[ERVARINGEN] Medion MD 95400 (ALDI Laptop)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 23.359 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar ervaringen van mensen met de nieuwste ALDI laptop. Ik heb nog 4 weken de tijd om te beslissen of ik hem wil houden of dat ik hem terugbreng en mijn zuurverdiende 1399 eurootjes weer geretourneerd krijg.

Ik heb een aantal puntjes, die ik met andere eigenaren wil delen:

* Ik heb het idee, dat de laptop wat aan de trage kant is. Af en toe blijft de laptop een paar seconden "hangen" en daarna gaat hij weer verder. Dit komt voor in elke situatie ongeacht welk programma ik draai. Ik heb nog geen bijzondere software geinstalleerd en heb alleen nog maar een beetje draadloos lopen internetten, MSWord gebruikt en Flight Similator gespeeld. Wie heeft suggesties?

* De Bluetooth software is brak. Ik heb hem al uit de systemtray gegooid, maar nog steeds heb ik het idee dat het mijn systeem instabiel maakt. Iemand dezelfde ervaring?

* Ik om met mijn accu uit op ongeveer 2 uur en dat vind ik onder de maat. Moet ik de accu nog "opvoeden"??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:43
Ik heb zelf ook een Medion laptop. Ik heb alleen via internet nieuwe drivers kunnen vinden voor de hardware. Dat zou ik je dus ook zeker aanraden, draait een stuk beter.

Standaard kreeg ik bijv. een WLAN tooltje met daarin de driver in mijn systray, draaide erg brak (driver uit 2003). Nu heb ik een nieuwe driver (*.inf only) uit 2005 en WPA draait als nooit tevoren.

En zo is het met alles ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik die drivers vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Search ;)

Bijv. bij mij zit er een Broadcom 4400 netwerkkaart in, dan kan je op broadcom.com de nieuwe drivers vinden. Stuk beter dan die Medion shit :)

En zo ga je gewoon met alles op zoek :). Everest is ene handig tooltje daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog meer puntjes bij de ALDI laptop:

* Bij het afspelen van DVD´s zonder XP, verschijnt er een witte balk aan de onderkant van het scherm van ongeveer 3 pixels hoog. In XP een DVD afspelen via Mediaplayer geeft deze witte rij niet.
Meer mensen deze witte rij?

* Als de laptop in stand-by gaat, krijg ik hem niet meer aan. Alleen een harde reset (4 sec. de power-on indrukken) geeft dan een oplossing. Lijkt me niet de bedoeling.....

* Als de accu tot 7% gedaald is, dan slaat hij vast.

Graag reacties of oplossingen......mijn dank is overweldigend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 12:46:
Nog meer puntjes bij de ALDI laptop:

* Bij het afspelen van DVD´s zonder XP, verschijnt er een witte balk aan de onderkant van het scherm van ongeveer 3 pixels hoog. In XP een DVD afspelen via Mediaplayer geeft deze witte rij niet.
Meer mensen deze witte rij?

* Als de laptop in stand-by gaat, krijg ik hem niet meer aan. Alleen een harde reset (4 sec. de power-on indrukken) geeft dan een oplossing. Lijkt me niet de bedoeling.....

* Als de accu tot 7% gedaald is, dan slaat hij vast.

Graag reacties of oplossingen......mijn dank is overweldigend ;)
Dat standby resume probleem is heel bekend, dat hebben veel laptops sinds de installatie van SP2. Ik heb hetzelfde probleem met mijn oude Medion.

Als ik SP1 installeer is het probleem weg. Ook als ik de ATI drivers wegmik is het probleem weg. Waarschijnlijk ligt het daaraan.

Zie ook mijn andere topic:
[rml][ XP] Videokaart driver gezocht[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij om northon te instaleren, bij na 30 min, dat is toch veel.
Nu ik ben een leek op comp gebied, welke drivers hebben jullie nu al geinstaleerd? Links zouden voormij zeer welkom zijn. Of een uitleg hoe ik deze problemen kan verhelpen, en kwestie van hardware, waar zie ik dit?
greets Barka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 20:57:
Bij mij om northon te instaleren, bij na 30 min, dat is toch veel.
Nu ik ben een leek op comp gebied, welke drivers hebben jullie nu al geinstaleerd? Links zouden voormij zeer welkom zijn. Of een uitleg hoe ik deze problemen kan verhelpen, en kwestie van hardware, waar zie ik dit?
greets Barka.
Zelf gebruik ik Everest om te bepalen wat voor hardware er in mijn notebook zit. Je kan Lavalys Everest downloaden via:

http://www.lavalys.com/

Ik heb zelf een Medion MD41320. Op de onderstaande website is veel voor die notebook te vinden.

http://www.gejanssen.com/howto/md41320/

Daarnaast ben ik er met wat Google werk achter gekomen dat mijn notebook exact gelijk is aan de eMachines M5309, ik kan dus ook hun drivers gebruiken. En zo ga je alles af en uitzoeken :)

offtopic:
Norton bleh, hoe durf je dat te installeren O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu toe vind ik het een prima aankoop, de laptop voelt stabiel en ook hardwarematig heb ik weinig problemen tot nu toe. Wel is het veel gekloot met instellingen om het ding op de juiste manier in te stellen bij bijv. TV-OUT (breedbeeld of gewoon en welke resolutie) en bij de digital outs (vooral coaxial aansluiting wil nog wel eens gewoon met de laptop speakers aan draaien). Verder ben ik tevreden over de optical out, hij geeft zelfs zonder problemen het DTS signaal van een DVD door (Cybermedia geeft aan dat het geluidsformaat niet wordt ondersteund, maar versterker geeft DTS input aan!)

Echter heb ik nog vragen op de volgende gebieden:

- Heeft iemand bluetooth al werkend gekregen?
- Waarom werken de modded Catalyst drivers niet http://www.driverheaven.net/patje/ ik vindt de huidige drivers nl wel een beetje beperkt.
- Ik krijg geen geluid in Dscaler, iemand hier de oplossing voor?
- zijn er al updates voor powercinema? (meer instellingen gewenst!)

www.medion.com/nl/ bied voor deze problemen helaas ook geen soelaas.

Trouwens top dat dit topic gestart is, kan iedereen zijn bevindingen even met de rest delen! Ik houd jullie iniedergeval op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een herstart van windows gingen er 30 min voorbij, dit kan dus niet he :( , hier loopt iets serieus mis ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:32

Nick Name

SinFest!

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 22:24:Echter heb ik nog vragen op de volgende gebieden:

- Heeft iemand bluetooth al werkend gekregen?
- Waarom werken de modded Catalyst drivers niet http://www.driverheaven.net/patje/ ik vindt de huidige drivers nl wel een beetje beperkt.
- Ik krijg geen geluid in Dscaler, iemand hier de oplossing voor?
- zijn er al updates voor powercinema? (meer instellingen gewenst!)
@bluetooth: niet getest, maar wat werkt er dan niet?
@dscaler: ik heb het ook gemerkt. Als je christv probeert dan heb je de keuze uit twee audio-in instellingen. De dscaler methode werkt daar ook niet, de ander wel. Ook in Asus Digital VCR 2.5 krijg ik wel beeld maar geen geluid.
@powercinema: het is best wel irri dat je niet handmatig de zenders kan finetunen. Verder heb ik gemerkt dat bij het opnemen van tv, powercinema omschakelt van stereo naar mono(!).

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een scan van win dokter, een program van norton, gedraaid via de cd. Bleken er 106 fouten in 5 catogerieen aanwezig te zijn. Dus bij een propere installatie zoveel fouten, ja dag jan, hier klopt iets niet , morgen eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben direct mogen terugkeren naar de winkel. Volgens Medion moederbord kapot. Geld direct teruggekregen. Nog geen idee wat ik nu zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, probleem opgelost, was een probleem met norton antivirus, heb die aplicatie cd gebruikt en alles werkt terug. Netjes zo, zou ik zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:53
Ricardo87 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 10:33:
Ik heb zelf ook een Medion laptop. Ik heb alleen via internet nieuwe drivers kunnen vinden voor de hardware. Dat zou ik je dus ook zeker aanraden, draait een stuk beter.

