensen die echt de rotte appels hebben gekocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsalden
Dark Master schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 19:13:
Uuuuh, ik gebruik mijn laptop bijna altijd 24/7.
Maar ik heb nog nooit een crash gezien hoor ?

In ieder geval niet zomaar of het moet een stukje foute software zijn geweest.
Dus als je doelt dat je zomaar een BSOD krijgt, of dat hij op een willekeurig moment zomaar crasht dan is dat echt niet goed hoor :D ...
Ik heb ook geen last van BSOD ik spreek gewoon over een crash van een of ander software onderdeel, al dan niet niet een onderdeel van windows, maar op deze laptop heb ik nog geen blue screens gehad hoor. En die crashes heb ik ook niet frequent het komt gewoon eens voor. Mijn laptop zet ik trouwens altijd in slaapstand en dan kan ik hem toch een paar weken in slaapstand houden, dan weer eens rebooten als hier of daar een update gedaan is. Dus dan kan je niet echt spreken over willekeurig dan heeft het gewoon te maken met het feit van slaapstand wat niet ieder programma even goed verteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlander007
het enigste waar me laptop nu nog last mee heeft is het kaartlezertje.
als je er een kaart in heb gehad en ik schuif het dummie kaartje weer erin terug dan loop hij spontaan vast / word heeeel erg traag.

er komen nog wel eens wat kraak geluiden uit de boxen dat staat regelmatig aangesloten via spdif / geluids uitgang. waarschijnlijk is dit de HD. als hij heftig bezig is dan kan je dat wel onderschijden, als hij minder doet dan hoor je dat dus ook niet of minder.
( het kan haast niet aan mijn geluids installatie liggen, is een sony 5.1 receiver type weet ik nu even niet uit me hoofd )

zit te overwegen om zachtjes aan maar richting de 1024Mb geheugen te gaan upgraden.

voor de rest heb ik nu weinig problemen ermee.
het warmte probleem kon ik niet echt merken met de warme dagen die we gehad hebben met speedfan gaf hij wel eens temp.2 aan boven de 55 C. en de rest bleef zo ong. ( zoals HD en temp. 1 ) op de 40 C. hangen.

heb nog niet het idee gehad dat het een miskoop geweest is.
het is mijn eerste laptop en heb er aardig plezier van.
sleur hem overal mee naartoe :9 8)

[ Voor 7% gewijzigd door westlander007 op 21-06-2006 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effe een schopje.

Is er al een oplossing voor het WLAN probleem? Drivers wel geinstalleerd en herkend, maar WiFi werkt niet? Ik heb al wat op het internet gezocht. In een ander topic, over een andere Medion staat er een oplossing à la "Launch Manager" driver voor XP installeren, maar dat werkt dus niet op deze laptop, heb het zelf geprobeerd.

Zonder WiFi is die laptop vrij waardeloos en ga ik terug naar XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name

Nick Name

SinFest!

Op basis van je laatste zin maak ik op dat je nu niet onder XP werkt...het is handig om te vermelden onder welk systeem je dan wel werkt. Gokje: Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat probleem met WLAN en Vista opgelost door launch manager eerst te verwijderen, en daarna de setup.exe met de comptabiliteitmodus Windows XP (service pack 2) te laten uitvoeren . Nu werken de knopjes voor WLAN en Bluetooth net zo als onder XP

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2007 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkeson
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-02 09:32
Ik had eigenlijk een vraagje ivm de medion MD 95400. Ik heb deze laptop 2de hands gekocht maar er zit geen OEM cd van XP bij. Nu was mijn vraag of iemand weet waar ik eventueel een kopietje van de cd/dvd kon krijgen.

Ik heb reeds contact gehad met de medion helpdesk en die hebben mij een dvd opgestuurd, maar daar staan alleen maar de drivers op.

Dank bij voorbaat

Iphone 6 - Macbook Pro Early 2008 + 2009 - Ipod Video 30GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Ikkeson schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 08:15:
Ik had eigenlijk een vraagje ivm de medion MD 95400. Ik heb deze laptop 2de hands gekocht maar er zit geen OEM cd van XP bij. Nu was mijn vraag of iemand weet waar ik eventueel een kopietje van de cd/dvd kon krijgen.

Ik heb reeds contact gehad met de medion helpdesk en die hebben mij een dvd opgestuurd, maar daar staan alleen maar de drivers op.

Dank bij voorbaat
Dat hoeft in principe niet. Je kunt gewoon "ergens" :) een windows XP Home cd van daan halen en die dan installeren met de oem serial die op de sticker staat. En ik weet niet hoe het met deze laptop zat, maar bij mijn Medion MD95500 zat wel een windows dvd met eigen talen menu enz maar die werkte niet. Uiteindelijk maar gewoon de Nederlandse XP install ervan geript en geinstalleerd met de officieele serial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkeson
The_nv40_man schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 12:49:
[...]

