Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Aerogate 3 aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

• magel725
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-11 01:03
Ik wil een Aerogate 3 van Coolermaster in mn kast zetten. Volgens de info die er over te vinden is, heeft deze voor 4 verschillende fans 3 pins molex aansluitingen. Nu heb ik op het moment een aantal casefans van Coolermaster, maar deze zijn 4pins en ze hebben geen RPM-meter. 4 Pins is om te zetten naar 3 pins (zitten zelfs verloopstukjes bij de aerogate geloof ik), maar zonder RPM signaal kun je niet veel met de fans.
Ik ben dus op zoek gegaan naar nieuwe fans, liefst 3 pins omdat dat minder rommelig in de kast is, en ze moeten stil zijn. Minder dan 20dB. Ik heb er met veel moeite een aantal gevonden, toevallig van Coolermaster zelf. Het zoeken kostte veel moeite omdat er bij de technische gegevens vaak niets staat over de aansluitingen en wel/niet aanwezige RPM-meter. Een aantal van degene die ik gevonden heb hebben echter een temperatuursensor. Nu is mijn vraag of iemand weet of je die ook op een Aerogate kunt aansluiten en of het dan goed werkt? Aangezien het misschien zo is dat de temp. sensor van de fan een iets andere waarde gaat geven dan de temp. sensor van de aerogate zelf, gaan de twee apparaten elkaar dan tegenwerken? De één wil al langzamer, maar de ander is het er niet mee eens; om maar even een voorbeeld te noemen. Wat gebeurt er dan?

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-11 14:10
Dat van die temp sensor is niet echt een zorg hoor.

Je aerogate III zal bijvoorbeeld 12V doorgeven maar de fan gaat dit zelf gaan afzwakken waardoor de coolermaster dit nog steeds zal zien als 12V.

Gaat dus juist niets doen buiten een lagere rpm weergeven.

Qua fans vindt ik coolermaster niet echt alles. Ze geven 20 dB aan op hun verpakking maar in de realiteit is dit niet altijd het geval.
Persoonlijk ben ik erg tevreden van de Revoltec Dark Blue en Dark Red fans. Mooi, stil en goede flow. En ze hebben 3-pin aansluiting met RPM signaal.

Een beetje verlies heb je altijd...

• DesertShooter
  • Laatst online: 19-11 15:57

DesertShooter

Afgekickt

Coolermaster fan hierzo, werkt prima. En stiller dan al mijn andere fans. Ik ben er tevreden mee, maar ik ga ook een keer revoltec fans kopen, met zo'n alu behuizing. Die zijn natuurlijk nog veel stiller.

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Je zou natuurlijk ook de temp sensor van de fan zelf kunnen vervangen door een vaste weerstand :) De sensor is niks meer dan een NTC, een temperatuursafhankelijke weerstand. Als je een aantal weerstanden thuis hebt kun je de waarde bepalen waarop de fan maximaal draait en die er dan in solderen. Dan zal de aerogate de fan gaan regelen als dat nodig is.

Ik heb het zelf ook met een fan gedaan, werkte gewoon goed :)

Als je wilt kan ik wel wat plaatjes plaatsen.

[ Voor 6% gewijzigd door brinkdinges op 01-03-2005 08:18 ]

Casemod: Cubeleon

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-11 20:49
Revoltec doet het goed.... is 20,3 Db
(mun hele kast is zowat Revoltec :P )

Dus als je nieuwe coolers zoekt: Revoltec

• magel725
  • Laatst online: 20-11 01:03
Ik heb altijd goede ervaringen gehad met coolermaster, dus daarom kijk ik eigenlijk naar dat merk. Ik zal het eerst eens zonder weerstandje proberen en als dat niet gaat dan probeer ik het mét weerstand.

Verwijderd

ShAd0w schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 08:25:
Revoltec doet het goed.... is 20,3 Db
(mun hele kast is zowat Revoltec :P )

Dus als je nieuwe coolers zoekt: Revoltec
Jap, werken perfect!
't Kost wat, maar dan heb je ook wat! :D
Pagina: 1