Standaard kreeg ik bijv. een WLAN tooltje met daarin de driver in mijn systray, draaide erg brak (driver uit 2003). Nu heb ik een nieuwe driver (*.inf only) uit 2005 en WPA draait als nooit tevoren.

En zo is het met alles ;)
Waar heb je die nieuwe drivers vandaan?
Ga ik ze namelijk hier ook eens proberen.

Overigens als ik bij mijn Intel 2200BG Wireless driver kijk zie ik staan 29-10-2004 dus nog vrij nieuw.

[ Voor 9% gewijzigd door Yohost! op 04-03-2005 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook zo'n laptop, medion 95400, en het bevalt mij prima.

Even wat reacties:

@sander_h:
Dat probleem met de standby mode is bekend, ik ken veel mensen met dat probleem. ECHTER, ik heb hier totaal geen last van. Ik heb de laptop nog wel in originele staat, dus geen andere drivers dan degene die erbij geleverd zijn.

@koekkiejakkie:
Je hebt toch wel de bluetooth aangezet? Standaard staat de bluetooth uit en je moet op de eerste knop rechts van de powerknop drukken om het aan te zetten.
En wat is er zo beperkt aan de huidige ati-driver? Dat is volgens mij de laatste versie van 2004 en je kunt daar bijna alles instellen. Alleen de nieuwe control panel zit er niet in,maar daar mis je weinig aan.

@yohost:
De laatste drivers zijn al geinstalleerd. Je kunt de laatste drivers van intel wel installeren maar dan krijg je alleen de utilities erbij, de drivers zijn hetzelfde.

@ricardo87:
Bijv. bij mij zit er een Broadcom 4400 netwerkkaart in, dan kan je op broadcom.com de nieuwe drivers vinden. Stuk beter dan die Medion shit :)
De geinstalleerde drivers zijn niet van medion maar van broadcom zelf. Digital signed versie 4.25 van 18-6-2004. Er zijn echter wel nieuwere drivers versie 4.28 van 23-11-2004 beschikbaar. Ik weet echter niet of die ook whql zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2005 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er echt niemand die een oplossing weet voor het geluidsprobleem bij dscaler?
Kan zelf wel vinden dat bij de desktopkaart men de line out naar line in gebruikt, maar die zit bij de laptopkaart er niet op. Het zappen van TV gaat nl. bij powercinema veeeeel te langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 15:50
Ik wil toch graag even melden dat ik zeer tevreden ben over deze notebook. Zelf altijd groot fan van het merk Acer, maar ik heb toch maar eens besloten om deze notebook aan te schaffen.

Allereerst de grote + punten zijn natuurlijk de specs :9 . Maar dat is niet het enige wat belangrijk is aan een laptop. Ik mag graag ook kijken naar de kwaliteit. Ik zal hieronder even opsommen wat ik erg prettig vind aan deze notebook en wat niet...

+ punten:
  • Behuizing voelt stevig aan
  • Touchpad reageert prima
  • De beeldscherm sluitknop werkt prima en sluit goed
  • Hij is snel, 3dmark03 2700 punten
  • DVD's kijken zonder winXP opstarten gaat lekker snel
- punt:
Als je de dummy van de CF reader eruit moet halen is dit een beetje lastig en zit je snel tegen de sluitknop van het beeldscherm aan.

Overigens wil ik ook graag nog weten hoe ik mijn beeldscherm helderder kan instellen wanneer hij op de accu draait, oftewel: het maximale wat eruit te krijgen is... (hetzelfde als wanneer hij op de adapter is aangesloten).

Al met al moet ik zeggen dat Medion (ALDI) dit keer een goede laptop heeft neergezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricardo87 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 12:57:
[...]

Dat standby resume probleem is heel bekend, dat hebben veel laptops sinds de installatie van SP2. Ik heb hetzelfde probleem met mijn oude Medion.

Als ik SP1 installeer is het probleem weg. Ook als ik de ATI drivers wegmik is het probleem weg. Waarschijnlijk ligt het daaraan.

Zie ook mijn andere topic:
[rml][ XP] Videokaart driver gezocht[/rml]
In Config Scherm>Energie beheer kan je makkelijk een iets andere waarde(%) ingeven waneer je laptop moet waarschuwen/ stoppen etc, en of je bijv gewaarschuwd wil worden met geluid, en wanneer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nou de resolutie van het scherm ? is het weer 1024x768 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was tot vandaag redelijk tevreden, maar had tijdens DVD's branden al gehoord dat de CD-ram/brander vrij snel ging lopen, en nu ik dus 'gewoon' 'n CD wil draaien loopt ie ook op hoge toerentallen, niet meer om aan te horen! Je hoort de muziek nog amper door de herrie...
Weet iemand hier iets op?
Hier ben ik niet blij mee namelijk..
Heb al wel n email onderweg naar Medion, maar verwacht daar eerlijkgezegd niet zoveel op terug...
Heb al n Medion PC (MD 8008) die ik (bijna) helemaal naar m'n eigen hand heb gezet.
Daar ga ik wel de vernieuwde Power Cinema opzetten denk ik, branden terwijl je captured wil ik daar wel s op proberen!
En Nero, kopieren van DVD's gaat best lekker, hoewel ik DVD Shrink ook wel zal blijven gebruiken.

Nog iets;
Als ie door te weinig spanning stopvalt, kan ik m ook niet meer uitzetten, alles loopt vast... Wat is daar aan te doen?
Had er gisteren enige uren(!) op gewacht, gebeurde niks, toen maar de accu losgekoppeld, ben ik geen voorstander van?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
Nick Name schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 22:59:
[...]

@powercinema: het is best wel irri dat je niet handmatig de zenders kan finetunen. Verder heb ik gemerkt dat bij het opnemen van tv, powercinema omschakelt van stereo naar mono(!).
Ja dat heb ik hier inderdaad ook, dat is wel raar.
Verder is het zo dat als ik de output met "Fn F3" op de TV zet dat hij de hele resolutie aanpast op mijn laptop dat is ook vrj irritant en op de TV zie je dan soms het halve beeld maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name

Nick Name

SinFest!

Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 11:58:
Was tot vandaag redelijk tevreden, maar had tijdens DVD's branden al gehoord dat de CD-ram/brander vrij snel ging lopen, en nu ik dus 'gewoon' 'n CD wil draaien loopt ie ook op hoge toerentallen, niet meer om aan te horen! Je hoort de muziek nog amper door de herrie...
Weet iemand hier iets op?
Yup, het fantastische Nero DriveSpeed (klik hier om 'm te downloaden)
Nog iets;
Als ie door te weinig spanning stopvalt, kan ik m ook niet meer uitzetten, alles loopt vast... Wat is daar aan te doen?
Had er gisteren enige uren(!) op gewacht, gebeurde niks, toen maar de accu losgekoppeld, ben ik geen voorstander van?!
ik geloof dat ik je niet helemaal volg hier. :?

Wat betreft het finetunen van de zenders: ik ben er inmiddels achter dat gebruik wordt gemaakt van de standaard frequency tables van microsoft. Je schijnt via je de registry de frequenties aan te kunnen passen (nadat je met bijvoorbeeld met ChrisTV wel de juiste frequenties hebt gevonden) maar echt gebruiksvriendelijk is dat niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Nick Name op 11-03-2005 17:01 ]

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 10:30:
Ik ben op zoek naar ervaringen van mensen met de nieuwste ALDI laptop. Ik heb nog 4 weken de tijd om te beslissen of ik hem wil houden of dat ik hem terugbreng en mijn zuurverdiende 1399 eurootjes weer geretourneerd krijg.

Ik heb een aantal puntjes, die ik met andere eigenaren wil delen:

* Ik heb het idee, dat de laptop wat aan de trage kant is. Af en toe blijft de laptop een paar seconden "hangen" en daarna gaat hij weer verder. Dit komt voor in elke situatie ongeacht welk programma ik draai. Ik heb nog geen bijzondere software geinstalleerd en heb alleen nog maar een beetje draadloos lopen internetten, MSWord gebruikt en Flight Similator gespeeld. Wie heeft suggesties?

* De Bluetooth software is brak. Ik heb hem al uit de systemtray gegooid, maar nog steeds heb ik het idee dat het mijn systeem instabiel maakt. Iemand dezelfde ervaring?