Dat hoeft in principe niet. Je kunt gewoon "ergens" :) een windows XP Home cd van daan halen en die dan installeren met de oem serial die op de sticker staat. En ik weet niet hoe het met deze laptop zat, maar bij mijn Medion MD95500 zat wel een windows dvd met eigen talen menu enz maar die werkte niet. Uiteindelijk maar gewoon de Nederlandse XP install ervan geript en geinstalleerd met de officieele serial.
Het voordeel van de oem cd is dat dan alles al geinstalleerd staat en de drivers rechtstreeks worden goedgezet. Ook denk ik dat dan de extra meuk(PowerDVD etc) die erbij zit meegeinstalleerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
Ik had geen officiele xp cd erbij, er stond wel een herstelpartitie op en er zat een dvd of cdtje bij om het recoveryprogramma op te starten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkeson
tijntjethf schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 20:05:
Ik had geen officiele xp cd erbij, er stond wel een herstelpartitie op en er zat een dvd of cdtje bij om het recoveryprogramma op te starten..
Dat kan kloppen, maar.. de partities zijn allemaal leeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
De mijne heeft gister (na eigenlijk nooit problemen gehad te hebben) spontaan het loodje gelegd :(

Geen idee wat er exact aan de hand is, maar ik ben bang dat het moederbord defect is.. Bij het aanzetten gaat de powerled branden en de fan springt aan, het beeld blijft zwart.. af en toe zie je het post scherm maar zodra windows start, loopt hij vast of reboot hij spontaan om vervolgens weer op zwart te gaan :'(

Toch heeft hij het redelijk lang volgehouden vind ik :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker123
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-08-2022
tijntjethf schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 19:03:
De mijne heeft gister (na eigenlijk nooit problemen gehad te hebben) spontaan het loodje gelegd :(

Geen idee wat er exact aan de hand is, maar ik ben bang dat het moederbord defect is.. Bij het aanzetten gaat de powerled branden en de fan springt aan, het beeld blijft zwart.. af en toe zie je het post scherm maar zodra windows start, loopt hij vast of reboot hij spontaan om vervolgens weer op zwart te gaan :'(

Toch heeft hij het redelijk lang volgehouden vind ik :>
Google even op ´´Boot CD 4 Windows´´, handige CD (met Windows look-alike interface) met allerlei hulpprogramma´s om een diagnose te stellen en soms te herstellen.

Afgelopen week vrijwel identieke situatie op de laptop (geen Medion) van een kennis meegemaakt: oorzaak Thomson Speedtouch 121g aangesloten op een USB-poort was na 2 jaar overleden, deze wireless adapter losgetrokken en de machine werkte weer als vanouds.

Op weg naar hem vooraf een lijstje gemaakt met mogelijke oorzaken:
MBR (Master Boot Record) beschadigd, waardoor Windows niet meer opstart vanaf Harddisk (is softwarematig simpel te repareren).
Harddisk zelf is beschadigd.
Werkgeheugen overleden.
Had dus werkgeheugen en een harddisk naar hem toe meegenomen, waren niet nodig.

Stop even de met de Medion-laptop meegeleverde Windows-CD in de CD-speler en boot het systeem hier vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
beuker123 schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 23:03:
[...]

Google even op ´´Boot CD 4 Windows´´, handige CD (met Windows look-alike interface) met allerlei hulpprogramma´s om een diagnose te stellen en soms te herstellen.

Afgelopen week vrijwel identieke situatie op de laptop (geen Medion) van een kennis meegemaakt: oorzaak Thomson Speedtouch 121g aangesloten op een USB-poort was na 2 jaar overleden, deze wireless adapter losgetrokken en de machine werkte weer als vanouds.

Op weg naar hem vooraf een lijstje gemaakt met mogelijke oorzaken:
MBR (Master Boot Record) beschadigd, waardoor Windows niet meer opstart vanaf Harddisk (is softwarematig simpel te repareren).
Harddisk zelf is beschadigd.
Werkgeheugen overleden.
Had dus werkgeheugen en een harddisk naar hem toe meegenomen, waren niet nodig.

Stop even de met de Medion-laptop meegeleverde Windows-CD in de CD-speler en boot het systeem hier vanaf.
Geheugenbankjes ook los getest, geen verschil..
Harde schijf losgehaald, geen verschil..

Ik krijg totaal geen beeld meer, op het scherm of een externe monitor.. dus ook geen POST scherm of wat dan ook, een bootdiskje heeft dus ook geen zin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
Toch een goede laptop gebleken hier.
Hij doet het nog steeds alleen batterij is wat minder, gaat nog maar half uurtje mee.
Pagina: 1 2 Laatste