[pub. omroepen] mogelijk niet meer via de kabel

Pagina: 1
Acties:

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
Zonet heb ik Tros Radar zitten kijken en in het tenenkrommende stukje over flatscreen TV's werd ook even tussen neus en lippen door genoemd dat er nog geen overeenkomst was over de doorgifte van de publieke omroepen via de kabel.
Dat had ik van de week al ergens (mogelijk op fok of nu.nl) gelezen, maar eigenlijk verwacht dat het wel over zou waaien.

Nu blijkt dus dat er nog steeds de kans is dat vanaf morgen (1 maart) de publieke zenders niet meer te kijken zijn in ruim 6 miljoen huishoudens.

Wie weet hier meer over en/of heeft hier een idee over?

Persoonlijk had ik van de week zoiets van dan betaal ik mijn kabel-abonement niet meer totdat ze het weer doorgeven (of 3/20e ervan niet meer), maar nu het enigzins realiteit lijkt te worden weet ik zo even niet wat ik er van moet denken.

Ik had ff gezocht en hier geen topic over gevonden, vandaar dit nieuwe topic

edit:
op Fok had ik het dus gelezen

[ Voor 7% gewijzigd door TD-er op 28-02-2005 21:08 . Reden: linkje toegevoegd ]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:14
Ik denk dat dit een nekstrop zal zijn voor kabelexploitanten, veel mensen kijken toch regelmatig naar de publieke omroepen.

Dus als die kabelexploitanten dat zonodig willen doen, is het alleen nadelig voor hun eigen reputatie (alsmede voor de consument, die een alternatief moet zoeken..)

Verwijderd

mwah, alleen ned 1-2-3 toch? kan je gewoon analoog uit de lucht plukken totdat de kleutertjes klaar zijn met ruzie maken. 8)7

• TD-er
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:09:
mwah, alleen ned 1-2-3 toch? kan je gewoon analoog uit de lucht plukken totdat de kleutertjes klaar zijn met ruzie maken. 8)7
Nou ja in een rijtjeshuis is dat niet zo heel erg makkelijk.
Ik zie de buren al voor me wanneer ik hier morgen een enorme mast in de tuin aan het optuigen ben met een of andere oude set sprietjes eraan.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

kom nou, gewoon die spriet van 80 cm die je bij je tv gekregen hebt, is meer dan voldoende. ik woon zelf ook in een rijtjeshuis

Verwijderd

TD-er schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:07:
Zonet heb ik Tros Radar zitten kijken en in het tenenkrommende stukje over flatscreen TV's werd ook even tussen neus en lippen door genoemd dat er nog geen overeenkomst was over de doorgifte van de publieke omroepen via de kabel.
Dat had ik van de week al ergens (mogelijk op fok of nu.nl) gelezen, maar eigenlijk verwacht dat het wel over zou waaien.

Nu blijkt dus dat er nog steeds de kans is dat vanaf morgen (1 maart) de publieke zenders niet meer te kijken zijn in ruim 6 miljoen huishoudens.

Wie weet hier meer over en/of heeft hier een idee over?

Persoonlijk had ik van de week zoiets van dan betaal ik mijn kabel-abonement niet meer totdat ze het weer doorgeven (of 3/20e ervan niet meer), maar nu het enigzins realiteit lijkt te worden weet ik zo even niet wat ik er van moet denken.

Ik had ff gezocht en hier geen topic over gevonden, vandaar dit nieuwe topic

edit:
op Fok had ik het dus gelezen
Kunnen ze dat wel maken? Ik (ouders) betalen per maand een bepaald bedrag voor tv. Ze kunnen dan niet zomaar iedereen dwingen om extra te gaan betalen om Nederland 1-2-3 te ontvangen :?

/me maakt alvast boze brief voor Nutsbedrijven publieke omroepen :(

Denk niet dat het zover komt. Kunnen ze gewoon niet maken.