* Ik om met mijn accu uit op ongeveer 2 uur en dat vind ik onder de maat. Moet ik de accu nog "opvoeden"??
Nu heb ik de voorwaarden van Aldi niet geheel gelezen, hoor ik dat deze laptop dus ook 4 weken mag worden teruggebracht? Dan denk ik daar HEEL hard over...
Dat komt door:
1 Vanaf dag 1 is de touchpad soms overgevoelig, en soms reageert ie bijna niet
2 De koeler, als je iets meer dan alleen internetten doet; stofzuiger...
3 programma's reageren stukken trager dan op m'n MD 8008
4 die bijgeleverde muis, ik was blij dat t zo lekker in de hand lag, maar klikken heb je superspieren voor nodig
5 Bluetooth, conflicterende software met XP (google t maar s!)
6 De Matshita brander/cd speler, gaat met hoge toeren Cd's afspelen, je hoort de muziek niet meer, zoveel herrie maakt ie! Met branden deed ie dat ook al, maar nu is het niet te genieten..

Edit; Dat Nero Drivespeed werkt uitstekend, (nog 's bedankt voor de tip!)maar waarom begint de brander dit gedrag na 1 week te vertonen, en niet tegelijk? Dan denk ik toch aan hard/soft/ware die vreemd doet?
Of is het door die iTunes, heb ik eerder op de 'dikke' PC ook heel wat mee te stellen gehad...
En toen ik het volgens de regels verwijderde, was m'n hele Power DVD ontregeld! nooit meer helemaal goedgekomen, (ook PowerDVD heeft z'n kuren en tekortkomingen)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2005 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick Name schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 16:58:
[...]

Yup, het fantastische Nero DriveSpeed (klik hier om 'm te downloaden)

[...]

ik geloof dat ik je niet helemaal volg hier. :?
Bedankt voor de tip, zie hierboven!

Over dat vastlopen:
Ik was met iTunes n iPod aan t vullen, kreeg n melding dat de accu bijna leeg was, maar voor ik de lader had aangesloten, blokkeerde alles... Wat ik ook indrukte, er gebeurde NIKS!
Ook nadat de lader een tijd aangesloten was geweest, gebeurde er nog niks. Toen heb ik -echt uren- gewacht, heb toen de accu maar even losgekoppeld, leek mij een noodstap, dat wel...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2005 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, ik heb de medion laptop 95400 nu een paar weken in bezit en ik krijg 1 enkel ding niet voor elkaar. Als ik de koptelefoon erin plug blijf ik alleen geluid horen via de speakers in de laptop. De koptelefoon werkt, op de televisie perfect, maar op de een of andere manier schakelt ie niet over op koptelefoon in de laptop. Weet iemand of ik iets over het hoofd zie?

In de handleiding staat dat de boxen automatisch uitschakelen als ze een koptelefoon detecteren, maar dat gebeurt niet,

iemand een idee?

Letissier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel, mijn ervaring kan ook tellen denk ik.

Na één week is de mijne morsdood. Na een normale "opnieuw opstarten" kreeg ik enkel nog een zwart scherm, geen geluid, zelfs geen flikkerend cursortje.
Wel bleef het blauwe power lichtje aan, draaide de ventilator van de processor en kon de DVD schuif nog open. Enkele minuten later: dood. Geen reactie op geen enkele knop: niets
Het begon met het uitvallen van de usb muis. Voorheen had ik eigenlijk geen noemenswaardige problemen.
Heb hierover een topic bij GSC geplaatst, maar daar hebben ze het verwijderd! Slechte reclame....?
Anyway, morgen zal ik persoonlijk naar GSC gaan en proberen dat ding te ruilen of tenminste een snelle herstelling te forceren.
Voor 1399Euro mag men al een inspanning leveren denk ik.

Nog iemand zo'n zwaar probleem gehad? Ervaringen met GSC?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 13:05:
Hallo allemaal, ik heb de medion laptop 95400 nu een paar weken in bezit en ik krijg 1 enkel ding niet voor elkaar. Als ik de koptelefoon erin plug blijf ik alleen geluid horen via de speakers in de laptop. De koptelefoon werkt, op de televisie perfect, maar op de een of andere manier schakelt ie niet over op koptelefoon in de laptop. Weet iemand of ik iets over het hoofd zie?

In de handleiding staat dat de boxen automatisch uitschakelen als ze een koptelefoon detecteren, maar dat gebeurt niet,

iemand een idee?

Letissier
Stop je hem wel in het juiste gaatje?
Hij moet in die waar het rode licht uit komt helemaal rechts.
Dus niet in de blauwe of roze.

Overigens zit er een erg nette koptelefoon bij moet ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook gekocht en ben er behoorlijk tevreden over. De op en aanmerkingen

-Bluetooth werkte meteen met m'n smartphone (das een eerste keer ooit).

-De laptop is praktisch geruisloos (Met SpeedswitchXP kun je de processor gewoon geforceerd op 600mhz dumpen, dan gaat de koeler in zijn geheel niet aan).

-Het geluid is behoorlijk goed en heeft zowel optisch als coax digitaal out, das prettig :)

-De meegeleverde grafische driver is brak. Hibernate en standby zijn tamelijk instabiel. De drivers eraf trashen en de dna ati drivers installeren verhielp veel. Daarna was het nog steeds instabiel om te hibernaten. Na het uitschakelen van uPnP waren alle problemen uit de wereld. (waarom dat zo is weet ik nog steeds niet, maar zolang het werkt vind ik het best)

-Firewire is gewoon rap :)

-In het begin dacht ik dat het display altijd minder fel was op accu's, maar dit gedrag kun je uitzetten in het bios

-Accutijd van minstens 3 uur met brightness vol open, processor vol open, wifi aan en ATi powerplay uit. Met halve brightness, proc op 600, wifi aan en ati powerplay aan haalde ik 5 uur. Niet slecht :)

-Degelijk voelende behuizing en een compleet pakket meegeleverde spullen (Tas, tv kaart, degelijke headset)

Kortom, ik ben zeer tevreden, echte nadelen zitten er niet aan deze laptop voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohost! schreef op zondag 13 maart 2005 @ 21:52:
[...]

Stop je hem wel in het juiste gaatje?
Hij moet in die waar het rode licht uit komt helemaal rechts.
Dus niet in de blauwe of roze.

Overigens zit er een erg nette koptelefoon bij moet ik zeggen!
Weet je dat zeker, dat is volgens het boekje de line in, maar ik ga het straks even proberen.
Op de tekening stoppen ze daar een discman in. Ik had em gewoon in de speakeruitgang gedaan.

Letissier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 10:15
Ik heb ook een 95400 gekocht laatst.
Bevalt echt super op zich. De accu duur is echt super.
Wat mij alleen niet bevalt is het Medion build dat er opgezet is. Deze heb ik er dan ook gelijk vanaf gegooid en een eigen install er opgezet.

Ik heb op zich 1 min puntje kunnen ontdekken en dat is gamen op de medion.
Namelijk als ik 2 uur farcry(is natuurlijk niet het minste game) heb zitten spelen clockt hij zichzelf terug en gaat staan te blazen als een straal kachel.
Dit had ik zowel op het medion als eigen install
Als ik de game afsluit en er gewoon op ga werken is hij ook erg traag op dat moment.

Iemand anders hier ook last van?
Anders ga ik toch eens naar medion bellen

Greetz,
Sebastian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update:

Ben naar GSC geweest, zeer vriendelijk ontvangen en direkt geholpen.
Voeding probleem, moederkaart vervangen.
Zeer tevreden over de service.

Greetings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx voor de oplossing met de koptelefoon, Omgeprikt en nu werkt ie inderdaad wel. Vind het nog steeds raar, maar goed, als het werkt, werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, helaas. Ik heb mijn Medion 95400 toch naar de Aldi terugebracht. Zonder problemen kreeg ik direct mijn aankoopsom terug. Klasse service!

De redenen, dat ik de laptop heb teruggebracht zijn de vele onvolkomenheden. Deze zullen waarschijnlijk wel een keer opgelost gaan worden, maar daar heb ik geen tijd voor om op te wachten.

