Toon posts:

Draytek 2600 niet te gebruiken met kabel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds vandaag overgestapt van Planet Internet(ADSL) naar Casema(kabel). Ik heb tot op heden met veel plezier gebruik gemaakt van mijn Draytek 2600(eerste model).
Van Casema heb ik een Motorola SB5100E modem ontvangen.

Mijn vraag is nu:is het mogelijk dat ik mijn draytek 2600 als router kan gebruiken. Zou ik dan het modem(van de draytek2600) moeten uitschakelen of welke instellingen moeten er aangepast worden.

Daarnaast mog 1 vraag. Is aansluiting op de hofdaansluiting een must voor een stabiele verbinding? Ik heb namelijk 1 coax-kabel lopen van de hoofdaansluiting naar de hoofdtv en daar staat een splitter voor meerdere tv's op. Kan ik de splitter voor de internet op die kabel zetten? Heeft iemand er ervaring mee?

Bij voorbaat dank

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ehm....... waar wou je de UTP van je Kabel Modem in steken ??

Nee werkt dus niet :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:15:
..

Daarnaast mog 1 vraag. Is aansluiting op de hofdaansluiting een must voor een stabiele verbinding? Ik heb namelijk 1 coax-kabel lopen van de hoofdaansluiting naar de hoofdtv en daar staat een splitter voor meerdere tv's op. Kan ik de splitter voor de internet op die kabel zetten? Heeft iemand er ervaring mee?
Nee, je moet hem bij de hoofdaansluiting zetten, omdat de splitter voor het modem ook een retourbandfilter bevat, zodat het retoursignaal van het modem geen storing op de tv's veroorzaakt.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je zou kunnen proberen om je 2600 open te schroeven, alle chips en onderdelen te identificeren en vervolgens erachter proberen te komen wat nou precies het modemgedeelte is. En dan maar hopen dat de interface modem <-> router compatible te maken is met een UTP-aansluiting.. Ergo: nee, dat gaat je niet zomaar lukken :o

Verwijderd

Osiris schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:34:
Je zou kunnen proberen om je 2600 open te schroeven, alle chips en onderdelen te identificeren en vervolgens erachter proberen te komen wat nou precies het modemgedeelte is. En dan maar hopen dat de interface modem <-> router compatible te maken is met een UTP-aansluiting.. Ergo: nee, dat gaat je niet zomaar lukken :o
Jij bent teveel bezig met die brakke sweexmod van je 8)7

Je kan ook netzoals dat andere topic in één woord spreken, dan zeg je net zoveel nuttigs eik :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 22:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tot op heden geen problemen. Ik heb van de hoofdaansluiting uit 1 coaxkabel lopen naar de woonkamer. Op het ander uiteinde van deze kabel heb de splitter van Casema gestopt
Televisies werken goed en de snelheid van de kabelinternet is zo als hij hoort
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:29:
[...]

Nee, je moet hem bij de hoofdaansluiting zetten, omdat de splitter voor het modem ook een retourbandfilter bevat, zodat het retoursignaal van het modem geen storing op de tv's veroorzaakt.
Pagina: 1