/disclaimer: ik kijk zelden naar de publieke omroepen. Het gaat gewoon om het principe :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 21:23 ]

• TD-er
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:12:
kom nou, gewoon die spriet van 80 cm die je bij je tv gekregen hebt, is meer dan voldoende. ik woon zelf ook in een rijtjeshuis
Volgens mij heeft vrijwel geen enkele TV >37 cm een andere antenne dan die coax-aansluiting, maar goed, dat is niet het idee van dit topic.

• TD-er
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:14:
[...]

Kunnen ze dat wel maken? Ik (ouders) betalen per maand een bepaald bedrag voor tv. Ze kunnen dan niet zomaar iedereen dwingen om extra te gaan betalen om Nederland 1-2-3 te ontvangen :?
Precies hetzelfde idee had ik.
Als je alleen al ziet hoeveel UPC-klanten op schotels overgestapt zijn, toen die met vreemde facturen, prijsverhogingen en decoder-geneuzel kwam, dan kun je nagaan hoeveel mensen dit soort geintjes gaan aangrijpen om massaal over te stappen op bijvoorbeeld digitenne of schotel.

Verwijderd

TD-er schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:15:
[...]

Volgens mij heeft vrijwel geen enkele TV >37 cm een andere antenne dan die coax-aansluiting, maar goed, dat is niet het idee van dit topic.
raad eens waar je die spriet induwt? ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:14:
[...]

maar wat moet je kabelaar eraan doen dan? voor hun is het gewoon overmacht.
TD-er schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:15:
[...]

offtopic:
en in die coax kun je gewoon een spriet pluggen

Verwijderd

Eindelijk iets normaals op TV
3 kaanal vrij :D
mogen we dan dan
vt 4 :D vtm :D please :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:17:
[...]

[...]

offtopic:
/me snapt het al.

De publieke omroepen zijn het schuld, had het een beetje verkeerd gelezen :)

* Kopspijkers
* Spel zonder grenzen
* Ali G
* Kinderen geen bezwaar
* Nieuws
* Netwerk
* Nova
* Studio Sport
* Kassa
* Radar

een paar van de programma's die dan verdwijnen :(

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 21:29 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:09:
Laatst was het UPC netwerk uitgevallen en kwam de buurman langs om te checken of wij er ook last van hadden ... je had zijn smoel moeten zien :+

Leuk zo'n schotel :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-02 16:07

Dentheman

Zie signature

[...]

raad eens waar je die spriet induwt? ;)
In je tv, samen met een spitter en de coax

Zie ondertitel

• TD-er
[...]

[...]

offtopic:
Zij zijn met de consument een overeenkomst aangegaan dat zij voor een x-bedrag die zenders leveren.
De publieke omroepen willen ineens geld zien, maar het is voor de kabelmaatschappijen niet onmogelijk om die zenders door te blijven geven, dus van overmacht zou ik niet willen spreken.
Of het terecht is van de publieke omroepen om geld te vragen is een heel andere kwestie.
persoonlijk vind ik dat ze dan ook geen of in elk geval minder overheidssteun zouden moeten krijgen.

offtopic:
Over die spriet... dat weet ik ook wel, maar ik heb niet zo'n spriet bij mijn TV's en ik vermoed minstens 9 van de 10 huishoudens in NL ook niet. Daarnaast is hier tussen die hoge rijtjeshuizen , met een sprietje, de ontvangst waarschijnlijk dusdanig bagger dat ik dan net zo lief niet kijk.

• TD-er
Denman89 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:23:
[...]

In je tv, samen met een spitter en de coax
en er zijn geen frequenties op de kabel in gebruik die ook in de ether in gebruik zijn, maar dan voor een andere zender?
Of een zender als Ned1 die in het VHF-bereik zit (zat 'ie in noord NL in elk geval nog wel toen ik nog thuis woonde), waar nu de kabelmodems met elkaar babbelen. Zou best wel eens storingen kunnen geven denk ik, ondanks die kabel-modem-splitter.

Verwijderd

er is niet alleen de overeenkomst met de consument, de kabelaars zijn ook nog eens wettelijk verplicht die zenders door te geven.

maar als ze het geld er niet voor hebben houdt het gewoon op. ze kunnen ook het abonnementsgeld verhogen, behalve wellicht de programmaraad is er niemand (ook de overeenkomst met de consument niet) die dat tegen kan houden.