De hoofdredenen zijn:

* De hibernate (slaapstand) en standby functies waren niet werkend te krijgen. Elke keer als de laptop in slaapstand zou moeten gaan (bijv. als de accu bijna leeg is, of als je het scherm dichtklapt of als de ingestelde idle tijd is verstreken), dan slaat de laptop compleet vast en het vervelende is dat je accu ook nog even leeggezogen wordt. Ik heb vele instellingen geprobeerd, maar het heeft niet mogen baten.

* De wireless ontvangst is slecht. Tijdens het gebruik liep de ontvangst kwaliteit steeds verder terug, totdat je internetconnectie dicht slaat. Alleen een restart helpt. Ook hier hebben andere drivers en andere instellingen geen oplossing gebracht.

* De bluetooth software is zeer instabiel

* De processor begint soms lang en hard te blazen, zonder enige reden. Dit heeft via speedswitchXP wel verbetering gebracht.

* De software om multimedia af te spelen zonder XP op te starten is slecht. Alleen op 800*600 mogelijk, blikken geluid en een storende witte streep onder aan het scherm.

Er zijn nog meer zaken, zoals de televisie kaart, Power Cinema, TV out, die problemen geven, maar daar werk ik toch niet mee, dus was niet doorslaggevend.

Kortom, als je de tijd en moeite neemt om een en ander zelf op te lossen is het een goede laptop, maar als je er geen tijd of technische kennis voor hebt, dan moet je helaas op zoek naar een ander laptop (wie weet de LIDL laptop over 2 weken: AMD 64 3000, 80 Gb 5400 rpm, 15,4 TFT, ATi X700 128 Mb----bron: www.discountfan.de)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 12:09:
Helaas, helaas. Ik heb mijn Medion 95400 toch naar de Aldi terugebracht. Zonder problemen kreeg ik direct mijn aankoopsom terug. Klasse service!

De redenen, dat ik de laptop heb teruggebracht zijn de vele onvolkomenheden. Deze zullen waarschijnlijk wel een keer opgelost gaan worden, maar daar heb ik geen tijd voor om op te wachten.

De hoofdredenen zijn:

* De hibernate (slaapstand) en standby functies waren niet werkend te krijgen. Elke keer als de laptop in slaapstand zou moeten gaan (bijv. als de accu bijna leeg is, of als je het scherm dichtklapt of als de ingestelde idle tijd is verstreken), dan slaat de laptop compleet vast en het vervelende is dat je accu ook nog even leeggezogen wordt. Ik heb vele instellingen geprobeerd, maar het heeft niet mogen baten.

* De wireless ontvangst is slecht. Tijdens het gebruik liep de ontvangst kwaliteit steeds verder terug, totdat je internetconnectie dicht slaat. Alleen een restart helpt. Ook hier hebben andere drivers en andere instellingen geen oplossing gebracht.

* De bluetooth software is zeer instabiel

* De processor begint soms lang en hard te blazen, zonder enige reden. Dit heeft via speedswitchXP wel verbetering gebracht.

* De software om multimedia af te spelen zonder XP op te starten is slecht. Alleen op 800*600 mogelijk, blikken geluid en een storende witte streep onder aan het scherm.

Er zijn nog meer zaken, zoals de televisie kaart, Power Cinema, TV out, die problemen geven, maar daar werk ik toch niet mee, dus was niet doorslaggevend.

Kortom, als je de tijd en moeite neemt om een en ander zelf op te lossen is het een goede laptop, maar als je er geen tijd of technische kennis voor hebt, dan moet je helaas op zoek naar een ander laptop (wie weet de LIDL laptop over 2 weken: AMD 64 3000, 80 Gb 5400 rpm, 15,4 TFT, ATi X700 128 Mb----bron: www.discountfan.de)
De Lidle laptop is ook van Medion waarschijnlijk. Medion verkoopt onder namen als Micromaxx, Cybermaxx, Lifetec e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name

Nick Name

SinFest!

Er is vandaag een patch verschenen voor Power Cinema 4.
De Nederlandse toelichting op de site van medion (klik) vertelt niet wat er zo bijzonder aan is. Misschien maar beter zo, want het gros van de Nederlandse teksten lijkt wel een volautomatische vertaling uit het Duits.
De Duitse details van de patch:
quote: Medion
Power Cinema Software
Win XP
Bereitstellungsdatum 15.03.2005
Bisherige Downloads 101

Software-Update der Power Cinema 4.0 Applikation für die WIM 2050 Notebook Serie (z.B.MD 95400) zur Verbesserung der Systemstabilität. [...]
De Nederlandse patch kun je hier downloaden

edit: de patch lost in ieder geval het mono/stereo probleem tijdens de opname op ;) Na een paar seconden schakelt Power Cinema weer over op stereo mode ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Nick Name op 15-03-2005 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:09
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 12:09:
Netjes dat je je geld terug hebt ;)

Maar die Lidl laptop vind ik niet mooi kwa uiterlijk. Dat gat tussen scherm en toetsenbord is ugly as hell })

Ik wacht al 2 weken op een offerte :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Roodey schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 23:11:
[...]

Maar die Lidl laptop vind ik niet mooi kwa uiterlijk. Dat gat tussen scherm en toetsenbord is ugly as hell })
Dat gat is volgens mij de plek, waar de accu moet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:09
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 09:23:
[...]

Dat gat is volgens mij de plek, waar de accu moet zitten.
Ohw LOL dat wist ik niet :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
Heeft er helemaal niemand proberen op te gamen op de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name

Nick Name

SinFest!

Riddler85 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 14:57:
Heeft er helemaal niemand proberen op te gamen op de laptop?
Jawel hoor, Wolfenstein ET en NFSU2 heb ik op de laptop staan ;) Echter, vooral bij Wolfenstein ET heb ik toch wat problemen met het formaat van het toetsenbord; ik pak dan liever een full size toetsenbord. Met deze twee spelletjes heb ik echter niet de problemen die jij beschrijft. Ik zal ff kijken of ik de demo van FarCry kan installeren om te kijken of ik dezelfde problemen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 01:02:
-De meegeleverde grafische driver is brak. Hibernate en standby zijn tamelijk instabiel. De drivers eraf trashen en de dna ati drivers installeren verhielp veel. Daarna was het nog steeds instabiel om te hibernaten. Na het uitschakelen van uPnP waren alle problemen uit de wereld. (waarom dat zo is weet ik nog steeds niet, maar zolang het werkt vind ik het best)
Kun je mij misschien zeggen welke driver jij geinstalleerd hebt? Ik probeer nu namelijk wel de nieuwste catalyst driver van ati, maar deze geeft een inf-fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lukt wel om die inf fout weg te krijgen, nl. door de patch te downen van http://www.driverheaven.net/patje/. Maar bij mij vertraagt het systeem dan dusdanig dat het niet werkbaar is. Lukt dit bij iemand anders wel om dit werkend te krijgen.

Heeft er al iemand een oplossing voor het geluid bij het gebruik van de TV kaart bij dscaler en mediaportal e.d. (Christv lukt wel, maar ik vindt dit geen fijn progje) en heeft iemand het al voor elkaar gekregen de EPG in powercinema werkend te krijgen?

Verder heb ik nog wat gekloot met girder (ir-progje) om de AB op andere programma's te laten werken, maar tot op heden nog niet echt succesvol, ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ygma!l schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 20:35:
[...]

Kun je mij misschien zeggen welke driver jij geinstalleerd hebt? Ik probeer nu namelijk wel de nieuwste catalyst driver van ati, maar deze geeft een inf-fout.
De DNA-ATi driver, full version. Je kan em hier downloaden:
http://www.treiber-koenig...ds/DNA_Force_1.2.7590.exe
http://www.treiber-koenig...oads/DNA_ATi_3.6.5.1a.exe
(oeps)

Verder heb ik nog wat meer liggen te kloten met hibernaten, want dat crashte nog steeds soms. Als je de intel inf drivers download en installeert, hibernate ie helemaal niet meer.
Je krijgt dan alleen dat blauwe scherm "slaapstand voorbereiden" voor een seconde, en dan ploef, terug naar je desktop. Een keertje opnieuw opstarten, hibernate uitgevinkt bij energiebeheer. Rebooten. Hibernate weer aangevinkt. Rebooten. Voila. Nou crasht ie absoluut nooit meer :).
Zelfs niet bij de beruchte mijn accu is bijna leeg en nou ga ik crashen door mijn hibernate.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 08:46:
[...]