• TD-er
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:34:
er is niet alleen de overeenkomst met de consument, de kabelaars zijn ook nog eens wettelijk verplicht die zenders door te geven.

maar als ze het geld er niet voor hebben houdt het gewoon op. ze kunnen ook het abonnementsgeld verhogen, behalve wellicht de programmaraad is er niemand (ook de overeenkomst met de consument niet) die dat tegen kan houden.
Volgens mij is er een minimale termijn tussen aankondiging van de prijswijziging en de feitelijke doorvoering daarvan, dus die verhoging zie ik zo 1-2-3 nog niet gebeuren.
Ik denk dat ook serieus te veel mensen de kabel dan zullen opzeggen, dus dat een dergelijke verhoging er niet gaat komen. Even aangenomen dat het argument werkelijk is dat ze het niet zouden kunnen betalen, want dan is die stijging ook niet enkele procenten.

• phizzie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-02 09:28

phizzie

always look on the bright side

Toch vind ik het wel een vreemd verhaal dat je er nog zo weinig van hoort, dit topic is namelijk het eerste wat ik hoor omtrent het (schijnbare) conflict tussen de kabelmij en de publieke omroep. Iemand een diepgaander onderzoek / deeplink naar een goede bron en vermelding o.i.d.?

offtopic:
Anders knoop je een extra coax kabeltje aan je verwarming, als je echt in een mierenhoop woont, kan erg goed werken als antenne. Of je koopt een metalen wasrek en hangt dat voor je raam, stukje lak weghalen en draad er aan.

aw snap, was dat het alweer?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:21:
[...]

/me snapt het al.

De publieke omroepen zijn het schuld, had het een beetje verkeerd gelezen :)

* Kopspijkers
* Spel zonder grenzen
* Ali G
* Kinderen geen bezwaar
* Nieuws
* Netwerk
* Nova
* Studio Sport
* Kassa
* Radar
een paar van de programma's die dan verdwijnen :(
kunnen naar de volgende zenders
kop -> net5
spel -> sbs 6
kinder -> rtl 4
nieuws->rtl5/z
netwerk ->sbb6 reportage
ali g-> veronica
nova ->talpa
studio sport->talpa
kasa->rtl 4
Radar->sbs6
verdwijnen dus echt niet ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 22:00 ]

Verwijderd

Volgens mij kan en mag het niet. In de mediawet staat o.a. dat Nederland 2 als calamiteitenzender beschikbaar moet zijn. Als je dus NL2 niet doorgeeft (de NOS verzorgt die uitzendingen dan) overtreed je die regel. Daarnaast heeft men de NOS verplicht ten minste eenmaal per dag nieuws uit te zenden (een journaal te maken).

Kabelmaatschappijen die dit verhinderen (want niet iedereen kan het signaal zomaar uit de lucht plukken) zijn dan toch in overtreding?

Verwijderd

laat ze maar zweten in PO land
lekker op zwart :)
ik ben voor :D

• Jag
  • Laatst online: 21:14

Jag

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:12:
Ik weet niet wanneer jij je tv gekocht hebt, maar als je je tv na 1950 hebt gekocht krijg je er niet meer zo'n "spriet" bij :+.

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:55

sphere

Debian abuser

Zou het dan vanaf 00:00 1 maart op zwart gaan? Ik blijf ervoor op :D

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Verwijderd

Jag schreef op maandag 28 februari 2005 @ 22:33:
[...]
Ik weet niet wanneer jij je tv gekocht hebt, maar als je je tv na 1950 hebt gekocht krijg je er niet meer zo'n "spriet" bij :+.
1998 ofzo denk ik. tis gewoon een huis-tuin-keuken tv hoor.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 22:46:
[...]

1998 ofzo denk ik. tis gewoon een huis-tuin-keuken tv hoor.
Zo'n caravan TV die je bij Conrad kunt kopen :+

Verwijderd

dinsdag 1 maart, en de publieke omroep wordt nog gewoon doorgegeven :)

• TD-er
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 00:00:
dinsdag 1 maart, en de publieke omroep wordt nog gewoon doorgegeven :)
He zouden ze er nu al uitgekomen zijn, of geven ze het tijdens de onderhandelingen nog gewoon door...
De tijd zal het leren.

* TD-er gaat douchen en pitten.

Verwijderd

TD-er schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:17:
[...]

Precies hetzelfde idee had ik.
Als je alleen al ziet hoeveel UPC-klanten op schotels overgestapt zijn, toen die met vreemde facturen, prijsverhogingen en decoder-geneuzel kwam, dan kun je nagaan hoeveel mensen dit soort geintjes gaan aangrijpen om massaal over te stappen op bijvoorbeeld digitenne of schotel.
Kabelmaatschappijen schijnen niet alleen op televisie gebied de plank mis te gaan slaan. Ook het internet gebeuren laat daar nog eens te wensen over.
Maar inderdaad, vooral een provider als UPC zou toch moeten weten watvoor een gevolgen het heeft om zenders van de reguliere kabel af te plukken. Zo kan ik me nog herinneren dat een goed aantal jaren geleden Discovery van de kabel werd gehaald. Na veel geklaag van de abonnees is het toch weer teruggezet. Nu is dat hetzelfde geval een tweetal jaren geleden in de huidige gemeente waar ik woon. Eerst Discovery achter de decoder stoppen, dat concept sloeg niet aan, klanten stapten massaal over op satelliet en Digitenne. Toen Discovery weer teruggezet op de reguliere kabel, maar wel meteen het maandtarief bijna verdubbelen.
Nee, dat is geen leuk zaken doen. Gelukkig komen er steeds meer goede alternatieven op de markt waardoor het nog enigzins leuk blijft om jezelf te trakteren op een lekker avondje tv kijken.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:02

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik heb Multikabel, en daar ben ik toch echt dik tevreden mee :), goede digitale ontvangst, snell betrouwbaar kabelinternet :)...

Home Assistant Configuratie V&A

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mjah, wat ik hiervan heb begrepen is dat de publieke omroepen ineens geld (of meer geld) wilden zien van de kabelmaatschappijen. Dat was zo'n ontzettende bult meer geld dat de kabelmaatschappijen er niet over denken zoveel te betalen (gelijk hebben ze natuurlijk). Komt allemaal vast wel goed, maar de kabelmaatschappijen zijn in dit topic de gebeten hond en voor zover ik heb begrepen is dat onterecht. Het alternatief is uiteraard dat ze de prijzen verhogen van hun producten, willen we dat dan?

Momenteel heb ik TV Home, bevalt me prima, daar zal het ook niet verdwijnen, maar ik denk dat het wel los loopt :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

vedorie ze zijn er nog :(
geen VTM of Vt4 :(

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-02 07:34
Wat ik zo raar vind is dat de publieke omroepen worden betaald van ons belastinggeld, ze maken dus programma's met ons geld en willen nu meer geld hebben van de kabel exploitanten voor copyrightheffing? Die de kabelexpoitanten dan weer aan ons door berekenen. Dus ik betaal voor een copyright van een programma wat ik eigenlijk zelf heb betaald, het moet niet gekker worden. |:(

Als ze niet genoeg geld hebben gaat er dus wat mis bij de publieke omroepen en hebben ze geen bestaansrecht. Wat ze zouden moeten doen en 1 publieke zender die dingen uitzend van de overheid, voor de rest ga maar lekker commercieel en laat de consument maar beslissen wie wel en geen goede programma's maakt. Maak je geen goede programma's dan ga je falliet en komt er weer ruimte voor andere bedrijven om een poging te wagen.... heerlijk marktwerking :Y), het grootste voordeel is dat het uiteindelijk voor iedereen goedkoper wordt.

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-02 16:50
Ach, waarschijnlijk zou ik het niet eens door hebben als 1,2 en 3 er niet meer zouden zijn. :)

Verwijderd

vandaag waren ze hier wel Zwart ;)
maar dat kwam dan weer door het wit ;)
Pagina: 1