De DNA-ATi driver, full version. Je kan em hier downloaden:
http://www.treiber-koenig...ds/DNA_Force_1.2.7590.exe

Verder heb ik nog wat meer liggen te kloten met hibernaten, want dat crashte nog steeds soms. Als je de intel inf drivers download en installeert, hibernate ie helemaal niet meer.
Je krijgt dan alleen dat blauwe scherm "slaapstand voorbereiden" voor een seconde, en dan ploef, terug naar je desktop. Een keertje opnieuw opstarten, hibernate uitgevinkt bij energiebeheer. Rebooten. Hibernate weer aangevinkt. Rebooten. Voila. Nou crasht ie absoluut nooit meer :).
Zelfs niet bij de beruchte mijn accu is bijna leeg en nou ga ik crashen door mijn hibernate.
Bedankt voor de tip (over hibernaten), ik ga dit zeker uitproberen. Echter heerst er bij mij 1 vraag over de driver... Weet je zeker dat dit de juiste driver is? Hij geeft namelijk aan dat de driver voor NVidia bedoeld is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ygma!l schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 15:46:
[...]

Bedankt voor de tip (over hibernaten), ik ga dit zeker uitproberen. Echter heerst er bij mij 1 vraag over de driver... Weet je zeker dat dit de juiste driver is? Hij geeft namelijk aan dat de driver voor NVidia bedoeld is :X
Oh shit, sorry, dat is inderdaad de verkeerde!

Aste, das wel de goeie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 15:56:
[...]

Oh shit, sorry, dat is inderdaad de verkeerde!

Aste, das wel de goeie...
Bedankt, ik zal mijn bevindingen nog posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ygma!l schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:10:
[...]

Bedankt, ik zal mijn bevindingen nog posten!
Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
Nick Name schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 17:06:
[...]

Jawel hoor, Wolfenstein ET en NFSU2 heb ik op de laptop staan ;) Echter, vooral bij Wolfenstein ET heb ik toch wat problemen met het formaat van het toetsenbord; ik pak dan liever een full size toetsenbord. Met deze twee spelletjes heb ik echter niet de problemen die jij beschrijft. Ik zal ff kijken of ik de demo van FarCry kan installeren om te kijken of ik dezelfde problemen krijg.
Ok thx 4 the info. Ik ga eens een andere game instaleren ff kijken of dat helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de driver, deze werkt idd wel! Nog kijken of ik hier op een of andere manier voordeel mee kan behalen.

De patch voor powercinema heeft er trouwens wel voor gezorgt dat het geheel er grafisch een stuk minder vloeien uit ziet....

Ben ik trouwens de enige aan het zoeken is hoe je de tv-kaart draaiende krijgt onder andere progjes? heb mediaportal (schitterend progje, sttat weinig over op GOT) en dscaler al helemaal ingesteld, het wachten is op het geluid! Iemand nog een duits forum wat ik kan doorlezen ofzo, er moeten toch veel mensen met dit probleem rondlopen.

Ver is het me wel gelukt om met girder Winamp en Mediaplayer te besturen, de AB is nl gewoon een X10 AB en die wordt redelijk ondersteunt.

Heeft verder iemand de DVI output al bekeken, ben nl. wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
Ok, de grafische driver installeren ging perfect een draait goed. Echter heb ik helaas nog steeds wel problemen met stand-by en vooral slaapstand. Ik heb mijn eigen installatie erop staan (Windows XP pro) met SP2 en heb zelf de chipset dirvers geinstalleerd die op de backup partitie stonden. Ik vind het alleen wel erg vervelend dat hij vastloopt met de slaapstand... (een ook regelmatig met standby)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ygma!l schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 19:01:
[...]

Ok, de grafische driver installeren ging perfect een draait goed. Echter heb ik helaas nog steeds wel problemen met stand-by en vooral slaapstand. Ik heb mijn eigen installatie erop staan (Windows XP pro) met SP2 en heb zelf de chipset dirvers geinstalleerd die op de backup partitie stonden. Ik vind het alleen wel erg vervelend dat hij vastloopt met de slaapstand... (een ook regelmatig met standby)
Tsja ik dacht inderdaad dat ik van hibernate en standby problemen af was, maar dat valt bij mij ook tegen. Ik ben op microsoft.com wel een constatering van microsoft tegengekomen dat Nero verantwoordelijk zou zijn (ik neem aan dat jullie hetzelfde hebben als ik: geen echte crash, maar gewoon het blijven hangen op het blauwe scherm van "preparing to hibernate"). Dit gaat echter wel om versie 5. Doch kun je er wel uit afleiden dat het een softwareprobleem is, geen hardware. Dat geeft hoop :P.

En over de TV kaart, ik ben nu aan het rommelen met de philips reference drivers (in de kaart zit een SAA7134 chip). Misschien dat deze beter werken. Zou namelijk mooi zijn :P

Ik laat nog weten wat me wel en niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het hibernate probleem is deels gefixt :(.

Ik meende het opgelost te hebben, maar net deed hij het ineens weer. Best zuur. Maargoed, for so long helpt het al wat, mijn "oplossing":

Het bleken de realtek audio drivers te zijn. Ik heb betere gehost op m'n website (ik ga dadelijk even een medion FAQ aanbouwen, want er zijn nou al 3 drivers die je moet updaten voor een fatsoenlijk systeem)

http://proximus.mine.nu/support/medion95400/wdm_a369.exe
De FAQ komt dadelijk te staan staat in:
http://proximus.mine.nu/support/medion95400/

P.S.
Geef even jullie ervaringen, of het probleem weg is of niet svp...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2005 03:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:19
Hmm, ik heb er nog niet eerder problemen mee gehad, maar ik zal de drivers ook eens bijwerken...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
Ik snap het ook niet, ik heb hier vanaf het begin af aan al nooit problemen gehad met hibernaten.

Wat hier nog steeds niet lekker loopt is wireless over 54mbit, over 11 gaat het wel goed.
Maar dat kan natuurlijk ook aan mijn wap54g van linksys liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Voor bijna alle computers en laptops die je waar dan ook voorgeinstalleerd koopt geld dat als hij niet lekker loopt, dat 9 van de 10 keer door software komt...
niet alleen de drivers... maar de combinatie van een hoop rommel (zelfs een standaard winxp Home install laat al een hooooop onnodige dingen opstarten bij elke startup)..

zorg in elk geval dat je software die stiekem mee opstart met de pc verwijderd...
en zoek daarna uit welke chips erin zitten en download de drivers daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:19
Yohost! schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 23:42:
Wat hier nog steeds niet lekker loopt is wireless over 54mbit, over 11 gaat het wel goed.
Maar dat kan natuurlijk ook aan mijn wap54g van linksys liggen.
Euh, precies dezelfde combinatie, maar bij mij werkt het prima... Hij schakelt trouwens zelf mooi tussen 11, 24 of 54 mbps. Maar die wap54g is prima spul :)

overigens werd mijn laptop alleen maar trager van die video-drivers.

Ik heb hem al eens helemaal leeggegooid, want ik was zelf niet blij met die verdeling van de harde schijf. Nu XP Pro erop, draait als een zonnetje....

[ Voor 22% gewijzigd door Hmmbob op 20-03-2005 12:15 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
Jazco2nd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 00:11:
Voor bijna alle computers en laptops die je waar dan ook voorgeinstalleerd koopt geld dat als hij niet lekker loopt, dat 9 van de 10 keer door software komt...
niet alleen de drivers... maar de combinatie van een hoop rommel (zelfs een standaard winxp Home install laat al een hooooop onnodige dingen opstarten bij elke startup)..

zorg in elk geval dat je software die stiekem mee opstart met de pc verwijderd...
en zoek daarna uit welke chips erin zitten en download de drivers daarvoor.
true, ik heb daarom de laptop helemaal overnieuw geinstaleerd en nergens meer last van.

Alleen het game probleem wat ik al eerder schetste, maar daar moet ik nog voor bellen terwijl ik nu al weet wat ze zullen zeggen (Laptop is niet om te gamen meneer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCdeWit
  • Laatst online: 22-11-2023
Heeft iemand de subwoofer al aan de praat onder Windows? Onder linux werd deze meteen herkend, maar onder Windows van alles geprobeerd zonder resultaat (met voorgeinstalleerde sound-driver).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
TCdeWit schreef op maandag 21 maart 2005 @ 09:22:
Heeft iemand de subwoofer al aan de praat onder Windows? Onder linux werd deze meteen herkend, maar onder Windows van alles geprobeerd zonder resultaat (met voorgeinstalleerde sound-driver).
Zit er geen auto detect functie op ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
TCdeWit schreef op maandag 21 maart 2005 @ 09:22:
Ding werkt toch gewoon direct? althans wel bij mij toen ik hem voor het eerst opstarte.
Het is niet dat ik van mijn stoel af tril maar er komt wel een bas uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCdeWit
  • Laatst online: 22-11-2023
Da's raar.... stereo-geluid doet het verder namelijk goed, alleen is de subwoofer "grayed out" in de volumeregeling. Iemand een idee wat er mis kan zijn; verkeerde instelling ergens misschien?

Edit: probleem gedeeltelijk opgelost.. er komt inderdaad toch geluid uit de subwoofer, maar het volume had wel iets hoger gemogen ten opzichte van de gewone boxjes. Met de linux OSS-driver kun je het volume van de subwoofer apart regelen, waardoor je een wat voller geluid krijgt. Hopelijk biedt een toekomstige windows driver dezelfde mogelijkheid.

[ Voor 51% gewijzigd door TCdeWit op 23-03-2005 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens een duits forum ligt het hibernate probleem aan powercinema 4. Die trashen fixte bij mij het probleem volledig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk duits forum is dit, misschien zijn daar nog meer oplossingen te vinden. Ik wil nu eindelijk wel eens aan de gang met die TV-Tuner... en dan niet binnen powercinema. Ook SpeedswitchXP blijkt trouwens een nuttige toevoeging, clockt de CPU toch iets rapper omhoog dan dat de Dothan dit zelf doet en dat hoor je vooral aan de fan (die hoor je dus niet meer!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 17:05:
Ook SpeedswitchXP blijkt trouwens een nuttige toevoeging, clockt de CPU toch iets rapper omhoog dan dat de Dothan dit zelf doet en dat hoor je vooral aan de fan (die hoor je dus niet meer!)
Uh als ik speedswitchXP op Max. Performance zet dan blijf ik de ventilator horen die gaat dan niet echt meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op dynamic switching zetten dan! Das de boeiende optie van Speedswitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 17:05:
Welk duits forum is dit, misschien zijn daar nog meer oplossingen te vinden. Ik wil nu eindelijk wel eens aan de gang met die TV-Tuner... en dan niet binnen powercinema. Ook SpeedswitchXP blijkt trouwens een nuttige toevoeging, clockt de CPU toch iets rapper omhoog dan dat de Dothan dit zelf doet en dat hoor je vooral aan de fan (die hoor je dus niet meer!)
Speedswitch XP had ik al staan idd...
De duitse site weet ik niet meer, gewoon gegoogled op md95400, kom je vanzelf bij duitsers uit. Het enige programma wat ik tot nu toe heb kunnen vinden wat werkt met de SAA7134, zoals geimplementeerd door medion, is ChrisTV.

Een korte toelichting:
De SAA7134 chip heeft 2 mogelijkheden om geluid naar je pc te krijgen. Via een patch kabeltje naar je line-in, of via BDA direct naar je wave. Dat eerste is wat alle programma's verwachten, maar wat ons pcmcia dingetje niet heeft. Tot dusver is ChrisTV het enige programma wat ik gevonden heb waar ik bewust uit kan kiezen dat ik het geluid via BDA wil horen. Erg lastig :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 13:43:
Volgens een duits forum ligt het hibernate probleem aan powercinema 4. Die trashen fixte bij mij het probleem volledig :)
Nou, ik heb powercinema 4 gedeinstalleerd en het probleem met standby en slaapstand heb ik nog steeds... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ygma!l schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 18:58:
[...]

Nou, ik heb powercinema 4 gedeinstalleerd en het probleem met standby en slaapstand heb ik nog steeds... :/
Heb je de rest ook gedaan? intel inf drivers erop, hibernate een keer aan en uit vinken en wat rebooten, ati drivers de goede erop en de sound driver veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 21:32:
[...]

Heb je de rest ook gedaan? intel inf drivers erop, hibernate een keer aan en uit vinken en wat rebooten, ati drivers de goede erop en de sound driver veranderd?
Ik had wel al de goede ati drivers erop gezet. Toen ik las over powercinem dacht ik: ach dan zouden die drivers ook niet meer nodig zijn.... Maargoed, ik zal ook die andere drivers nog eens proberen... Ik zal mijn bevindingen nog posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ygma!l schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 09:52:
[...]

Ik had wel al de goede ati drivers erop gezet. Toen ik las over powercinem dacht ik: ach dan zouden die drivers ook niet meer nodig zijn.... Maargoed, ik zal ook die andere drivers nog eens proberen... Ik zal mijn bevindingen nog posten!
Ik blijf benieuwd, hoop dat we onze probleempjes opgelost krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Laatst online: 21:37
Ik heb de volgende problemen met de laptop gehad.

Allereerst de draadloze netwerkkaart. Die schakelde steeds geleidelijk terug vanaf 54 naar 1 Mbps. Soms werd de verbinding zelfs verbroken. Dit gebeurde zelfs tijdens gebruik.
Opgelost door een combinatie van firmware update van de router (Linksys WRT54G) en terug naar een oudere driver voor de 2200BG (v8.1.0.23)

De v9 driver maakt zwaar gebruik van het zogenaamde Power Save Polling. Ook als maximum performance ingesteld stond. De router reageert hier niet op, waardoor de 2200BG terug schakelt omdat hij denkt dat volle snelheid niet nodig is.

Nu met de v8 driver konstant op 54 Mbps en zeer stabiel.

De DVD brander is een ramp op zich. Er zijn maar heel weinig schijfjes die zich op volle 8x laten branden. Maximale snelheid die ik tot nu toe heb gehaald is 4x.
Ik ben nog op zoek naar geschikte media, dus als iemand er weet, reageer dan even.
Ik heb zowel Medion als Panasonic gemaild, maar een firmware update zit er voorlopig nog niet in.
Panasonic geeft geen enkele support en Medion antwoord:

"Helaas is er tot op dit moment nog geen update voorhanden. Zodra deze beschikbaar komt zal deze worden aangeboden op onze website. Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd"

Heel jammer. ;(

Nog geen ervaringen het andere multimedia gebeuren, maar zo te zien wel wat problemen te verwachten.

Dit is trouwens een goed Duits forum draadje:
Discountfan forum

Voor tweakers:
Centrino Hardware Central
ATi Tool
ATI DNA Driver (inclusief ATI Tray Tools) (alleen versie 3.6.5.1a werkt stabiel op de MD95400!!!)

Voor de rest dik tevreden. Goede uitrusting, solide en lekker snel. :)

Groeten, Maurice

[ Voor 13% gewijzigd door Masimo op 26-03-2005 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
Masimo, bedankt voor de tip wat betreft de 2200BG V8 driver!

Ik had namelijk hetzelfde probleem met wegvallende verbinding en switchen dus verschillende snelheden.
Werkt nu weer prima hier met device driver 8.1.0.28.

Lekker brak dan die powersaving met V9 :(
Dat ze dat dan ook niet even goed testen.

[ Voor 11% gewijzigd door Yohost! op 26-03-2005 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Yohost!, Het is inderdaad v8.1.0.28 (en niet 23 zoals ik schreef)

Gek, dat mensen dat Powersave feature niet kunnen waarderen ;)
Er bestaan maar weinig wireless routers die dat feature ook in huis hebben en zodoende in staat zijn de volle snelheid te behouden. Had Intel toch rekening mee kunnen houden, door een uitschakel optie in te bouwen. Maar ja, Intel + gebruiksvriendelijk = bijna onmogelijk.

In ieder geval blij dat je geholpen bent.

Begint een leuk draadje te worden. Nu maar hopen dat mensen hun belevenissen blijven posten.
Iemand nog positieve berichten over de brander?

Groeten, Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name

Nick Name

SinFest!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 22:56:
[...]
De SAA7134 chip heeft 2 mogelijkheden om geluid naar je pc te krijgen. Via een patch kabeltje naar je line-in, of via BDA direct naar je wave. Dat eerste is wat alle programma's verwachten, maar wat ons pcmcia dingetje niet heeft. Tot dusver is ChrisTV het enige programma wat ik gevonden heb waar ik bewust uit kan kiezen dat ik het geluid via BDA wil horen. Erg lastig :/
Misschien een ideetje om een lijst te maken van welke tunersoftware wel en welke software niet werkt gezien de BDA-direct problemen?

PowerCinema4 -> werkt
ChrisTV -> werkt
Windows Movie Maker -> werkt, maar geen geluid in preview en voor het afstemmen moet je wel de kanalen kennen

IZEtv -> video werkt, audio werkt niet
amcap -> video werkt, audio werkt niet
Asus Digital VCR 2.5 -> video werkt, audio werkt niet

GB-PVR -> werkt in het geheel niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja kan een mooi lijstje worden dan........ en zo moeilijk kan het toch niet zijn als ChrisTV het al kan, maarja ben geen programmeur helaas.

Mediaportal 1....10 --> niet, geen geluid wel beeld, wel bij opnemen! radio ook niet
Dscaler -----> Wel beeld, geen geluid (wel Dshow optie, maar dan slecht beeld en wel geluid)
Showshifter ------> Wel beeld, geen geluid.

Wel al in forums dit probleem aangegeven, lijken er niet veel mee te doen. S/W kaarten hebben geen prioriteit.
Ook al mailtje naar GSC gestuurt over slechte radio en support.

Eigenlijk slecht om over de TV-kaart te zeiken, de rest bevalt prima.... maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nog een programma dat met onze kaarten werkt.
K!tv: http://www.kastortv.org/

Werkt als een trein, enorm goede beeldkwaliteit en met geluid.
Verdere applicaties heb ik nog niet gevonden. Wel heb ik uit Dscaler geluid gekregen, maar dan hapert het beeld nogal behoorlijk hard (Via de Dshow mode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Het duitse Sceneo biedt gratis het programma TVCentral aan voor een drietal Medion PC's waaronder de MD95400. Het kost normaal 49,95.

Het is volgens mij een alternatief voor Powercinema e.d.
Het programma is helaas in het duits. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd en weet dus ook niet of het met Nederlandse kabelTV werkt.

Voor de geinteresseerden: Sceneo TVCentral Medion edition

Groeten, Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas........... krijg de mededeling dat dit alleen met een medion tv-kaart werkt!?!?

Echt jammer, is er hier niet iemand die de Duitse taal machtig is en deze jongens een mailtje wil sturen. Volgens de test in Computer Totaal is dit beter dan Windows MCE.

Het blijft trouwens geneuzel met die kaart.

Dat centrino progje werkt trouwens prima, hij ziet alleen de temp van de CPU niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een come-back op het grote hibernate/standby probleem.

Ik heb er nu geheel geen last meer van, bij normaal gebruik in de afgelopen 3-4 dagen althans. Het enige dat ik gedaan heb is het modem uitschakelen in apparaatbeheer.

Laat even weten hoe dat werkt... en of het hiermee voor iedereen nu eindelijk echt is afgedaan. Dan kan dat namelijk op de website en dan werk ik die een keertje fatsoenlijk bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name

Nick Name

SinFest!

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 23:34:
Helaas........... krijg de mededeling dat dit alleen met een medion tv-kaart werkt!?!?

Echt jammer, is er hier niet iemand die de Duitse taal machtig is en deze jongens een mailtje wil sturen. Volgens de test in Computer Totaal is dit beter dan Windows MCE.
Nou heeft de MD95400 in Nederland een andere TV-kaart dan in Duitsland meegekregen. Het verschil zit 'm in het DVB-T deel... Als ik deze week nog tijd heb wil ik wel even een mailtje wagen naar de auteurs van het programma.
Masimo schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 23:13:
Het duitse Sceneo biedt gratis het programma TVCentral aan voor een drietal Medion PC's waaronder de MD95400. Het kost normaal 49,95.
klein detail, het is 'slechts' een trial versie tot de release van versie 2.0 ergens in dit najaar
Für Nutzer aktueller Aldi-PC's (MD 8386 + MD 8383) bzw. aktueller Aldi-Laptops (beispielsweise MD 95400) haben wir eine kleine Überraschung: Am Mittwoch stellen wir euch eine spezielle Medion Edition von TVcentral zum Download bereit. Diese Version entspricht im Wesentlichen der TVcentral Version 1.15 und kann bis zur Veröffentlichung von TVC 2.0 (voraussichtlich im Herbst diesen Jahres) als Trial genutzt werden. Mit dieser Aktion wollen wir Medion davon überzeugen, dass TVC die richtige Wahl für Aldi & Co ist.
bron: sceneo forum

[ Voor 45% gewijzigd door Nick Name op 31-03-2005 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 00:02:
Nog even een come-back op het grote hibernate/standby probleem.

Ik heb er nu geheel geen last meer van, bij normaal gebruik in de afgelopen 3-4 dagen althans. Het enige dat ik gedaan heb is het modem uitschakelen in apparaatbeheer.

Laat even weten hoe dat werkt... en of het hiermee voor iedereen nu eindelijk echt is afgedaan. Dan kan dat namelijk op de website en dan werk ik die een keertje fatsoenlijk bij.
Ik heb de modem uitgeschakelt en ik heb helaas het probleem nog steeds... :| Ik heb ook de ATI DNA drivers, Intel inf drivers, nieuwe audio drivers en ik heb ook nog eens powercinem gedeinstalleert.... Het probleem doet zich overigens alleen voor als de laptop automatisch in standby/slaapstand gaat... Als ik het handmatig doe is er niets aan de hand. Heel vreemd :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ygma!l schreef op zondag 03 april 2005 @ 10:33:
[...]

Ik heb de modem uitgeschakelt en ik heb helaas het probleem nog steeds... :| Ik heb ook de ATI DNA drivers, Intel inf drivers, nieuwe audio drivers en ik heb ook nog eens powercinem gedeinstalleert.... Het probleem doet zich overigens alleen voor als de laptop automatisch in standby/slaapstand gaat... Als ik het handmatig doe is er niets aan de hand. Heel vreemd :X .
Das maf...
Bij mij gebeurt het heeeeeeeel soms handmatig en automatisch heb ik het uitgezet, daar houd ik toch niet zo van. Helemaal opgelost is het bij mij dus ook nog niet, maar ik heb er wel bijna geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al een idee hoe ik het EPG probleem opgelost krijg? Ik krijg nu als enige provider Nextview en als enige scant Power Cinema dan TV5 (is franse zender). Op de vaste PC had ik PC 3.0 en daar werkte de EPG bij alle zenders?? Je kunt zeggen: dan ga terug naar 3.0, maar ik wil dus graag bij 4.0 blijven....

Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-08 20:48
Hmm.. ik heb de 8.1.0.28 driver voor de WLAN erop gezet, maar nog valt de verbinding terug omlaag?
terwijl ik zo ongeveer naast het AP zit, is het maar 48 :S en hier een stukkie verder is het nog maar 11, maar de verbining is nog wel "goed"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Heb je de draadloze kaart via apparaatbeheer voor maximale prestaties ingesteld? De kaart wordt dan in CAM (Continuously Aware Mode) gezet en zal de verbinding op de hoogste snelheid houden.

Start --> Configuratiescherm --> Systeem --> Appararaatbeheer --> Klik op het plusje naast Netwerkadapters --> Klik met rechts op Intel(R) PRO/Wireless 220BG Network connection, Kies voor Eigenschappen. Ga naar het Tabblad Geavanceerd en klik in het vakje Eigenschap: op Energiebeheer. Schuif vervolgens de slider helemaal naar rechts (Hoogste). Klik als laatste op OK en sluit de vensters.

Groeten, Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name

Nick Name

SinFest!

Ik heb inmiddels contact gehad met Sceneo over de Medion Edition van TVcentral:
thank you for your e-mail. You are right in assuming that your TV card is not supported by the Medion Edition of TVcentral. The "Medion Edition" only works with the Medion Hybrid-card (analog and DVB-T) and the Medion Tribrid-card (analog, DVB-T and DVB-S). Other cards - even if manufactured by Medion - are not supported in this special release.

As your TV card seems to be a standard Medion analog TV-card based on a 7134 chipset, it should be working with the regular version of TVcentral if it has a proper WDM-driver. You may download a 30-day trial version including a Dutch language package at:
http://www.sceneo.tv/modu...wnloads&d_op=getit&lid=60

Please understand that we will not include more cards in the Medion Edition of TVcentral. This has been a one-time offer for German Medion customers only.

Kind regards
[...]
Ah schade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joepie de poepie

Voor iedereen die dacht dat de behuizing stevig was, think again. Het plastic begint bij mij aan de rechterkant al uit te scheuren. Ik ga NU bellen met medion hierover, want het vertrouwen in dit notebook begint nou toch wel tot een eenzaam dieptepunt te komen. Hij was niet duur, inderdaad... maar dat hebben we dus inmiddels ook weer gezien, voortaan alleen nog maar IBM en apple notebooks voor mij.

Apparaten met een degelijke videokaart zonder witte streep aan de onderkant, zonder scheuren in de behuizen, met een standby en hibernatefunctie die NIET crasht en een dvd brander die wel haalt wat er op de doos staat. Grom.

Ik zal meteen even een fotoshoot posten...
http://proximus.mine.nu/support/medion95400/DSC00555.JPG
http://proximus.mine.nu/support/medion95400/DSC00556.JPG

Zou het overigens mogelijk zijn om als ik naar de aldi ga iets te kunnen regelen met een refund? ik wil namelijk van dit bak ellende af nu. Ik heb het gehad met die goedkope rommel... eerst een HP DV1000 die terug is gemoeten wegens fabrieksfouten, die hebben ze mogen houden. Ik denk dat ik dat met deze ook doe. Blegh....

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name

Nick Name

SinFest!

Als je gaat bellen met Medion dan verwacht ik niet dat je een refund zult krijgen.
Ik kan me voorstellen dat je vertrouwen in deze laptop weg is en als ik je was zou ik eerst contact zoeken met de winkel die jou deze laptop heeft verkocht: juist, de ALDI. Neem je klachtenlijstje mee plus je laptop. Ik geef je iig meer kans op een refund bij de ALDI dan Medion (Medion heeft jou immers geen laptop verkocht).
Succes ermee ThaMadman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick Name schreef op donderdag 14 april 2005 @ 17:42:
Als je gaat bellen met Medion dan verwacht ik niet dat je een refund zult krijgen.
Ik kan me voorstellen dat je vertrouwen in deze laptop weg is en als ik je was zou ik eerst contact zoeken met de winkel die jou deze laptop heeft verkocht: juist, de ALDI. Neem je klachtenlijstje mee plus je laptop. Ik geef je iig meer kans op een refund bij de ALDI dan Medion (Medion heeft jou immers geen laptop verkocht).
Succes ermee ThaMadman!
Dat dacht ik zelf ook al ja.... :)

Ik hoop, hoop echt, dat dit nog goed gaat komen. Ik zie de term valschade al aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is allemaal goedgekomen!

Misschien dat de laptops niet zo denderend zijn, de service van de aldi is ongelofelijk! Kan iedereen aanraden om daar vooral een laptop te gaan kopen, mocht je toevallig een goed model hebben is de prijs/kwaliteit verhouding unbeatable. Helaas was de prijs goedkoop en de kwaliteit in dit geval ook erg matig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Update voor het wegvallend Wireless. Er is nog een driver die uitkomst biedt. Versie 9.0.0.60.
Dit een een HP / Compaq versie.

Hier te halen: Link

NIET de executable draaien, maar de driver uitpakken met WinRAR. De W2915 - 2200 versie is de goeie. Ook van de uitgpakte bestanden de executable niet draaien (is immers voor HP/Compaq). Vervolgens de bestaande driver updaten via Apparaatbeheer.

Meer info: DSLteam.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat iemand anders hier iets mee kan...

Voordat ik mijn laptop dumpte had ik iets uitgevonden. Als ik m'n netwerkkabel in m'n laptop prop en dan eruit trek, dan hibernate/standby, dan crashte die met 100% zekerheid. Misschien is het iets voor degene die nog zo'n stom ding hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Kun jij mij eens mailen op pfhx (at) hotmail (punt) com?
Je hebt geen email in je profiel namelijk.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name

Nick Name

SinFest!

ruim 2 weken geleden heeft Medion een ACPI update beschikbaar gesteld. Als service voor mede-MD95400 bezitters (drivers staan niet op de Nederlandse pagina van Medion, wel op de Duitse):
quote: Medion Deutschland
ACPI Patch
Win XP
Bereitstellungsdatum 25.04.2005
Bisherige Downloads 1152

ACPI Patch für die WIM 2050 Modellreihe. Die Ausführung des Updates verbessert die allgemeinen ACPI Eigenschaften des Notebooks.

Hinweis:
Zum Entpacken der heruntergeladenen Dateien klicken Sie bitte auf die Schaltfläche "Extract". Die Dateien werden in den unter "Folder" angegebenen Ordner entpackt. Wenn dieser Ordner nicht vorhanden ist, wird er erstellt.

Wichtig:!
Bitte deinstallieren Sie zuerst die aktuell installierte ACPI Software durch das Starten der Datei remove_x10.exe
Anschliessend führen Sie dann die Datei md1_acpi_signed_2005jan24.exe aus, um den Patch zu installieren.

Wichtig:!
Für eventuellen Datenverlust sowie Fehler an Hard- oder Software, die aufgrund der Ausführung des Updates auftreten, übernimmt die Medion AG keinerlei Haftung. Dies erkennt der Kunde bei Ausführung des Updates an.
downloadlink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick Name schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 17:39:
ruim 2 weken geleden heeft Medion een ACPI update beschikbaar gesteld. Als service voor mede-MD95400 bezitters (drivers staan niet op de Nederlandse pagina van Medion, wel op de Duitse):

[...]

downloadlink
Hmpf, zijn ze dan wel laat mee gekomen. Er waren toch best grote ACPI problemen met dat kreng. Ach, blij toe dat ik nu een powerbook heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de aldi laptop gekocht en ben er best wel heel tevreden over. Hij werkt nog steeds perfect.
Behalve de bluetooth, deze werkte nie dus dacht ik, ik herinstalleer de software eens. Ik verwijderde hem eerst maar bij het herinstaleren vroeg de instalatie naar een diskette... Aangezien de laptop geen diskettestation heeft en er helemaal geen disketten bijgegeven zijn vraag ik mij af of iemand weet hoe ik mij bluetoothe kan instaleren?
Voor de rest heel tevreden over de laptopt. Ik gebruik hem voor school, ik volg grafisch en zelfs al meerdere van de zware programma's die ik nodig heb openstaan werkt hij nog perfect.

Laat je mij nog iets weten over die bluetooth? ik zou hem graag gebruiken...

Een tevreden aldi-klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 18:18:
Laat je mij nog iets weten over die bluetooth? ik zou hem graag gebruiken...

Een tevreden aldi-klant.
Hier kun je de driver downloaden...
http://www1.medion.de/dow...m2050w2kxp.exe&lang=be_be

Als ie vraagt naar de floppy moet je dat pad even handmatig invullen en dan wijzen naar de map waar je die driver uitgepakt heb. Of althans, dat is wat ik me nog herinner, kan het ook fout hebben, is al een tijdje terug dat ik die notebook had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name

Nick Name

SinFest!

Tenzij je de D-schijf voor andere doeleinden hebt gebruikt, staat bijvoorbeeld de Bluetooth driver hier: D:\DRIVER\Bluetooth\

Bluetooth werkte bij mij prima out-of-the-box (communicatie met mobiele telefoons en andere laptops)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn AB werkt niet goed meer, lichtje op de AB blijft wel knipperen dus het zal de AB zelf niet zijn. De computer reageert er niet meer op (powercinema werkt niet e.d.). X10 usb staat nog wel in de apparaten verwijderen lijst. Iemand een idee hoe ik dit weer aan de gang krijg?

Iemand al een Tv-progje wat wel werkt? mediaportal helaas ook nog niet aan de gang
Pagina: 1 2 Laatste